Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/15 sec, f/6.3, ISO 800, Compensation: +0.3
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-S, Upper-left AF Area Mode: Dynamic Area
Date:
July 8, 2016 10:32:08AM (timezone not specified) (19 days, 1 hour, 2 minutes, 24 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
Location:
(70 null bytes)
File:
1,024 × 685 JPEG (443 kilobytes)
De spoorbedding van de HST in het Centraal Station van Antwerpen. Deze beding is gemaakt met een zeer hoge precisie want er moeten treinen over rijden aan 300km/u.
Goede compo van de ronding die het oog leidt doorheen de foto, wel niet echt spannend. Goede kleuren en scherpte.
29-07-2016 om 21:14
geschreven door Marsje
Foto 041 - Roland1946
Camera:
Nikon D700
Lens:
24-70 mm f/2.8 Shot at 24 mm (35mm film equiv: same)
Exposure:
Manual exposure, 1/320 sec, f/6.3, ISO 200, Compensation: +5/3
Flash:
none
User Comment:
IF FOUND,CALL 09 3450638
Date:
July 8, 2016 10:39:57AM (timezone not specified) (19 days, 23 hours, 52 minutes, 43 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
800 × 800 JPEG 417,713 bytes (408 kilobytes)
Niet voor niets wordt het Centraal Station van Antwerpen de spoorweg kathedraal genoemd als je deze koepel mag bewonderen. Prachtig gerestaureerd en nu een studie object van vele fotografen.
Bij zulke foto’s wordt natuurlijk een perfecte symmetrie verwacht en deze is er bijna maar nog niet helemaal. Dit is dan ook zeer moeilijk te bereiken. De belichting is bijna in orde, er is geen overbelichting al is ze op het randje. De oplossing is hier met een statief, een hdr maken, liefst in live view en met afstandsbediening. Echt een precisie werkje.
Goede scherpte van het geheel.
29-07-2016 om 21:15
geschreven door Marsje
Foto 042 - mele
Camera:
Nikon D7000
Lens:
18-105 mm f/3.5-5.6 Shot at 28 mm (35mm film equiv: 42mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/80 sec, f/16, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 19, 2016 2:07:11PM (timezone not specified) (8 days, 20 hours, 21 minutes, 41 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 678 JPEG 371,997 bytes (363 kilobytes)
Halen, op de plaats waar de Slag der Zilveren Helmen 1914-18 heeft plaatsgevonden vinden we deze betonnen helmen terug. Symbool van de 44 Limburgse gemeenten.
Een wat onrustige compositie, de ogen worden afgeleid naar links, rechts en vooraan. Het is blijkbaar moeilijk om hier een mooi standpunt in te nemen.
De kleur is natuurlijk, de scherpte had iets beter gekund.
29-07-2016 om 21:16
geschreven door Marsje
Foto 043 - radocats
Camera:
Panasonic DMC-GX8
Lens:
LUMIX G VARIO 35-100/F2.8 Shot at 85 mm
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/1,250 sec, f/6.3, ISO 125
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 15, 2016 11:04:39AM (timezone not specified) (13 days, 23 hours, 53 minutes, 8 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
Het samen gaan van mens en techniek mooi samengevat. De hand in de vorm van een halve maan toont ons dit technisch rond kleinood, misschien koelvinnen.
Gekozen voor ene bijna vierkant waar beide hoofdonderwerpen mooi naar voor komen. Gekozen voor een zwarte bg, houdt onze aandacht op het onderwerp. Goede belichting en scherpte.
29-07-2016 om 21:17
geschreven door Marsje
31-07-2016
Foto 044 - Pinkellotje
Camera:
Panasonic DMC-FZ200
Lens:
108 mm (Max aperture f/2.8) (shot wide open)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/1,600 sec, f/2.8, ISO 500
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 31, 2016 9:54:47AM (timezone not specified) (2 hours, 49 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 610 JPEG 188,008 bytes (184 kilobytes)
De schoonheid van een slakkenhuis, het inspireert verzamelaars, slakkenhuizen zijn er in honderden maten en kleuren. Ik denk dat de mens het eerste schepsel was dat de schoonheid van de schelpen erkende.
Een slakkenhuis heeft duidelijk te maken met rondingen, goede compositie. Spijtig dat de kleuren van deze slakken niet echt contrasteren met de omgeving, het is eerder een camouflage. De scherpte ligt op de voorgrond inplaats op de slakken.
31-07-2016 om 21:39
geschreven door Marsje
Foto 045 - fr.de.brouwer
Camera:
Nikon D5300
Lens:
20 mm (Max aperture f/3.7)
Exposure:
Manual exposure, 1/50 sec, f/20, ISO 400, Compensation: -1/3
Flash:
none
Date:
July 30, 2016 3:03:25PM (timezone not specified) (16 hours, 57 minutes, 2 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 578 JPEG 233,575 bytes (228 kilobytes)
De Buxus Sempervirens komt uit Zuid-Europa waar er zelfs bossen van bestaan. De naam betekent altijd groen, zelfs het jaar rond. Het is de ultieme plant voor een beginnende tuinier om hier een zo rond mogelijke vorm van te knippen.
Compositie, deze buxus zit echt in een krap kader en laat niets zien van de omgeving waar deze plant deel van uit maakt. Een opname in de namiddag in volle zomer en toch doet dit me denken aan een nachtopname ofwel ligt het aan de belichting of aan de stand van de horloge van uw foto toestel. Met de scherpte zit het snor zover ik kan zien in het donker.
31-07-2016 om 21:40
geschreven door Marsje
Foto 046 - AnnekeB
Camera:
Nikon D7000
Lens:
18-200 mm f/3.5-5.6 Shot at 90 mm (35mm film equiv: 135mm)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/15 sec, f/11, ISO 200
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 24, 2016 9:07:37PM (timezone not specified) (6 days, 10 hours, 58 minutes, 19 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
886 × 619 JPEG 216,498 bytes (211 kilobytes)
De windmolen zou reeds meer dan 2000 jaar in China uitgevonden zijn maar echt ontwikkeld niet door Nederlanders zoals men zou denken maar door Vlamingen. Zo zie je maar, niets is zeker.
Prachtig beeld van deze draaiende molen in een mooie compositie. Daarvoor de snelheid op de juiste manier terug gebracht op 1/15 sec. Goede belichting en correcte scherpte maken dit een te smaken beeld.
31-07-2016 om 21:42
geschreven door Marsje
Foto 047 - thuis
Camera:
Canon EOS 70D
Lens:
EF100mm f/2.8 Macro USM
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/320 sec, f/9, ISO 800
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 30, 2016 3:33:02PM (timezone not specified) (20 hours, 2 minutes, 18 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,020 × 680 JPEG 407,423 bytes (398 kilobytes)
Water, de oorsprong van alles zonder dit is er geen leven mogelijk, al zeker het onze niet. Met de druppels begint het, ze zwellen aan tot kleine beekjes, grotere rivieren, enorme stromen en onoverzichtelijke oceanen.
Adembenemend mooi beeld, de druppels weergegeven in prachtige deel composities, van klein naar groot en naar zeer groot. Zeer mooi pallet van kleuren vormen de prachtige achtergrond van deze heerlijke foto. Zelfs diepte is er gecreëerd door de wazige druppens aan de rechterzijde.
31-07-2016 om 21:43
geschreven door Marsje
Foto 48 - OmaLolo
Camera:
Sony SLT-A58
Lens:
Sony DT 18-55mm F3.5-5.6 SAM (SAL1855) or SAM II Shot at 24 mm
Exposure:
Auto exposure, Program AE, 1/320 sec, f/5.6, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-A
Date:
July 19, 2016 10:31:38AM (timezone not specified) (12 days, 1 hour, 6 minutes, 18 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
481 × 800 JPEG 214,772 bytes (210 kilobytes)
Over de oorsprong van het woord fiets is men er nooit over uit geraakt hoe het ontstaan is. Een prof zij me eens dat fiets ons enige echte Nederlandse woord is, ontstaan bij ons zonder enige invloed. Mogelijk misschien, wie zal het zeggen of weten.
Mooie compositie, het wiel op de een sterk punt met een nog duidelijke en interessante achtergrond. Goede belichting en scherpte, het wiel nog juist in het zonnetje geplaatst.