Heidegger lezen
Zoektocht naar een zinvollere realiteit
18-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kennen, oordelen, selecteren, beslissen, handelen
Kennen, Oordelen, Selecteren, Beslissen, Handelen2015.02.18Met kennis overspannen we tijd en ruimte, ‘zonder lichaam’, ‘ανευ υλης’. In de NUC-komos geldt enkel het onmiddellijk contact: de klop van de hamer op de spijkerkop. Met onmiddellijk gevolg. Het raken! ‘Continguité’. Geen ‘Nähe’ noch ‘Ferne’.Die komen pas in beeld door kennis. Kennis brengt de dingen bij elkaar die noch in tijd noch in ruimte elkaar raken. Door kennis brengen we dingen en eigenschappen toevallig of gestuurd met elkaar in interactie. Zo worden interacties mogelijk die vooraf niet mogelijk waren. Australië , China, Argentina, VS, Congo. Handelsroutes. Alle aandacht gold de financiële kant.En als je zulke ‘vreemde’ dingen met elkaar in aanraking brengt, dan moet je ze beoordelen, dan moet je selecteren en beslissen over het nut van het overbruggen van tijd en ruimte.Wat wens je uit het verleden te bewaren voor later? Wat mag je verwaarlozen? Die tijger of die Rembrandt? Handelen wordt K.O.S.B. gestuurd.Paul Tack, 2015.02.18 

18-02-2015 om 18:43 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
03-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Subjectivité
Subjectivité2015.02.03 (Nav E. Levinas, Autrement qu’être) p.29,al.32, z. 6. : « La subjectivité dans son être défait l’essence en se         substituant à autrui.»Dit is een kernzin ! Een programmaverklaring! Als een ‘subjectivité’ is de tijdloze Uitbundige die een ‘Da’, een lokalisatie onderging, maar toch in se oneindig blijft. De eindige Oneindige. Het oneindige eindige. De Oneindige blijft uit-puilen vanuit de eindige gedaante. Spanning! - “Dans son être”: in zijn kenotische eindigheid, en van daaruit uit-puilt; niet te be-vatten! (‘Fassen’), niet te ‘contenir’, niet in te perken door een ‘capacité’! Het is maar camouflage. Schijn-vertoning.- “En se substituant à autrui’; hier ligt een ‘crux’: de Oneindige beknot zichzelf tot een individuele identiteit, maar blijft dezelfde in alle andere individuele identiteiten. Wat is dan het nut, de zin van die zelfbeknotting? Van die ‘Da’ of lokalisatie? Waarom ‘se substituer’? Want in elke gedaante is dezelfde Uitbundige! Dus waar blijft  de waarde van het individuele identiteit-zijn? Van de unieke individualiteit?En als Levinas die individualiteit wegspoelt of ondersneeuwt, waarom je er dan voor opofferen?Levinas beweegt zich op het rondepunt van de uitwisseling: de Uitbundige wenst, via de kenosis, ruimte te scheppen voor individuele identiteiten, die dan een unieke gestalte of ‘Da’ kunnen schenken aan zijn Gratiën, die tot dan toe gestalteloos, gezichtloos, onherkenbaar verborgen bleven in de schoot van de Exuberante.  Die Gratiën een unieke individuele identiteit bezorgen is de inzet van Big Bang, van de daarop volgende‘Seinsgeschichte’.  Dat inzicht heb ik bij Levinas nog niet gelezen. Speelt hij exclusief binnen de vrije ruimte? Binnen de rotonde? Binnen de spanning individuele identiteit  ó  Zusammengehören?  Binnen de schakelkamer van de ‘responsabilité’? En heeft hij geen oog voor het grootse kader?

03-02-2015 om 23:54 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wat blijft na de dood
Wat blijft  na de dood?                                                           2015.02.02 Wat blijft echt over van een geliefde na een uitvaartviering? Echt? Zijn kinderen en kleinkinderen?  Die gaan toch hun eigen weg! Boeken? Initiatieven? 'Verlegde keien’? Dat is niet de aflijvige in persoon. Niets dat haar of hem individueel is.Ik vind het normaal dat ieder blijft bestaan in zijn of haar individuele identiteit. Blijft bestaan in haar of zijn queeste resultaten. Dat hij of zij wordt opgenomen als constitutief deel van de Uitbundige. Tijdens hun ‘speeltijd’ heeft iedereen de Uitbundige interactief aanwezig gebracht tussen de mensen. Hij of zij was die Uitbundige voor zijn geliefden, voor zijn onmiddellijke omgeving, voor de makkers op de werkvloer, voor de toevallige ontmoetingen. En dat blijft! Die openbaringen blijven deel uitmaken van het ‘Ereignis’ van de Exuberante.Elke mens (elk eindig wezen!) was een eindige uitstraling van de oneindige Uitbundige tussen de mensen. Als individuele identiteit. En die individuele identiteit die blijft, als een constitutief deel van de wordende Exuberante. Daarom gaat die individuele identiteit nooit verloren.Heel de evolutie van alles in het universum is erop gericht vele, diverse en eindige individuele identiteit voort te brengen, als ‘Da’s’, als lokalisaties van de Exuberante. 

03-02-2015 om 18:04 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn levenscredo
Mijn levenscredo2015.01.30 (Na de uitvaartliturgie van collega Jos Buvens) Met de dood verdwijnen we niet definitief in een zwart gat, en is alles niet zinloos voor eeuwig verloren in het Niets.Ik geloof in de Exuberante, in de Uitbundige, die voorlopig nog in ontwikkeling is, die groeiende is, op zoek naar de eigen voltooiing. (‘God in de making’, A. N. Whitehead) Die queeste naar het eigen ‘Ereignis’ (M. Heidegger), naar de eigen voltooiing kan de Uitbundige niet vanuit zichzelf voltrekken, maar voltrekt hij via de ontelbaar vele, eindige, diverse en unieke zijnden. Â Â Â Â Â Â Â  Die queeste kende haar aanvang met Big Bang. Big Bang was niet een zinloos versplinteren van wat daarvoor een gesloten compact geheel was. Het was de start van een wonderbaarlijke zoektocht van de Uitbundige naar het eigen voltooide Zelf. Eindigheid is in de queeste zinvol.Pluraliteit is in de queeste zinvol.Diversiteit is in de queeste zinvol.Uniciteit en individualiteit zijn in de queeste zinvol en zelfs krachtige hefbomen. Â Â Â Â Â Â Â  Voor deze queeste moeten de eindige zijnden, gaande hun queeste, zich vanuit hun individuele identiteit ogivaal op elkaar betrokken weten en voelen, en een nieuwe, een ogivale vorm van samenhorigheid realiseren. Een samenhorigheid waarin elk individu zich aanvaard weet, bevestigd, gesterkt en bevorderd in zijn individuele identiteit.        Al wat de traditionele filosofie halsstarrig bleef afwijzen als in se negatief, als gebrekkig, als verlies van iets heels, van iets hogers bekroond met intense, ongeschokte eenheid en heelheid. Â Â Â Â Â Â Â  We zien dat na Big Bang alle zijnden als geheel volgens vier lijnen evolueerden: woekerende veelheid; niet te klasserende diversiteit; zich assertiever ponerende individualiteit; en ook met ogivaler wordende betrokkenheid en samenhorigheid van individuele identiteiten die in die samenhorigheid hun uniciteit geborgen weten. Â Â Â Â Â Â Â  Deze vier lijnen worden optimaal verweven en versterkt op onze Aarde, (Voor zover wij nu weten !) vooral in de veelvormigheid van de levensvormen die de Aarde er zich liet ontwikkelen en zich voortplanten in een onoverzienbare diversiteit van soorten. Binnen elke soort vindt elk individu een veilige niche om zijn unieke individuele identiteit tot volle ontplooiing te laten open bloeien. Â Â Â Â Â Â Â  Heel deze beweging vindt haar oorsprong voorbij Big Bang, in de nog compacte Uitbundige. Daarom dimde de Uitbundige zijn gloed, zijn glorie, zijn oneindigheid, zijn compacte volheid opdat er ruimte vrij zou komen voor vele, diverse, eindige zijnden die elk vanuit de eigen individuele identiteit een Gratie van de Uitbundige met een unieke gestalte kan tooien, met een uniek aangezicht kan identificeren. Elk eindig zijnde kan zo de oneindige Exuberante op een eindige wijze interactief tussen ons aanwezig brengen. Wij zijn de handen en voeten van de Exuberante waarmee hij ‘weldoende rondgaat’. Uitsluitend iIn en door ons is de Uitbundige weldoende onder ons. Â Â Â Â Â Â Â  Ik geloof niet in de volle, volmaakte, ‘affe’ god die alles in zijn hand houdt en regisseert. Ik geloof wel in een wordende Exuberante met een tastende toekomst. Ik geloof in een groei die zich voltrekt in / door de miljarden eindige wezens, die in / door hun eindigheid de oneindige Uitbundige interactief tussen ons aanwezig brengt. Wij zijn voor elkaar de Uitbundige. Â Â Â Â Â Â Â  Heel de ‘schepping’, heel het universum is juist die Uitbundige op zoek naar zijn eigen voltooide, volwassen Zelf. Het universum is deonafgebroken queeste van de Exuberante naar zichzelf, naar de eigen voltooiing. En naar de unieke identificatie van elk van zijn Gratiën. Â Â Â Â Â Â Â  Elk eindig, uniek, individueel zijnde is de belichaming van de zoektocht van de Uitbundige naar zijn ‘Ereignis’. Naar een Zelf waarin zijn Gratiën getooid worden met een unieke gestalte en in de ogivale samenhorigheid toch elk zijn unieke individuele identiteit behouden weet. Â Â Â Â Â Â Â  Elk eindig zijnde brengt op eindige wijze de oneindige Exuberante interactief onder ons aanwezig. In / door ons, door onze eindigheid en diversiteit groeit de Exuberante naar de eigen volle wasdom. Â Â Â Â Â Â Â  De voltooide Exuberante zal elk eindig individueel zijnde dat ooit bestond, bestaat of dat zal bestaan opnemen in zijn definitieve ‘Ereignis’, elk met behoud van elks unieke individuele identiteit. Samen vormen wij zo de eindgestalte van de Exuberante. Wij vergaan niet, want wij maken een integraal deel uit van de definitieve ‘θεωσίς’ [theôsis’, godwording]. Â Â  Tijdens ons aardse leven oefenen wij ons in het aanwezig brengen van de Gratiën van de Exuberante bij andere eindige wezens, in samenhorigheid met elkaar. Met de dood wordt de ‘speeltijd’ afgeblazen! Voor elk wordt dan de balans opgemaakt. Het resultaat van onze queeste wordt een constitutief bestanddeel van de Uitbundige. Zo blijven we eeuwig bestaan in de voltooide Exuberante. Met onze individuele identiteit en onze samenhorigheid. Â Â  De Gratiën die wij hier nu niet met een unieke gestalte tooien, die blijven voor eeuwig wezenloos, gestalteloos. Dat is én onze grootse taak, onze glorie én het grote risico dat de Exuberante nam!    Door onze dood bereiken we een definitieve ’goddelijke’ status, waarvoor we zelf verantwoordelijk zijn, elk afzonderlijk en allen samen. Vroeger leerden ze ons: ‘God schiep de mens.’ Is het niet eerder de mens die de Exuberante met zijn definitieve gestalte tooit?      Neen, met de dood verdwijn ik niet in een donker gat.   Ik verdwijn zelfs niet in god, of in de Uitbundige! Ik word, met alle andere eindige zijnden, als individu, als individuele identiteit, voor eeuwig een integraal deel van de daardoor zichzelf wordende Exuberante.Paul Tack,  2015.01.31                   

03-02-2015 om 17:54 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
26-12-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennen Sein
SEIN  ~  MENS2014.12.25 Nav R. Brisart, La phénoménologie de Marbourg,1991 Heidegger, die beweert Kant beter te begrijpen dan deze zichzelf begreep!p.73: »Le privilège d’exister au milieu des étants de telle façon qu’ils deviennent manifestes en leur propre vérité ontique implique de par lui-même la nécessité de comprendre l’être, c’est-à-dire la nécessité d’une vérité ontologique.» p.89: «le logos ne traduisait rien d’autre que ce mode de comportement envers les choses dont le caractère essentiel est de les laisser se manifester comme ce qu’elles sont et donc aussi de les faire voir comme elles se manifestent.»En hier schiet men steeds weer te kort, kijkt men niet ver genoeg. De dingen manifesteren niet zichzelf om zichzelf. In hun zichzelf manifesteren brengen de zijnden op eindige wijze de Oneindige aanwezig. Zij maken het de Oneindige mogelijk zijn weelde aan Gratiën te individualiseren, ze een unieke gestalte te geven. Dat is hun enige bestaanstaak! Via een exclusieve intramundane visie kom je nooit uit de problemen. Blijf je gevangen in een bodemloze regressus. Waarom, waarom zou de Oneindige enige behoefte kunnen hebben zich te manifesteren? Why? In gods naam! Aan wie? Voor wie? Zich manifesteren van de Oneindige! Mal idee! Waaraan hij wel behoefte heeft? Aan eindige anderen! Om zijn oneindigheid op eindige wijze te kunnen manifesteren, om die op eindige wijze aan ons aanwezig te brengen, uit menslievendheid. Philanthropia! Daar kun je niet omheen! En dan is die‘présence’ beoogd en onmisbaar voor Hem. Want hij beschikt niet over individualiserende bepalingen om zijn Gratiën een individuele identiteit te schenken. Een onderscheidbare gestalte. Dit vereist een totaal nieuwe visie op ‘eindigheid’. Een Exuberante die ’Not’ heeft aan ‘finitude’! Dat erkennen is een blijk van diepe, van ‘religieuze’ eerbied!‘Hier keert alles om!’ p. 90: Noeinn weten: ‘forme idéale du pur accueil de l’étant en son être’ (<ó> of van Sein in zijn ‘Not’ aan manifestatie, aan alètheuein?)-‘Wirklichkeit’ = Wahrnehmung: Kant (SZ: 171, GA 24:155)-Noein = einai : Parmenides-Waarnemen is een zeef, een K.O.S.B.H., het voltrekt zich in ‘die Leere’, in het ‘Nichts’, in de vrije schakelkamer van het ‘Zwischenfeld’, in de onbepaaldheid van het ‘Nichts’; waarnemen moet zelf categorieën, bepalingen bepalen, zich zelf organiseren. -‘Pragmata’ ~ ‘praxis’: de praktijk verloopt niet NUC-procesmatig (SZ: 68), maar humaan, op basis van K.O.S.B.H.! Is steeds emergeren! Uitstijgend uit NUC. In 'dingen’ DOET de mens de emergentie en toont, demonstreert zich het eindig zich aanwezig brengen van de Oneindige. ‘Praxis’ toont het transcenderen, het uit-puilen, het grenzen over-schrijden. Hier toont de mens het op eindige wijze, in eindige gestalten aanwezig brengen van de oneindige Exuberante.              De Australopithecus die een kei onderscheidt en isoleert en opraapt als werpwapen ‘overklast’ die kei, toont zijn opene, vrije onbepaaldheidsmogelijkheden, zijn extra toekomstmogelijkheden, en over-grenst die kei, toont een horizont van oneindigheid. (Cf raket naar de maan! ‘Stof’ die raket naar de maan stuurt!) 

26-12-2014 om 11:13 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
03-11-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dank zeggen
 ZeggenDank zeggen2014.11.03Mensen bestaan als mens bij de gratie van het verhaal. Dat begint reeds bij het naam geven. Sommige moeders wensen zelfs een naamvoor een doodgeboren kind. De Bijbel laat de mens zelfs alle dieren een soortnaam geven. ‘Nennen’. En de schepping gebeurde via het woord: Dabar: “God zei …”. Geen contactoorzaak. We zijn een verhaal voor onszelf. Maar ook een verhaal voor en door de anderen. Blijven herinneren. Dat is geen blabla! Ook God bestaat bij de gratie van een verhaal! Of zelfs bij de gratie van vele verhalen, naar de titel van Edw. Schillebeeckx mooie boek: ‘Mensen als verhalen van God’. Verhalen! Mv. Verhalen gaan over gebeurtenissen, over ontwikkelingen, over ontmoetingen, over toevalligheden, over interacties, over aanzetten en reacties. Over wat zich afspeelt in de vrije ruimte tussen wiel en as. In de vrije speel- en schakelruimte.Verhalen met al hun soepelheid, wendingen, structuur- en interpretatiemogelijkheden.Zonder verhalen geen ‘Geschichte’. Enkel een blinde, koude rechtlijnige kosmos. 

03-11-2014 om 09:54 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
26-10-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heidegger en religie
Heidegger leerde me ‘seinsgeschichtlich’ te denken, onze queeste te overzien van kenosis tot ‘Ereignis’.Zo ontdekte ik de roeping van eindigheid, van pluraliteit, van diversiteit, van uniciteit. Vooral de zin van de individualiteit. Ook daagde langzaam de zin van het denken en van de taal. Ik ontdekte dat tussen die individuele dingen een actief ‘Zwischenfeld’ openstond waarin wij o.a. ruimte vinden om zelf Kennis te nemen, om vrij te Oordelen, om vrij te Selecteren, om vrij te Beslissen hoe te Handelen.           Daarmee bevond ik me langzaam in een andere wereld, omringd door veelheid en diversiteit van individuele en daarom zinvolle dingen.  

26-10-2014 om 10:44 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
20-10-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dank om de Aarde
Dank om de Aarde          Ooit was de Aarde een kaal ‘maanlandschap’ met brokkelige keien.  En bewonder wat we ervan gemaakt hebben! Allen samen, elke vanuit  zijn eigen identiteit. Dat uit  dit maanlandschap kunsten en filosofie opbloeiden! Dat liefde daar kan opwellen! Dat we kunnen denken, onze gedachten en emoties in taal vastleggen en mededelen!          Het groeide allemaal uit dat woeste, brokkelige maanlandschap. Omdat alles, vanuit zijn eigen unieke eigenheid uitreikte naar anderen en bereid was tot samenwerking met al de rest.  En in dat samenwerken kon elke individualiteit zich versterken, wat dan weer de  samenhorigheid intensifieerde. Het evolueerde moeizaam, maar het blijft zich ontwikkelen. De sterrenstof ontwikkelde zich tot mensen. 

20-10-2014 om 11:45 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
10-10-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Secularisatie & Heidegger
Heidegger en Secularisatie Heidegger leerde me ‘seinsgeschichtlich’ denken, onze queeste overzien van kenosis tot ‘Ereignis’.Zo ontdekte ik de roeping van pluraliteit, van diversiteit, van uniciteit. Vooral de zin van de individualiteit. Ook daagde langzaam de zin van het denken en van de taal. Ik ontdekte dat tussen die individuele dingen een actief ‘Zwischenfeld’ openstond waarin wij o.a. ruimte vinden om zelf Kennis te nemen, om vrij te Oordelen, om vrij te Selecteren, om vrij te Beslissen hoe te Handelen.  Daarmee bevond ik me langzaam in een andere wereld, omringd door veelheid en diversiteit van individuele en daarom zinvolle dingen. Die boodschap van Heidegger geldt voor mij als de gepaste secularisatie: ze is universeel, is niet gebonden aan een bepaalde religie, sluit geen enkele religie uit. De boodschap sluit onze blik niet voor wat boven het intramundane uitstijgt. Heidegger vervangt elke religie: hij geeft zin die verder reikt dan hic et nunc. Hij is erin geslaagd ‘der Sinn von Sein’ onder woorden te brengen.    

10-10-2014 om 11:20 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
05-10-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DENKEN
DENKEN, EEN absolute MEERWAARDE2014.10.05N.a.v. H. Arendt, La vie de l’ esprit, 1, La Pensée, 20005, p. 23.« Rien de ce qui se voit, s’entend, se touche ne peut être exprimé à l’aide de mots égalant ce qui est donné aux sens. Â»Â  (PT : Aristoteles, Over de ziel, 403a 5-10 : ‘ανευ υλης’ [aneu ulès, zonder de materie]H. Arendt citeert Hegel : “ Le ceci sensible est inaccessible au langage.’ Denken echter overschrijdt de begrenzingen van de zijnden, van de kosmos, van wat louter hier en nu gegeven is, zichtbaar, hoorbaar, tastbaar.  Alle denken neigt naar wat de grenzen van het eindige overschrijdt, tendeert naar het oneindige.Het echte denken ziet de kenosis, ( Men heeft weet van wat voorbij het berekenen van de Big Bang zou moeten zijn.) Denken ziet de samenhang, de cohesie, de richting van de ontmoetingen en de interacties tussen de eindige zijnden. (N. Elias: die samenhang is niet planmatig rationeel, maar ook niet irrationeel!) Denken reikhalst naar het eind-Ereignis. Denken durft de ‘vastigheden’ loslaten, die ene vogel in de hand loslaten en uitreiken naar de tien in de lucht.Denken overstijgt wat we zien, hoe, voelen. Het overspoelt ook de expressieve kracht van de taal. Daarom hebben we dichters nodig! Die durven het gegevene los te laten, eraan voorbij te gaan (Heidegger, H.J. van den Berg!)Daarom beweert Heidegger dat natuurwetenschappers niet kunnen denken: die zitten opgekloosterd in het ondermaanse. Gevangen in de kosmos.      

05-10-2014 om 09:34 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)


Inhoud blog
  • kennen, oordelen, selecteren, beslissen, handelen
  • Subjectivité
  • wat blijft na de dood
  • mijn levenscredo
  • Kennen Sein
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Archief per week
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!