Op het FORUM onder het onderwerp POLITIEK met de titel" "WAT VERWACHTEN DE SENIOREN VAN DE EUROPESE UNIE( EU)" plaatse ik op 11 januarie deze vraag en tot op heden 23 januarie had ik hiervoor slechts 303 bezoekers en 24 commentaren van de SENIOREN. Hieruit mag ik en vermoedelijk zullen de NEDERLANDSTALIGE BELGISCHE MEP moeten besluiten dat de SENIOREN niet veel belangstelling zien van welk nut de EU voor hen,hun kinderen of kleinkinderen kan brengen. Ik laat deze teksten nog tot 11 januarie staan waarna ik een afschrift van dere teksten persoonlijk aan de MEP zal overhandigen.
Een zeer intresante website welk regelmatig wordt aangepast door mijn vriend DANIEL BRACKX is WWW.BAHA.BE een bezoekje waard als u belang steld in wat er in de BELGISCHE LUCHTVAART rijlt en zeilt !!!
Een aspect dat heden weer ter sprake komt betrefd de mogelijkheid om een medische goedkeuring voor de toegang tot de vergunningen in de LUCHTVAART te bekomen. Dit kan heden en is afhankelijk van de graad van KLEURENBLINDHEID. Wij steellen vast dat vele jongeren en ook ouderen initieel een negatief advies krijgen bij de minste vorm van KLEURENBLINDHEID maar dat is een beoordeling welk nog gebaseerd is op verouderde voorschriften welk heden werden aangepast in functie van de nieuwe ICAO regelgeving. Indien problemen neem contact op met mij zodat ik u verwijs naar personen die deze veel voorkomende afwijking kennen en u verder kunnen adviseren en begeleiden voor uwe medische keuring.
Ook andere schijnbare afwijkingen der OGEN zijn ook niet altijd een definitieve uitsluiting tot de LUCHTVAART als beoep of vrijetijdsbesteding of sporten.
Een verkeerd begrip dat wij regelmatig zien is dat als er tijdens een VLUCHT een probleem zich voordoet en de PILOOT beslist uit voorzorg een landing op een niet voorziene plaats een landing uit te voeren om problemen te vermijden dan spreekt men in de PERS over een NOODLANDING waar er echter hier geen NOOD nog SPOED bericht wordt uitgezonden door de PIC gezien er hier geen bedreiging of levensgevaar is voor personen aan boord of op de grond maar gewoon een afwijking van het ingediende vliegplan voor de vlucht. Men zou hier kunnen spreken van een VOORZORGSLANDING alhoewel dat dit een manier van landen is met een speciale procedure waar hier de piloot een NORMALE landingsprocedure gebruikt
Wat betreft het vermelde ongevan wijzen de eerste beelden op een CFIT (CONTOLLED FLICHT IN TERAIN) dooe een te vroeg inzetten der daling voor de landing; Op burger lijnvliegtuigen beschikt de bemaning over een GWPS dat hen tijdig verwitigd als zij te laag vliegen en dicht bij de grond komen zodat zij onmidelijk terug hoogte nemen maar op dit type van tozestel in militaire versie is dat vermoedelijk niet aanwezig voor meer uitleg over ongeval zie naar: http://DEKUSTBENDE.SKYNETBLOGS.BE.
Personen welk de LUCHTVAART willen steunen worden gevraagd een E-MAIL of BRIEF te sturen naan de BURGEMEESTER van COLMAR om hem te doen inzien dat zijn AERODROME ook voor de BELGEN een toegangspoort is naar zijn mooie streek voor zaken en toerisme. In elke taal kan men heeft de mogelijkheid die bij het gemeentebestuur deze toe te lichten.
Enkele personen vragen waar zij een ernstig bezwaar kunnen indienen tegen de geplande sluiting van het VLIEGVELD van COLMAR. Volgens ons is de groote boosdoener de BURGERMEESTER: GILBERT MEYER GILBERT.MEYER@ville-colmar.fr
DRINGEND: Geachte vrienden welk de groep welk COLMAR AIRPORT verdedigt willen steunen doe iets en indien mogelijk tracht via uw vriendenkring mensen te vinden welk het bestaan van COLMAR AIRPORT willen steunen door een E-mailtje te sturen naar: JOELLE.GERARD2@WANADOO.FR. Enkele woordjes of een ganse brief alles is welkom om te tonen dat men in BELGIE onze FRANSE vrienden steunt IK REKEN OP U
Op de ASM kregen we een toelichting hoe men verder wil gaan met de HARMONISATIE van het ECAC AIRSPACE voor 2010-2012. De zeer aktieve deelnemers inpikkend met komentaar en voorstellen waren: - ANDRE BERMAN Franse vertegenwoordiger - BEN BENOIST Engelse vertegenwoordiger - G KISSAUN Malta AIR RALLY ORGANISER -Maj M JUNG Duitsland militaire vertegnwoordiger - Mevr P VAN OOTMARSUM AOPA Nederland -JYRKI PAAJANEN EU-DG-TREN
NOTA: een volledig verslag en conclusies worden kortelings beschikbaar via E-mail
Men steld mij de vraag hoe men meer over het weder kan begrijpen en hoe dat ik dit geleerd heb. 1)De huidige informatie die ik op de CHAT geef is enkel smorgends de weersateliet bekijken en de gegevens METAR en TAF der vliegvelden alsook de gegevens van WWW.WEERSTATIONAALST.BE en daaruit besluit ik wat het weder ons die dag zal brengen.en soms klopt dat!!!
2) hoe heb ik mijn kennis van METEO opgedaan , Als piloot doorloop je in uje loopbaan een aantal cursussen waarbij de weerkunde steeds aan het bod komt. Als INSTRUCTEUR in VLUCHT , GRONDSCHOOL en SIMULATOR moet je trachten je leerlingen hun vragen te beantwoorden en dan doet ge veel opzoekwerk in boeken en cursussen. Tevens heb je veel persoonlijk contact met de METEOROLOGISTEN en via gesprekken leer je ook weer veel meer begrijpen en uit de dagelijkse vluchten doe je practische ervaring op en als helicopterpiloot leer je zelf via contact met de boeren( zal dat wel eens vertellen onder titel -DE BOER ,DE KOE en het WEDER
3) welke handboeken raad ik aan, dat is een moeilijk antwoord ik heb een 20 tal verschillende handboeken en een der beste waren de cursussen van de BELGISCHE LUCHTMACHT en ook van de OTU van de 15e WING te MELSBROEK alsook een boek van een zekere SUTCLIFF en nota's van het vroegere RLW nu BELGOCONTROL.
4) hoe wordt ik METEORLOOG (of hoe noemt men dat)de enigste weg die ik ken is via de LUCHTMACHT en BELGOCONTROL maar zal dat nog eens opzoeken
Ik bemerk dat er personen reageren via een input op ""REAGEREN"maar schijbaar kan ik u via deze weg niet terug mailen daarom adviseer ik u te e-mailen via: SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
Uit de informatie van VOKA blijkt dat 40% der firmas aktief te zaventem(EBBR) hun investeringen uit stellen en 60% der firma's hebben een planning om in de toekomst om ZAVENTEM te verlaten wegens de onzekerheden er over de mogelijkheden op de luchthaven; zie: WWW.VOKA.BE.
Krijg juist een uitnodiging voor een werkgroep bij EUROCONTROL over het gebruik van P-RNAV in de toekomst en dit op aanvraag van AEA,IATA en IACA alsook het standpunt van ERAA . ik heb een vragenlijst verspreid om te zien hoe wij verder kunnen met B-RNAV met de huidige GPS uitrusting zoals de GARMIN's
De LUCHTHAVEN van " COLMAR" wordt heden bedreigt in zijn bestaan. Personen welk de strijd voor het bestaan willen steunen zijn welkom want E-mails van buiten FRANKRIJK hebben soms zeer veel effect op de beslissingen der lokale politieke mandatarrisen hoor bij onze FRANSE vrienden. En COLMAR was een mooie bestemming om te bezoeken .
Gisteren was ik de ganse dag betrokken bij de ASM WORKSHOP welk een iniatief is van EUROCONTROL om een aantal consultaties te houden aangaande de nieuwe AIRSPACE indeling welk er moet komen in de periode van 2010 en 2012 in het ECAC LUCHTRUIM der 42 ECAC lidstaten en vooral beinvmoed door het EU-SES der 25 EU lidstaten en de 35 lidstaten van EUROCONTROL. Om rekening te houden met de AIRSPACE USERS REQUIREMENT der toekomst. Een 2e WORKSHOP heeft plaats op 1 Februarie in EUROCONTROL HQ te BRUSSEL-EVERE vooral gericht op de noden van de NIET COMMERCIELE LUCHTRUIMGEBRUIKERS actief in GENERAL AVIATION,AERIAL WORK en de LUCHTSPORTEN ttz alles wat vliegt beneden FL195 en vooral in VFR. De deelname is GRATIS mqaar inschrijving ASAP is noodzakelijk voor de diensten van de SECURITY.
Men ZEGE het voort en wees en toon uw belangstelling zodat men ziet dat er meer bestaat dan BA,LUFTHANSA,AIR FRANCE, KLM welk in IFR het luchtruim gebruiken beneden FL195
Doe het ook voor onze jeugdige LUCHTRUIM gebruikers
Bij de gestelde vragen zijn er verschillende welk reeds vroeger op mijn BLOG werden toegelicht en daarom kunt ge die zien als ge in het linkervakje "" ZOEKEN op BLOG"" een trefwoord intypt. Dan moet ge niet wachten op een antwoord van mij, indien geen resultaat zal ik echter uw vraag persoonlijk beantwoorden hoor maar dat kan even tijd nemen hoor omdat ik nog regelmatig naar de EU instellingen in BRUSSEL ben.