Dat is de vraag die men overal in al de huidige FORUMS en STUDIEGROEPEN naar voor brengt???
Men spreekt hier van een ERNSTIGE CRISIS voor de EU maar als men de anelyse doet van de 50 JAAR van de EUROPEESE UNIE met al zijn vorige benamingen beginnende met de eerste grondvasten in de EGKS en BENELUX en dan de EEG dan ziet men steeds hoogtes en dieptepunten.
Natuurlijk in de jaren 50 was het met andere redenen namelijk met de SLOGAN "NOOIT GEEN OORLOG MEER'" dat men de bevolking begeesterde, maar wat is het in de 21th EEUW waaraan dat we belang echten!!!
Dat is de vraag die men zich steld in deze WORKSHOPS van de veschillende POLLITIEKE MANDATARISSEN.
Ik bemerkte deze morgend dat de toespraak van GUY VERHOFSTAD in het EP de nodige aandacht ktijgt in het SENIORENNET onder het onderwerp POLITIEK in het FORUM.
Ik was aanwezig in het EP tijdens de toespraak ,en de tussenkomsten en de daarop gegeven toelichtingen, ik had persoonlijk dat de TARGET van deze tussenkomst vooral gericht was op de toekomstige EU ELECTIONS van 2009 met een nieuwe EU-COMMISION en hernieuwingen in het EP maar dat is een persoonlijke eerste reactie die deze tussenkomst mij gaf!!!
De WORKSHOP van Dr Ingo FRIEDRICH met als spreker WILFRIED MARTENS gaf mij veel meer het gevoel dat men zoekt naar hoe moet het nu verder !!!
Heb nog een WORKSHOP op mijn AGENDA staan met betrekking tot dit onderwerp op 7 JUNI in het EP via ECAS,FRIENDS of EUROPE , EURACTIVE en JOURNALISTS-YOUR SERVICE
op 22 JUNI een WORKSHOP bij de HANS SEIDEL STIFTUNG en de BAVARIAN DELEGATION at the EU
Stel belang in uw opmerkingen wat er moet gebeuren en wat u van de EU verwacht in de toekomst ???
YESTODAY was a very long day in BRUSSELS with a number of very intresting contacts at various EU INSTITUTIONS and present at some speeches of GUY VERHOFSTAD,URSULA PLASSNIK,WILFRIED MARTENS,INGO FRIEDRICH,UDO VAN KAMPEN.
TODAY follow up on the EU-OPS1 and the COM(2005) 579 !!!!! meer hierover later!!!!!!!
Als bijkomende toelichting over mijn PROFIEL moet ik u vermelden dat ik 01 october 1954 de BELGISCHE LUCHTMACHT vervoegde en dan in de jaren 60 overging naar de LANDMACHT bij het LICHTE VLIEGWEZEN van de LANDMACHT en deze verliet voor de BURGERLUCHTVAART in 1977( na te zien) als 1th SERGEANT-MAJOOR.
Sedert vele jaren was ik aktief in de BURGER LUCHTVAART als INSTRUCTEUR-PILOOT van ZWEVERS,VLIEGTUIG en PILOT HELICOPTER en als SIMULATOR en lesgever voor de THEORETISCHE examens voor de BELGISCHE,FRANSE,NEDERLANDSE en AMERIKAANSE vergunningen
Van 1980 tot 2004 was ik aktief als LIAISON OFFICER voor IAOPA bij de EUROPEESE INSTELLINGEN,EUROCONTROL en de vele LUCHTVAART STRUCTUREN in BRUSSEL.
Nu ben ik aktief als geregistreerde EU-LOBBYIST
tevens lid van een aantal LUCHTVAARTORGANISATIES in BELGIE en BUITENLAND
En nu beschikbaar om bijstand en informatie te bezorgen aan wie belang steld in de LUCHTVAART en de EUROPEESE POLITIEK
WENDSDAY 31th mai and THURSDAY 1th june I will be present for two days in the EP in BRUSSELS and to follow up a number of contacts for the benefit of the NON-CAT-AIRSPACE USERS
Gisteren waren er op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN( het plein) een aantal rondvluchten met een DC3.
Dit mooie vliegtuig riep mij herineringen op van lang verleden tijden bij het ontstaan van DAT of DELTA AIR TRANSPORT met JAN VAN RISSEGEM en nog andere dat ik vluchten op de DC3 heb mogen uitvoeren als piloot op de linker zetel met instructeur van uit ANTWERPEN met zelf uitgevoerde landingen op SCHIPHOL en LUXEMBURG
Verneem nu door mijn vriend "LARS" dat er voor het nazicht van de klopvastheid van de 100LL er slechts één LABO in gans EUROPA zou zijn dat nog over een TESTMOTOR beschikt om de kwaliteit van 100LL te bepalen.
Ik ga toch trachten op de HEARING over " AVIATION FUEL" morgen in het EP te BRUSSEL aanwezig te zijn!!!!!
Kan daar mischien nog intresante informatie en kennis opdoen
Bij het bezoek van het STAMPE-VERTONGEN MUSEUM op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN wees een persoon mij op het bestaan van de :
V-vzw BUNKER en VLIEGTUIG te ANTWERPEN
Gelegen in het BRAND-PARK aan de ingang in de accacialaan te WILRIJK is er de SK1 BUNKER dkie voor een groot gedeelte in zijn originele toestand teruggebracht en goed bewaard gebleven is. De volledige inrichting voor de verluchtingen de originele schuif deuren zijn teruggeplaatst. Dit was tijdens de WWII de komando post ter verdediging van de BELGISCHE KUST en de SCHELDEMONDING.
OPEN iedere eerste week-end van de maand ZATERDAG van 13 tot 17 uur ZONDAG van 10 tot 17 uur afspraken voor groepen en scholen mogelijk na telefonisch contact op 03-218.66.10 of 03-321.96.36 na 20 uur
In functie van de informatie over SPYER kreeg ik een reactie dat er tevens een AVIATION PARK is te LELYSTAD AIRPORT:, welk bestaat uit het vroeger te SCHIPHOL gevestigde AVIODROME
Bekwam via contacten reeds reactie over de gesneuvelde piloot A WYMEELS van de BELGISCHE LUCHTMACHT welk in KAMINA tijdens een vlucht als instructeur in acrobatie van de 126th promotie verongelukte met zijn leerling Bijkomende informatie zal mij worden opgezonden per brief.
Enkele der collega's piloten zijn heden betrokken bij vluchten met CARGO naar CHINA.
Een der aspecten die zij ervaren dat er geheel geen kennis van het ENGELS is op de RESTAURANTS om aan een maaltijd te geraken en dat zij nu daar hun eten op zicht bestellen zonder te weeten wat ze eten alhoewel sommige zaken leker zijn!!!!!!!
Ik heb in mijn BLOG een aantal orgenisaties vermeld welk op ANTWERP AIRPORT luchtdopen en rondvluchten organiseren en moet hier ook nog "TOURFLIGHT vermelden:
Men wees mij er heden op dat het ocasioneel landen met HELICOPTER moet voldoen aan bepaalde veiligheidsvoorschriften welk de PILOOT zelf zal beoordelen.
Als het echter het regelmatig landen op een bepaalde plaats betreft gaat men rekening moeten houden met de CIRCULAIRE GDF 02 welk het noodzakelijk maakt om een aantal opmetingen te doen uitvoeren door een bevoegde LANDMETER. Hiervoor heb ik een collega PILOOT en LANDMETER die de eigenaar van de HELIHAVEN (tijdelijk of permanent)zal bijstaan om dit zeer complex dossier op te maken
Na het slechte vliegweder van vrijdag en zaterdag voor ZICHTVLUCHTEN op de STAMPE FLY-INN te ANTWERPEN hebben de WEERGODEN ons op ZONDAG toch een beetje goed gezind geweest.
Met gevolg dat er een mooie formatie werdt grvlogen door de CHIPMUNKS van de CHIPMEET te ZOERSEL-OOSTMALLE en door de SV4 van uit ANTWERPEN-DEURNE.
Natuurlijk nu veel publiek en ook het terugvinden van oude collega's uit de LUCHTMACHT,LANDMACHT en BURGERLUCHTVAART
later hierover meer via de verschillende SPOTTERS van A-S-A