Enkele E-mailtjes vermelde dat zij via de E-MAILTJES gestalkt worden een stroom van ongewenste e-mailtjes ,onaangename foto's of beledigende berichten krijgen, hiervoor heeft men bij onze noorderburen een website: WWW.STOPDIGITAALPESTEN.NL
Een steeds terugkerende vraag van SENIOREN op de CHAT en ook via E-MAILS betreft de vraag of zij nog kunnen leren vliegen op hun LEEFTIJD, daarom hier enkele voorbeelden van mijn ervaring. 1) Een aantal jaren geleden heb ik een vrouw van 79 nog een opleiding gegeven in het ZWEEFVLIEGEN welk zij verder beoefend heeft tot haar 86.als ZWEEFVLIEGPILOOT 2) Een mijner collega's zijn vader die steeds had gedroomd om piloot te worden tijdens de BATTLE of BRITTAIN maar die droom niet kon waar maken begon op zijn 68th verjaardag met een LUCHTDOOP en behaalde op zijn 70th verjaardag zijn PPL en bleef verder vliegen tot op zijn 96 th toen hij is overleden. 3) ik ben nog wekelijks contact met een 80 jarige collega PILOOT-INSTRUCTEUR welk nog regelmatig opleiding geeft voor de vergunning van PPL.(PRIVAAT PILOOT)
Ik hoop dat dit u voldoende informatie geeft om te trachten uw DROOM waar te maken mits vooraf het voorziene MEDISCH ONDERZOEK bij het MEDISCH LUCHTVAARTGENEESKUNDIG CENTRUM te hebben ondergaan welk u elke 12 maand moet ondergaan bij een LUCHTVAARTGENEESHEER
Although it is my normal routine to be on SATERDAY and SUNDAY present at ANTWERP AIRPORT ( BELAIR cafetaria or RAAC bar) do I sugest strongly to make a apointment in vieuw the fact that on some occasions I may be in flight or away on mission for the W.E.
Wat betreft de vermelde cyfers in het vorige bericht wijst een SPOTTER dat zij niet per vlucht rekenen zoals de gegevens van EUROCONTROL maar per BEWEGING dus een vliegtuig dat een vlucht uitvoert zal tweemaal genoteerd worden door hen en dit geeft een ander cijfer dan de cijfers van EUROCONTROL en moeten we niet spreken van 240.00 maar van 120.000 vluchten per dag waarvan 25.000 IFR vluchten;
COLMAR-HOUSSEN heeft voorlopig uitstel van sluiting gekregen tot 31 DEC 2006, maar we mogen ons niet in'tslaap laten doen de permanente opening is nog niet verzekerd. Op 21/22/23 April organiseerd mijn vriend. BONTE met zijn vrouwtje een FLY INN . TRACHT er enkele piloten naar toe te zenden om te tonen dat wij van uit BELGIE er ook bellang hebben om deze LUCHTHAVEN te behouden. www.perso.wanadoo.fr/BIVOUAC-CESSNA/
Een onderwerp dat steeds ter sprake komt betreft hoeveel vluchten er in he EU luchtruim plaats vinden, ui t de cijfers van een aantal nota's over het jaar 2000 kan ik afleiden dat er in dit jaar dagen waren van 52.000 tot 385.000 vluchten in de 52 landen van de IACAO-EUR REGION met een dagelijks gemiddelde van 240.000 bewegingen waarvan 25.000 IFR van burgervluchten volgens de gegevens van EUROCONTROL CRCO en CFMU. de 240.000 gemiddelde per dag betreft zowel militair als burgervluchten van elk soort LUCHTVAARTUIG zijnde DELTA,ULM/DPM,ZWEVER,BALLON,LUCHTSCHIP,GYROCOPTE,HELICOPTER en VLIEGTUIG
dit geeft 87.600.000 vluchten in het jaar 2000 !!!! waarvan 9,7% burgerlijk IFR vluchten
Zoals gemeld organiseerd BELGOCONTROL weer een reeks lessen in het NEDERLANDS en in het FRANS over METEOROLOGIE voor LUCHTRUIMGEBRUIKERS in de maand APRIL en MEI voor informatie: www.belgocontrol.be/pages/newscenter. en kijk onder events
Wij zij terug thuis na een heerlijke maar koude ervaring in een zeer aangename sfeer in een hotel in DINANT welk wij ervaren als een ONDERDOMPELING in DE STILTE van de NATUUR met een zeer lekere maaltijd overgoten met een heerlijk wijntje uit de streek van TONGEREN. Een Hotel en omgeving wij u kunnen aanraden indien u van de NATUUR wenst te genieten in de streek van DINANT aan de boorden van DE LESSE.( MERCURE - CASTEL DE PONT-A-LESSE) Nu de PC terug opgezet en ondergedompelt in de 120 E-MAILTJES over de LUCHTVAART en de EU POLITIEK die we zullen trachten uit te werken en individuele antwoorden te verzenden
Heden morgend de 20 gestelde vragen reeds beantwoord en wijs er nogmaals op dat een aantal der gestelde vragen reeds vroeger op deze BLOG werden behandelt en als ge een sleutelwoord in het linkervak intypt dan komt dat onderwerp automatisch te voorschijn. Enkele moeilijkere vragen geven aanleiding tot opzoekwerk en zullen later behandelt worden hoor, maar indien ge geheel geen antwoord hebt gekregen stel uw vraag nogmaals dat is teken dat ik je vraag niet heb bekomen, ik geef steeds een vermelding van ontvangst op elk bericht binnen de 24 uur , maar het gebeurt dat ik tussen de 100 e-mailtjes ik er een verlies of over het hoofd heb gezien. Als u binnen de 10 dagen geen antwoord op uw vraag welk opzoekwerk vereiste , raad ik aan me nogmaals uw vraag te stellen hoor. Ik wens iedereen een goed WE en wij zijn afwezig tot maandag 13 maart( heb nog steeds geen LAPTOP of GSM hoor) voor zeer dringense problemen ben ik nu niet meer 24 op 24 beschikbaar hoor die tijd is voorbij !!!!!!!!!
Neem contact up via SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR kan u niet antwoorden via uw gestelde vraag Ben echter nu weg op zending tot maandag en moet weten : - welke school ? -welk niveau van thesis ? -hebt u contacten in luchtvaart ?
Verschillende PILOTEN stellen belang in de mogelijkheden voor in VFR een bijkomende hulp te hebben voor de zichtnavigatie via GPS. Een mogelijkheid werdt ons toegezonden door : WWW.VISIONAIRE.BE.
Een intresant voorbeeld van de huidige ontwikelingen in een bepaalde EU lidstaat aangaande een BEROEPS COMMISSIE Vroeger was deze commisie een dienst van het betrokken MINESTERIE en werden de leden voor hun prestatie vergoed via het budget van dit Ministerie;
Een reglement van de EU bepaalde dat deze personen geheel onafhankelijk moeten zijn van dit betrokken MINESTERIE en dus niet meer betaald mogen worden via dit budget. Gevolg de persoon welk in beroep wenst te gaan moet nu 250 storten in geval van een beroep welk hij echter terug bekomt indien zijn beroep gegrond is. Wat stellen we nu vast dat er veel meer afkeuringen gebeuren en dus meer gevallen van BEROEP, dus stortingen van 250 door de betrokene, is dat toeval of wat gebeurt er ??? Wat stellen we tevens vast dat er veel meer definitieve afkeuringen gebeuren nu dan voordien door de BEROEPS COMMISIE toeval of wat gebeurt er?? Daarom laten we de AFGEKEURDE PERSOON een gelijkaardige keuring ondergaan in een ander EU lidstaat die normaal volgens dezelfde REGELGEVING een keuring uitvoert en tot onze verbazing wordt geschikt bevonden, TOEVAL?? Na 10 zulke gevallen hebben we in het buitenland 8 van de 10 een positief resultaat in een EU land nu en de 2 andere werden aanvaard in een ander niet EU lidstaat??? Wat mag men hier uit besluiten ??????
Gisteren en eergisteren op 8 en 9 maart een ganse dag in EUROCONTROL en EU middens vertoeft met veel intresante kontakten. van belang voor ALL AIRSPACE USERS belang:
CHARGING VFR: Het voorstel om ART 8 van de CONDITIONS OF APLICATION voor de EUROCONTROL ENROUTE CHARGES voor VFR vluchten aan te passen werdt zo ver ik uit persoonlijke gespreken heb begrepen werdt niet verandert door het ENLARGED COMMITEE FOR ROUTE CHARGES tijdens de vergadering van 8 maart en dit in functie van een aantal persoonlijke tussenkomsten met een aantal der EXPERTS voor de vergadering. Dit wil niet zeggen dat dit in de toekomst niet ken veranderen alhoewel in de EU-SES deze vrijstelling ook wordt behouden voor LUCHTVAARTUIGEN in VFR en beneden de 2000kgr .,,,,,,, MAAR elk der 25 lidstaten kan in zijn luchtruim een vergoeding invoeren dus opletten in elk land is de boodschap !!!!
AIS voor VFR; de AIS TEAM werkt verder aan het beschikbaar maken van een geharmoniseerde VFR AIP voor de VFR vluchten in de EU lidstaten
8,33 KHZ: In uitvoering van ACG 28 is de STEERING COMMITTEE 1 bezig met het onderzoeken op welke wijze het invoeren van verplicht gebruik van 8,33 khz voor alle VFR vluchten met eender welk LUCTVAARTUIG BELOW FL195 in 2012 via een voorstel te formuleren in 2007.
SESAR: kreeg ook een briefing over SESAR definition fase en de verdere vorderingen tot 2020
PRR 9; In aanwezigheid van de 11 individuele onafhankelijke leden van de PRC onder voorzitterschap van KEITH G. WILLIAMS hadden we een ganse dag om via de toelichtingen en slides van XAVIER FRONonze komentaren te doen over het DRAFT PRR 9 welk beschikbaar was op de web www.eurocontrol.int/PRC en waar reeds 18 bladzijden ingediende reacties waren ingezonden. Tidens enkele tussenkomsten verwees ik naar de noodzaak om ook meer rekening te houden met de andere AIRSPACE USERS dan de COMERCIAL SCHEDULED AIRLINES; welk natuurlijk sterk betrokken zijn bij het opmaken van dit PRR waarvan de FINAL PRR zal beschikbaar zijn in de maand Mei voor advies naar de PC- EUROCONTROL (organisatie)
COMMENTS SENIOREN: In functie van mijn vraag " WAT VERWACHTEN DE SENIOREN VAN DE EU" op het FORUM onder de titel POLITIEK heb ik de bekomen opmerkingen nu afgsloten om deze op 21 en 22 Maart voor te leggen aan enkele Nederlandstalige MEP (BELG of NEDERLANDER)
Ik hoop dat deze gegevens u van dienst zijn en ben steeds beschikbaar voor bijkomende toelichtingen !!!!!!!!
Heden een ganse dag in de EU middens ter bestudering en briefing van de resultaten van de SESAR CICK OF MEETING welk plaats vond met een 300 deelnemers en tevens de voorstelling van het DRAFT .PRC verslag van 2005. meer gegevens hierover later!!!!!!!!!
De Luchthaven BRUSSEL bekroond als beste luchthaven in EUROPA samen met KOPENHAGEN door de ACI via de 100.000 pasagiers van 66 luchthavens over gans de wereld
Tevens een permanente MEDICAL ADVISOR; Dr claude THIBAULT beschikbaar Contacten met WHO,ICAO,ACI en NATIONAL ADMINISTRATION regular contact with EU beschikt over een EMERGENCY RESPONSE TEAM
in GA en AW moet men minder bevreest zijn maar we hebben er aandacht voor zie tevens. WWW.AFSCA.BE
Volgens de laatste in mijn bezit zijnde documenten: op PV van 11/02/2006
JEAN OOMS NATIONALE VOORZITTER AMEDEE VERMEIRE PRESIDENCE FRANCOPHONE SYLVAIN DE WEERDT NEDERLANDSTALIG PRESIDENT ANDRE LITT SECETAIRE FRANCOPHONE EDDY van de WINCKEL NEDERLANDSTALIG SECRETARIS LUC SOBRY SCHATBEWAARDER JOS VERMEIREN SCHATBEWAARDER GINO LOOZE COMMISARIS REKENINGEN EDWARD EHLINGER COMMISARIS REKENINGEN
Een aantal E-MAILTJES van FI stellen mij voor een BLOG aan te leggen speciaal voor ABI. Deze vermeldingen voor INSTRUCTEURS-PILOTEN die ik hier op de deze BLOG zet is slechts een tijdelijke oplossing tot dat de BEHEERRAAD van ABI de nodige beslissingen heeft uitgewerkt voor een eigen ABI WEBSITE welk regelmatig en profesioneel zal beheerd worden door een expert in deze nieuwe MEDIA. Zal nog eens over dit voorstel nadenken maar ik denk persoonlijk dat deze tijdelijke tostand met één BLOG voldoende is tot de betere oplossing op punt gezet wordt.