Ben deze begonnen op 28 APRIL 2005 en ben dus wel meer dan 3 jaar aktief nu en een 170.000 visits genoteerd.
Ik heb eeneigen PC thuis sedert 01 MAART 2003 enbgebruikte sedert jaren geen type machien meer gezien ik steeds lon beschikken over een secretariaat en mijn vrouwtje welk ook thuis al de administratie deed.
Nu ben ik aktief via E-MAIL, BLOG, FORUM en de CHAT.
Op gebiet van taalgebruik zie op mijn blog onder PROFIEL
Hoop dat ik de gestezlde vragen hier heb beantwoord !!!
Gelieve nota te nemen dat SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR nu terug werkt maar een ganse periode buiten gebruik is geweest zodat heel wat berichtjes verloren zijn gegaan in die periode
Heden kwam het aspect FLIGHT SAFETY weer aan bod in de uitzending van LARRY . KING LIVE ..........op CNN.
Het onderwerp betrefd het probleem van de aanwezige brandstof om een vlucht uit te voeren.
Heden trachten de firma's op allerlei wijzen de kosten van de vluchten te drukken en een der twistpunten tusen de oudere PIC en het MANAGEMENT het meenemen van overdreven veel brandstof voor een vlucht.
Hiervoor zijn er ICAO voorschriften voor de minimale voorziene brandstof om een vlucht uit te voeren deze bestaat uit:
Brandstof voor het uitvoerenvan de VLUCHT zelf + brandstof om naar een uitwijkvliegveld te gaan en dan nog minstens 45 minuten in kruisvlucht.
Heden worden deze heoveelheden berekend via de computer endeze zijn aanmerkelijk lager dan de hoeveelheden die de PIC vroeger berekende op manuele wijze.
Verschillende van de oudere PIC voelen zich niet confortabel met deze computer berekende wetelijke brandstof voor een vlucht en doen grotere hoeveelheden aan boord brengen.
Hier komt de betwisting tussen het MANAGEMENT en de PIC uit voort.
De meeste piloten hebben het gevoel dat deze computer berekende brandstof niet voldoende is om de nodige veiligheid en zekerheid van de vlucht uit te voeren.
Men moet wel weten dat voor een vlucht van 3 uur met een BOEING 737 het meenemen van te veel brandstof volgens de computer planning reeds oploopt tot 15.000 $ !!!
Ik weet dat ik in mijn operationele periode als piloot ook steeds met overdreven brandstof mijn vluchten heb uitgevoerd maar ik mag dan ook zeggen dat ik nooit met de minimale veiligheid aan brandstof hen gevlogen
SAFETY FIRST was mijn DEVIES en is van de meeste van mijn collega's ?????
Enkele E-mailtjes vragen mijn beoordeling over de AIRSCHOW van SANICOLE te LEOPOLDSBURG vandaag??
Ik moet hen teleurstellen sedert enkele jaren ben ik niet meer naar AIRSCHOWS geweest behalve LE BOURGET en FARNBOUROUGH verleden jaar en dit jaar heb ik deze ook niet bezocht gezien zij heden te vermoeiend zijn .
Zelf heb ik vroeger als piloot aan verschillende AIRSCHOWS aktief deelgenomen maar heden heb ik geen intresse niet meer om deze bij te woonen..........MOGELIJK eenteken dat ik een dagje ouder wordt !!!!!
Een vraag die men steld warom in de oude films met vliegtuigen met een open cockpit de Piloten steeds met een waperend SJAALTJE vliegen.
Origineel diende dit SJAALTJE als vod voor het afkuisen van de oliespatten op de vliegbril, en werdt deze originele vod vervangen door een SJAALTJE dat de Piloot kreeg van zijn geliefde !!!
Zie ook mijn verhaal op:
FORUM SENIORENNETCAFE DE TIJD van TOEN -70PLUSSERS SDW
Een vraag die herhaalde malen terug komt of men als piloot leert VALSCHERMSPRINGEN ??
Als BURGER PILOOT behoort dat niet tot de opleiding
Als MILITAIR PILOOT krijgt men een deel van de grondopleiding maar in mijn tijd was dat meer een opleiding om u te overtuigen dat het beter was om te trachten een NOODLANDING uit te voeren en het toestel maar enkel te verlaten indien het onbestuurbaar was geworden.
Mijn ervaring zal ik toelichten in een artikeltje in /
Het hiervoor vermelde ongeval mij medegedeeld door een journalist gebeurde schijnbaar reeds in 2007
Maar uit de officiele informatie zijn er echter wel twee recente dodelijke ongevallen gebeurt te SAMEDAN op 28 JUNI en 04 JULI. Meerinformatie na het onderzoek te bekomen
Krijg heden enkele vragen over de veiligheid bij het ZWEEFVLIEGEN in functie van een Dodelijk( 2 personnen) ongeval in ZWITSERLAND op ZATERDAG 05 JULI in de streek van SAMADAN
Het betreft hier een MIDAIR COLLISION tussen twee zwevers boven de ZWITSERSE ALPEN
Een onderzoek is ingesteld.
Zulke vluchtengeschieden in VFR ttz op zicht en het zijn de piloten welk visueel hun veiligheid in vlucht verzekeren door naar buiten te kijken en aanvaring vermijden door de voorrangregels tussen luchtvaartuigen toe te passen.
Zie kursus PPL:
Heden zijn een aantal zwevers uitgerust met eenelektronisch hulpmiddel om verwitigd te worden van elkaars nabijheid zijne FLARM. WWW.FLARM.COM
Met moet zulk een ongeval wel plaatsen in de DUIZENDE ZWEVERS welk er op een goede zweefvliegdag in de lucht zijn en zulk een aanvaringen zijn zeer zeldzaam