Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/160 sec, f/11, ISO 100, Compensation: +1/3
Flash:
Off, Did not fire
Date:
June 13, 2017 2:36:00PM (timezone not specified) (13 days, 22 hours, 8 minutes, 15 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 800 JPEG 355,936 bytes (348 kilobytes)
Abstracte opname van een constructie in metaal. Mooi strak beeld met respect voor de regels van compositie. Mooi de lijn uit de linkerhoek laten komen en daarop een serie repeterende profielen die mede de diepte bepalen.
Tot 1972 was de Zeelandbrug de langste brug van Europa, meer dan 5km. Dit zie je duidelijk op deze foto waar door de verdere leegte in het beeld de afstand van deze brug een enorme diepte oplevert.
Mooie opbouw van compositie waar alle regels zijn gevolgd. Met als extra een prachtige lucht.
Natuurlijke kleuren, mooie scherpte en belichting.
42 mm (35mm film equiv: 63mm) (Max aperture f/4.4)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/80 sec, f/11, Compensation: -1/3
Flash:
none
Date:
June 2, 2017 3:42:44PM (timezone not specified) (24 days, 20 hours, 50 minutes, 14 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 798 JPEG 479,006 bytes (468 kilobytes)
Wandelgangen in abdijen nodigen ons altijd uit tot het maken van foto’s zoals bedoeld in de opdracht van de maand.
Mooie compo, spijtig heb je de lijnen onderaan niet laten vertrekken uit de hoeken. Mooie repeterende elementen zoals de lichtinvallen en schaduwen geven een mooie diepte in het beeld.
Natuurlijke kleuren en goede scherpte en lichtbeheersing.
June 6, 2017 1:28:03PM (timezone not specified) (20 days, 23 hours, 35 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 800 JPEG 449,800 bytes (439 kilobytes)
Het licht van het zuiden, zo bekend onder de schilders is hier mooi aanwezig. De uitnodigende weg onder de minimale schaduw van deze constructie leidt ons diep in het beeld. Gehilpen door de schaduwen en pilasters aan beide zijden.
Goede belichting met een heerlijke blauwe lucht. Goede scherpte en natuurlijke kleuren.
June 8, 2017 12:21:46PM (timezone not specified) (4 days, 23 hours, 33 minutes, 39 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 780 JPEG 409,007 bytes (399 kilobytes)
Blijkbaar was deze weg aangelegd voor deze opdracht, inclusief de stippelbelijning aan beide zijden van de weg. Toch nog even de tijd om weg te springen voor de fietser die in de diepe verte aankomt gereden.
Mooie lijnen naar het onderwerp in de verte, weg, bermen en bomen.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 15.9 sec, f/22, ISO 800, Compensation: +0.33
Flash:
none
Date:
June 3, 2017 9:31:38PM (timezone not specified) (7 days, 6 hours, 11 minutes, 57 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
829 × 900 JPEG 287,917 bytes (281 kilobytes)
Beeld van de toegang tot een tribune, met de treden op de voorgrond en de repeterende groene stoelen links en rechts. Deze elementen geven ons de diepte naar de treden van het podium.
June 9, 2017 8:59:58PM (timezone not specified) (10 hours, 8 minutes, 30 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 675 JPEG 483,019 bytes (472 kilobytes)
De ververij in Ronse, een wat abstract beeld, de vorken die bevestigd zijn op een ronde steun leidt ons iets dieper in het beeld. De eindigt op 1/3 horizontaal en ongeveer 2/3 verticaal.
De beoogde diepte wordt toch gerealiseerd door de lichtgrijze leegte achter de vorken, een mooi contrastrijk beeld in Zw/w.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/250 sec, f/8, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
May 31, 2017 8:19:44PM (timezone not specified) (3 days, 16 hours, 12 minutes, 51 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,167 × 779 JPEG 278,265 bytes (272 kilobytes)
De geest van de opdracht uitgevoerd, de horizon we praktisch in twee verdeeld maar de lijn van de weg die de diepte creëert ligt mooi met de schaapjes in de verte op twee /derde.
De schapen op de voorgrond mooi geplaatst geven ons nog extra diepte.
Natuurlijke kleuren van het strijklicht, goede scherpte en goede belichting.
Een beeld bijna volgens de opdracht, lijnen langs beide zijden die ons leiden naar het onderwerp, de beide fietsers, wel een afwijking op de derde regel wat toch gevraagd is.
De lijnen mogen centraal samenkomen maar ze moeten dan best eindigen op een derde van het beeld horizontaal
De opdracht luidt, u bevindt zich op punt A, je onderwerp op punt B en deze punten krijgen een verbinding met lijnen en / of voorwerpen. Al moeilijk kiezen het onderwerp, mede doordat er geen lijnen naar toe lopen.