Heden kan ik niet meer vertellen over dit ongeval dan wat een mijner ex-leerlingen LUDO GIJSELS als Expert in de GVA verteld !!
Ik ga de vele iondividuel E-mailtjes hier over niet beandwoorden en wacht het officieel verslag af maar dat kan wel enkele maanden duren( 18) hoor .......?????????
Wat betrefd de 47TH EUROPESE ERESENAAT ben ik betrokken viça de BVSE bij de BRAINSTORMING SESSION welk plaats vond op 21 Augustus 2008 in de lokalen van de BVSE te ANTWERPEN onder het voorzitterschap van: KANSELIER Walter KUNNNEN
Wat betrefd de WEERSVOORSPELLINGEN voor DE LUCHTVAART zijn deze veel nauwkeuriger dan welk men op TV kan zien hoor.
MAAR:
Wij krijgen een voorspelling mits het opgeven van -PLAATS en UUR van opstijgen -VLIEGHOOGTE-VLIEGTIJD -BESTEMMING -UITWIJKVLIEGVELDEN
er zijn ook dosiers beschikbaar voor de PILOOT met voorafbepaalde ROUTE FORCAST Er zijn ook ZONE FORCAST beschikbaar
Speciale voorspelling voor: ZWEEFVLIEGEN BALLONVAREN ZICHTVLUCHTEN ( VFR) op lage hoogte
Als wij niet opstijgen binnen de 60 minuten van de voorziene opstijgtijd moeten we een hernieuwde FORCAST bekomen
Tevens zijn er nog veel bijkomende documenten ter onze beschikking met de ACTUELS ( waarnemingen op de VLIEGVELDEN) en de TAF (VOORSPELLINGEN per VLIEGVELD )
De WEERKUNDIGE voorbereiding door de PILOOT is zeer grondig in functie van de voorziene vlucht.
Ik hoop dat deze toelichting van nut is anders bijkomende vragen stellen op:
Heden was volgens mijn gevoel de 25th OLD TIMER FLY IN een succes op verschillende gebieden:
Zeer veel intrzsante OLD TIMERS aanwezig.
Een goede aanwezigheid van allerlei luchtvaartuigen
Zeer veel bezoekers
Voor mij persoonlijk ontmoeting met een aantal collega piloten
Ook het bezoek van enkele Ambtenaren van EUROCONTROL,EUROPEESE COMMISIE en zelfs EUROPEES PARLIAMENT alsook een aantal SENIOREN waarbij ik voor een viertal der BABBELTJES een rondleiding kon doen tussen de vliegtuigen via de hulp van MME VALVEKENS wee heeft GUY VALVEKENS voor een zeer belangrijk evenement kunnen zorgen ter bevordering van de LUCHTVAART in BELGIE in samenwerking met de" leden van DAC.
i receive a number of E-mails from outside Belgiuim compaining thad lmost of my information is not avaible in English.
You must be aware thad this Blog is a personel iniatif and thad I do NO more represent IAOPA at the EU level in Brussels but only active ben as EU-LOBBYIST for the NON CAT AIRSPACE USERS activity in function of my own opinion.
For information contact the European Associations such as:
Today there was a CRISISMEETING at EUROCONTROL concerning the situation of the CAT in EUROPE between:
-EUROCONTROL -IATA -ECAC -EU
A number of AIRLINES are in very bad financial situation and may be required to stop their activity on the end of 2008 if no very strong solutions are found to reduce the cost of operations.
Also a number of companys are reducing a number of flights during the last trimester of 2008 and placing a number of persons out of a job..
Heden zeer intresante discutie en vragen over het probleem van hoe men met minimaal verbruik kan vliegen in functie van een artikel in A& P N° 414 Juillet 2008.
Een eerste opmerking is dat dit slechts ALGEMENE RICHTLIJNEN zijn en dat het gebruik van de ORIGINELE FLIGHT MANUEL van het betrokken VLIEGTUIG moet gebruiken en AANGEPAST met de AMENDEMENTEN van de CONSTRUCTEUR.
Voor de W/B moet men rekening houden met de gegevens van de laatste WEGING van het toestel welk bij de CN zit en ook met het gewicht van de passagiers en ook DE PILOOT en niet met de cijfers van het SAMPLE in de FLIGHT MANUAL.
Ook het LEANEN is een belangrijk onderwerp welk men ook moet bekijken met de gegevens van de updated FLIGHT MANUAL.
Het voorstel voor DE LUCHTDOPEN in BENELUX is gelijkaardig als het FRANSE DGAC Article D510-7 du CODE de L'AVIATION CIVILE insere par decret N°98-884 du 28 Septembre 1998 art 1 du J.O du 03 OCTOBRE 1998
Wat betrefd het uitvoeren van LUCHTDOPEN in een VZW is er voor de ogenblik enige verwaring ontstaan door NATIONALE voorschriften welk in tegen strijd zijn met de EU-REGELGEVING.
Voor zover ik de verschillende teksten bekijk is het in de toekomst mogelijk om in een VZW RONVLUCHTEN, LUCHTDOPEN en INIATIEVLUCHTEN te doen met toestellen eigendom van de VZW en door LEDEN van DE CLUB
Wel te verstaan dat deze vluchten geen COMMERCIEEL katakter mogen hebben en moeten terugkeren naar de plaats van vertrek zonder tussenlanding en ook beperkt in tijdsduur.
EU-OPS is enkel toepasselijk op CAT ( COMMERCIAL AIR TRANSPORT)