Na de NEGATIEVE uitslag van het REFERENDUM in NEDERLAND is er nu noodzaak tot bezinning over de mogelijkheden van een EUROPESE REFENRENDUM in de toekomst na een degelijke niet NATIONAAL gebonden inlichtingsfase van minstens 12 maanden en het REFERENDUM op dezelfde dag in de 25 EU lidstaten. Ga vandaag naar BRUSSEL in de EUROPESE INSTELINGEN om te trachten te zien hoe men op 16 en 17 juni in de RAAD verder gaat met de EUROPESE GRONDWET voorstel.
Men steld mij de vraag waarom ik in mijn intrest in de LUCHTVAART aandacht besteed aan de EUROPESE GRONDWET ??
De reden is dat de EUROPESE GRONDWET voor gevolg zal hebben dat de VLIEGVEILIGHEIDS VOORSCHRIFTEN in de 25(28) lidstaten op dezelfde wijze worden toegepast en dit zowel voor SAFETY en SECURITY.
Tevens betrokken zijnde sedert 1980 als EU LOBYIST bij de EUROPESE INSTELLINGEN,EUROCONTROL en nog verschillende organisties in BRUSSEL ten behoeve van IAOPA aangaande GENERAL AVIATION & AERIAL WORK voor de 60 IAOPA lidstaten heb iki de noodzaak leren inzien dat er een aantal aspecten een gemeenschapelijke beslising vereisen.
Een aantal e-mailen stellen belang te weten hoe vlieogtuigen soms in de buurt van de bestemming moeten wachten om te landen. Als er de nodzaak is om te wachten in vlucht gaat de piloot een bepaalde hipodroom vormig traject volgen dat we in luchtvaartterminologie HOLDING noemen en op zodanige wijze dat het vliegtuig op zijn vlieghoogte ( FLICHT LEVEL) op een bepaalde plaats blijft. Personen die hierover meer wensen te vernemen verwijs ik naar de website van: WWW.FSCB.BE van de FLICHT SIMULATOR CLUB BELGIUM te gaan welke deze procedure van de HOLDINGS duidelijk toelicht voor zijn leden
DE USA heeft via ROB PORTMAN een TRADE CASE voor gelegt aan de WTC over het dosier AIRBUS - BOEING. stemt tot nadenken juist toevalig de dag na het franse " NON"
Vandaag is het een belangrijke dag voor de EUROPESE UNIE door het REFERENDUM over de voorgestelde EUROPESE GRONDWET in FRANKRIJK welk ook veel invloed kan hebben op de LUCHTVAARTINDUSTRIE der toekomst in EUROPA der 25(28) lidstaten.
ZIE tevens mijn inzicht hierover op het FORUM onder het onderwerp POLITIEK onder de titel EUROPESE GRONDWET
Voor het brengen van bezoeken aan de LUCHTHAVEN ANTWERPEN/DEURNE moet er vooraf afspraken gemaakt worden om de veiligheidsvoorschriften en de beschikbaarheid van de gids te hebben.
Vele zijn van oordeel dat de LUCHTVAART en het MILIEU niet samengaan daarom is het zeer intresant om de engelstalige website eens te bezoeken WWW.GAAC.CO.UK en eens te kijken onder de titel; EDUCATION ;-WHERE CAN WILDLIVE SURVIVE -HOW GREEN IS YOUR AIRFIELD
Een aantal vragen betreffen het bekomen van goedkoope vliegreizen dit is een onderwerp war ik geheel niet bij betrokken ben, tevens vragen om GRATIS luchtdopen of rondvluchten kan ik ook niet op ingaan
De organisatie die zich sedert 1905 tot 2005 met de LUCHTSPORTEN op wereldvlak heeft bezig gehouden is de : F.A.I " FEDERATION AERONAUTIQUE INTERNATIONAL "opgericht in 1905 en waarvan BELGIE een der medestichters was in PARIJS
Dit wordt beschreven in een boek van " HIGH FLYERS" THE FAI centenary book door PIERRE MORATH in het ENGELS of het FRANS 224 bladzijden over de geschiedenis der LUCHTSPORTEN en de FAI
De LUCHTVAART maakt gebruik van de WEERKUNDIGE waarnemingen en voorspellingen opgemaakt volgens de regels van de WMO en ICAO uitgewerkt door de NATIONALE WEERKUNDIGE DIENSTEN voor BELGIE is dit BELGOCONTROL gevestigd te ZAVENTEM. Zie: WWW.BELGOCONTROL.BE Dit is niet dezelfde als het KMI gevestigd te UKKEL
BEWOLKINGSGRAAD worden uitgedrukt van 0/8 tot 8/8 zijnde 0/8 heldere hemel 4/8 half bewolkt 8/8 volledig bewolkt
Temperatuur in °C (celcius)
DRUK in : milibar
TIJDEN gebuikt zijn UTC = GMT =ZULU welk in de drie gevallen hetzelfde is voor BELGIE is dit nu UTC+2 in de zomer en UTC+1 in de winter voor de locale tijd
L iefhebbers van OLD TIMERS welk nog vliegen te bewonderen kunnen aan hun trekken komen op 12/13/14 AUG te SCHAFFEN/DIEST . gratis toegang voor informatie zie WWW.DAC.BE en ga naar THE INTERNATIONAL OLD TIMER FLY-IN
Hoop van sommige te ontmoeten op de zaterdag 13 aug dan ben ik er de ganse dag.
Een mijner bezoekers FLUPKE wees er mij op dat ik niets vermelde over de 4 & 5 JUNI HELICOPTER dag te EBLG.van 1000u tot 1900u. zie : WWW.BELGIAN-HELIDAYS.COM. Deze twee dagen is een samenkomst van een zeer groot aantal verschillende burger en militaire helicopters op de militaire zijde van LIEGE/BIERSET
I was informed by a TURKISCH EXPERT that the resrictions on ONUR AIR where no more aplied during our meeting at the EUROCONTROL SRC, en wat heden morgend tevens bevestigd wordt op TELETEXT.
Heden stel ik vast dat er sedert het begin van mijn BLOG op 25 april er reeds 1023 deze bezochten ,tevens op het FORUM heb ik seder 26 feb 1363 bezoekers bekomen en deze morgend tussen de 110 e-mails weer veel vragen over de LUCHTVAART. Ik heb de indruk dat het onderwerp LUCHTVAART in de belangstelling staat van de SENIOREN
Ik heb op bepaalde plaatsen de door ons gebruikelijke afkortingen gebruikt die ik meestal tracht te verduidelijken zoals:
PIC = PILOT in COMMAND , de piloot die het bevel voert aan boord voor de vlucht. UTC= UNIVESAL COORDINATED TIME is de wereldtijd die in LUCHTNAART gebruikt wordt en die tevens wordt aangduid als de vroegere gebruikte GMT en Z(zulu) benaming. ATCO is de verkeersleider
Schijnbaar dat deze BLOG ook bekeken wordt door personen aktief in de " MEDISCHE HULPVERLENING" en vragen stellen over de bijstand welk via LUCHTVAARTUIGEN beschikbaar zijn. Hier maken wij ondrscheidt voor de " PRIMAIRE en SECONDAIRE vervoer.. Ik ga hier nu niet op in maar verwijs naar WWW.EURAMI.ORG welk een vergadering op 21 juni in BARCELONA, SPAIN heeft gevolgt door FIRST EUROPEAN INTENSIVE CARE TRANSPORTATION COURSE op 20th & 24th juni . Voor bijkomende informatie over deze COURSE of over EURAMI. handleidingen contact: INFO@EURAMI.ORG in dit BLOG ga ik hierop niet verder uitweiden gezien het gespecialiseerde onderwerp maar commentaar en vragen zijn welkom.
Personen wiens vraag ik niet beantwoord heb of niet duidelijk verklaart heb,worden gevraagt deze terug te herhalen met desnoods bijkomende toelichtingen.
Enkel via teksten de specifieke zaken over luchtvaart verduidelijken is niet zo eenvoudig hoor.