Op zaterdag 31 oktober 2009 nodigde het provinciaal bestuur de bestuursleden van alle afdelingen uit.
Of alle besturen vertegenwoordigd waren weet ik niet. Feit is dat alle aanwezige afdelingen minstens over één PC beschikten om na de overzichtelijke en klare uitleg op het grote scherm zelf aan de slag te gaan. Twee vertegenwoordigers van velt nationaal sprongen een beetje bij waar het niet zo goed wilde vlotten. Al heel vlug was iedereen aan de slag. Gaandeweg steeg de tevredenheid tot een algemeen hoog peil. Zelfs de minst PC minnende/behendige kon er mee over weg. In de toekomst moet alles dus veel eenvoudiger, rechtstreekser en vlotter kunnen gaan.
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Voor mij zat er een addertje onder het gras (een heel lief klein addertje hoor). Alle gegevens zijn enkel toegankelijk voor bestuursleden. 'Dat is niets', zegt Onze secretaris. 'Ik kan je opnieuw bestuurslid maken
mag ik?' De vraag is begeleid door een heel lieve vragende blik. 'Ja, maar enkel voor webmaster hé!', zeg ik, na een behoorlijke denkkronkel... Ik wordt toegevoegd en het werkte.
Enkele ogenblikken later was ik opnieuw velt bestuurslid van onze afdeling, al is het maar om een eigen website te kunnen beheren binnen de nieuwe nationale site.
Zo kan ik aan alle gegevens van onze afdeling en ook aan alles wat velt nationaal vrijgeeft en kan ik jullie inlichten. Ik kan met het bestuur intern van gedachten wisselen per mail. Het zal wel een inwerkperiode vergen.
Deze totaal nieuwe velt site is dus op de eerste plaats bestemd voor intern gebruik. Er zal enkel nog briefwisseling aan te pas komen als er een handtekening moet gezet worden onder een document.
De site zou pas rond 20 november toegankelijk worden voor iedereen. We zullen wel zien, want
met een zou weet je maar nooit hé.
Voor de gewone bezoeker zal het uitzicht van de site dezelfde items bevatten als de huidige velt site.
|