Sedert ik de Militaire dienst heb verlaten in 1976 en op rust ben gesteld ben ik sedert 1980 aktief geweest als onbezoldigde vrijwilliger voor IAOPA( global) mits vergoeding van mijn verplaatsingskosten.
Tevens ben ik steeds aktief geweest tot het geven van advies aan jongeren en ook oudere welk aktiviteiten in de luchtvaart wensten te ontwikelen.
Heden kijk ik met veel voldoening naar de vele personen welk ik adviseerde en hun droomen in de luchtvaartberoepen en andere verwezenlijkten
Deze voldoening is de beloning die mij verheugd !!! en ik hoop nog verder te kunnen zetten op vrijwillige en geheel gratise bassis
Heden stel ik vast dat er nu een aantal NIEUWE LUCHTVAART EXPERTEN en CONSULTEN op de markt komen welk hun diensten tegen betaling aanbieden ??
Personen en firma's met geheel geen praktische ervaring en enkel gesteund op het bestuderen en lezen van documenten!!
Ik beschouw mijzelf NIET als een EXPERT maar een PILOOT met ervaring in de MILITAIRE en BURGERLIJKE elementaire opleiding van piloten
en
Tevens sedert 1980 via IAOPA ervaring opgedaan in de LUCHTVAARTPOLITIEK en vooral contacten ontwikkeld door het deelnemen aan vergaderingen , workshops en hearings in de INTERNATIONALE en EU middens
Tevens veel contacten ontwikkeld met de verschillende ORGANISATIES aktief in ICAO en EU middens .
Zodoende kan ik u verwijzen naar personen betrokken in een bepaalde aktiviteit in de 92 LUCHTVAART BEROEPEN
Mijn beurten van ADVIES die ik organiseer in het cafetaria van BELAIR op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN zijn geheel GRATIS en zonder enige verbintenis mits vooraf afspraak te maken en meestal de ZATERDAG ZONDAG of FEESTDAG tussen 0900 en 12.00 uur volgens aangevraagde en bevestigde afspraak.
Ik krijg een aantal individuele vragen om een bezoek met SENIOREN te organiseren zoals dit gebeurde met OASEKE VAN RUST
Zie foto's op het FORUM onder de titel MEETINGS met de benaming BEZOEK OASE VAN RUST aan DE ZOO
Ik kan me beschikbaar maken om een groep van een 20tal SENIOREN te begelieden in DE ZOO voor een DAGBEZOEK met smiddags een maaltijd in de FLAMINGO
Iemand moet echter de inschrijving en verspreiden van de informatie doen omdat ik dat niet kan wegens gebrek aan tijd.
Ben echter wel beschikbaar om deze persoon via E-MAIL al de nodige informatie te bezorgen in functie van een drietal reeds georganiseerde bezoeken met SENIOREn tijdens de laatste twee maanden
Zal tracten dit onderwerp uit eeb EU-PROJECT vandaag uit te werken !!!
In de jaren 80/90 ben ik aktief betrokken geweest in het EU 3th en 4th FRAME WORK program alsook in de vele vergaderingen over het invoeren van EGNOS en GALILEO in functie van het AmerikaanseMilitaire GPS.
Een der toepassingen welk werd uitgewerkt in de technische werkgroepen was het ACLWS ( AUTOMATIC COLISSION LOCATION WARNING SYSTEM )
Dit bestaat er uit van een aparaat in de wagen te plaatsen welk automatisch een signaal via sateliet naar de hulpdiensten zend bij een botsing met een wagen.
Dit systeem bestaat reeds bij enkele automerken, maar ons project was omdit in te voeren in de toemaligge 15 EU-Lidstaten
Technisch werd alles redelijk grondig uitgewerkt voor de 15 lidstaten. en veder via de EC naar het politieke wereldje verwezen.
Toen dit in het EP-TRAN aan bod kwam was het technisch reeds goed uitgewerkte voorstel beschikbaar.
In het EP sneuvelde het echter omdat een der politieke partijen onder de inpuls van een der top Duitse MEP zich verzette tgen dit systeem omdat het voorzag bij een ongeval atomatisch de HULPDIENSTEN en de POLTIE te verwittigen.
Zijn bezwaar dat werdt opgevolgt door een aantal MEP van een der top politieke groepen in het EP had bezwaar dat de POLITIE zou worden ingelicht wegens bescherming van de PRIVAAT SFEER.
Wegens dit is volgens mij dit ontwerp naar de ijskast verwezen.
Tevens zijn de vele moeilijkhedenvan GALILEO nog niet opgelost en maken we nu nog steeds gebruik van het Amerikaanse ( MILITAIRE) GPS UFN.
voor meer toelichtingen steeds welkom met uw vragen vai SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM die ik hier dan verder zal toelichten indien mogelijk ???
I will try next week to obtain more information about the intentions at EU level concerning the introduction of the UAS in the NON-SEGREGATED AIRSPACE .
Presently there is no ICAO defintion of what the term SEGREGATED AIRSPEACE legaly means
each country is using his own defintioen.
Concerning the UAV at civilian level are there now in a number of ICAO and EU memberstates activity of civlian operations outside controlled airspace via the publication of a NOTAM
Due to the economique value of the AERIAL WORK OPERATIONS witch can be done by UAV instead of AIRPLANE or HELICOPTERS wil there be a tendency to restrict large volume for VFR OPERATIONS to allow the UAV to operate
I sugest the VFR OPERATORS ORGANISATION to be involved in this new AIRSPACE USERS development and development of the REGULATION and PROCEDURES at EU-LEVEL
I understand thad at EU-LEVEL there is the intention to involve ALL AIRSPACE USERS ORGANISATION in this development and advise to prepare persons with adequate knowledge of al the FLYING ACTIVITY as mentioned in my updated AIRSPACE USERS diagram of 02/09/2009