Manual exposure, 1/30 sec, f/8, ISO 80, Compensation: -1/3
Flash:
Off, Did not fire
Date:
May 21, 2016 3:12:23PM (timezone not specified) (12 days, 19 hours, 18 minutes, 9 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 768 JPEG 345,762 bytes (338 kilobytes)
In een station kun je dromend langs de treinsporen staren om de oneindige reis aan te vatten. Vooral als er geen drukte is, is het aangenaam om filosofisch na te denken om grote reizen te maken naar onbekende bestemmingen.
Prachtige compo met een zeer verre diepte, de spoor einder trekt je echt aan in deze diepte door de overkapping die samen met de sporen verdwijnt in de verte. Goede belichting en scherpte.
June 4, 2016 3:28:53PM (timezone not specified) (12 hours, 29 minutes, 3 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 705 JPEG 457,173 bytes (446 kilobytes)
Dit model van tram nog nooit gezien, een mooi nieuwe type rijtuig met een aangename stijl. Dit maakt het wachten het waard om in zulk mooi rijtuig te kunnen opstijgen.
Uitstekende compo met de tram als hoofdonderwerp en het verhaal vormend met de wachtende passagiers, elk met zijn eigen bestemming. Goede belichting en natuurlijke kleuren.
De Veolia trein is een mooi functioneel voertuig, zoals ik gelezen heb kan men uitstappen op perronhoogte.
Mooie compo waar deze trein in een mooi daglicht komt te staan. Een Z-compositie gevormd door de sporen met trein, de trap naar de overgang en de overgang zelf boven de sporen, dit alles in de juiste proporties.
Goede omzetting met fijne contrasten en goede scherpte.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/50 sec, f/8, ISO 160
Flash:
Off, Did not fire
Date:
June 5, 2016 9:50:48AM (timezone not specified) (5 hours, 44 minutes, 56 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 552 JPEG 128,896 bytes (126 kilobytes)
De trein is juist vertrokken, wat onwennig kijk ik rond op zoek naar het juiste spoor, het belangrijkste spoor van mijn leven.
Een mooie compo met een juist vertrekkende trein die naar het verre punt gaat rijden. Belichting en scherpte heeft u goed onder controle, het uitzicht had een beetje meer warme kleuren kunnen hebben.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/640 sec, f/8, ISO 400
Flash:
Off, Did not fire
Date:
June 4, 2016 5:47:29PM (timezone not specified) (10 hours, 21 minutes, 20 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,020 × 680 JPEG 431,475 bytes (421 kilobytes)
Deze hoog gezeten vogel ziet de trein juist toekomen en de passagiers uitstappen. De koe en het paard grazen rustig verder. Dit ijzeren gewold is niet aan hun besteed.
Een rustige en kleurrijke compositie, goed belicht en een goede scherpte. Een klein beetje meer ruimte voor de locomotief was ook goed geweest.
18-200 mm f/3.5-5.6 Shot at 34 mm (35mm film equiv: 51mm)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/1,250 sec, f/8, ISO 3200
Flash:
Off, Did not fire
Date:
May 28, 2016 4:49:56PM (timezone not specified) (8 days, 18 hours, 28 minutes, 14 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 679 JPEG 234,261 bytes (229 kilobytes)
Zulke stationsoverkapping, al dateert ze van het einde van de 19de eeuw is steeds een metalen huzarenstukje. Zeker als we rekenen om 45m sporen te overkappen.
De omzetting naar zwart/ wit was zeker een goed idee, hierdoor wordt de nostalgie helemaal naar boven gehaald ondanks de moderne treinen.
Knappe compositie waar alle lijnen van de overkapping ons oog leiden naar binnenkomende trein links. Een tikkeltje overbelicht op de zijkant van de trein .
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/1,328 sec, f/9, ISO 2000
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AI Focus AF, with a depth of field of from inf to 81.91 m. AF Area Mode: Single-point AF
Date:
June 10, 2016 10:27:55AM (timezone not specified) (1 day, 6 hours, 57 minutes, 50 seconds ago, assuming image timezone of GMT)
Time Zone Offset:
London
Time Zone Offset:
+00:00
File:
1,024 × 640 JPEG 208,511 bytes (204 kilobytes)
Het einde van een tijdperk dat men van uit bijna elk dorp een trein kon nemen. De reoganisatie, de business plannen, de grotere flexibiliteit, het brainstormen, de core-business, de bottlenecken, de Hot-spot drill down analyse, de zeemeeuwmanager (komt er aan, schijt alles vol en is zo weer weg) de erectiesecretaresse en zeker het budget neutraal management (het mag niets kosten) hebben ervoor gezorgd dat we nu kunnen slapen in een station. Het is namelijk een B&B. En je kan er ook nog komen eten (optie is genomen door VTM).
Mooie compo van dit doodlopend spoor. Goede belichting en natuurlijke kleuren ondanks de grote verschillen in licht.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/250 sec, f/8, ISO 80
Flash:
Off, Did not fire
Date:
June 10, 2016 2:31:00PM (timezone not specified) (19 hours, 59 minutes, 41 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 685 JPEG 274,214 bytes (268 kilobytes)
Hier krijgen we een perfect zicht van een linear perspectief, meerdere parallelle lijnen die van de fotograaf weglopen en tot in het “oneindige” lijken steeds smaller te worden onderling.
Prachtige compo die ons duidelijk het effect van lineair perspectief toont. De fot heeft een goede scherpte en natuurlijke kleuren, een beetje oplichting zou hij best kunnen gebruiken
18-105 mm f/3.5-5.6 Shot at 26 mm (35mm film equiv: 39mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/200 sec, f/13, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
June 6, 2016 3:06:24PM (timezone not specified) (4 days, 19 hours, 28 minutes, 2 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 678 JPEG 330,772 bytes (323 kilobytes)
De treinbestuurder van deze trein zit er wel eenzaam bij, geen passagiers niet meer, geen conducteur die het vertrek al fluitend aankondigt. Bij het spoor vraagt men zich stilaan af waarom er geen reizigers meer zijn. Hoe zou dat toch komen?
Mooie compo met dit gele rijtuig op een sterk punt en met zicht diep in de verte waar deze trein naartoe zou kunnen gaan? Mooie helder beeld met natuurlijke kleuren en scherpte.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/400 sec, f/8, ISO 320
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
At 3.3m, with a depth of field of about 7.3m, (from about 1.3m before the focus point to about 6.0m after)
Date:
June 10, 2016 6:18:51PM (timezone not specified) (16 hours, 18 minutes, 23 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 686 JPEG 396,430 bytes (387 kilobytes)
Het station Lissewege behoort ondertussen tot het bouwkundig erfgoed. Gebouwd in 1906. Maar wat nu met het station, doorverkocht in 2009 werd het gebruikt als kunsttentoonstellingsruimte.
De zwart/ wit versie is hier zeker op zijn plaats voor zulk oud station. Goede omzetting met de juiste contrasten. Goede scherpte en een verre dieptewerking.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/800 sec, f/11, ISO 250
Flash:
Off, Did not fire
Date:
June 12, 2016 2:55:49PM (timezone not specified) (2 hours, 36 minutes, 52 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,020 × 522 JPEG 388,705 bytes (380 kilobytes)
Weinig beweging hier in Haacht, daarom dat de leeuwenbekjes hier welig groeien in deze spoorwegberm.
Mooie laag standpunt ingenomen, liefst dit niet doen als er een kans is dat de treinen rijden. Het wordt wel aangekondigd maar je moet er maar zitten als een plichtsbewuste gaat rijden met zijn trein. Prachtige diepte, het station en een wachtcabine op een ster punt. De verdwijnende sporen naar één punt geven ons de diepte.