Een aantal SENIOREN stellen vragen welk ik vroeger in deze BLOG reeds behandelt heb en daarom raad ik hen aan om in de linkerzijde in deze BLOG onder " ZOEKEN in BLOG" een trefwoord te typen en zodoende deze vraag en het reeds behandelde onderwerp te kunnen lezen om zodoende sneller antwoord te vinden op hun vraag !!!
Gezien de dagelijks 100tal inkomende E-MAILTJES kan het anders even duren alvorens ik u kan beantwoorden.
Indien uw informatie er niet in voorkomt dan is een E-MAILTJE steeds welkom, en denk er aan er bestaan geen lompe vragen hoor!!!!
The information about the SPITFIRE ANNIVERSARY AIR SHOW mentioned in a previous message will take place at IMPERIAL WAR MUSEUM at DUXFORD on saterday 2 and sunday 3 Sept 2006 and can be visted on your own traveling arangements without using the VLM flight from EBAW; WWW.DUXFORD.IWM.ORG.UK
Een onzer chatters welk elke morgend bij ons aanwezig was zijn huis is volledig afgebrand en via de CHATTERS,BLOGGERs en FORUM bezoekers hebben we voorzien hem een financieel steuntje te geven zie op FORUM onder OPROEPEN "SOLO huis afgebrandt" een kleine storting is welkom op 850-844.55.04.03 met vermelding SOLO voorstel was 5 per SENIOR die dat wenst te doen!!!!!!!!
Een aantal chatters en bloggers stelen belang in een meeting te organiseren op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN. Dit is een intresant voorstel maar ik stel voor dit maar eerst te doen als de huidige verbouwingswerken zijn afgeklopen. Heden is het daar ,romelig ,stoffig en geheel niet aangenaam!!!!!!
Dus hierover later we weten wanneer men begon maar wanneer het beiendigd zal zijn is een groot vraagteken hoor ????????????????
L'AERO-CLUB de FRANCE heeft het voorbeeld gegeven door op 9 en 10 maart een ETAT GENERAUX DE L'AVIATION GENERALE te organiseren te PARIJS.
Tijdens deze twee dagen trachte men te onderzoeken hoe men de NIET COMMERCIELE LUCHTRUIM GEBRUIKERS hun plaats in het EUROPESE AVONTUUR kunnen zeker stellen en dit door al de organisaties rond de tafel te brengen en via een zestal werkgroepen enkele belangrijke aspecten te onderzoeken in tegenwoordigheid van NATIONALE en EUROPESE vertegenwoordigers ten berde te brengen
ALLEEN STAAN WE NERGENS, SAMEN STAAN WE STERK is de te volgen slogan (heb dat nog ergens gehoord op 31 maart 2006 dacht ik)
Een aantal senioren zenden mij hun VLIEGVERHAAL in per E_MAIL ik zou hen echter aanraden dit op hun BLOG te zetten of mischien moet ik op het FORUM het onderwerp " MIJN ERVARINGEN als VLIEGTUIGPASAGIER in 2006 " plaatsen ??? Uw voorstellen zijjn welkom
FLY in SV4 met GRATIS toegang op 27 en 28 mei 2006 op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN en vliegtuigen van het type SV4 en SPITFIRE van nabij te bewonderen en mogelijk STAMPE & VERTONGEN MUSEUM te bezoeken welk tijdens deze twee dagen fe ganse dag open zal zijn
Wat betreft de overgang van SSR mode A/C naar mode S, in de toekomst moet men voor VFR er rekening met houden dat in de huidige voorschriften enkel voorziet dat de SSR mode S zal noodzakelijk zijn in de luchtruimen waar nu SSR mode A/C verplicht is!!
Opgelet een aantal onjuiste informatie wordt heden ten onrecht naar voor gebracht MAAR worden nu door BELGOCONTROL experts in het juiste daglicht geplaatst voor de VFR vluchten.
In funktie van een aantal intressante E-MAILTJES en contacten met AKTIEVE PILOTEN moet ik ook op wijzen dat het MEDICAL bij de UK AME ook een oplossing blijkt te zijn die ik moet vermelden en zal hierover nog verdere informatie opzoeken en in mijn BLOG plaatsen zoals gevraagt.
Ik heb hier enkel over de mogelijkheden van het medisch onderzoek in NEDERLAND gesproken maar tevens kan men dit bij onze zuiderburen in FRANKRIJK afleggen hoor, maar daar heb ik heden minder gegevens over !!!!!!!
Soms PILOTS flying VFR have questions about the FUA, this FLEXIBLE USE of AIRSPACE procedure is only in use for IFR FLIGHTS and for this consult WWW.EUROCONTROL.INT
VFR operators are aplaying FUA already since many years and in many occasions this procedure via calling by R/T the military ATC services and obtaining in many occasions the clearance to fly through MILITARY CTR,TMA and RESTRICTED AREA's in VFR
RVSM = REDUCED VERTICAL SEPARATION MINIMA is a procedure above FL290 where now the separation between IFR flights who in the past was 2000 ft has now be reduced to 1000 ft.
This RVSM has no effect for IFR below FL290 nor for VFR below FL200;
In IMC the IFR below FL200 are separated verticaly by 1000ft in VMC the IFR are separated by ATC by 1000ft en in VMC the VFR are flying at levels who keep them 500 ft above or below the IFR operations.
This is the raison thad the altimeters must be checked on regular occasion and the use of the correct altimetersetting in HPA is vital en visual LOOK OUT is very inportant during each VFR and IFR flight in VMC.!!!!!!!
LOOK OUTSIDE and use the requied FLIGHT LEVELS as published in the NATIONAL AIP
SEE and AVOID is vital in IFR (also when under ATC control) and VFR in VMC
CAUTION the aplication in UK and ITALY !!!!!
There are no intentions to change any of this procedure below FL290
for any clarification do not hesitate to consult the AIP via EAD and the other legal documents.
Ik stel veel belang in de vraag gesteld: hebt u ooit al gevlogen met een vliegtuig hier op SENIORENNET.
In 1965 werdt ik met dat probleem grconfronteerd als instructeur-piloot bij de SOTRAMAT FAA vliegschool te ANTWERPEN-DEURNE. Een der leerlingen had zich na het leren vliegen en het behalen van zijn PPL een CESSNA 150 aangeschaft en vloog dar regelmatig met naar het zuiden van Frankrijk. Er was echter een groot probleem op familiaal vlak zijn echtgenote had VLIEGANGST en ging toen met de wagen naar het zuiden van Frankrijk. Gezien hij belang stelde in de aankop van een groter vliegtuig een CESSNA 172 werdt ik benadert door mijn colega piloot MARTIN BAEKE welk de verkoopdienst van SOTRAMAT was en welke trachte de man een tweede nieuwer type van vliegtuig te doen aanschaffen. Via AOPA-USA bekwam ik de gegevens van de AOPA PINCH HITTER om te trachten de dame in kwestie van de VLIEGANGST af te helpen wat me tijdens een maand intensief cursus geven in haar vrije tijd wonderwel lukte. Wel zo goed dat na de gebruikte 10 uur vlucht zij de school terug opzocht om te lere"n vliegen en met succes na een 6 tal maanden haar PPL behaalde. Het verhaal zou daar kunnen eindigen waren het niet dat dit alles tot een familiaal drama leide, de echtgenoten kregen ruzie over het gebruik van het vliegtuig (en mogelijk nog andere redenen) op zodanige wijze dat er een scheiding uit voort kwam waar zij de C172 bekam en hij de C150. Zij leefden beide nog lang en gelukig maar wel gescheiden en vlogen nog jaren elk met hun vliegtuig maar niet naar dezelfde bestemming.
hij stopte op 75 jarige leeftijd met vliegen en zo ver ik verneem vliegt zij nog steeds met de 40 jaar oude C172 in het zuiden van Frankrijk.
Nadien hebben we in de vliegschool de cursus VLIEGANGST nog verfijnd met zeer positieve resultaten waar ik in de toekomst nog wel eens enkele woorden zal aan vuil maken op deze BLOG hoor