Een aantal opmerkingen komen binnen via e-mail aangaande mijn slordig gebruik van het NEDERLANDS op mijn BLOG. en in mijn E-MAILS.
Geboren zijnde in 1934 was ik aanwezig bij de 2de wereldoorlog en verdween uit BELGIE naar FRANKRIJK waar ik naar school ging en nadien terug in BELGIE tot het achtste studiejaar(dus geen middelbaar of hogere studie"s) waarna ik in de wieler wereld aktief was zonder veel succes en dromende van de luchtvaart sedert 1950 maar niet aanvaard werdt. In 1954 vervoegde ik de luchtmacht als niet vliegend personeel en verdween terug naar FRANKRIJK waar ik via het ZWEEFVLIEGEN en MOTORVLIEGEN mijn privaat piloot binnen haalde , tevens begon ik daar door zelfstudie mij voor te bereiden voor de AMERIKAANSE verguningen alhoewel ik nooit geen engels had geleerd. Terug in BELGIE als burgerinstructeur ZWEEFVLIEGER en SLEEPVLIEGER behaalde ik mijn BELGISCHE BEROEPSPILOOT en vervoegde als militair het LT/AVN( lichte vliegwezen van de landmacht) en behaalde de militaire en burger bevoegdheden van BELGISCH en AMERIKAANSE INSTRUCTEUR VLIEGTUIG en HELICOPTERS en behaalde tevens de theoretische examens CPL en IFR in BELGIE,FRANKRIJK,NEDERLAND en de USA(FAA). Was tevens aktief in AERIAL WORK zoals RIJKSWACHT opdrachten,PARADROP, MEDISCHE vluchten en OPLEIDING van piloten in vlucht. na een ongeval werdt deze weg brutaal afgebroken maar legde mij na 6 maand hospitaal toe op GROUNDINSTRUCTOR voor CPL , IFR en CFI en aktief in SIMULATOR en AIRTAXI . IN 1980 werdt aanvaard als LIAISON OFFICER voor IAOPA met zijn 60 lidstaten en 400.000 leden welk aktief zijn bij ICAO( 188 lidstaten) en aktief in GENERAL AVIATION & AERIAL WORK bij de EUROPESE INSTELLINGEN en EUROCONTROL te BRUSSEL. Al het schrijfwerk en typwerk werdt uitgevoerd door mijn vrouwtje en de nodige secretaressen en ik zelf schreef bijna altijd in het ENGELS(AMERIKAANS). en dit tot 2004 waarna ik voor de derde maal op rust ben gegaan en de PC en SENIORENNET ontdekte waar ik zelf moet typen en NEDERLANDS tracht te gebruiken. Ik ben slordig in het taalgbruik in NEDERLANDS,FRANS en DUITS en het AMERIKAANS is niet bruikbaar op SENNET. In functie van de vele vragen bij de SENIOREN op de CHAT , FORUM en E-MAIL heb ik de BLOG opgebouwt in het NEDERLANDS.( met de nodige fouten) Nu ben ik nog actief als REGISTERED EU-LOBYIST ten persoonlijke titel en als hobby en EXPERT,CONSULTANT in GENERAL AVIATION & AERIAL WORK via FLAG. Ik ga niet veel aan doen om mijn NEDERLANDS te verbeteren maar men heeft mij overtuigd dat de verspreiding van de ervaringen en informatie zijn nut heeft voor de LUCHTVAART van de NEDERLANDSTALIGE in BELGIE en NEDERLAND en zelfs voor ZUIDAFRIKAANSE bezoekers van mijn BLOG.
Kommentaar ,vragen zijn steeds welkom en vergeet niet mijn slogan " "ER BESTAAN GEEN STOMME VRAGEN" hoor
Reacties op bericht (2)
02-10-2005
Chief pilot (op rust)
Oeps... in mijn vorige reactie staan ook 2 type-foutjes... hebt ge ze gevonden??
02-10-2005 om 14:09
geschreven door Dirk Van Lint
Chief pilot (op rust)
Mijn ervaring met Sylvain De Weerdt is steeds geweest, dat ik op elke vraag een duidelijk antwoord kreeg, soms onmiddellijk, in enkele sporadische gevallen na een korte periode waarin Sylvain voor zekerheid de nodige documenten nakeek. Maar altijd kreeg ik een JUIST antwoord en een perfecte begeleiding via goede raad. Vanaf het stadium dat ik aan beroepsomeiding begon heb ik steeds de lessen bij hem gevolgd, die blijkbaar uitstekend gegeven werden, gezien ik voor elk examen bij mijn eerste deelname slaagde. Ik heb gedurende mijn ganse carrière kunnen rekenen op zijn goede raad en zijn bijna encyclopedische kennis van het hele luchtvaartgebeuren! Als ik aan iets twijfelde, kon ik steeds bij hem GRATIS terecht, en als ik van iemand zulke service kan krijgen, dan neem ik er graag de taalfoutjes bij, want het voornaamste is toch dat je de juiste info krijgt, al dan niet goed geschreven. Ik kan hier trouwens een brief van een minister laten zien, waar ook 3 taalfouten in staan, en als je de waalse politiekers op TV soms nederlands hoor praten, geef mij dan maar liever een constructieve babbel met Sylvain. Ik hoop dat ik nu niet teveel taalfouten heb geschreven, want met die voortdurende verandering van spelling en groene boekje weet ik het op den duur ook niet meer!