Plannig kan worden aangepast in functie van de toestand der wegen gezien ik bij kans op gladheid mij heden niet meer met de wagen verplaatst naar BRUSSEL ( SORRY -SAFETY FIRST)
Wat betrefd de invloed van LOBBYING heb ik sedert vele jaren de ervaring dat dit zeer goed kan werken en invloed kan hebben.
Ik heb heden enkele door mij naar voorgebrachte VOOPRSTELLEN en gevolgt door een periode van doorlopend LOBBYING bij ICAO alsook bij de EUROPEESE UNIE werden ingevoerd
Het is echter een werk van lange duur en waarvoor men niet moet rekenen op ERKENNING van de buitenwereld
DE PERSSONLIJKE VOLDOENING is de enigste dat u bekomt !!
Heden had ik het bezoek van een SENIORENNETCLUB echtbaar welk mijn advies wensten aangaande hun voornemen om via hun spaarcenten hun kleindochter van 15 jaar de opleiding tot PILOOT te bekostigen.
Zij stelden vooral belang in de slaagkansen en de beroepsmogelijkheden nadien??
Wat volgens mij vitaal is om in de opleiding tot het beroep van PILOOT te slagen is :
MOTIVATIE
Daarom ben ik voorstander van degene die dit mooie beroep wensen te beoefenen dat zij vanaf jeugdige leeftijd betrokken worden bij LUCHTVAART AKTIVITEITEN
Hiervoor raad ik aan HET ZWEEFVLIEGEN te beoefenen door DE LUCHTKADETTEN VAN BELGIE te vervoegen( beperkte plaatsen beschikbaar na een strenge selectie) og via een cursus via het CNVV te Saint HUBERT.
In bovenstaande geval kan ik enkel besluiten uit de informatie dat de betrokken jonge dame geheel nergens de luchtvaartmiddens heeft benadert en enkel de mooie beelden via de TV haar aanleiding is tot deze keuze
Een persoonlijk gesprek ware wenselijk met de kandidate
Het gaat hier wel over een opleiding van 2 jaar voor een bedrag van 100.000 ( 4 miljoen Belgische franken)
Zie heden in een school waar deze opleiding plaats vind dat een aantal leerlingen geheel niet gemotiveerd zijn en van de 22 kandidaten er slechts in de erste fase maar 3 slaagden!!