Een nieuw VLIEGTUIG TYPE word tijdens zijn bouwperiode grondig alle onderdelen getest en nadien nog aan vele uren in vlucht getest word door testpiloten met zeer veel ervaring.
Maar dan komt het in handen van de normale piloten die na een theoretische en praktische opleiding en onder toezicht van gespecialiseerde piloten er mde gaan vliegen.
Tijdens deze vluchten vullen de piloten bij elke vlucht TR ( TROUBLE REPORT) in met mogelijke gebreken waarop de mekaniekers die bevoegd zijn op het type van toestel dit gaan aanpassen.
Tevens gaat er steeds een verslag naar de EASA diensten via de NATIONALE CAA en ook naar de bouwer
Hieruit kan de bouwer besluiten om een AD ( AIRWORTHINES DIRECTIVE) op te maken voor aanpassingen aan alle toestellen
Dit zijn zelden grote aanpassingen en tevens enkel van meestal onbelangrijke aanpassingen
Deze KINDERZIEKTEN komen steeds voor en nemen af na een tijdje in operation te zijn !!
Wij zijn sedert jaren geaboneerde op de ANTWERPSE ZOO
Zodoende doe ik regelmatig wandelingen in de ZOO
Groepen VAN SENIORENNET welk een bezoek wensen te maken aan de ANTWERPSE ZOO ben ik steeds beschikbaar om hen te begeleiden
De GROEP moet echter zelf HET BEZOEK ORGANISEREN gezien in nog ANNABEL tijd hebben om de administratieve bijstand te leveren voor het bezoek of voor het organiseren van DE MAALTIJD of DE TOEGANG
Wij zijn echter beschikbaar om het nodige ADVIES te geven
Tevens hebben wij niet de kennis over de dieren welk beschikbaar is door
DE OFICIELE GIDSENvan DE ZOO
Voor toegangsprijs, openingsuren en maaltijden zie naat
Volgens mijn bekomen informatie was de CESSNA 182 zer goed uitgerust met Instrumenten voor blindvlucht, radionavigatie in begrepen een ILS voor de naderingen alsook GPS en SSR:mode C,
Maria had geen IFR bevoegdheid maar wel de nodige opleiding in Blindvliegen gedaan alsook radionavigatie met een FI ( Instructeur)
Het vliegveld van EBUL ( URSEL) heeft geen VERKEERSLEIDING en geen RADAR enkel een radio voor informatie via de dienstdoende havenmeester voor ZICHTVLUCHTEN ( VFR)
Mogelijk was MARIA in radiocontact met de verkkersleiding te Oostende ( EBOS) of met BRUSSELS INFORMATION
Schijnbaar was de SSR mode C in werking er was geen ELBA (ELT) aan boord
Dit zijn mondeling bekomen informaties welk werden bekomen uit gespreken met enkele lokale kennisen en mijn herinnerig aan een bezoek in het verleden van het vliegtuig bij een bezoek te EBAW( Antwerp-Airport)
Wat de voorbereiding betrefd weet ik uit bezoeken in het verleden aan EBUL dat de weerkundige en Luchtvaart ( AIP) informatie steeds beschikbaar waren en het clubhuis en in het lokaal van de havenmeester.
Dit zijn dus geen officiele gegevens welk bij het onderzoek moeten worden bekomen door de ACCIDENT INVESTIGATOR van het DGLV