Uit gespreken met een aantal SENIOREN blijkt duidelijk dat zij geheel geen kennis hebben van de aktiviteiten die er door DE LUCHTVAART worden uitgevoerd.
meestal hebben de meeste enkel ervaring in de luchtvaart met het gebruik van de CHARTERVLUCHTEN voor hun verlof of LIJNVLUCHTEN voor hun zakelijke of persoonlijke verplaatsingen
Alle vluchten met kleindere vliegtuigen of met helicopters beschouwen zij als SPORTVLIEGEN of het vliegen door PLAYBOYS voor hun plezier!!
Men heeft geheel geen kennis van de vele vluchten in LUCHTARBEID welk worden uitgevoerd door KMO voor allerlei opdrachten van openbaar nut.
Ook de vele MEDISCHE vluchten voor het vervoer van patienten , van bloed of van organen zijn geheel onbekend
In GENERAL AVIATION word het vliegtuig gebruikt om zich te verplaatsen op dezelfde wijze dat u gebruik maakt van uw wagen voor uw persoonlijke of zakelijke verplaatsingen en is dus geheel geen SPORT.
De ompleiding van DE PILOTEN welk later gaan vliegen op DE LIJNVLUCHTEN, CHARTES of LUCHTTAXI gebeuren in deze kleine eenmotorige vliegtuigen welk u steeds maar rondjes ziet vliegen op de kleindere luchthavens of vliegveldjes
Een groot aantal vluchten zijn LUCHTFOTOGRAFIE voor allerlei industriele redenen
Ook de vluchten door POLITIE, DOUANE en BURGERLIJKE BESCHERMING in vele landen gebeuren met deze kleindere toestellen.
Bestrijding van BOSBRANDEN zijn ook een typische taak van piloten aktief in LUCHTARBEID
Een deel der aktiviteiten zijn landbouwvluchten voor het besproeien van akeers en gewassen
Het vervoer van KRITISCH MATERIAAL of van GROTE WAARDEN
Er zijn in de LUCHTVAART 92 GESPECIALISEERDE BEROEPEN aktief
Dit is een eerste spontane en korte toelichting
Meer hietover in funvtie van de gestelde vragen later
|