IK had deze week een lang en ernstig gesprek met een der POLITIEKE GOEROES van de EPP welk
nauw samenwerkt met JEAN-LUC DEHAENE welke ik tijdens een persoonlijk bezoek met de
SECRETARY GENERAL ( USA) of IAOPA had toen deze MINISTER van VERKEER was leerde waarderen
Hij verwees mij om het intervieuw te lezen dat JEA_LUC DEHAENE aan HET NIEUWSBLAD had gegeven ( zie 20/11/2010)
MIJN ZIENSWIJZE over de EU meestal verkeerdelijk als EUROPA genoemd!!!
-DE EU gaat van CRISIS naar CRISIS maar dat is een goede zaak want zo gaat men vooruit
-GLOBALISATIE is het GROTE TARGET
-ER zijn ZEER GROTE VERSCHILLEN tussen de nu reeds te veel 27 LIDSTATEN
-EU voorziet ZEER STRENGE REGELS .............MAAR past ze niet TOE ??
-REGELS over de " EURO" werden overtreden door FRANKRIJK en DUITSLAND dus snel een COMPROMIE ingevoerd
- Alle 27 LIDSTATEN ( zonder uitzondering) geven de EU gewild of ongewild ONJUISTE INFORMATIE
-Men beinvloed via DE MEDIA's de GEPROGRAMEERDE MASSAPSYCHOSE
-EU moet zich klaar maken om een rol te spelen in DE GLOBALISATIE
-GLOBALISATIE moet tot stand komen door DIALOOG .......ZONIET wordt deze WEER opglost door
GEWELD en DE WAPENS???
-De VADERS van de eerste stappen in het EU PROJECT via de EGKS '
HADDEN EEN DROOM maar waren toen maar met 6 landen!!
-EU moet SPREKEN met EEN STEM en niet gelijk hedden via FRANKRIJK, DUITSLAND of een der andere nog ANDERE EUROPESE ZWAARGEWICHTEN
-FU wordt voor NATIONALE POLITIEK gebruikt als BOEMAN
-EU moet een VISIE naar voor brengen voor DE GLOBALISATIE.........ZONIET wordt zij een tweede rangs speler ........ACHTER USA, CHINA, INDIA en MIDDEN OOSTEN
-EU moet zich beter VERKOPEN in de MEDIA's waar het heden nog te veel ONTBREEKT
-Te veel POLITIEKERS maken heden gebruik van de NIEUWE INFORMATIE TECHNIEKEN gericht op een PERCEPTIEMAATSCHAPPIJ en hebben geen grondig plan om tot konkrete resultaten te komen
?? Is dit een taak voor ......HERMAN VANROMPUY ,,;; Hij is slechts DE VOORZITTER van de EU-RAAD en heeft geen STEMRECHT in DE RAAD van de 27 NATIONALE BEWINSVOERDERS
hij kan enkel trachten DE STEMMING te beinvloeden in de GOEDE RICHTING voor de EU
Opgelet
- de EU is niet hetzelfde als EUROPA
-In mijn LEVENSFEER van DE LUCHTVAART heeft de EU geen EIGEN STEM in ICAO/UN
REACTIE en OPMERKINGEN zijn welkom en ik zal trachten de bovenvermelde zienswijzen zelf toe te lichten of mijn licht op te steken bij de EU-MANDATARISSEN
In 2007 liet ik mij weer verlijden door een beheerder van een LYONS CLUB om op een
school aan 16 jarige JONGENS en MEISJES een uitleg te geven over het beroep van PILOOT
Ik heb dat in de jaren 60 herhaalde malen gedaan voor jongeren. waar ik dan mijn ervaring als BURGERLIJKE en MILITAIR gevlogen LUCHTVAARTUIGEN in BELGIE en BUITENLAND
Gezien de huidige beschikbaarheid van de vele informatie bronen via het I-media hield ik mijn toelichting over de verschillende mogelijkhrden via de BURGER, of MILITAIRE luchtvaart kort en gaf hen de mogelijkheden vragen te stellen
1ste vraag; WANNEER GAAT men als PILOOT op PENSIOEN ??
2th vraag; WANNEER wordt men PIC ?( BOORDCOMANDANT)
3th vraag WANNER krijgt ge uw UNIFORM met gouden galons ?
4th vraag; Wat verdient ge als PILOOT?
Op deze laatste vraag vroeg ik of er bij de aanwezigen een gedacht hadden vaan de maandwedde van een PILOOT gezien ikzelf daar geheel geen gedacht van heb wat de verschillende soorten piloten in CAT verdienen
Een der jongeren noemde mij een bedrag dat ik geheel niet wist en nam nota van dat genoemde maandloon
5th vraag ik stel belang in het beroep van VERKEERSLEIDER ( ATCO) met dien verstande dat ik niet in ploegverband wens te werken en enkel de weekdagen van 0900 tot 1700 uur
NO COMMENT!!!
Ik adviseerde voor een volgende voordracht geen PILOOT te vragen maar een hoofd van de PERSONEELSDIENST van een LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJ
Buh nader nazicht vond ik her vermelde loon terug bij AIR FRANCE waar een beperkt aantal piloten van DE CONCORDE deze wedde bekwamen ,maar dat zijn maar een beperkt aantal piloten op wereldvlak
De huidige jongeren stellen schijnbaar geen belang in het VLIEGEN zelf maar in de sociale en status symbolen