Uit een aantal vragen via E-MAIL blijkt een aantal, misverstanden van de bezoekers van mijn BLOG alsook der bezoekers die ik ontvang.
1)- Telkens ik vermeld dat ik PILOOT ben denken de mensen dat ik bij SABENA werkte, dit was geheel niet het geval., ik heb enkel een korte periode bij de BURGERLIJKLUCHTVAARTSCHOOL te GRIMBERGEN gevlogen ook wel SABENA SCHOOL genoemd in het verleden omdat de TIGERMOTH en de CESSNA 310 in de kleuren van SABENA waren beschildert
2)- Als ge zegt MILITAIRE PILOOT dan denkt men aan JACHTVLIEGTUIGEN, de enigste MILITAIRE JET die ik gevlogen heb is DE FOUGA-MAGISTER met een bevriende instructeur .
3)- Julie vliegen steeds hoog boven de wolken in de ZON, dit is enkel voor de huidige moderne transportvliegtuigen.( CAT)
Mij ervaring van een 10.000 vlieguren zijn uitgevoerd op ZWEEFVLIEGTUIGEN , LICHTE EENMOTORIGE VLIEGTUIGEN en HELICOPTERS gebeurden op lage hoogte in VFR dat wil zeggen op zicht en meestal beneden de wolken met zicht op de grond
Ik heb wel een aantal vluchten uitgevoerd op grote hoogte met AIRBUS (A350,A300)en BOEING (B737, B747) en ook DC4,en DC6 a ls gast in de cockpit van deze toestellen met collega piloten( sommige ex-leerlingen) maar niet als piloot.
Een aantal vluchten werden uitgevoerd in IFR dus in de wolken zonder zicht als 2e Piloot op :DC3,PEMBROKE, AEROCOMMANDER ,XINGU,CESSNA,
Een veel gestelde vraag is welke soort vliegtuig ik heb gevlogen in mijn operationele loopbaan?? Ik heb op ZWEEFVLIEGTUIGEN, VLIEGTUIGEN(SEL) en HELICOPTERS volgens een student welk mijn persoonlijke logboeken bestudeerde een 240 verschillende vliegtuigen gevlogen als piloot
Deze ervaring gebeurden als BURGERLIJK PILOOT en MILITAIR PILOOT van het LICHTE VLIEGWEZEN der LANDMACHT en ook op buitenlandse militaire en burger vliegtuigen
Mijn aktiviteiten bestonden vooral in de opleiding in BURGER van PRIVAAT en BEROEPSPILOTEN alsook INSTRUCTEURS en MILITAIR piloten voor de LANDMACHT
Mijn 100% operationele loopbaan als piloot werdt in de jaren 70 gestopt door een ,,,,,,,,,,ONGEVAL waarna ik nog wel eens ocasioneel vloog en vlieg als piloot samen met een collega piloot maar niet meer als PIC
SEL =SINGEL ENGINE LAND VFR =VISUAL FLIGHT RULES IFR =INSTRUMENT FLIGHT RULES CAT =COMMERCIAL AIR TRANSPORT PIC =PILOT in COMMAND IAOPA = INTERNATIONAL COUNCIL van AIRCRAFT and OWNERS ASSOCIATIONS
Nadien ben ik vooral aktief geweest als GROUNDINSTRUCTEUR voor de THEORITISCHE en SIMULATOR voorbereiding van BEROEPSPILOTEN
En als EU-LOBBYIST ten behoeve van IAOPA van 1980 tot 2004 in BRUSSEL, en nu als INDIVIDUEEL EU-LOBBYST en steeds beschikbaar voor ADVIES.
|