ik heb ook een probleem gehad met mijn vliegtuig, in EBAW bij Stylaviation Dhr Rudy Beyltiens, die een invoer deed voor mijn toestel dat van Slovenie kwam (met export certificate, een Slingsby firefly MKII), presteerde hij een rekening te presenteren van bijna 7000 , terwijl ik enkele weken vooraf ben gaan vragen wat zo een invoer kan kosten, 1000-1200 zei hij toen.
ik heb dit laten uitvoeren, en Belgisch laten inschrijven.
het heeft 3 maanden geduurd.
na een paar weken vliegen valt het oliecontact in vlucht van de motor af, en net op tijd geland, alle olie er bijna uit, cockpit vol olie, veel geluk gehad.
Nadien bleek dat er een oliecontact was bijgeplaatst door Styl aviation, en dit was losgekomen, het was gedicht met teflon tape (iets wat voor de sanitair wordt gebruikt in woningen) en door de warmte losgekomen, niet geborgd met staaldraad.
ik heb geweigerd dit factuur te betalen, omdat dit torenhoog was én niet zeer slordig was uitgevoerd.
maar..., na een paar maanden protest van betaling kreeg ik een telefoontje van het Belgisch bestuur der luchtvaart technische dienst Dhr De moerlose, die dreigde mijn Bvl af te nemen als ik mijn factuur niet betaalde bij Stylaviation.
ik heb hem alles uitgelegd en gevraagd dit komen vast te stellen als verantwoordelijke technische dienst, maar dit draaide heel snel verkeerd uit.
hij zei de factuur zeer snel te betalen, of geen Bvl meer, en Dhr De Moerlose kwam niet kijken naar het probleem dat in vlucht was gebeurd, maar dreigde verder met sancties.
mijn mening ; technische dienst en onderhouds bedrijven spelen onder 1 hoedje (grote hoed), en wij moeten via hun passeren !
oplossing ; immatriculeer je toestel Nederlands, Frans of Duits, daar is de onderhoudsmarkt veel groter en zijn er waarschijnlijk veel minder afspraken met het dienstdoend bestuur.
ps, Mastenbroek Aeroskil (Nederland Seppe) heeft het probleem opgelost in 3 uur werk en het koste mijn 450 alles inbegrepen, en het heeft 1 dag geduurd.
het zou zeer goed zijn een verzamel bord te creëren waarop iedere gedupeerde vliegtuigeigenaar zijn soort probleem (wie, waar, en hoeveel)zou kunnen deponeren, zodat we naar andere bedrijven kunnen zoeken.
26-07-2007 om 18:36
geschreven door kumpen stefan
|