Auto exposure, Program AE, 1/197 sec, f/10, ISO 400
Flash:
On, Fired
Date:
January 18, 2016 11:12:29AM (timezone not specified) (12 days, 17 hours, 25 minutes, 21 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,015 × 792 JPEG 473,159 bytes (462 kilobytes)
Ik hou veel meer van een heldere soep met heerlijk gekleurde stukjes groenten dan van een vieze gemixte brij.
De foto gaat hier toch wel wat de mist in door de eentonige kleursetting van bruin en grijs. Ook heb ik de indruk dat alles wat naar links afhelt. Een echt onderwerp komt niet naar voor.
Vermoedelijk zag je een prachtig landschapspark met je ogen maar het komt hier echt op foto niet naar voor.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/83 sec, f/11, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AI Focus AF, with a depth of field of from 5 m to 3.73 m. AF Area Mode: Auto
Date:
January 17, 2016 4:11:37PM (timezone not specified) (13 days, 20 hours, 23 minutes, 13 seconds ago, assuming image timezone of GMT)
File:
1,000 × 667 JPEG 224,496 bytes (219 kilobytes)
Winters heidelandschap, het wordt al stilaan laat, laat ons doorstappen vooraleer het donker valt.
Warme maar natuurlijke kleuren geven dit landschap een aangename kijk. Ook de compo met een goede verdeling tussen land en lucht, de diagonale weg en de door wind geteisterde boom maken de foto interessant.
De scherpte op de boom had iets meer mogen zijn. Misschien in de nabewerking de scherpte wat op trekken van het geheel.
Manual exposure, 1/636 sec, f/5.6, ISO 100, Compensation: -1/3
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
At 49cm, with a depth of field of about 21cm, (from about 8.4cm before the focus point to about 13cm after)
Date:
January 28, 2016 12:09:03PM (timezone not specified) (2 days, 16 hours, 21 minutes, 33 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 768 JPEG 437,226 bytes (427 kilobytes)
Een industrieel landbouwlandschap, mag ik het zo noemen. Akkerland, in de verte elektriciteitspylonen en een verpieterde boom vormen het uitzicht.
Voor de compositie had ik hier toch gekozen voor het 2x3 formaat. Je beperkt zo het akkerlandschap juist op 1/3 waardoor de eentonigheid toch wat verminderd.
Nogal donkere foto waar helderheid toch iets meer waarde zou gegeven hebben aan het beeld.
24-70 mm f/2.8 Shot at 24 mm (35mm film equiv: 36mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/250 sec, f/9, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
January 8, 2016 12:09:04PM (timezone not specified) (21 days, 23 hours, 53 minutes, 49 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 678 JPEG 417,056 bytes (407 kilobytes)
Weerspiegeling, een fijn weertje, eendjes in de verte, een mens wordt er lyrisch van.
Mooie compo met een weerspiegelende bomenpartij op een sterk punt. Door de linkerhoek goed te benutten en de weglopende lijnen, een goede diepte in de foto. Geaccentureerd door de eendjes in de verte.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/30 sec, f/8, ISO 160, Compensation: -0.3
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-S, Center AF Area Mode: Dynamic Area
Date:
January 8, 2016 11:15:01AM (timezone not specified) (22 days, 44 minutes, 10 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
Location:
(70 null bytes)
File:
1,024 × 694 JPEG 451,308 bytes (441 kilobytes)
Wandelen in zulke omgeving, het doet een mens filosoferen en tot rust brengen.
Compositie, mooi out the box gedacht. De slingerende wandelweg, duidelijk afgetekend in het beeld wordt in ¼ van het beeld geplaatst tussen de rijzige bomen, die de rest van het beeld beheersen. Dit geeft een prachtige dynamiek in het beeld.
Goede natuurlijke kleuren met de fijne kleine bruine accenten van de dode bladeren aan de bomen.
January 22, 2016 1:52:45PM (timezone not specified) (5 days, 22 hours, 30 minutes, 55 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 684 JPEG 458,065 bytes (447 kilobytes)
Ongerepte natuur in ons land, meestal beperkt tot enkele kleine lapjes in Vlaanderen.
Goede compositie waar gezorgd is dat er geen elementen die de rust in dit beeld verstoren. Mooie beeldopbouw met een slingerende bevroren waterlijn. Beetje vlakke kleuren waar niets in uitspringt, een beetje een triestige wintersfeer.
Wachttorens zijn er verschillende te vinden in het Vlaamse land al is de functie van deze me niet helemaal duidelijk. Mogelijk een siertoren.
Goede compositie met de toren op een sterk punt. Het geheel is echter nogal druk met de dorpskern met kerk aan de linkerzijde. In fotografie onthouden we toch, less is more.
18-105 mm f/3.5-5.6 Shot at 26 mm (35mm film equiv: 39mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/100 sec, f/10, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
January 25, 2016 2:37:08PM (timezone not specified) (20 hours, 27 minutes, 52 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 678 JPEG 344,861 bytes (337 kilobytes)
Staat deze toren hier om te waken dat men niet overvallen wordt langs het water?
Mooie weerspiegeing op een sterk punt van het beeld. Door de heldere blauwe lucht krijgen we ook mooi blauw water en een identiek weerspiegeling van de oever.
Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (B008) Shot at 18 mm (35mm film equiv: 27mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/250 sec, f/9, ISO 160, Compensation: +1
Flash:
On, Red-eye reduction, Return detected
Focus:
AF-C, at 15849m, with a depth of field from about 1.8m to infinity AF Area Mode: Auto-area
Date:
January 21, 2016 2:37:06PM (timezone not specified) (5 days, 5 hours, 25 minutes, 30 seconds ago, assuming image timezone of 1 hour ahead of GMT)
Time Zone Offset:
+01:00
File:
1,024 × 689 JPEG 397,711 bytes (388 kilobytes)
In deze winter zijn de ogenblikken zeldzaam om zulk tafereel op de sensor te krijgen. Je was er op tijd.
Strakke maar rustig ogende winterplaat. Met drie bij elkaar passende hoofdelementen op een rij. De afsluiting, de kapel en de grotere rij bomen. Ze zijn mooi in harmonie bij elkaar in het maagdelijk wit.
Natuurlijke kleuren, goede algehele scherpte, welk een landschapsfoto dikwijls ten goede komt.
Een bevroren vijver, een berijmde wandelweg. Eindelijk doet de winter zijn intrede in het land.
Een rustige compositie die me via de berijmde weg brengt naar het witte gedeelte van de bevroren vijver. De geflankeerd door riet, struiken en bomen verder door. Een heerlijke lichtblauwe vrieslucht omsluit het geheel.
Mooie natuurlijke kleuren en een algehele scherpte welke past bij dit landschap.
Het bewijs is geleverd, zomer of lente op 24 januari. Orgineel idee.
Goede compositie met een diepte gemaakt met de DoF. Prachtige kleuren in dit landschap, de primaire kleuren op sterke punten maken het een aangenaam kijkstuk.
Zo’n dergelijk lief snoetje in de sneeuw is een echte hartbreker.
Een mooie scherpte op je hoofdonderwerp plaats het hier direct in de kijker. Als compositie had je er bovenaan een stukje kunnen afdoen om het snoetje van de eekhoorn op een sterk punt te plaatsen.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/100 sec, f/10, ISO 100, Compensation: +1/3
Flash:
Off, Did not fire
Date:
January 10, 2016 12:33:59PM (timezone not specified) (13 days, 19 hours, 36 minutes, 24 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
600 × 800 JPEG 419,320 bytes (409 kilobytes)
Een bijna zomers beeld genomen voor de winterprik. Dit toont aan hoe afhankelijk we zijn als fotograaf van het zonlicht en de weersomstandigheden. Bij alle weertypes kunnen we echter mooie beelden schieten.
De compo laat ons een intieme weg zien in verschillende tinten groen en geel die ons vanuit de rechterhoek naar een boom in de verte leidt.
De leegheid van het landschap maakt dat dit een rustig beeld wordt. Natuurlijke kleuren en mooie lucht.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/3,200 sec, f/8, ISO 200
Flash:
Off, Did not fire
Date:
January 16, 2016 11:08:29AM (timezone not specified) (7 days, 21 hours, 2 minutes, 54 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,020 × 680 JPEG 430,700 bytes (421 kilobytes)
De paarse winterlucht is hier zowat het tegenovergestelde van de oranje gloed bij een zonsondergang.
Een evenwichtige verdeling van het beeld met een gebogen lijn van het besneeuwde landschap. Een compo van spelende kinderen startend uit de rechthoek om te eindigen met het draadkunstwerk op een sterk punt.
18-200 mm f/3.5-5.6 Shot at 18 mm (35mm film equiv: 27mm)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/2,500 sec, f/5.6, ISO 400, Compensation: -2/3
Flash:
Off, Did not fire
Date:
January 18, 2016 12:38:21PM (timezone not specified) (5 days, 16 hours, 30 minutes, 41 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 679 JPEG 365,991 bytes (357 kilobytes)
Water met rietkragen hier is het speuren door de amateur vogelfotograaf naar de zeldzame vogel en dan proberen deze haarscherp in het beeld te krijgen.
Mooie opbouw van het beeld met groen bevroren gras en rietkraag. Daarna een kronkelende waterlijn lans beide zijde geflankeerd door een rietkraag waar tussen dit water uiteindelijk in de verte verdwijnt.
18-270 mm f/3.5-6.3 Shot at 23 mm (35mm film equiv: 34mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/125 sec, f/8, ISO 125
Flash:
Off, Did not fire
Date:
January 22, 2016 10:13:56AM (timezone not specified) (1 day, 18 hours, 51 minutes, 8 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 678 JPEG 409,354 bytes (400 kilobytes)
Fris hier wandelen aan het kanaal maar op zulke mooi onderhouden wegen is het een plezier.
Een mooie opbouw in de compositie waar w vanaf de linkerhoek elementen hebben die ons door het beeld leiden tot aan het huis op de oever. Water en parallel de wandel- en rijweg stuwen onze ogen door het beeld.
Een mooie lucht, natuurlijke kleuren en uitstekende scherpte maken dit een aangename plaat is.
18-200 mm f/3.5-5.6 Shot at 135 mm (35mm film equiv: 202mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/250 sec, f/5.6, ISO 250
Flash:
none
User Comment:
Copyrecht Eddy Geeraerts
Date:
January 17, 2016 10:56:11AM (timezone not specified) (5 days, 13 minutes, 43 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 586 JPEG 424,429 bytes (414 kilobytes)
Dieren kunnen best onderdak gebruiken in deze harde tijden.
Klassieke compositie met de stal op een sterk punt. De aandacht wordt getrokken op het bovenste gedeelte van de foto daar dit zich in een mooi licht bevindt. Vooraan echter een vlakke ruimte waar zich geen oriëntatie bevind zodat het oog deze zone zal overslaan.
Manual exposure, 1/320 sec, f/8, ISO 100, Compensation: -7/3
Flash:
none
Date:
January 18, 2016 8:45:12AM (timezone not specified) (3 days, 2 hours, 6 minutes, 37 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 691 JPEG 343,926 bytes (336 kilobytes)
Een grote felle zon met strijklicht die onze ogen zou kunnen pijnigen.
Een wat speciaal landschap genomen met een zware télélens waardoor het landschap op elkaar wordt gedrukt. Een overbelichte ondergaande zon neemt veel aandacht. Hierdoo moet je al goed kijken om het landschap vooraan op te nemen. Een mooie lucht maakt het beeld compleet
Een ondergaande zon die stilaan verdwijnt in de bomenrij aan de horizon.
De compositie wordt mooi gevormd door de boom vooraan op een sterk punt. Verder de gelaagdheid van de foto, waterpartij, bomenrij in de verte, de oranje gloed in de lucht. Het strijklicht over het water zorgt mee voor de diepte.