Ben aan het zoeken waar men gegevens over de gesneuvelde PILOOT van de BELGISCHE LUCHTMACHT in KAMINA tot op heden hebben een aantal gespreken niets opgeleverd maar ik vermoed dat we daar wel iets zullen over vernemen!!!
Reeds in 1970 was ik aktief betrokken via de AVIATION SAFETY INSTITUTE te OHIO in de USA met de heer JOHN B. GATIPAULT via MONITOR in het verzamelen van NAAMLOOSE INCIDENT RAPORTEN in de LUCHTVAART
Later werdt dit iniatief overgenomen door de FAA om nadien te worden in de hand genomen van NASA
Deze morgend was ik aanwezig te ZOERSEL-OOSTMAL LE (EBZR) voor de 2006 CHIPMEET welk daar plaats heeft op 25-26-27-28 Mei zie WWW.CHIPMEET.COM.
De CHIPMUNK DHC1 heeft een speciale plaats in mijn LUCHTVAART ervaringen welke oficiel plaats vonden in 1958 te MORET EPISY met mijn EERSTE SOLO op een JODEL 112 F-OTAN op 16/6/58 en eerste SOLO op zwever SA103 op 3/8/58 mijn eerste VOLTIGE op TIGERMOTH op 26/6 en op een engelse (RAF) DHC1 er een demonstratie acrobatie kreeg op 22/11/58 van BIANCOTTO de franse kampioen in acrobatie
Deze 8th CHIPMEET is tevens een verjaardag voor de CHIPMUNK welk zijn eerste vlucht deed op 22 MAY 1946
Deze CHIPMEET is een samenkomst van PILOTEN?EIGENAARS welkover deze 4 dagen samen een bijscholing doen op dit toestel.
Zaterdagmorgend om 0900 uur vond ik in de druipende regen ,laag wolkendek en slecht zicht dat er de woensdag er reeds 5 DHC1 aanwezig waren .
Na een WEATHER BRIEFING en toewijzing van de TRAINING SECTORS was er tijd om enkele zeer intresante gespreken met een aantal der aanwezige ervaren CHIPMUNK piloten en uitkijkend naar een weersverbetering in de namiddag
Tot mij spijt kon ik wegens andere verplichtingen niet ter plaatse blijven maar zal mogelijk nog een bezoekje trachten te maken
Concerning the SELECTION of AIRSPACE project do I receive a number of motivated reactions by PILOTS of FRENCH,GERMAN,ITALIAN and UK!!!!!!
However a UK PILOT drawn my attention to a possible valuable raison to maintain CLASS "D" AIRSPACE instead of CLASS"C"
According the UK AIP it will not be possible to FLY in the CLASS "C" AIRSPACE in CRUISE above the TRANSITION ALTITUDE since the utulisation of the QUADRANTAL FLIGHT levels has no VFR FLIGHT LEVELS avaible above the TA avaible and only climbing or descending flights in VFR are allowed
Ik verwijs nogmaals naar de mogelijkheid om de NATIONALE AIP van een aantal EU staten GRATIS te raadplegen en zelfs delen af te drukken via WWW.EUROCONTROL.INT; en te zoeken naar EAD en u GRATIS te REGISTREREN
Indien moeilijkheden bij de registratie gelieve contact op te nemen met;
In de AOPA-PILOT(usa) van de maand Mei 2006 is er in de inleiding van PHIL BOYER over zijn bezoek te BRUSSEL een fout ingeslopen en moet men in de plaats van 2000 het cijfer 200 lezen
EUROCONTROL steld in totaal 2136 ( 2004 figure) personen van 36 nationaliteiten in 7 verschillende landen te werk waarvan 1300 in BRUSSEL verdeelt over drie afdelingen : HQ CFMU CRCO
Deze laatste dienst is degene die de ROUTE CHARGES voor de IFR boven 2000kgr berekend en doet betalen ten behoeve van de LIDSTATEN welk dit geld bekomen en welk een 150 personen te werk steld.
As you may be aware there is a TASK FORCE in EUROCONTROL actively involved in the redefinition of the ICAO TYPE AIRSPACE to be selected for the lower CONTROLLED AIRSPACE. From the EXPERTS they are proposing to use for the CTR's the AIRSPACE ICAO CLASS "C" A number of state ATSP or CAA and AIRSPACE USERS are strongly recommending to have the CTR using the ICAO CLASS "D" Very soon there will be a TASK FORCE ALPHA meeting with this topic on the agenda !!! Any AIRSPACE USER having strong arguments to select the ICAO CLASS "D" AIRSPACE instead of the proposed CLASS "C" schould introduce his motivated reasons via the AIRSPACE ORGANISATIONS( EAS,IAOPA,EBAA,) delegate who is present in this TASK-FORCE.
Also transmitting his motivated selection would be welcom to my E-MAIL SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
Whe must realise this aplication is not for today but for the future when whe may expect a strong increase in IFR operations
Whe also must realise thad a number of EUROCONTROL memberstate have changed CLAA "A" (only IFR) AIRSPACE to CLASS"C" meaning thad VFR flights are now possible under certain conditions.
I received some reactions as mentioning A) whe dont like it. B)whe don't like to change from "D" to "C"
Ik verneem zojuist via STONE op het BABBELHOEKJE dat de heer CAMILUS zijn zelfbouw vliegtuig de OO-77 een ZENITH CH200 klaar is voor de TESTVLUCHT dit is een project dat vele jaren geleden gestard werdt door de heer FRANS V.DOORSELAER
In functie van de vraag om de WWW.ONESEAT.EU project te steunen kreeg ik reeds enkele sterke reacties van mijn FRANSE VRIENDEN uit PARIJS en STRASBOURG, welk met een aantal zeer gegronde redenen en begrijpbare economische aspecten me trachten te overtuigen van dit project aan te passen met de term
ONESEAT for EU in STRASBOURG the CAPITAL of EUROPE
Zoals de meesten bekend bestaat binnen het EU gebeuren het ingeburgerd gebruik als gevolg waarvan één maal per maand het volledige EUROPESE PARLIAMENT met al zijn medewerkers en een bijna complete kantoorinventaris voor enkele dagen verhuist van BRUSSEL naar STRASBOURG.(FR)
De meeste MEP en verschillende lidstaten wensen aan deze geldverspilling een eind te maken en zoeken de steun van de EUROPESE BURGERS via een verzameling van één miljoen handtekens om dit op de agenda van de EUROPESE COMMISIE te zetten en zodoende de procedurz om dit te doen behandelen en stemmen in het EP en in de RAAD van de EU
Daarom vragen wij uw handtekening te plaatsen op : www.oneseat.eu en tevens je adressenbestand eens te kunnen doorlopen en deze informatie als een soort kettingsbrief kunnen doorsturen naar alle logisch denkende mensen die ook een eind willen maken aan dit belachelijk en zeer kostelijk gebruik en kostelijke geldverspilling:
Meer hierover in latere informatie op mijn BLOG!!!
Deze avond om 21;10 uur op de TV één uitzending over de opleiding van PILOTEN van LT/AVN in de bergen in SAILOUGOUSE waar ik in 1968 ook de geneugten van het HELICOPTER BERGVLIEGEN mogt ondergaan
GENERAL AVIATION is composed of many differente activity a very important part for AIR TRAFFIC CONTROL services and the ATSP is the operation for BUSINESS PURPOSES.
In function of this the EUROCONTROL has made a study on TRENDS IN ATC and volume 1 is now avaible under the titel: GETTING TO THE POINT BUSINESS AVIATION in EUROPE
The INTERNATIONAL FUEL QUALITY CENTER & BAYLORINSTITUTE FOR AIR SCIENCES,BAYLOR UNIVERSITY are organising in BRUSELS on May 30 and June 1th a WORKSHOP on ECONOMICS & ENVIRONMENT FUTURE FUELS IN AVIATION