VLRI houdt zijn jaarlijkse ALGEMENE VERGADERING op ZATERDAG 13 MEI om1030 in het FLAG secretariaat ,AIRPORT ANTWERP BUSINESS CENTER vosstraat 343 te DEURNE 2100.
ORGANISATIES die denken dat de DOELSTELLINGEN van de VLRI hun aanspreken zijn welkom na contact met de voorzitter ROLAND DEFEVER GSM 0486 911 561 of via INFO@VLRI.BE
Een aantal der onderwerpen staan op de AGENDA van de CASCADE WORKSHOP welk plaats vindt op 26 & 27 April te TOULOUSE en waar nadien de informatie zal beschikbaar zijn via: WWW.EUROCONTROL.INT/CASCADE
Voor vele is het actief VLIEGSEIZOEN weer aangebroken en dit is steeds een kritische periode waar wij tot ons leedwezen steeds een aantal ongevallen en incidenten zien gebeuren.
SAFETY is in uw eigen handen en beslissingen BE SAFETY MINDED en overschat uw capaciteiten niet tijdens die eerste vluchten van het nieuwe VLIEGJAAR
Intresante lectuur in het Frans zijn de maandelijkse " MA LETTRE " van JEAN BELOTTI een mijnheer met een zeer grondig inzicht over de LUCHTVAART en een aangenaam lezende schrijver welk men kan aanvragen om maandelijks te bekomen.via :
Bekwam via de ABN-AMRO een exemplaar van de study CHANGE of FORECAST gemaakt op 9 Feb 2006 over RYANAIR en waaruit zou blijken dar de groei van RYANAIR in de volgende jaren zuo beperkt worden door een gebrek aan PILOTEN, ook bij andre ELFAA leden heb ik gelijkaardige opmerkingen bekomen, een intresant en verder uit te diepen onderwerp
Bekwam een intresant tweetalig document " KRONIEK VAN DE HARENSE SABENA-JAREN gemaakt door ;sociaal kulturele raad haren op 09.09.1990 over de peiode 1919-1952.
In function of my request for the INTRODUCTION of SUBJECTS for the AVIATION BRIEFING DAY at EUROCONTROL dit I already receive a number of intresting reactions who could be on the AGENDA since they clarify and introduce intresting proposals who could be of intrest for the EU-SES project to be brought to the attention of the EU political,administratif and technical authority
De TSA heeft een ADVISORY-WARNING uit gegeven op 20 April 2006 voor de personen welk met "N" gerigristeerde vluiegtuigen buiten de USA zich verplaatsen!!!
Concerning the AIRSPACE CLASSIFICATION at ECAC up to FL600 have I transmitted the colorfull EUROCONTROL POSTER dated 07 DEC 2005.
However I was verbally informed thad the UK-CAA has changed some CLASS "A" AIRSPACE below FL195 to CLASS "C" this is a very important adaption on this very complex subject toward the EU-SES !!!!!
More details avaible on request and also via the AIP-UK avaible via WWW.EUROCONTROL.INT. CFMU-EAD
Onderwerp van 24 en 25 April van SYMPOSIUM te HQ EUROCONTROL is zeer intresant en moet ook dringend ( ASAP) ter aandacht gebrachtt worden van de BELGISCHE FLICHT en GROUNDINSTRUCTERS in de FTO en RF als topic in de initiele cursussen van zowel de VFR als IFR kandidaat Piloten
Iedereen welk ingeschreven heeft en betaald heeft voor deelname aan de 5 jaar viering van SENIORENNET in het CASINO(kursaal) te OOSTENDE op 29 April moet nu zijn bevestiging en toegangnummer bekomen hebben!!!!!!!!!!!!!
In function of the recent succesfull GENERAL & BUSINESS AVIATION DAY witch took place on Friday 31 March 2006 at HQ EUROCONTROL in BRUSSELS under the chairmanschip of PHIL BOYER (IAOPA) and LEX HENDRIKS (EUROCONTROL) are som intrested persons started to think on the 2007 edition for March/April 2007.
In function of some request expressed schould the 2007 edition be adapted and based on subjects and papers introduced by the AIRSPACE USERS of the EU-SES project.
Therefore it is urgently advised thad ANY AIRSPACE USER who does not belong to the CAT(COMMERCIAL AIR TRANSPORT , AIRLINE OPERATIONS) or STATE AIRCRAFT and who is using the EUROPEAN AIRSPACE or LANDINGPLACES can submit a SUBJECT in written form to MR SAM PARKIN at EUROCONTROL in vieuw to evaluate the posiblity of covering the subject in the AVIATION DAY 2007
The intention is to open the BRIEFING to the intrest of any AIRSPACE USER who is involved at COMMERCIAL or NON COMMERCIAL activity in the 25 EU memberstates.
And to look at the REQUIREMENTS for ULM,DELTA,PARAPLANE,PARAMOTOR,AIRPLANE, PARACHUTISME,GLIDER,BALLOON,AIRSCHIP, GYROCOPTER,HELICOPTER,VLJ,AIRFIELD,AIRSTRIP or HELICOPTER LANDINGPLACE ( I hope I dint forget any intrested party)
Deze morgend op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN ontmoeting met enkele intresante collega's INSTRUCTEURS waaronder een grote DAME der BELGISCHE LUCHTVAART welk naar mijn laatste informatie de 55.000 uur moet hebben als PILOTE meestal in AERIAL WORK van het type INSTRUCTIE dus nooit of zelden met een automatische piloot aan boord
Heb heden weer even op alle gestelde vragen gereageerd, moesten er bezoekers van mijn BLOG zijn die tot op heden geen antwoord bekomen hebben dan vraag ik hen hun vraag terug in te zenden ASAP gezien ze dan verloren ging in de behandeling der vele E-MAILTJES
DE punten welk mijn aandacht hadden deze week in BRUSSEL zijn:
bij DG-TREN 1)de vorderingen van de EU-AIP in Electronische uniforme vorm voor de 25 lidstaten. 2) De final voorstellen voor de CHARGES voor gebruik van diensten der ATSP en AIRPORTS 3) Security toewijzing aan EASA of aan DG-tren zelf ???
In het EP-TRAN 1) het onderwerp der technische aspecten op gebied van SECURITY toe te passen op de LUCHTVAART in de toekomst, waar de MEP het vooral willen hebben van over hoe dit financieel te regelen !!! 2) de ontwikkeling van de E-CALL en het gebruik van de 112 in geval van een AUTOONGEVAL 3) de vorderingen van JAA-JAR/OPS-1 naar de EU-OPS 1 voor de CAT met daarin het sterk betwiste onderwerp FTDT van de PILOTEN en de LICENSING van het CABINEPERSONEEL 4) de herziening van de wat betreft de uitbreiding van de verantwoordelijkheid en bevoegdheden van de EASA. 5) Een verder uitdiepen van wat de BURGERS van de EU verwachten en in mijn geval in functie van de uitgeprinte teksten welk de SENIOREN via het FORUM in JANUARIE en FEBRUARIE naar voor brachten en welke teksten ik uitprinte en aan enkele MEP overhandigde ter inzage en voor hun reactie hierop!!!! 6) de vraag om een studie te bekomen over de ECONOMISCHE,en SOCIALE waarde van de NIECOMMERCIELE LUCHTVAART voor het belang van de EUROPEESE BURGER???
HQ EUROCONTROL:
1) 8.33 khz in LOWER AIRSPACE 2) progres of MODE S 3) progres on ADS-B 4) AIRSPACE classification 5) progres on development of NEW ICAO FLIGHT PLAN projest 6) IFR flight planning project for INDIVIDUAL PILOTs flying IFR 7) TCAS requirements for HELICOPTERS 8) STATISTICAL information of the NON-CAT AIRSPACE USERS be it IFR or VFR(see draft SDW circulated) 9) AIS SYMPOSIUM 10) revieuw on SPECIAL VFR aplication 11) clarification on ANEXE 3 of ICAO for METEO about GA/AW operations 12) !!!!!!!!!
Mogelijk dat de bovenstaande korte toelichting bijkomende vragen bij u doen opkomen en dan bent u steeds welkom deze in mijn GASTENBOEK of via E-MAIL te doen toekomen zodat ik de bovenstaande tekst verder zal uitwerken.