Verneem zo juist dat er te BRASCHAAT-POLYGOON (EBBT) een dodelijk zweefvliegtuig ongeval is gebeurt. Voorlopig geen oorzaak bekend en het zal wel even duren alvorens we de juiste toedracht en de oorzaak zullen kennen
Wat betreft de 29 April gaan wij met de TREIN, maar voor degene die met de wagen wensen te gaan is er een GRATIS PARKING en PENDELBUS voorzien zie informatie hierover op FORUM
Zoals reeds vroeger vermeld viert KEIHEUVEL (EBKH) op 11/12/13 aug 2006 zijn 50 jarig bestaan door een gratis open dagen toegankelijk voor idereen , zie hiervoor de website: WWW.AEROCLUB-KEIHEUVEL.BE Ik hoop er op zondag 13 aug ook aanwezuig te zijn om de oude en aangename ogenblikken te herineren welk ik daar doorbracht in de jaren stillekes en hoop er een aantal oudere bekenden te ontmoeten welk mij opvingen in het Belgische luchtvaartlmiden na onze terugkeer in BELGIE
In functie vaan een VLAAMS DECREET is het nu mogelijk dat PILOTEN welk hun examen CPL slaagden bij het BLV en een cursus bij een school volgden in het verleden (zoals SOTRAMAT), deze periode kunnen in aanmerking komen voor hun PENSIOEN BEREKENING. Belangstellende moeten persoonlijk contact met mij en T.V hierover nemen om de juiste toestand te onderzoeken!!!!!!!!
Wat betreft lidmaatschap van LUCHTVAART organisaties heb ik in mijn LUCHTVAART leven ben ik lid van verscheidene organisaties
1956 lid AOPA -USA 1980 lid AOPA-BELGIE 1969 lid AOPA-GERMANY erelid ACEC lid IDPA lid FNA lid RAAC lid J & L lid CEBLO lid ASA lid PAL lid EBKH lid EURAMI lid KACB lid VTB
voor de rest moet ik opzoeken in mijn geheugen en documenten raadplegen sedert 1954
In tegenstelling van BELGIE waar er slechts één medisch centrum iv voor het onderzoeken van LUCHTVARENDE Men wees mij er op dat er in NEDERLAND buiten de 3 vermelde centra er nog een MEDISCH CENTRUM is waar men terecht kan.
In functie van een aantal reacties via E-MAIL aangaande mijn betrokkenheid bij de EUROPESE UNIE POLITIEK moet ik even het volgende toelichten :
ik heb me sedert 1954 nooit met politiek bezig gehouden gezien de LUCHTVAART als HOBBY,SPORT en BEROEP mij naast mijn familiale verplichtingen mij 100% bezig hield.
Ik was echter wel betrokken bij een aantal organisaties ter verdediging der belangen van de LUCHTRUIMGEBRUIKERS ten opzichte van de ADMINISTRATIES in BELGIE en BUITENLAND ,alsook PRACTISCHE opleiding van PILOTEN bij de firma SOTRAMAT en CEBLO vliegclub te EBAW alsook het zweefvliegen en ook aktief . wat betrof de MEDISCHE HULPVERLENING per helicopter(MEDICOPTER)
Na 1971 heb ik mij vooral aktief bezig gehouden met de theoretische opleiding via de VLIEGSCHOOL van mijn echtgenote "SDW GENERAL AVIATION-GROUNDSCHOOL.
Van 01 oct 1954 tot 31 dec 1978 was ik aktief als beroepsmilitair als PILOOT-INSTRUCTEUR van het LT-AVN te EBBT
In 1980 werdt ik gevraagd om als vrijwilliger voor IAOPA(world voor 32 nationale AOPA's) deze te vertegenwoordigen in de EUROPESE INSTELLINGEN te BRUSSEL.
Een der instellingen het EP zijnde begon ik regelmatig in deze instelling aanwezig te zijn voor het aspect GENERAL AVIATION & AERIAL WORK en leerde zodanig een aantal van de MEP der toen 12 lidstaten persoonlijk kennen en daardoor werdt ik niet enkel bij LUCHTVAART betrokken maar ook vele andere aspecten,problemen , ontwikkelingen en dromen van de huidige E.U
Alhoewel men mij in dit midden benadert met de titel "MISTER GENERAL AVIATION" wordt je onvermijdelijk betrokken bij vele andere aspecten der EU politiek, ook omdat ik in de periode 1980/2004 in deze kringen 6 dagen per week vertoefde in COUNCIL,EP,EC,ESC,COR,EUROCONTROL en nog vele ander EUROPESE actief zijnde organisaties.
Ik begreep als snel dat de POLITIEK welk ons als AIRSPACE USERS geheel niet intreseerde heel veel invloed ging hebben op het ganse LUCHTVAART gebeuren in EUROPA en zelfs op WERELDVLAK gezien de uitbreiding tot 25 EU lidstaten en de invloed hiervan op de andere wereldcontinenten in de toekomst
Gezien de invloed van de LUCHTVAART op het gebeuren in de wereld heeft dit dan weer veel invloed op het dagelijkse leven van de mensen in de XXI eeuw
Daardoor ben ik nu nog redelijk betrokken bij een aantal der aspecten ven de ontwikkelingen in de EU waar ik toch nog als EU-LOBBYIST een drietal dagen per week aanwezig ben te BRUSSEL( vroeger ook in andere landen)
Hierdoor hebt u een aantal interventies van mij op het FORUM gezien en mogelijk ook zaken in de MEDIA(pers,radio,tv)
ik hoop dat deze toelichting van nut is en bijkomende vragen en commentaar zijn steeds welkom hoor er bestaan geen lompe vragen , DUS ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,????????????
I repeat my call for AVIATORS who like to participate at the AVIATION SAILING DAY 2006 loosddrecht (NL) 1st june organised by staff associations of LVNL and EUROCONTROL contact ASAP: gondo.gulean@eurocontrol.int
BRU CONVENTION autumn edition will take place on SATURDAY 21st October 2006 from 0930am till 0500pm in the ATHENEUM ZAVENTEM-KORTENBERG spoorwegstraat 1930 Zaventem Entrance fee: 2
Een aantal SENIOREN stellen vragen welk ik vroeger in deze BLOG reeds behandelt heb en daarom raad ik hen aan om in de linkerzijde in deze BLOG onder " ZOEKEN in BLOG" een trefwoord te typen en zodoende deze vraag en het reeds behandelde onderwerp te kunnen lezen om zodoende sneller antwoord te vinden op hun vraag !!!
Gezien de dagelijks 100tal inkomende E-MAILTJES kan het anders even duren alvorens ik u kan beantwoorden.
Indien uw informatie er niet in voorkomt dan is een E-MAILTJE steeds welkom, en denk er aan er bestaan geen lompe vragen hoor!!!!
The information about the SPITFIRE ANNIVERSARY AIR SHOW mentioned in a previous message will take place at IMPERIAL WAR MUSEUM at DUXFORD on saterday 2 and sunday 3 Sept 2006 and can be visted on your own traveling arangements without using the VLM flight from EBAW; WWW.DUXFORD.IWM.ORG.UK