bij een twee dimensionaal beeld, een derde dimensie toevoegen
13-05-2016
Foto 041 - tsp
Camera:
Canon EOS 1100D
Lens:
18-200mm f/4.2 Shot at 38 mm
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/332 sec, f/8, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
May 8, 2016 12:14:50PM (timezone not specified) (1 day, 1 hour, 38 minutes, 23 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 683 JPEG 397,599 bytes (388 kilobytes)
Omdat varen ontspant enturen over de waterlijn je echt tot rust kan brengen.
De rivier in een V fotograferen en je bekomt automatisch een mooie diepte in het beeld.
Goede scherpte en natuurlijke kleuren. Toch enkele bemerkingen de foto is niet mooi recht, draagt af naar rechts en het totale beeld had iets helderder gemogen.
13-05-2016 om 21:32
geschreven door Marsje
Foto 042 - AnnekeB
Camera:
Nikon D7000
Lens:
AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED [II] Shot at 32 mm (35mm film equiv: 48mm)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/640 sec, f/8, ISO 200
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-A, at 6.0m, with a depth of field of about 78m, (from about 2.9m before the focus point to about 75mafter) AF Area Mode: Auto-area
Date:
May 2, 2016 1:24:11PM (timezone not specified) (7 days, 23 hours, 14 minutes, 11 seconds ago, assuming image timezone of 1 hour ahead of GMT)
Time Zone Offset:
+01:00
File:
1,000 × 663 JPEG 278,587 bytes (272 kilobytes)
Busladingen toeristen worden elk voorjaar langs de bollenstreek gevoerd om de typische Hollandse tulpenvelden te bewonderen. En het moet gezegd: de velden vol met felgekleurde bloemen zien er mooi uit.
Steeds prachtige diepte foto’s te maken van zulke mooi gekleurde velden. De compositie start mooi uit beide beneden hoeken. De lucht met weinig kleur had je misschien moeten verkleinen tot een 1/3 van het beeld. Ook met door de knieën te gaan had je dit effect kunnen bekomen.
Prachtige contrasteren de kleur en goede scherpte.
13-05-2016 om 21:34
geschreven door Marsje
Foto 043 - tuur 1934
Camera:
Nikon D5200
Lens:
18 mm (Max aperture f/3.7)
Exposure:
Manual exposure, 1/500 sec, f/8, ISO 180
Flash:
none
Date:
May 5, 2016 3:53:38PM (timezone not specified) (4 days, 12 hours, 43 minutes, 21 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 620 JPEG 455,480 bytes (445 kilobytes)
Wie heeft ooit als hij kind was niet gedroomd over een eigen pony, hoe dikwijls niet staan verlangend kijken naar de pony’s in de wei. De gelukkige was waar de ouders de middelen hadden om eentje aan te kopen.
Zeer mooie en doordachte compositie, waar drie onderwerpen het verhaal maken. De pony en de boom staan elk ongeveer op een sterk punt en de vijver maakt mooi de verbinding tussen beide. Wel in tegengestelde leesrichting maar dit maakt niet zoveel uit in dit beeld.
Uitstekende belichting, scherpte en natuurlijke kleuren.
13-05-2016 om 21:35
geschreven door Marsje
Foto 044 - Froggy
Camera:
Canon EOS 100D
Lens:
EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS Shot at 18 mm
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/640 sec, f/9, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Keywords:
Blankenberge 1 mei 2016
Date:
May 1, 2016 4:08:05PM (timezone not specified) (8 days, 19 hours, 44 minutes, 12 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 683 JPEG 268,639 bytes (262 kilobytes)
Hoewel zee en strand op het eerste gezicht overal hetzelfde lijken, munt de 67 kilometer lange kuststrook toch uit door verscheidenheid.
De compo geeft ons een mooi diepte gevoel door de vloedlijn die loopt van rechtsonder naar links het midden Een praktisch goede verdeling land 2/3 en lucht1/3. De dijk met zijn appartement en op het rechtse sterke punt, een golfbreker in de verte. Zij flankeren als het ware het oneindige strand.
Goede lichtbeheersing en scherpte
13-05-2016 om 21:36
geschreven door Marsje
15-05-2016
Foto 045 - GuidoB
Camera:
Canon EOS 7D
Lens:
29 mm
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/25 sec, f/29, ISO 400, Compensation: -1/3
Flash:
Off, Did not fire
Date:
April 19, 2016 1:42:22PM (timezone not specified) (23 days, 21 hours, 29 minutes, 20 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,000 × 651 JPEG 407,326 bytes (398 kilobytes)
Bosbouw, consumptiebos, gezonde uitdunning, je kan het noemen zoals je wil. Natuurvernieling zie je bijna nooit in artistieke werken of schilderijen en toch is het schering en inslag maar waarom is de kunstenaar er niet geïnteresseerd?
Prachtige compo van wat een kaalslag inhoud met een mooie diepte. Door het houtafval in het bgin en de opgeslagen bomen rechts van de weg en in de diepte.
Mooie natuurlijke kleuren en scherpte over het geheel.
15-05-2016 om 21:28
geschreven door Marsje
Foto 046 - Ien de Rooij
Camera:
Nikon COOLPIX P900
Lens:
5.4 mm (Max aperture f/2.7)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE,1/400 sec, f/5.6, ISO 100, Compensation: -0.3
Flash:
Off, Did not fire
Date:
April 21, 2016 2:36:31PM(timezone not specified) (22 days, 18 hours, 14 minutes, 42 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 768JPEG 418,470 bytes (409 kilobytes)
Tulpenvelden, oranje kleur, waterwegen en het vlakke land, waar bevinden we ons nu?
Prachtige compositie die het beeld mooi verdeeld in 2/3 land, het welke weer is opgedeeld maar nu dwars door het beeld. Het 1/3 van de lucht contrasteert mooi, de blauwe lucht en de oranje tulpen.
Wie dacht dat de verdeling bestond uit gras, water en tulpen is fout, kijk goed en dan zie je aan de einder nog een rij witte campers denk ik.
Mooie natuurlijke kleuren en een algehele scherpte over het ganse beeld.
15-05-2016 om 21:29
geschreven door Marsje
Foto 047 - jos1953
Camera:
Nikon 1 J5
Lens:
1 NIKKOR VR 10-100mm f/4-5.6 Shot at 14.4 mm
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/160 sec, f/6.3, ISO 400
Flash:
none
Date:
May 13, 2016 4:46:44PM (timezone not specified) (16 hours, 23 minutes, 54 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 600 JPEG 342,435 bytes (334 kilobytes)
De spoorwegen, ze zijn een deel van het landschap en ze leiden ons door soms mooie landschappen of andere mindere fraaie delen van ons land.
Niet eenvoudige compo die de confrontatie aangaat tussen de schaduw en de namiddagzon. Deze confrontatie is goed gelukt met een doortekening in het schaduw gedeelte. Door de spoorlijnen en het gebouw rechts worden we in de diepte geleid.
Mooie natuurlijke kleuren en een algehele scherpte over het ganse beeld.
15-05-2016 om 21:30
geschreven door Marsje
Foto 048 - Jilda
Camera:
Panasonic DMC-FZ38
Lens:
4.8 mm (Max aperture f/2.8)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/160 sec, f/8, ISO 80
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
Auto Focus point highlight: [ click to hide ]
Keywords:
Terschelling
Date:
May 3, 2016 2:53:59PM (timezone not specified) (11 days, 11 hours, 22 minutes, 35 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 595 JPEG 174,801 bytes (171 kilobytes)
Nederland, zijn dijken, zijn stranden en zeeën. Nu regen, een beetje later een prachtig stralende lucht met witte wolkjes. De rust en vrede die deze landschappen uitstralen wordt hier op voortreffende wijze geïllustreerd.
Zeer mooi compo die hier door strakke lijnen en aparte vlakken mooi wordt verdeeld. Een interessante lucht die je hiervoor reserveert voor 2/3. De weg die op de dijk ons de diepte brengt naar de ver weg gelegen zee. Aangebracht als een smalle strook maar duidelijk aanwezig.
Mooie natuurlijke kleuren en een algehele scherpte over het ganse beeld.
15-05-2016 om 21:31
geschreven door Marsje
Foto 049 - Griffel
Camera:
Nikon D7100
Lens:
35 mm (Max aperture f/4.4)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/250 sec, f/8, ISO 320
Flash:
Off, Did not fire
Date:
May 15, 2016 3:08:34PM (timezone not specified) (3 hours, 13 minutes, 54 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,020 × 680 JPEG 408,659 bytes (399 kilobytes)
Het landschap, de mens, hij heeft de infrastructuur nodig om er zich in te bewegen. Op voortreffelijke wijze heeft u deze drie elementen hier samengebracht in het verhaal.
Mooie Compositie met veel diepte, gevormd door de enorme muur links met een muurschildering die ons de tunnel in leidt. Daar wordt de geleiding overgenomen door een fietser die ons via de weg de natuur in leidt. Goede lichtbeheersing was nodig om dit te creëren.
Mooie natuurlijke kleuren en een algehele scherpte over het ganse beeld.