Het begelieden van de LUCHTVAARTUIGEN in IFR gebeurt door ATC, ook in sommige gevallen wordt de VFR begeleid door ATC
Er bestaan drie duidelijke onderdelen in ITC
-ACC = AEREA CONTROL CENTER
-APP = APROCHE
-TWR =TOWER
De ATC is er om de PILOTEN te begeleiden en de VERKEERSLEIDERS ( ATCO) zijn er om het verkeer in goede banen te leiden volgens de regels voorzien in ICAO ANEXE 11
De FINAL DECISION is steeds in handen van de PIC = PILOT IN COMMAND of de BOORDBEVELHEBBER in samenspraak met de R/T (RADIO) van de ATCO
- Follow up on the progres of DATA LINK for ATC ??
- SESAR
-EUROCONTROL STAKEHOLDERS contact in the future
-Circulation ICAO PRESS RELEASE about the importance of GENERAL AVIATION & AERIAL WORK operations for the DEVELOPMENT of the motivated AVIATION PERSONNEL
-SESAR/JU information info about 12 renowned scientist
-8,33 KhZ below FL 195
-EASA folow up on AIRCRAFT RE-CERTIFICATION problems with NATIONAL CAA
-Aproval for TRAINING COURSES on clibration education
-ASF MIDAIR COLLISION AVOIDANCE brochure
-ICAO AUDIT PROGRAM beynd 2010 USOAP-CMA
-IAPA qustion gor GA -PAX
-PRECAUTIONS for SWINE FLU inside the EUROCONTROL AGENCY
Kreeg deze week enkele boze e-mailtjes van personen die een vraag stelde waarop ik niet geandwoord heb.
Een dezer personen bekloeg zich dat ij dezelfde dag niet geandwoord had !!!!
Gelieve nota te nemen dat ik niet elke dag beschikbaar ben om de gestelde vragen te beandwoorden
Normaal beandwoord ik elke vraag binnen de 3 a 4 dagen; indien u binnen deze periode geen reactie van mij hebt bekomen dan is het mogelijk dat uw E-mailtje verloren gegaan is en raad ik u aan om de vraag nogmaals te stellen.
Sommige vragen moet er opzoekwerk gedaan worden en kan het wel even duren om het juiste andwoord te geven, maar dan heb ik u dit gemeld.
Moest u vragen hebben die ik binnen de 30 dagen niet beandwoord heb dan is er de kans dat ik het vergeten ben en stel ze dan terug A.U.B
Ben op zoek naar gegevens van een LUCHTVAARTONGEVAL dat plaats vond in 1957 ?? te LIEGE/BIERSET en waarbij een vliegtuig op bureelen viel met 4 slachtoffers zijnde DE PILOOT en DRIE PERSONNEN in het gebouw ??
Een der problemen of moet ik zeggen eigenaardigheden welk gisteren tijdens mijn bezoek aan de OLD-TIMER FLY-IN te SCHAFFEN/DIEST aan mijn aandacht werd gebracht betrefd het feit dat de HISTORISCHE VLIEGTUIGEN welk worden ingeschreven in het BELGISCHE LUCHTVAARTREGISTER bekomen enkel een LUCHTVAARTPAS/LAISSER PASSER welk hen enkel toelaat in BELGIE te vliegen.
Houders van HISTORISCHE VLIEGTUIGEN ingeschreven in de andere EU LIDSTATEN krijgen schijnbaar een LUCHTWAARDIGHEIDSBEWIJS dat hen toelaat in de 27 EU LIDSTATEN te vliegen mits het indienen van een ATC FLICHTPLAN !!!
Dit heeft voor gevolg dat BELGISCHE EIGENAAR niet meer kunnen deelnemen aan FLY-IN in de andere EU LIDSTATEN
Wie kan mij deze eigenaardige toestand uitleggen ..........???????
Een aantal SENIOREN beklagen zich via hun E-MAILTJES dat er op mijn BLOG veel Engels staat.
Indien zij iets wensen op te zoeken dan moeten ze gewoon in het nederlands een trefwoord in typen in het zoekvenster aan de rechterzijde en dan komen de betreffende artikels beschikbaar