Een aantal SENIOREN stellen vragen welk ik vroeger in deze BLOG reeds behandelt heb en daarom raad ik hen aan om in de linkerzijde in deze BLOG onder " ZOEKEN in BLOG" een trefwoord te typen en zodoende deze vraag en het reeds behandelde onderwerp te kunnen lezen om zodoende sneller antwoord te vinden op hun vraag !!!
Gezien de dagelijks 100tal inkomende E-MAILTJES kan het anders even duren alvorens ik u kan beantwoorden.
Indien uw informatie er niet in voorkomt dan is een E-MAILTJE steeds welkom, en denk er aan er bestaan geen lompe vragen hoor!!!!
The information about the SPITFIRE ANNIVERSARY AIR SHOW mentioned in a previous message will take place at IMPERIAL WAR MUSEUM at DUXFORD on saterday 2 and sunday 3 Sept 2006 and can be visted on your own traveling arangements without using the VLM flight from EBAW; WWW.DUXFORD.IWM.ORG.UK
Een onzer chatters welk elke morgend bij ons aanwezig was zijn huis is volledig afgebrand en via de CHATTERS,BLOGGERs en FORUM bezoekers hebben we voorzien hem een financieel steuntje te geven zie op FORUM onder OPROEPEN "SOLO huis afgebrandt" een kleine storting is welkom op 850-844.55.04.03 met vermelding SOLO voorstel was 5 per SENIOR die dat wenst te doen!!!!!!!!
Een aantal chatters en bloggers stelen belang in een meeting te organiseren op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN. Dit is een intresant voorstel maar ik stel voor dit maar eerst te doen als de huidige verbouwingswerken zijn afgeklopen. Heden is het daar ,romelig ,stoffig en geheel niet aangenaam!!!!!!
Dus hierover later we weten wanneer men begon maar wanneer het beiendigd zal zijn is een groot vraagteken hoor ????????????????
L'AERO-CLUB de FRANCE heeft het voorbeeld gegeven door op 9 en 10 maart een ETAT GENERAUX DE L'AVIATION GENERALE te organiseren te PARIJS.
Tijdens deze twee dagen trachte men te onderzoeken hoe men de NIET COMMERCIELE LUCHTRUIM GEBRUIKERS hun plaats in het EUROPESE AVONTUUR kunnen zeker stellen en dit door al de organisaties rond de tafel te brengen en via een zestal werkgroepen enkele belangrijke aspecten te onderzoeken in tegenwoordigheid van NATIONALE en EUROPESE vertegenwoordigers ten berde te brengen
ALLEEN STAAN WE NERGENS, SAMEN STAAN WE STERK is de te volgen slogan (heb dat nog ergens gehoord op 31 maart 2006 dacht ik)
Een aantal senioren zenden mij hun VLIEGVERHAAL in per E_MAIL ik zou hen echter aanraden dit op hun BLOG te zetten of mischien moet ik op het FORUM het onderwerp " MIJN ERVARINGEN als VLIEGTUIGPASAGIER in 2006 " plaatsen ??? Uw voorstellen zijjn welkom
FLY in SV4 met GRATIS toegang op 27 en 28 mei 2006 op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN en vliegtuigen van het type SV4 en SPITFIRE van nabij te bewonderen en mogelijk STAMPE & VERTONGEN MUSEUM te bezoeken welk tijdens deze twee dagen fe ganse dag open zal zijn
Wat betreft de overgang van SSR mode A/C naar mode S, in de toekomst moet men voor VFR er rekening met houden dat in de huidige voorschriften enkel voorziet dat de SSR mode S zal noodzakelijk zijn in de luchtruimen waar nu SSR mode A/C verplicht is!!
Opgelet een aantal onjuiste informatie wordt heden ten onrecht naar voor gebracht MAAR worden nu door BELGOCONTROL experts in het juiste daglicht geplaatst voor de VFR vluchten.
In funktie van een aantal intressante E-MAILTJES en contacten met AKTIEVE PILOTEN moet ik ook op wijzen dat het MEDICAL bij de UK AME ook een oplossing blijkt te zijn die ik moet vermelden en zal hierover nog verdere informatie opzoeken en in mijn BLOG plaatsen zoals gevraagt.
Ik heb hier enkel over de mogelijkheden van het medisch onderzoek in NEDERLAND gesproken maar tevens kan men dit bij onze zuiderburen in FRANKRIJK afleggen hoor, maar daar heb ik heden minder gegevens over !!!!!!!
Soms PILOTS flying VFR have questions about the FUA, this FLEXIBLE USE of AIRSPACE procedure is only in use for IFR FLIGHTS and for this consult WWW.EUROCONTROL.INT
VFR operators are aplaying FUA already since many years and in many occasions this procedure via calling by R/T the military ATC services and obtaining in many occasions the clearance to fly through MILITARY CTR,TMA and RESTRICTED AREA's in VFR