In Enkele E-MAILETJES vraagt men wat het kost om advies of bijstand te bekomen voor problemen in de LUCHTVAART.
Heden ben ik geheel onafhankelijk en individueel aktief en dor dit geheel GRATIS.
Tijdens de periode 1980 - 2004 van IAOPA en AOPA was dit ook GRATIS maar werden mijn onkosten vergoed door IAOPA of AOPA-BELGIUM maar werdt ik niet bezoldigd
Tevens wat betrefd de aktiviteiten voor ABI is dit ook een onbezoldigde aktiviteit met vergoeding van mijn onkosten wat betrefd de aankop van bureelbenodigheden, fotokopies en porto van de briefwisseling
Sedert ik de Krijgsmacht heb verlaten in 1976 ben ik op PENSIOEN
De boven vermelde aktiviteiten doe ik als BENEVOL zoals men dit noemt uit erkentelijkheid van de hulp die ik tijdens mijn beginnende loopbaan heb gekregen van een aantal personen die dit tevens BENEVOL hebben gedaan.
Mijn betrachting is om DE LUCHTVAART te bevorderen voor de VREDE en VRIENDSCHAP te ONTWIKKELEN tussen de ganse MENSHEID zonder onderscheidt van RAS,NATIONALITEIT,RELIGIE of SOCIALE STANDING
Deze zienswijze is het gevolg van mijn ervaringen tijdens WWII en ook door de langdurige gespreken met " DOC" over de reden van bestaan van ICAO en met een der vaders van de EGKS de voorloper van de EC prof ALBERT COPPE
"DOC" = J;B HARTANFT, JR. zie brochure IAOPA 25th YEAR on GENERAL AVIATION of March 1989
Wat betrefd het verloop van de 24th IAOPA WORLD ASSEMBLY over GENERAL AVIATION & AERIAL WORK te ATHENE welk plaats had van 9 tot 14 JUNI 2008 verwijs ik u naar
Noticed a very intresting article by MIKE AMBROSE :
WHERE do we stand on the NUCLEAR FOOTPRINT ??
A number of years ago introduced a document from the Chairman of PAL (EBAW) on the information thad the energy made avaible by the electricity was not so clean since it was using NUCLEAR ENERGY who was not making EMISIONS but thad there was the NUCLEAR enviroment damage.
See REGIONAL INTERNATIONAL at page 5 of the edition JULY 2008 of ERAA !!!
I have kept a close contact with a number of experts during the development of the SESAR documentation and although I have not been to keep reading al the documents in depth I have limited knowledge of the PROJECT.
Presently they are now working on the WORKPACKETS and I heve the feeling it is a competition between the groups to obtain the most importance and finananciel support for their subject without taking in consideration of what are the priority for creating a vital operational enviroment.
Their is a need for converting to a simple and realistique system ( KISS)......... BUT ??????
Ben deze begonnen op 28 APRIL 2005 en ben dus wel meer dan 3 jaar aktief nu en een 170.000 visits genoteerd.
Ik heb eeneigen PC thuis sedert 01 MAART 2003 enbgebruikte sedert jaren geen type machien meer gezien ik steeds lon beschikken over een secretariaat en mijn vrouwtje welk ook thuis al de administratie deed.
Nu ben ik aktief via E-MAIL, BLOG, FORUM en de CHAT.
Op gebiet van taalgebruik zie op mijn blog onder PROFIEL
Hoop dat ik de gestezlde vragen hier heb beantwoord !!!
Gelieve nota te nemen dat SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR nu terug werkt maar een ganse periode buiten gebruik is geweest zodat heel wat berichtjes verloren zijn gegaan in die periode
Heden kwam het aspect FLIGHT SAFETY weer aan bod in de uitzending van LARRY . KING LIVE ..........op CNN.
Het onderwerp betrefd het probleem van de aanwezige brandstof om een vlucht uit te voeren.
Heden trachten de firma's op allerlei wijzen de kosten van de vluchten te drukken en een der twistpunten tusen de oudere PIC en het MANAGEMENT het meenemen van overdreven veel brandstof voor een vlucht.
Hiervoor zijn er ICAO voorschriften voor de minimale voorziene brandstof om een vlucht uit te voeren deze bestaat uit:
Brandstof voor het uitvoerenvan de VLUCHT zelf + brandstof om naar een uitwijkvliegveld te gaan en dan nog minstens 45 minuten in kruisvlucht.
Heden worden deze heoveelheden berekend via de computer endeze zijn aanmerkelijk lager dan de hoeveelheden die de PIC vroeger berekende op manuele wijze.
Verschillende van de oudere PIC voelen zich niet confortabel met deze computer berekende wetelijke brandstof voor een vlucht en doen grotere hoeveelheden aan boord brengen.
Hier komt de betwisting tussen het MANAGEMENT en de PIC uit voort.
De meeste piloten hebben het gevoel dat deze computer berekende brandstof niet voldoende is om de nodige veiligheid en zekerheid van de vlucht uit te voeren.
Men moet wel weten dat voor een vlucht van 3 uur met een BOEING 737 het meenemen van te veel brandstof volgens de computer planning reeds oploopt tot 15.000 $ !!!
Ik weet dat ik in mijn operationele periode als piloot ook steeds met overdreven brandstof mijn vluchten heb uitgevoerd maar ik mag dan ook zeggen dat ik nooit met de minimale veiligheid aan brandstof hen gevlogen
SAFETY FIRST was mijn DEVIES en is van de meeste van mijn collega's ?????