Plannig kan worden aangepast in functie van de toestand der wegen gezien ik bij kans op gladheid mij heden niet meer met de wagen verplaatst naar BRUSSEL ( SORRY -SAFETY FIRST)
Wat betrefd de invloed van LOBBYING heb ik sedert vele jaren de ervaring dat dit zeer goed kan werken en invloed kan hebben.
Ik heb heden enkele door mij naar voorgebrachte VOOPRSTELLEN en gevolgt door een periode van doorlopend LOBBYING bij ICAO alsook bij de EUROPEESE UNIE werden ingevoerd
Het is echter een werk van lange duur en waarvoor men niet moet rekenen op ERKENNING van de buitenwereld
DE PERSSONLIJKE VOLDOENING is de enigste dat u bekomt !!
Heden had ik het bezoek van een SENIORENNETCLUB echtbaar welk mijn advies wensten aangaande hun voornemen om via hun spaarcenten hun kleindochter van 15 jaar de opleiding tot PILOOT te bekostigen.
Zij stelden vooral belang in de slaagkansen en de beroepsmogelijkheden nadien??
Wat volgens mij vitaal is om in de opleiding tot het beroep van PILOOT te slagen is :
MOTIVATIE
Daarom ben ik voorstander van degene die dit mooie beroep wensen te beoefenen dat zij vanaf jeugdige leeftijd betrokken worden bij LUCHTVAART AKTIVITEITEN
Hiervoor raad ik aan HET ZWEEFVLIEGEN te beoefenen door DE LUCHTKADETTEN VAN BELGIE te vervoegen( beperkte plaatsen beschikbaar na een strenge selectie) og via een cursus via het CNVV te Saint HUBERT.
In bovenstaande geval kan ik enkel besluiten uit de informatie dat de betrokken jonge dame geheel nergens de luchtvaartmiddens heeft benadert en enkel de mooie beelden via de TV haar aanleiding is tot deze keuze
Een persoonlijk gesprek ware wenselijk met de kandidate
Het gaat hier wel over een opleiding van 2 jaar voor een bedrag van 100.000 ( 4 miljoen Belgische franken)
Zie heden in een school waar deze opleiding plaats vind dat een aantal leerlingen geheel niet gemotiveerd zijn en van de 22 kandidaten er slechts in de erste fase maar 3 slaagden!!
Heden morgend moest ik weer een SENIOR teleurstellen want hij kwam mij advies vragen over de mogelijkheden om GOEDKOOP te vliegen.
Tot mijn spijt moest ik hem teleurstellen want ik heb geen enkel ervaring in prijzen voor het vliegen met lijnvlegtuigen
Mijn kennis en ervaring heeft enkel te maken met het OPERATIONEELE en TECHNISCHE ASPECTEN over het VLIEGEn en vooral wat betrefd de OPLEIDINGEN tot PILOOT, MECHANIEKER,,VERKEERSLEIDER
Recently dit I receive a question from a BUSINESS PILOT about information about FLYING in CHINA
This morning had I a BELGIAN PILOT on the tabel who is regular flying with CARGO to destinations in CHINA
He warned me to be very careful with flights to destinations in CHINA.
Specialy the very difficult RADIOCONTACTS ith the CHINEES ATC due to their difficulty with the pronocation of the ICAO ENGLISCH RADIOTELEPHONY FRASELOGY
Also the utulisation of the FLIGHT LEVELS in " METER" instead in feet and to converted in FEET via the TABEL published in their AIP witch does not correspondent with the normal conversion from MEETER to FEET
He ADVISED CAITION and obtaining a SPECIAL BRIEFING from PILOTS having operationele experience with operation in CHINA and also try to stay away from the REGIONAL AIRPORTS