Op gebied van LUCHTVAART heeft BELGIE en vooral VLAANDEREN een zeer negatieve benadering ten opzichte van de LUCHTVAARTOPLEIDING.
Men verwaarloost en verhindert het zogenaamde sportvliegen en de mogelijkheden voor de jeugd om toegang tot deze aktiviteit te bekomen.
De beperking voor GENERAL AVIATION , AERIAL WORK en elke vorm van NIET COMMERCIELE LUCHTVAART wordt zoveel mogelijk beperkt.
Kandidaat PILOTEN, VERKEERSLEIDERS, MECHANIEKERS en de 89 andere LUCHTVAARTBEROEPEN groeien niet aan de boomen.
Hiervoor is het noodzakelijk dat de jeugd en de Belgische ingezetene toegang tot de elementaire luchtvaartaktiviteiten bekomen
Het publiek moet AIRMINDED gemaakt worden door deze niet commercieel georienteerde luchtruimgebruikers.
LUCHTVAART is toekomst gericht !!!
POLITIEKERS cn ADMINISTRATIES ,DENK MAAR EENS GOED NA en DOE ER WAT AAN anders wordt BELGIE het BOKRIJK van DE LUCHTVAART
Reacties op bericht (1)
16-08-2007
Vlaanderen Bokrijk van de luchtvaart?
Inderdaad Sylvain. Vlaanderen stond aan de wieg van de luchtvaart in de wereld. Mede door Wereldoorlog 1 stond Vlaanderen aan de top vanaf het begin. Tussen de twee wereldoorlogen bouwden we eigen vliegtuigen eigen wagens, eigen motoren in België. Na de tweede Wereldoorlog mocht Vlaanderen niet meer meedoen aan de bouw, wegens: "al wat luchtvaart, ruimtevaart en defensie is, gaat naar Wallonië en brussel; al wat telecommunicaties is en scheepsbouw gaat naar Vlaanderen" D.w.z. een "communistisch beleid"!
Met de industrie zijn we - na 50 jaar - aan het terugkomen in Vlaanderen "against all odds". Maar ondertussen bouwt men in Vlaanderen alles wat luchtvaart is verder af. De overheden, publieke opinie en politici sluiten de ogen, of zijn onwetend (onnozel heet dat in het oud Vlaams). Het ontweken zal ook hard zijn: géén piloten meer, géén vliegvelden meer, géén luchtvaartberoepen meer in Vlaanderen straks. Is het dat wat zij willen? Of is het gewoon het sluipend gif van het sluipend beslissingsproces waarbij niemand zich verantwoordelijk voelt, is,en kan zijn,in dit verdeeld land. Alleen de opposanten weten verdomd goed waar ze naartoe willen. Maar stel u Brussel, Antwerpen en Oostende eens écht voor zonder luchthaven? Brussel en gans Vlaams en Waals Brabant verliezen rond de 60.000 man werkgelegenheid. NATO en EU trekken weg uit Brussel (nogmaals min zoveel werkplaatsen en bouwmogelijkheden). België valt terug op het niveau van zijn reeële dimensie, en de politiek van een apenland.
16-08-2007 om 11:08
geschreven door Vervoort Karel