ZONDAG 14 MEI 2006 om 20;00 UTC terug aanwezig !!!
Een aantal der bekomen E-MAILS zijn geintreseerd in de CRUISE die wij hebben gedaan.
DE CRUISE was op de RIJN van KEULEN naar STRAATSBURG met de MPS ROTTERDAM met vertrek per bus van uit ANTWERPEN(CREST) en inscheping te KEULEN op 07 Mei en met als KPT DIRK VERMEULEN en zeer ervaren en rustig man die zijn bemanning zeer goed doet werken om ons verblijf zo aangenaam mogelijk te maken en die dag varend van 1300 tot 2100 uur naar ANDERNACHT.
op maandag varend van 1100 tot 1600 uur naar BOPPARD
op Dinsdag varend van 0800 tot 1200 uur naar RUDESHEIM
op woensdag varend van 0900 tot 1200 uur naar MAINZ
op donderdag varend van 0700 tot 1700 uur naar SPEYER
op vrijdag varend van 1200 tot 2200 uur naar GAMSHEIM
op zaterdag varend van 0700 tot 0900 uur naar STRASBOURG
en op zondag met de bus vertrokken om 1400 via LIEGE naar ANTWERPEN met aankomst aan de CREST om 2120 uur
Tevens zijn er op elke aanlegplaats georganizeerde bezoeken maar men kan ook op eigen manier de steden bezoeken.
de maaltijden zijn georganiseerd aan boord behalve de zaterdagmiddag dan is men een ganse dag vrij om STRASBOURG te bezoeken en daar het middagmaal te genieten op uw eigen kosten
De ganse reis werden we begeleid door twee gidsen van ALWAYS waarvan wij vooral de kennis en hartelijkheid van ROBERT weer mochten ervaren waar de tweede gids , HILDE met minder ervaring maar haar best doende hem goed bijstond, en welk regelmatig toelichting geven in het nederlands en het frans over de merkwaardigheden langs de RIJN en ook de nodige informatie over de aanlegplaatsen beschikbaar maken
Tevens zijn er enkele avonden aan boord met dansmuziek
Van de bezoeken kunnen wij u een boek schrijven maar zijn vooral SPEYER met een bezoek aan het TECHNIK MUSEUM, MAINZ met een heerlijk duits bier en STRASBOURG in KAMMERZELL nabij de KATHEDRAAL voor een heerlijke CHOUCROUTE DE STRASBOURG met een heerlijke RIESLING wijntje zijn ons zeer goed meegevallen, en nog vele andere ervaringen die ik nu niet ga vernoemen hoor
Ook hebben wij zeer veel plezier gemaakt met de nieuwe kenissen die wij aan boord hebben gemaakt;
Ook het zeer zonnige weder dat wij elke dag hebben ervaren met slechts enkele regenvlaagjes was natuurlijk niet te versmaden om onze blanke huid een kleurtje te geven.
Ook de heerlijke wijn heeft zijn bijdrage geleverd om deze CRUISE een onvergeetelijke ervaring te maken.
Nu zijn we in afwachting van de ontwikkeling der foto's die wij nog zelf namen met een filmrolletje en van de vele foto's welk wij nog gaan bekomen via E-MAIL van de vele medereizigers met het gevolg dat een DIGITALE FOTOAPARAAT nu op ons verlanglijste staat
Tevens zijn wij reeds het aanbod van CRUISES aan het bekijken en is mogelijk de DONAU ons volgende target!!
Voor het WE van 27 en 28 MEI staat de SV4 STAMPE FLY-INN te ANTWERPEN -DEURNE LUCHTHAVEN op onze agenda en hopen wij er een aantal vrienden en kenissen te ontmoeten;
Ik hoop dat dit verhaaltje de nodige vragen beantwoord, zoniet een bijkomend E-MAIL mag nog steeds hoor !!!!!!!!!!!
In ADITION to the information on the BLOG I circulate also regular een E-MAIL TO WHO IT CONCERNS this means to the persons who are indicating intrest in my INDIVIDUAL ACTIVITY in the EU INSTITUTIONS asNDIVIDUAL REGISTERED LOBBYIST for FLAG ans some EU-MEP.
To be included transmit me your E-MAIL adresse ASAP !!!!!!!
In functie van een PRESS RELEASE van AOPA-USA welk er op aandringt om LORAN C beschikbaar te houden als back up voor het gebruik van GPS in de USA is er hier in EUROPA weer de aandacht gevestigd op het LORAN C dossier dat IAOPA(EUR) via DIETER PADE in het EUROCONTROL gebeuren ter bestudering bracht als een mogelijk back up voor het GNSS gebruik in GENERAL AVIATION voor IFR vluchten bij het verdwijnen van de NDB en VOR uitrusting op de grond.
Informatie over het voorziene tijdschema kan ik u per E-MAIL bezorgen
Bekwam zeer intresante informatie over de VLJ in EUROPA van JOE WALKER van ADAM AIRCRAFT voor gesteld op EBACE 2006.
Men moet dit natuurlijk wel met de nodige voorzichtigheid aanvaarden gezien de intrest van ADAM AIRCRAFT maar het geeft ons toch een leidraad in deze nieuwe ontwikkeling in het deel PRIVAAT en BUSINESS gebruik van GENERAL AVIATION in de toekomst in een EUROPA van 25 (+4) lidstaten
Zie ook het verslag van EUROCONTROL over BUSINESS AVIATION in EUROPA
De " BEWEGING voor de VERENIGDE STATEN van EUROPA"
Organiseert op ZONDAG 04 Februarie 2007 te ANTWERPEN om 15;00 uur in in het Historische ELZENVELD een EUROPESE ERESENAAT. Deelname is GRATIS maar het is wel noodzakelijk zich hiervoor tijdig in te schrijven gezien uit veiligheids overwegingen en er is een beperking van zitplaatsen voor de bezoekers gezien de reeds vele oficiele EUROPESE PERSONALITETEN welk hier elk jaar aan deelnemen
Van 07 Mei tot 15 Mei gaat ge me niet horen of zien maar ben ik wel bezig met het bestuderen en formuleren van opmerkingen over COM(2005) 579 FINAL over de aanpassing van 1592/2002 van 15 July 2002 betrefende de EASA aanpassingen ten behoeve van de voorstellen van het secretariaat
Dit onderwerp komt kortelings ter sprake in het EP-TRAN ter voorbereiding van een stemming in de TRAN en na het groot verlof in de EP-PLENAIRE vergadering
Dit gaat van vitaal belang zijn voor elke vorm van LUCHTVAARTAKTIVITEIT in de 25 EU lidstaten ( +2+2) voor de 21th EEUW
In het verleden stelde ik via het FORUM onder het onderwerp POLITIEK op 11 Januarie de vraag aan de SENIOREN:
WAT VERWACHTEN DE SENIOREN van de EUROPESE UNIE ????
Ik sloot die vraag af op 12 Maart en maakte een print out van dertig bladzijden bekomen reacties in dit onderwerp en maakte 10 exemplaren op 20 Maart beschikbaar aan 10 Nederlandstalige MEP.
Heden heb ik van 4 een mondeling algemene reactie bekomen die er op neer komt dat er intresante opmerkingen en voorstellen zijn die zij in hun gedachte zullen gebruiken bij toekomsige dossiers. Tevens stellen zij vast dat er veel verkeerde begrippen heersen bij de SENIOREN over wat er in het EP wordt beslist en hoe dat dit dan later op NATIONAAL vlak in de 25 lidstaten wordt toegepast.
Tevens stellen zij vast dat zij beter informatie moeten bezorgen aan de EUROPESE BURGERS gezien zij zelf vast stellen dat zij hierin te kort schieten
er zijn nog enkele gespreken voorzien maar het blijkt reeds dat sommige MEP de bekomen reactie en opmerkingen aandachtig hebben gelezen
We moeten echter wel begrijpen dat men in de voorstellen in het EP rekening moet houden dat wat het resultaat is het gevolg is van de samenwerking tussen de 25 lidstaten beinvloed door de verschillende politieke strekkingen en ook beinvloed door de benaderingen van de vele LOBBYISTEN aanwezig in de EU INSTELLINGEN te BRUSSEL
EEN der MEP stelde voor dat SENIORENNET voor de geintreseerde SENIOREN in het onderwerp POLITIEK een bezoek aan het EP brengen tijdens een MINI-PLENAIRE te BRUSSEL
Tevens wees men er op dat op ZATERDAG 06 MEI 2006 er OPEN DAG is van de EUROPESE INSTELLINGEN, PARLEMENT,RAAD,COMMISIE,ECONOMISCHE SOCIAAL COMITE,COMITE van de REGIO's vanaf 10:00 uur met ook een GROOT VOLKSFEEST in de Europese wijk
Wat betreft het ongeval van een toestel opgestegen te GRIMBERGEN betreft het hier een zelfbouw toestel PH-ZOD dat voor ons nog onbekende reden een noodlanding in de streek van breendonk uit voerde waarbij het toestel geheel vernietigd werdt en de twee inzittende er met de schrik vanaf kwamen. Meer hierover weet ik voorlopig niet en wacht de uitslag van het onderzoek af alvorens er gisingen over te maken.
Nog even geduld voor de FOLLOW UP van de vele E-MAILTJES welk ik nog niet individueel beantwoord heb tot morgen, gezien ik vandaag ook weer de ganse woensdag naar de EUROPEESE INSTELLINGEN ben te BRUSSEL om een aantal dossiers op te volgen welk ik belangrijk beschouw vooe de toekomst de ingezenne van EUROPA van de 21th EEUW ?????????
TRACHT een wederbezoek aan je BLOG te doen zonder succes, dank voor de beste wensen en zoals u op mijn BLOG ziet hadden we een heerlijk W. te OOSTENDE.
Wij hebben genoten van het ingerichte SENIORENFEEST in de Kursaal, alhoewel wij het Kursaal reeds kende was het wel even zoeken van waar wat gebeurde alhoewel de informatie beschikbaar was maar door de grote toeloop om 11;00 uur hebben we die gemist.
Wij hebben veel der standen kunnen bekijken enkel de VITELMA cholesterol test hebben we niet kunnen doen gezien we niet het gedult hadden om daar zo lang voor aan te schuiven
Hebben hu vele gezichten kunnen plaatsen om de verschillende NICKS en bevestigt ddo een aantal STEVIGE KNUFFELS met een STEVIGE HANDDRUK voor de MANNEN en 3 zachte kussen(antwerpse gewoonte) voor de DAMES van mijn zijde en de omgekeerde zin door mijn vrouwtje ANNABEL natuurlijk.
Wij hebben ook kunnen kennismaken met een aantal der SENIOREN MEDEWERKERS die samen met PASCAL VYNCKE het SENIORENNET hebben uitgewerkt .
Wij WENSEN het ganse TEAM SUCCES en hebben 2011 in onze agenda ingeschreven om het TIENJARIG JUBILEE in het ANTWERPS SPORTPALEIS te vieren zodat elke SENIOR die het wenst kan aanwezig zijn!!!!!!!!!!!
Ik hoop dat deze korte samenvatting u reeds een antwoord geeft op de vragers over dit gebeuren, wij hebben er tevens een zeer aangenaam lang W.E van gemaakt met nog een aantal intresante uitstapjes langs de BELGISCHE KUST
01 Mei Maandag om 19;45 u terug thuis en achter de PC, het zal wel even duren alvorens ik de 220 nieuwe E-mailtjes heb doorlopen en jullie een antwoord per individueel antwoord bezorgen of door een onderwerp op mijn BLOG te plaatsen
Vandaag voor een lang W.E naar ZEE met vandaag het 5 jarig bestaan van SENIORENNET in de CASINO van OOSTENDE op onze agenda en met ontmoeting van vele bekende van het FORUM,BLOG en CHAT voorzien in werkelijke lijve
Nog steeds krijg ik vragen per E-MAIL welok reeds in mijn BLOG werden behandelt daarom raad ik aan om aan de linkerzijde in het vak " ZOEKEN IN BLOG" een trefwoord van het door u gezochte in te typen en dan vindt u reeds een aantal gegevens in mijn BLOG en bekomt u sneller het gezochte en indien onvoldoende dan kunt u me nog een E-MAILTJE zenden hoor.
Gisteren was het voormij een belangrijke dag met de STEMMING in het EUROPEESE PARLIAMENT in de MINNI-PLENAIRE te BRUSSEL van wat men nu de E-CALL project noemt en welk in 2009 zou moeten toehepast worden in de 25 EU lidstaren +de 2 nieuwe staten alsook ZWITSERLAND op al de NIEUWE AUTOS en op ALLE AUTO's op 2012.
Dit is echter een zeer lang verhaal dat zijn aanvang nam in 1970 toen ik als helicopterpiloot betrokken werdt bij mijn eerste medisch vervoer van een slachtoffer van een ongeval in de streek van VIRTON !!!
In 1973 samen met mijn ECHTGENOTE stelden wij toen een dossier op over wat wij toen MEDICOPTER noemde met het gebriuk van de helicopter voor eerste hulp bij ongevallen.
Er werden later enkele pogingengedaan met succes door de burgerlijke bescherming en het SINT JANS HOSPITAAL (oude ligging) te BRUGGE
Een der moeilijkheden om zeer snel een RAMPENDOKTER binnen de 60 minuten op de plaats van het ongeval te brengen via de baan of via de lucht
In 1980 bracht ik tijdens de initiele gespreken over GALILEO(het EU satelietsysteem) de gedachte naar voor om via GPS de diensten van de toenmalige 900 te verwittigen van de plaats van het ongeval( via IAOPA)
Later werdt er een voorstel gedaan om de voertuigen uit te rusten met een automatische ongeval meldend systeem bij een inpact (via EURAMI)
Hieruit groeide de noodzaak om een gemeenschapelijk NOODNUMMER voor de toen 12 EU lidstaten gaande van de ons bekende 900 nar de 100 en nu verplicht naar de 112
Gisteren in het EP na de interventie van de raporteur Mr TITLEY en de steun van Mvr REDING ( EU commisaris) en een levendig depat met de aanwezige MEP kwam het omstreeks te 12:00 uur tot een POSITIEVE STEMMING
Nu nog de aanvaarding door de EU COUNCIL om tot een uitvoering te beginnen naar wat we de INTILIGENTE CAR noemen
Alhoewel ik meestal vooral bezig ben met aspecten der LUCHTVAART welk van INTERNATIONAAL of EUROPEES belang zijn hou ik nog steeds een oog en oor open voor wat er in BELGIE gebeurt en vooral in VLAANDEREN!!
Een der grote problemen voor VLAANDEREN is dat men in de POLITIEKE middens geheel geen kennis heeft van uit wat de LUCHTVAART bestaat en welk de gevolgen zijn van de verschillende onderdelen der LUCHTVAART op het ECONOMISCHE gebeuren voor de REGIONS in het toekomstige EUROPA.
Men realiseerd niet dat in de huidige MOBILITEITS ontwikkeling er noodzaak is om buiten AIRPORT BRUSSELS en de twee REGIONALE LUCHTHAVENS ANTWERPEN en OOSTENDE in de toekomst zal moeten beschikken over nog een aantal kleindere LUCHTHAVEN voor het BUSINEES en GENERAL AVIATION gebeuren alsook voor AERIAL WORK operations ten behoeve van de SME(KMO), alsook voor de OPLEIDING van gemotiveerde jongeren voor de 92 LUCHTVAART BEROEPEN. Ook de noodzaak om over VLIEGVELDEN te beschikken voor het beoefenen van de LUCHTSPORTEN worden in VLAANDEREN geheel uit het oog verloren. Schijnbaar hebben de VLAAMSE POLITIEKE MIDDENS geheel geen voeling met de toekomstige ontwikkelingen in het EUROPEESE gebeuren?????????
Men kijkt niet naar de TOEKOMST van de VLAAMSE INGEZETENE in het NIEUWE EUROPA der TOEKOMST van onze JEUGD !!!!!