Zal tracten dit onderwerp uit eeb EU-PROJECT vandaag uit te werken !!!
In de jaren 80/90 ben ik aktief betrokken geweest in het EU 3th en 4th FRAME WORK program alsook in de vele vergaderingen over het invoeren van EGNOS en GALILEO in functie van het AmerikaanseMilitaire GPS.
Een der toepassingen welk werd uitgewerkt in de technische werkgroepen was het ACLWS ( AUTOMATIC COLISSION LOCATION WARNING SYSTEM )
Dit bestaat er uit van een aparaat in de wagen te plaatsen welk automatisch een signaal via sateliet naar de hulpdiensten zend bij een botsing met een wagen.
Dit systeem bestaat reeds bij enkele automerken, maar ons project was omdit in te voeren in de toemaligge 15 EU-Lidstaten
Technisch werd alles redelijk grondig uitgewerkt voor de 15 lidstaten. en veder via de EC naar het politieke wereldje verwezen.
Toen dit in het EP-TRAN aan bod kwam was het technisch reeds goed uitgewerkte voorstel beschikbaar.
In het EP sneuvelde het echter omdat een der politieke partijen onder de inpuls van een der top Duitse MEP zich verzette tgen dit systeem omdat het voorzag bij een ongeval atomatisch de HULPDIENSTEN en de POLTIE te verwittigen.
Zijn bezwaar dat werdt opgevolgt door een aantal MEP van een der top politieke groepen in het EP had bezwaar dat de POLITIE zou worden ingelicht wegens bescherming van de PRIVAAT SFEER.
Wegens dit is volgens mij dit ontwerp naar de ijskast verwezen.
Tevens zijn de vele moeilijkhedenvan GALILEO nog niet opgelost en maken we nu nog steeds gebruik van het Amerikaanse ( MILITAIRE) GPS UFN.
voor meer toelichtingen steeds welkom met uw vragen vai SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM die ik hier dan verder zal toelichten indien mogelijk ???
I will try next week to obtain more information about the intentions at EU level concerning the introduction of the UAS in the NON-SEGREGATED AIRSPACE .
Presently there is no ICAO defintion of what the term SEGREGATED AIRSPEACE legaly means
each country is using his own defintioen.
Concerning the UAV at civilian level are there now in a number of ICAO and EU memberstates activity of civlian operations outside controlled airspace via the publication of a NOTAM
Due to the economique value of the AERIAL WORK OPERATIONS witch can be done by UAV instead of AIRPLANE or HELICOPTERS wil there be a tendency to restrict large volume for VFR OPERATIONS to allow the UAV to operate
I sugest the VFR OPERATORS ORGANISATION to be involved in this new AIRSPACE USERS development and development of the REGULATION and PROCEDURES at EU-LEVEL
I understand thad at EU-LEVEL there is the intention to involve ALL AIRSPACE USERS ORGANISATION in this development and advise to prepare persons with adequate knowledge of al the FLYING ACTIVITY as mentioned in my updated AIRSPACE USERS diagram of 02/09/2009
Heden krijg ik enkele vragen van jonge piloten of van leerling piloten over problemen met de opleiding waar ik geheel niet kan op antwoorden.
Als men problemen heeft met het aanleren van het landen dan kan ik niet bepalen waaraan dat dit kan liggen hoor.
Het is de FI die met u vliegt welk zal samen met u zoeken aan de juiste manier om te leren de landingen uit te voeren.
Tevens zijn er verschillende soorten landingen die men onder de knie moet krijgen en deze zijn verschillend naargelang het vliegtuigtype
Ik adviseer een ernstig gesprek met uw instructeur u hierbij zal kunnen helpen
Ik herinner mij dat het juiste afronden voor de landing mij ook heel wat moeilijkheden heeft gegeven totdat ik een zekere dag schijnbaar de pak vast had
CLARIFICATION on AISPACE USERS diagram circulated by SDW
This document was initialy made in 1980 By IAOPA in function of the discutions beside the meetings at the WA of the IAOPA memberstates WWW.IAOPA.ORG
This was later adapted via HQ EUROCONTROL 20070418-SDW by myself
20090902 again adapted in functions of information obtained from from ICAO, DG-TREN,EP-TRAN, SES/ICB, SESAR, and EASA
The diagram is used in various SERVICES of the EU-INSTITUTION but is not APROVED by the 27 EU memberstates since it schould be made avaible in the 24 used languages
I worked on this diagram since IAOPA was received at the EP-TRAN en 1980 and some MEP reqiested clarifications
The last adaption 20090902 about the UAS is in function of the proposals made toward the SES/ICB and progres in DG-TREN
Also since there are now UAV operating as GAT in NON-CONTROLLED AIRSPACE only covered by a NOTAM but restricting large volume of AIRSPACE for the VFR OPERATIONS
* = COMMERCIAL & NON COMMERCIAL OPERATIONS
NO BULLET = COMMERCIAL OPERATION but NOT CAT
CAT = COMMERCIAL AIR TRANSPORT
GAT = GENERAL AIR TRAFFIC
GA = GENERAL AVIATION
AWO = AERIAL WORK OPERATION
THIS is not a OFFICIAL APROVED DIAGRAM .... UFN
for aditional information contact SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM