VAN DONDERDAG 25 MEI tot ZONDAG 28 MEI rijden er geen TRAMS of BUSSEN op het ASTRIDPLEIN wegens de de werken daar en ook de afbraak van de YZEREN BRUG!!!
During contacts with the experts of the WG 1,2 and 3 of the NSP they drawn my attention to a number of aspects of the vunerablity of the SPECTRUM used in AVIATION for COM and NAV purposes ; Also the accident of VH-TNP in July 2004 concerning utulisation of GPS was under scrutiny see WWW.ATSB.GOV.AU
Any sugestions are requested to be transmitted to the WG and the ATSB on a possible cause of this accident ??
I was present at HQ EUROCONTROL during the SRC26.06 and my attention was drawn to the WP iem 10 concerning a subject of intrest to the GA/AW operators in VFR: LEVELS OF ATS PROVISION AT SECONDARY AIRPORTS used ocasionaly by the CAT operators
I sugest follow up by the NON CAT operators flying VFR ??? and would like to obtain a sugestion and justification on how to advise some of the SRC members durig personel contacts
Gisteren woonde ik de ACG bij van de BRUSSELS BRANCHE van de RAeS ( ROYAL AEROANAUTICAL SOCIETY) onder het voorzitterschap van GEORGE PAULSON de PRESIDENT of deze BRANCH welke hij nu overhandigde in de handen van de NIEUWE PRESIDENT MARCEL TERASSON, waarna de AGENDA verder werdt afgewerkt door de Vice voorzitter PETER STASTNY
De heer KAREL VERVOORT van FLAG gaf nadien een overzicht van de ontwikkeling van de LUCHTVAART in BELGIE met vooral aandacht aan de VLAAMSE LUCHTVAART INDUSTRIE sedert 1990 na de creatie van FLAG en welke onderwerp zeer veel bijval bekwam gezien men geheel geen kennis had van wat er op dit vlak in VLAANDEREN gebeurde en nog aan het gebeuren is
Gevolgt door een receptie die de mogelijkheid gaf om bijkomende gesprekken te voeren tussen de aanwezige leden
voor meer informatie over de BRUSSELS BRANCHE van RAeS kan ik u een folder bezorgen en kan men informatie bekomen voor lidmaatschap bij BILL.ARMIT@SKYNET.BE
Ik raad aan om LUCHTVAARTGEINTRESEERDE zich lid te maken en deel te nemen aan een aantal intresante voordrachten en bezoeken begeleidt door personen welk dagelijks betrokken zijn bij het LUCHTVAARTGEBEUREN in EUROPA
deze BRANCH is een onderdeel van de RAeS in LONDEN met 70 DIVISIONS and BRANCHES op wereldvlak
Gisteren tijdens een intresante discutie over het TAALGEBRUIK in de TOEKOMST ( 2050) op WERELDVLAK werdt er in het ENGELS een lange vergadering gehouden !!!! WAT zal het worden???
SPAANS,FRANS,ENGELS,CHINEES of ESPRANTO
Wij in de LUCHTVAART gebvruiken tussen de 189 ICAO lidstaten ENGELS paar wat op de wereldvergaderingen vergaderingen ??
In de EU te BRUSSEL gebruiken we 20 talen nu!!!
In MONTREAL in ICAO zijn het 6 talen nu SPAANS,ENGELS,FRANS,ARABISCH, RUSSISCH en CHINEES
Maar dat zullen wij nooit meer zien hoor dus we weten niet wie er gelijk heeft voor 2050
During personel contacts with some SECURITY EXPERTS of some of the 25 EU MEMBERSTATES dit whe have a very intresting and long conversation during a very friendly BEER and BRADWORST EVENING during a long NIGHT
The conversations were mainly orientated on the aspect of protection of the EU -CITISENS against the aspect ANTI-TERORISME !!!!
In function of my AERONAUTICAL BACKGROUND the major aspect was the concern of the UNLAWFULL UTULISATION of AIRCRAFT
I drawn the expert their attention thad the protection of the NON-CAT could be developed on the basis of the AIRSPACE USERS themself via the support of a program as developed by AOPA-USA
They where very intrested in my briefing on this subject based on the AMERICA'S PILOTS
Also WWW.PPLIR.ORG has drawn their members in the past also to a similar voluntary aplication
I myself have made a ADVISE in this direction in vieuw to avoid unrealistic regulation by the Authority's involved on SECURITY
I also FTO and RF to include SECURITY EDUCATION in their TRAINING PROGRAM since the SELF SECURITY CONTROL BY the OWN MEMBERS is more adequate way of protection against UNLAWFULL UTULISATION of AIRCRAFT
PARTICIPATE WITH YOUR FELLOW PILOTS IN THE SAFEKEEPING OF OUR AVIATION'S NEIGHTBORHOOD our HOME AIRPORTS
Voor LUCHTRUIMGEBRUIKERS welke ij VFR of in IFR vluchten uitvoeren buiten GEKONTROLEERD LUCHTRUIM is er een belangrijk document ter bestudering beschikbaar voor wat het MILITAIR OAT gebruik van UAV betreft in de toekomst!!!!
EUROCONTROL SPECIFICATIONS FOR THE USE OF MILITARY UNMANNED AERONAUTICAL VEHICLES AS OPERATIONAL AIR TRAFFIC OUTSIDE SEGREGATED AIRSPACE
De CONSULTATION heeft plaats tussen 11 MEI 2006 tot 11 AUGUSTUS 2006.
Onze militaire colega's trachten een UAV-OAT gebruik buiten het gecontroleerde LUCHTRUIM te ontwikelen en rekening te houden met de andere ongecontroleerde LUCHTRUIMGEBRUIKERS welk in VFR vliegen in VMC
(NOOT -1) of soms ook in IFR in VMC of IMC alhoewel dit laatste nog maar zelden wordt uitgevoerd door IFR bevoegde piloten
(NOOT-2)Steeds beschikbaar om bijkomende informatie te bezorgen
(NOOT-3)neem nota er bestaan voor mij geen stomme vragen over dit complex onderwerp waar ik na 50 jaar ervaring nog al de antwoorden niet kan geven maar steeds ten rade kan gaan bij een aantal collega's
Een aantal E-MAILTJES vragen mij dikwijls wat er zo plezierig is aan vliegen??
Ik ga zelf hier niets over schrijven maar dan moet u maar eens lezen op de BLOG http://blog.seniorennet.be/luchtvaart. onder de titel LUCHTVAART bij de beschrijvingen daar geplaatst voor vluchten van uit BRASSCHAAT met een PIPER( PA18 of L18C)
As mentioned whe are back home and I have started to react to the 751 E-MAILTJES so it may take some time before I react to YOUR message but I will try to follow all of them during this week if no urgent mathers are calling me to the EU INSTITUTIONS in BRUSSELS this week, also last week I was having some very intresting input toward some EU-EXPERTS who where white us during our cruise
ZONDAG 14 MEI 2006 om 20;00 UTC terug aanwezig !!!
Een aantal der bekomen E-MAILS zijn geintreseerd in de CRUISE die wij hebben gedaan.
DE CRUISE was op de RIJN van KEULEN naar STRAATSBURG met de MPS ROTTERDAM met vertrek per bus van uit ANTWERPEN(CREST) en inscheping te KEULEN op 07 Mei en met als KPT DIRK VERMEULEN en zeer ervaren en rustig man die zijn bemanning zeer goed doet werken om ons verblijf zo aangenaam mogelijk te maken en die dag varend van 1300 tot 2100 uur naar ANDERNACHT.
op maandag varend van 1100 tot 1600 uur naar BOPPARD
op Dinsdag varend van 0800 tot 1200 uur naar RUDESHEIM
op woensdag varend van 0900 tot 1200 uur naar MAINZ
op donderdag varend van 0700 tot 1700 uur naar SPEYER
op vrijdag varend van 1200 tot 2200 uur naar GAMSHEIM
op zaterdag varend van 0700 tot 0900 uur naar STRASBOURG
en op zondag met de bus vertrokken om 1400 via LIEGE naar ANTWERPEN met aankomst aan de CREST om 2120 uur
Tevens zijn er op elke aanlegplaats georganizeerde bezoeken maar men kan ook op eigen manier de steden bezoeken.
de maaltijden zijn georganiseerd aan boord behalve de zaterdagmiddag dan is men een ganse dag vrij om STRASBOURG te bezoeken en daar het middagmaal te genieten op uw eigen kosten
De ganse reis werden we begeleid door twee gidsen van ALWAYS waarvan wij vooral de kennis en hartelijkheid van ROBERT weer mochten ervaren waar de tweede gids , HILDE met minder ervaring maar haar best doende hem goed bijstond, en welk regelmatig toelichting geven in het nederlands en het frans over de merkwaardigheden langs de RIJN en ook de nodige informatie over de aanlegplaatsen beschikbaar maken
Tevens zijn er enkele avonden aan boord met dansmuziek
Van de bezoeken kunnen wij u een boek schrijven maar zijn vooral SPEYER met een bezoek aan het TECHNIK MUSEUM, MAINZ met een heerlijk duits bier en STRASBOURG in KAMMERZELL nabij de KATHEDRAAL voor een heerlijke CHOUCROUTE DE STRASBOURG met een heerlijke RIESLING wijntje zijn ons zeer goed meegevallen, en nog vele andere ervaringen die ik nu niet ga vernoemen hoor
Ook hebben wij zeer veel plezier gemaakt met de nieuwe kenissen die wij aan boord hebben gemaakt;
Ook het zeer zonnige weder dat wij elke dag hebben ervaren met slechts enkele regenvlaagjes was natuurlijk niet te versmaden om onze blanke huid een kleurtje te geven.
Ook de heerlijke wijn heeft zijn bijdrage geleverd om deze CRUISE een onvergeetelijke ervaring te maken.
Nu zijn we in afwachting van de ontwikkeling der foto's die wij nog zelf namen met een filmrolletje en van de vele foto's welk wij nog gaan bekomen via E-MAIL van de vele medereizigers met het gevolg dat een DIGITALE FOTOAPARAAT nu op ons verlanglijste staat
Tevens zijn wij reeds het aanbod van CRUISES aan het bekijken en is mogelijk de DONAU ons volgende target!!
Voor het WE van 27 en 28 MEI staat de SV4 STAMPE FLY-INN te ANTWERPEN -DEURNE LUCHTHAVEN op onze agenda en hopen wij er een aantal vrienden en kenissen te ontmoeten;
Ik hoop dat dit verhaaltje de nodige vragen beantwoord, zoniet een bijkomend E-MAIL mag nog steeds hoor !!!!!!!!!!!
In ADITION to the information on the BLOG I circulate also regular een E-MAIL TO WHO IT CONCERNS this means to the persons who are indicating intrest in my INDIVIDUAL ACTIVITY in the EU INSTITUTIONS asNDIVIDUAL REGISTERED LOBBYIST for FLAG ans some EU-MEP.
To be included transmit me your E-MAIL adresse ASAP !!!!!!!
In functie van een PRESS RELEASE van AOPA-USA welk er op aandringt om LORAN C beschikbaar te houden als back up voor het gebruik van GPS in de USA is er hier in EUROPA weer de aandacht gevestigd op het LORAN C dossier dat IAOPA(EUR) via DIETER PADE in het EUROCONTROL gebeuren ter bestudering bracht als een mogelijk back up voor het GNSS gebruik in GENERAL AVIATION voor IFR vluchten bij het verdwijnen van de NDB en VOR uitrusting op de grond.
Informatie over het voorziene tijdschema kan ik u per E-MAIL bezorgen
Bekwam zeer intresante informatie over de VLJ in EUROPA van JOE WALKER van ADAM AIRCRAFT voor gesteld op EBACE 2006.
Men moet dit natuurlijk wel met de nodige voorzichtigheid aanvaarden gezien de intrest van ADAM AIRCRAFT maar het geeft ons toch een leidraad in deze nieuwe ontwikkeling in het deel PRIVAAT en BUSINESS gebruik van GENERAL AVIATION in de toekomst in een EUROPA van 25 (+4) lidstaten
Zie ook het verslag van EUROCONTROL over BUSINESS AVIATION in EUROPA
De " BEWEGING voor de VERENIGDE STATEN van EUROPA"
Organiseert op ZONDAG 04 Februarie 2007 te ANTWERPEN om 15;00 uur in in het Historische ELZENVELD een EUROPESE ERESENAAT. Deelname is GRATIS maar het is wel noodzakelijk zich hiervoor tijdig in te schrijven gezien uit veiligheids overwegingen en er is een beperking van zitplaatsen voor de bezoekers gezien de reeds vele oficiele EUROPESE PERSONALITETEN welk hier elk jaar aan deelnemen
Van 07 Mei tot 15 Mei gaat ge me niet horen of zien maar ben ik wel bezig met het bestuderen en formuleren van opmerkingen over COM(2005) 579 FINAL over de aanpassing van 1592/2002 van 15 July 2002 betrefende de EASA aanpassingen ten behoeve van de voorstellen van het secretariaat
Dit onderwerp komt kortelings ter sprake in het EP-TRAN ter voorbereiding van een stemming in de TRAN en na het groot verlof in de EP-PLENAIRE vergadering
Dit gaat van vitaal belang zijn voor elke vorm van LUCHTVAARTAKTIVITEIT in de 25 EU lidstaten ( +2+2) voor de 21th EEUW
In het verleden stelde ik via het FORUM onder het onderwerp POLITIEK op 11 Januarie de vraag aan de SENIOREN:
WAT VERWACHTEN DE SENIOREN van de EUROPESE UNIE ????
Ik sloot die vraag af op 12 Maart en maakte een print out van dertig bladzijden bekomen reacties in dit onderwerp en maakte 10 exemplaren op 20 Maart beschikbaar aan 10 Nederlandstalige MEP.
Heden heb ik van 4 een mondeling algemene reactie bekomen die er op neer komt dat er intresante opmerkingen en voorstellen zijn die zij in hun gedachte zullen gebruiken bij toekomsige dossiers. Tevens stellen zij vast dat er veel verkeerde begrippen heersen bij de SENIOREN over wat er in het EP wordt beslist en hoe dat dit dan later op NATIONAAL vlak in de 25 lidstaten wordt toegepast.
Tevens stellen zij vast dat zij beter informatie moeten bezorgen aan de EUROPESE BURGERS gezien zij zelf vast stellen dat zij hierin te kort schieten
er zijn nog enkele gespreken voorzien maar het blijkt reeds dat sommige MEP de bekomen reactie en opmerkingen aandachtig hebben gelezen
We moeten echter wel begrijpen dat men in de voorstellen in het EP rekening moet houden dat wat het resultaat is het gevolg is van de samenwerking tussen de 25 lidstaten beinvloed door de verschillende politieke strekkingen en ook beinvloed door de benaderingen van de vele LOBBYISTEN aanwezig in de EU INSTELLINGEN te BRUSSEL
EEN der MEP stelde voor dat SENIORENNET voor de geintreseerde SENIOREN in het onderwerp POLITIEK een bezoek aan het EP brengen tijdens een MINI-PLENAIRE te BRUSSEL
Tevens wees men er op dat op ZATERDAG 06 MEI 2006 er OPEN DAG is van de EUROPESE INSTELLINGEN, PARLEMENT,RAAD,COMMISIE,ECONOMISCHE SOCIAAL COMITE,COMITE van de REGIO's vanaf 10:00 uur met ook een GROOT VOLKSFEEST in de Europese wijk
Wat betreft het ongeval van een toestel opgestegen te GRIMBERGEN betreft het hier een zelfbouw toestel PH-ZOD dat voor ons nog onbekende reden een noodlanding in de streek van breendonk uit voerde waarbij het toestel geheel vernietigd werdt en de twee inzittende er met de schrik vanaf kwamen. Meer hierover weet ik voorlopig niet en wacht de uitslag van het onderzoek af alvorens er gisingen over te maken.
Nog even geduld voor de FOLLOW UP van de vele E-MAILTJES welk ik nog niet individueel beantwoord heb tot morgen, gezien ik vandaag ook weer de ganse woensdag naar de EUROPEESE INSTELLINGEN ben te BRUSSEL om een aantal dossiers op te volgen welk ik belangrijk beschouw vooe de toekomst de ingezenne van EUROPA van de 21th EEUW ?????????