Elke EU ingezetenne heeft de mogelijkheid om een PETITIE ( verzoekschrift)in te dienen by het EUROPESE PARLIAMENT zie hiervoor WWW.EUROPARL.EU.INT kies uw gewenste taal en ga in PARLEMENT naar het onderwerp VERZOEKSCHRIFT. Uit persoonllijke ervaring is dit een langdradige procedure maar heb reeds zeer positieve opvolging bekomen via deze weg.
Niet hetzelfde als een klacht bij de OMBUDSMAN zie duidelijk verschil van inhoud van de ingediende klacht.
Een nieuwe LUCHTRUIMGEBRUIKER die zijn rechten in het LUCHTRUIM aan het bekomen is zijn de UAV. In her verleden waren deze MILITAIRE UAV enkel actief in " R" gebieden. Nu zijn er BURGER UAV welk vliegen in het GECONTROLEERDE LUCHRUIM onder ACC separatie. Men voorziet nu de mogelijkheid in EU en op ICAO vlak om deze UAV voor doeleinden te gebruiken BUITEN GEKONTROLEERD LUCHTRUIM, deze laatste UAV zijn uitgrust met een ' FEEL and AVOID' en schijnen te kunnen uitwijken voor elk LUCHTVAARTUIG in hun omgeving, De wetgeving is ter studie om deze UAV voor BURGER DOELEINDEN te gebruiken. zie WWW.UAV.COM WETGEVING moet nog verschijnen maar we zijn daar over het nadenken wat dit voor gevolgen kan hebben voor de VFR in luchtruim van de class " G" ICAO in de toekomst (2020-2020)
In 2005 werden er door de RAAC te ANTWERPEN en door KABC te BRASCHAAT enkele mensen de kans gegeven om de aan de iniatie " PILOOT voor EEN DAG" deel te nemen. Gezien het succes van deze dagen kreeg ik nu voor 2006 reeds informatie dat KABC te BRASCHAAT reeds in het voorjaar dit inatief herneemt voor informatie zie http://users.pandora.be/acb
Het TANKEN van BRANDSTOF in LUCHTVAARTUIGEN moet men steeds de aarding bevestigen om zelfontbranding van de brandstof te voorkomen. Een aantal ONGEVALLEN hebben zich voorgedaan.
Wat betreft de vroegere vermelding over de-icing gebruikt men KILFROST dat een basis heeft van GLYCOL en dat men vermengd met water en welk in functie van de samenstelling het vliegtuig ijsvrij houdt tot een bepaalde temperatuur en tijdsduur. Meer heb ik hier niets over vernomen!!!! Ik hoop dat dit voldoende deze procedure toelicht.
REGULATION van de EU is wet in de 25 landen moet niet in staatsbad verschijnen en is WET. DIRECTIVE moet door publicatie in NATIONALE WETGEVING ingevoerd worden en gepubliseerd in het staatsblad. Dit is mijn uitleg maar de juristen zullen daar wel meer over te zeggen hebben
Men steld mij de vraag hoe men kan te weten komen wat er in BRUSSEL en STRAATSBURG allemaal in de EU gebeurt daarom verwijs ik tevens naar : WWW.EU.INT.
Enkele E-MAILS melden mij dat zij gisteren geen toegang tot mijn BLOG kregen , uit een bericht van PASCAL VYNCKE de webmater begrijp dat dit het gevolg was van een aanval van HACKERS. Voor degene die geen toegang kregen en hun vraag niet beantwoord kregen stel ik voor mij deze per E-mail te bezorgen.
Zoals reeds vroeger toegelicht is de EU VERORDERING(REGULATION) nu voor 100% toepasselijk voor de LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJEN. INSTAPVERGOEDINGEN (EG) n°262/2004
ELT (ELBA)on 121,5 Mhz en 243,0 Mhz conversion to 406 Mhz
Een aantal vragen over de overgang van de 121,5Mhz(243Mhz) naar de 406 Mhz ELT ( ELBA)worden heden gesteld. Voor de juiste toe te passen REGELGEVING in EUROPA moet ik kortelings de juiste datums gaan opzoeken maar wees er van op de hoogte dat deze overgang in de toekomst zal gebeuren. Voor meer technische informatie verwijs ik naar: WWW.AVIONIX.COM kijken onder ELT zie tevens ------>CIR/EQUIP-03 van Nov 1976 ------->CIR/EQUIP-O9 van Nov 2001
In verschillende streken zien wij het verdwijnen van de NDB Ook de VOR wordt voorzien te verdwijnen in plaatsen waar de DME/DME en GNSS beschikbaar is met als target datum 2010 en een totaal verdwijnen van VOR en NDB in 2013 voorzien. Dit zijn TARGET DATUMS maar men moet daar toch aandacht aan besteden voor de toekomstige uitrustingen der VLIEGTUIGEN
Deze morgend bezoek van enkele senioren op de LUCHTHAVEN , zal hen moeten teleurstellen want gezien ze me dat enkel gisterenavond meedeelde kan ik geen veiligheidsbadges bekomen om op de tarmac te gaan vandaag en zal het bij een babeltje met koffie in de BELAIR TAVERNE om 1000 uur moeten zijn, voor bezoeken moet men vooraf afspraken maken met INGRID.DE.BOIS@FINSERVE.BE zoals op mijn BLOG vermelde ik reeds de ganse mogelijkheden elders onder het zoekwoord INGRID
Een vraag die men mij steld aangaande de EU betreft hoe men kan weten wat daar gaande is daarom verwijs ik naar de EU website WWW.EUROPA.EU.INT waar men zeer veel informatie vindt asook op de site van enkele MEP. WWW.MARIANNETHYSSEN.BE WWW.DIRKSTERCKX.BE WWW.WEBSAID.BE WWW.GROSCH.BE Ik zelf ben elke week een of twee dagen in de verschillende EUROPESE INSTELLINGEN zoals COUNCIL,COMMISION,PARLIAMENT,EUROCONTROL en heb persoonlijk kontakt met bvenvermelde MEP alsook met A VATANNEN. DEGUTIS SPERONI voornamelijk op gebied van LUCHTVAART maar automatisch wordt je ook betrokken in andere onderwerpen van het grote EUROPESE PROJECT waaraan ik sedert 1980 tot 2004 betrokken was als IAOPA liaison officer. WWW.IAOPA.ORG ( maar dan 5 a 6 dagen per week)
E-mails,via FORUM en de CHAT steld men vragen om dringend de zwarte lijst der VLIEGTUIGMAATSCHAPPIJEN te bekomen alvorens de verlof periode aanbreekt. Tijdens mijn bezoek wees een der medewerkers dat er bepaalde voorstellen waren naar voor gebracht die nu wordt voorgelegt aan een groep van NATIONALE,WIJZEN en EXPERT aangaande de VLIEGVEILIGHEID. Wij wachten af wat er nu naar buiten komt en zullen u naar deze lijst verwijzen op WWW.EUROPARL.EU.INT en tevens op WWW.MARIANNETHYSSEN.BE welk in haar NIEUWSBRIEF "EUROPA" en dan???
Een der grote problemen met de EU POLITIEK is dat de man/vrouw in de straat niet weet welke aspecten in het dagelijks leven het gevolg zijn van de EU POLITIEK beslist in BRUSSEL en STRAATSBURG. Ik stel regelmatig vast dat als een beslissing NEGATIEVE gevolgen heeft dan komt het volgens de pers van de EU. POSITIEVE gevolgen worden gewoonlijk toegeschreven aan de NATIONALE of zelfs REGIONALE POLITIEK. In mijn persoonlijk inzicht zijn der NEGATIEVE resultaten van de EU voorstellen het gevolg van de NATIONALE,REGIONALE en LOKALE politieke mandatarissen en de administratie welk hun bevoegdheden willen behouden of ook een zekere machtsdroom hebben die zij niet kunnen afgeven aan de EU organen.
Enkele PRIVAAT PILOTEN stellen vragen over DE-ICING van hun VLIEGTUIG, ik weet dat wij gebruik maken van een mengsel in functie van de temperatuur uit tabellen van DOW en gebruiken UCAR(tm) zie WWW.DOW.COM/AIRCRAFT voor meer informatie moet ik dat vragen aan de HANDLING AGENT die daar voor zorgt
Enkele chatters stellen mij vragen waarom men de vliegtuigen afspuit voor de VLUCHT ??
Hetgene ge ziet is wat wij DE-ICING noemen in de winter vormt er zich ijs op het vliegtuig en dat doen wij verwijderen met een vloeistof bestaande uit water en een soort ANTIGEL.
Het ijs op de VLEUGELS heeft nadelige gevolgen voor de DRAAGKRACHT welk de VLEUGEL moeten geven bij het opstijgen en in vlucht en daarom eerst DE-ICING toe passen
Ik zie er reeds enkele hun wenkbrouwen fronsen want ik sta bekend als geen VOETBAL liefhebber.te zijn dus ,,,,,,,,!!!!!! Het probleem is dat deze WK zeer ernstige beperkingen zijn voor de LUCHTVAART tijdens deze periode van 9 juni t/m 9juli omdat de DUITSE SECURITY voorsteld om alle LUCHTVERKEER te verbieden in een straal van 30 NM rondom de 12 STADIUMS van 3 uur voor de aanvang tot 3 uur na de wedstrijd. Deze beperkingen hebben een zeer nadelig effect op alle VFR vluchten in deze periode van het jaar. Een PETITIE is opgemaakt om een meer logische oplossing te vindeindien u wenst te helpen stuur me dan een E-mailtje ASAP.
Een zeer intresant debat over E-CALL door MEP TILEY aangaande een verplichte of vrijwillige invoering in het WEGVERVOER van een uitrusting aan boord van de voertuigen welk in geval van ongeval automatisch een NOODOPROEP uitzendt en de hulpdiensten onmiddelijk de plaats van het ONGEVAL kenbaar maakt om zodoende te zorgen dat de hulpdiensten zo snel mogelijk met de nodige hulp beschikbaar zijn ter plaatse en dit voor wat wij noemen " THE GOLDEN HOUR" in de medische hulpverlening dit is een der programma om de 43000 doden op de weg in 2004 te laten afnemen met 2500 elk jaar en de jarlijkse economische schade van 4 MILLIARD EURO te doen afnemen. De bedoeling is om in 2009 dit systeem operationeel te hebben in de 25 EU lidstaten. Een zzer intresant debat tussen de personen welk de bescherming van de privaatsfeer in gevaar zien komen en de heet ARY VATANEN welk dit project sterk verdedigde om MENSENLEVENS te redden. Werdt hirbij betrokken gezien wij in de LUCHTVAART reeds jaren gebruik maken van een ELT systeem welk nu wordt herzien voor de toekomende LUCHTVAARTUIGEN er mede uit te rusten.. En tevens in functie van mijn betrokkenheid bij de ontwikkeling van normen voor medische vluchten via EURAMI