Een der belangrijke CONCLUSIES die ik persoonlijk trek uit een aantal tussenkomsten uit de zaal is dat een aantal der ULM VLIEGERS wensen de EENVOUDIGE voorziene REGLEMENTATIE te behouden voor het ULM VLIEGEN
Maar een aantal van hen wil wel trachten dezelfde VOORDELEN en BESCHERMING te bekomen welk via de toegepaste ICAO, CAA, EASA and JAA voorschriften gegeven worden door de veel STRENGERE en veel KOSTELIJKE VOORSCHRIFTEN
Bekwam ook een aantal zeer intresante opmerking van enkele EXAMINATORS over het verloop der EXAMENS
-Het ware zeer intresant dat de ULM piloten op een vliegtuig een iniatie zouden krijgen op een VLIEGTUIG om een iniatie te krijgen over de TOLVLUCHT gezien dit in de huidige versie van ULM zich onverwacht kan voordoen
Er werdt wel opgewezen dat zelfs voor de huidige JAA/FCL exaam van PPL de TOLVLUCHT niet meer in de voorschriftrn voorzien is, mogelijk dat in de EASA/FCL dit echter terug zal voorzien worden ??
Tevens blijkt het dringend nodig de opleiding van de INSTRUCTEURS te verbeteren en aan te passen zoals dit in FRANKRIJK wordt toegepast
Zeer moeilijk met de aanwezigheid van 262 DEELNEMERS
uit 4 landen !!
Taalprobleem met de 4 talen;
FRANS
NEDERLANDS
DUITS
ENGELS
Ik hoop van de tussenkomsten van de SPREKERS op de ULM website te zien verschijnen
Intrsante informatie van AAIU-BELGIUM voledig onafhankelijk van het DGLV
Schijnbaar een persoon aanwezig van het DGLV maar welk zich geheel afzijdig hield, ook op een rechtstreekse vraag hem gesteld door een
ULM INSTRUCTEUR-ULM JOHAN JANDA
Bemerkte een FRANSE MEP (commitie Youth) en NEDERLANDSE aktieve MEP in de zaal maar zij maakten zich niet kenbaar in hun functie en waren volgens mijn gesprek met hen niet vermeld in deze functie bij hun inschrijving want zelfs tijdens ons gesprek waar ik vermelde dat ik aktief was in het EP als Lobbyist vermeden zij dit onderwerp in hun gesprek
Zeer intresante bekomen tijdens de individuele gespreken met een aantal ULM-PILOTEN hun ERVARINGEN in het EU-LUCHTRUIM , maar meer hier over later ??
Tijdens het gesprek met de Nederlandse MEP bleek deze kunnis te hebben van de termen
ICAO; NGLA en dat de ICAO A/37 bezig was ??
ULM PILOOT "A" Vertelde mij dat hij met zijn Eigen ULM welk hij zelf had uitgerust met een SSR/MODE-S, RADIO 8,33 KHZ, ELT405 MHZ,en GPS en met houder van een ULM VERGUNNING en een Englisch Language CAT 6 in Frankrijk bekomen door geconytrleerd luchtruim in BELGIE, FRANKRIJK ,NEDERLAND en FRANKRIJK vloog en zelfs op 3000 FT door de TMA/EBBR na het bekomen van een ATC-CLEARANCE uit het gesprek bleek dat hij dit via een vriend LIJNPILOOT had geleerd maar over geen vergunning PPL beschikte gezien hij niet aan de examens PPL bij het DGLV had deelgenomen ( VERY INTRESTING)
Gesprek met PILOOT "H" bleek een PILOOT en INSTRUCTEUR ULM te zijn welk er van uit ging dat ULM zich buiten GEKONTROLEERD LUCHTRUIM moeten evalueren zelf indien zij uitgerust zijn met GPS, R/T en SSR .
Voor zijn leerlingen moeten deze leeren vliegen met gebruik van een kaart 1/250.000 IGN en na bestudering van de AIP en de NOTAMS via de EAD bekomen op hun LAPTOP om geheel autonoom te vliegen zonder enig bijstand van ATC, dit is noodzakelijk om de VRIJHEDEN van het ULM VLIEGEN te behouden en ook om DE KOSTPRIJS laag te houden en niet onderworpen aan de voorschriften toepaselijk op het ICAO-GAT vliegen ??
Zelf een aantal betrokken zijnde bij LUCHTVAART STUDIES stelde ik vast dat bij bepaalde studies de bekomen bevindingen moeten in lijn liggen van vooraf opgelegde CONCLUSIES zoniet wordt ge uit het onderzoek verwijdert mits natuurlijk het gevolg dat de toegezegde vergoeding voor het opzoekwerk u niet wordt uitbetaald??
GELUKKIG heb ik me NOOIT naar mijn beste weeten tot zulke praktijken laten verleiden onafgezien het PERSOONLIJKE FINANCIEELE NADEEL