Een der problemen van het vliegen op lage hoogte is het gevaar om in aanvaring te komen met VOGELS in vlucht vooral na het opstijgen of tijdens de nadering gezien er zich meestal veel vogels ophouden in de nabijheid van de LUCHTHAVENS en VLIEGVELDEN .
RECOMMENDATION:
1) bij het opmerken van VOGELS op korte afstand tracht geen brutale uitwijkende maneuvers te doen meestal zijn de vogels behendiger in het uitwijken dan wij met ons vliegtuig of helicopter. 2) raadpleeg de BIRDHTAMS die de vliegroutes, hoogten ,snelheden en datums van migratie vluchten beschrijven om zodoende deze te vermijden in vlucht 3) bij een aanvaring is het geraadzaam om zo snel mogelijk te landen om de opgelopen schade waar te nemen
REACTIONS:
Gaarne uw ervaringen en reactie op mijn recommendation welk tegenstrijdig zijn met adviezen van bepaalde CAA's in EUROPA maar in lijn met mijn ervaring en ook met de voor militaire piloten voorziene adviezen.
Verneem zo juist dat er een bezwaarschrift met 520 handtekens is ingedient om de BESTENDIGE DEPUTATIE op 7 Juni de kapvergunning der bomen op het FORT III te doen weigeren.
De veiligheid van de LUCHTVAART gebruikers en de duizende personen die belang hebben bij de goede en veilige werking der ANTWERPSE LUCHTHAVEN voor ANTWERPEN STAD en de ganse PROVINCIE zijn economische plaats in het NIEUWE EUROPA te geven wegen hier zeker tegen op.!!!!!!!!
Vele Senioren stellen vragen over de ZWARTE LIJST der EU, deze is nu beschikbaar en deze toestellen mogen niet meer in het LUCHTRUIM der 25 EU lidstaten vliegen
Deze vliegen echter buiten deze landen maar een TOUROPERATOR moet u vooraf vermelden met welke AIRLINES hij u wenst te vervoeren en zodoende kunt u dit voorstel weigeren
Ga in mijn BLOG onder de titel ZOEKEN IN BLOG en type in ZWARTE LIJST
Wat betreft het ongeval op 17 April te BRASSCHAAT-POLYGOON met een zwever betreft dit een ASK21. meer informatie op WWW.aeroclub-brasschaat.be onder EXTRA NIEUWS
Verneem zojuist dat SCOTT CROSFIELD de legendarische TEST PILOOT waarmede ik in de jaren 60 een vlucht maakte tijdens een AIRSCHOW is verongelukt op Donderdag 20 April met een CESSNA 210A op 84 jarige leeftijd in de omgeving van ATLANTA/USA.
I receive a number of request from Individual PILOTS or OWNERS requesting me witch ORGANISATION I would advise them to join???
I myself have been involved for 50 Years via AOPA and would of cours sujest to join the NATIONAL AOPA,,,,,,,,,,,,,,,However I have to be correct in some country the NATIONAL AOPA are very wel organised and actif in other they are on a low profile. Also for certain AIRSPACE ACTIVITY the NATIONAL AOPA is less actively involved and would I advise a other NATIONAL ORGANISATION who could be a better solution for your activity!!!!
I will always a NEUTRAL level try to advise YOU for a specifique activity or a specifique problem via any NATIONAL ORGANISATION in vieuw to be abel to satisfy YOUR AERONAUTICAL ACTIVITY (or dream.)
I LOVE THE FLYING WORLD and will TRY thad you obtain ACCES to this FANTASTIC EXPERIENCE in the EUROPEAN AIRSPACE
BUT I SUGEST STRONGLY to be a mMEMBER of a ORGANISATION in YOUR COUNTRY
TOGHETER WHE ARE STRONG to obtain some priviliges in the future SINGLE EUROPEAN SKY project via the SESAR
I ame avaible to assist any PILOT or OWNER but strongly advise them to first contact somme of their NATIONAL organisations such as AOPA, EAS, PPL/IR , EBAA , EGU , EHA , EMU, EPA, who have information avaible on many subject and witch I try to keep also informed on various items of intrest to their members.
My activity in the EUROPEAN INSTITUTIONS is only a ONE MEN SCHOW and not supported bij the Qualified STAFF avaible in this organisations.
The only advantage I have thad during my 50 1954)year in AVIATION and 25(1980) in the EUROPEAN INSTITUTIONS I have a number of very active personnel contacts at POLITICAL,ADMINISTRATIVE and TECHNICAL in many different area who have direct or indirect effect on AVIATION
Ik bekwam bijkomende informatie dat het ongeval te EBBT geen dodelijk slachtoffer heeft geiest maar een persoon in CHOCK en een andere licht gewond en een volledige vernielde zwever (perte total) maar dat is minder ernstig dan eerst gemeld.
Verneem zo juist dat er te BRASCHAAT-POLYGOON (EBBT) een dodelijk zweefvliegtuig ongeval is gebeurt. Voorlopig geen oorzaak bekend en het zal wel even duren alvorens we de juiste toedracht en de oorzaak zullen kennen
Wat betreft de 29 April gaan wij met de TREIN, maar voor degene die met de wagen wensen te gaan is er een GRATIS PARKING en PENDELBUS voorzien zie informatie hierover op FORUM
Zoals reeds vroeger vermeld viert KEIHEUVEL (EBKH) op 11/12/13 aug 2006 zijn 50 jarig bestaan door een gratis open dagen toegankelijk voor idereen , zie hiervoor de website: WWW.AEROCLUB-KEIHEUVEL.BE Ik hoop er op zondag 13 aug ook aanwezuig te zijn om de oude en aangename ogenblikken te herineren welk ik daar doorbracht in de jaren stillekes en hoop er een aantal oudere bekenden te ontmoeten welk mij opvingen in het Belgische luchtvaartlmiden na onze terugkeer in BELGIE
In functie vaan een VLAAMS DECREET is het nu mogelijk dat PILOTEN welk hun examen CPL slaagden bij het BLV en een cursus bij een school volgden in het verleden (zoals SOTRAMAT), deze periode kunnen in aanmerking komen voor hun PENSIOEN BEREKENING. Belangstellende moeten persoonlijk contact met mij en T.V hierover nemen om de juiste toestand te onderzoeken!!!!!!!!
Wat betreft lidmaatschap van LUCHTVAART organisaties heb ik in mijn LUCHTVAART leven ben ik lid van verscheidene organisaties
1956 lid AOPA -USA 1980 lid AOPA-BELGIE 1969 lid AOPA-GERMANY erelid ACEC lid IDPA lid FNA lid RAAC lid J & L lid CEBLO lid ASA lid PAL lid EBKH lid EURAMI lid KACB lid VTB
voor de rest moet ik opzoeken in mijn geheugen en documenten raadplegen sedert 1954