I will try next week to obtain more information about the intentions at EU level concerning the introduction of the UAS in the NON-SEGREGATED AIRSPACE .
Presently there is no ICAO defintion of what the term SEGREGATED AIRSPEACE legaly means
each country is using his own defintioen.
Concerning the UAV at civilian level are there now in a number of ICAO and EU memberstates activity of civlian operations outside controlled airspace via the publication of a NOTAM
Due to the economique value of the AERIAL WORK OPERATIONS witch can be done by UAV instead of AIRPLANE or HELICOPTERS wil there be a tendency to restrict large volume for VFR OPERATIONS to allow the UAV to operate
I sugest the VFR OPERATORS ORGANISATION to be involved in this new AIRSPACE USERS development and development of the REGULATION and PROCEDURES at EU-LEVEL
I understand thad at EU-LEVEL there is the intention to involve ALL AIRSPACE USERS ORGANISATION in this development and advise to prepare persons with adequate knowledge of al the FLYING ACTIVITY as mentioned in my updated AIRSPACE USERS diagram of 02/09/2009
Heden krijg ik enkele vragen van jonge piloten of van leerling piloten over problemen met de opleiding waar ik geheel niet kan op antwoorden.
Als men problemen heeft met het aanleren van het landen dan kan ik niet bepalen waaraan dat dit kan liggen hoor.
Het is de FI die met u vliegt welk zal samen met u zoeken aan de juiste manier om te leren de landingen uit te voeren.
Tevens zijn er verschillende soorten landingen die men onder de knie moet krijgen en deze zijn verschillend naargelang het vliegtuigtype
Ik adviseer een ernstig gesprek met uw instructeur u hierbij zal kunnen helpen
Ik herinner mij dat het juiste afronden voor de landing mij ook heel wat moeilijkheden heeft gegeven totdat ik een zekere dag schijnbaar de pak vast had
CLARIFICATION on AISPACE USERS diagram circulated by SDW
This document was initialy made in 1980 By IAOPA in function of the discutions beside the meetings at the WA of the IAOPA memberstates WWW.IAOPA.ORG
This was later adapted via HQ EUROCONTROL 20070418-SDW by myself
20090902 again adapted in functions of information obtained from from ICAO, DG-TREN,EP-TRAN, SES/ICB, SESAR, and EASA
The diagram is used in various SERVICES of the EU-INSTITUTION but is not APROVED by the 27 EU memberstates since it schould be made avaible in the 24 used languages
I worked on this diagram since IAOPA was received at the EP-TRAN en 1980 and some MEP reqiested clarifications
The last adaption 20090902 about the UAS is in function of the proposals made toward the SES/ICB and progres in DG-TREN
Also since there are now UAV operating as GAT in NON-CONTROLLED AIRSPACE only covered by a NOTAM but restricting large volume of AIRSPACE for the VFR OPERATIONS
* = COMMERCIAL & NON COMMERCIAL OPERATIONS
NO BULLET = COMMERCIAL OPERATION but NOT CAT
CAT = COMMERCIAL AIR TRANSPORT
GAT = GENERAL AIR TRAFFIC
GA = GENERAL AVIATION
AWO = AERIAL WORK OPERATION
THIS is not a OFFICIAL APROVED DIAGRAM .... UFN
for aditional information contact SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
Wat betrefd de ONGEVALLEN in BELGIE heb ik beperkte informatie.
Over de ONGEVALLEN in het BUITENLAND met 9 Dodelijke slachtoffers vermeld in het TV NIEUWS heb ik heden geengegevens en wacht publicaties van factuele informatie af.
Personen die initiele gegevens beschikken mogen met steeds een E-MAILTJE sturen: