NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Ik ben Mieke en Theo, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Verhuizer.
Ik ben een vrouw en woon in () en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 19/08/1966 en ben nu dus 47 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Huis verbouwen. Creatief bezig zijn..
  • Kleine klussen
  • Parket
  • Witten deel 2
    Ons nieuwe huis
    Het wel en wee in huisje weltevree
    31-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 31 juli: feestdag
    Vandaag is er een feestje, mijn moeder is jarig: Hiep Hiep Hoera!
    Het heeft even geduurd voor ik haar aan de lijn kreeg, ze bleek met de visite lekker op de tuin te zijn. Bij haar was een een graad of 23 en droog.
    Hier was een iets ander weerbeeld, een graad of 4 minder en regelmatig kleine buitjes. Net te veel om echt wat te kunnen gaan doen. Uiteindelijk zijn we vanmorgen boodschappen gaan doen voor het weekend, per slot van rekening is hier morgen alles dicht. Vanmiddag waren we het tent zitten zat en zijn we naar Appelscha gereden om daar het centrum onveilig te maken. Nou ja centrum? bij elkaar 4 winkels en dan heb je het wel gehad. Doorgereden naar Fochterloo, dat bleek ook een leuk dorp te zijn, zonder winkels, door naar de volgende plaats: Oosterwolde. daar waren we deze vakantie al even gestopt om de boodschappen te doen, nu zijn we echt winkeltjes gaan kijken. Goed dat die er waren, want het ging weer regenen...
    Op de camping terug is het al weer een tijdje droog, we kunnen zelfs buiten ons avondeten opeten.

31-07-2010 om 20:07 geschreven door Verhuizer

30-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag
    Het weer ziet er een stuk beter uit dan gisteren. We gaan in de modeltuinen van Harrie Boerhof kijken. Voor we daar heen gaan lunchen we op het terras van dorpsrestaurant de Lange, waar we een heerlijk 12-uurtje hebben gegeten. (2 boterhammen, 1 met kaas, ham en ei en 1 met kroket,bolletje huzarensalade erbij en een glas melk) Zo lekker hebben we het op de camping niet
    Op de fiets naar de tuinen toe, het waait een beetje, dus het fietsen is wat vermoeiend.
    Voor de tuinen betaal je wel entree, gelukkig hadden we een kortingskaartje, scheelde weer 2,-
    We hebben op ons gemak de 40 tuinen bekeken, alvast ideeen opgedaan voor onze eigen achtertuin. Vooral ook dingen gezien die we niet willen. Maar dat is ook belangrijk om te weten wat je niet wilt. Veel van de tuinen zijn groter dan onze tuin en zijn die ontwerpen die we gezien hebben lastig te realiseren. Er liep een tuinonderhoudsman waar we een praatje mee maakten. Die wilde wel gelijk een deal maken om onze tuin te komen doen. Nou eerst maar eens zien wat we willen en kunnen, dan gaan we dan verder.
    Op de fiets naar Dwingelo gereden om daar bij de C1000 boodschappen te doen. Met de harde tegenwind terug naar Diever, daar hebben we onszelf beloond met een heerlijk boerenijsje.
    Vanavond vlees gebraden op de partygrill, stokbrood, salade en een wijntje erbij, wat is het leven toch goed.
    Ik was aan het afwassen toen de buren ook kwamen afwassen. Ineens staat de oma van het gezelschap mijn afwas af te drogen. Ja zegt ze ik heb niets te doen, nou ik vind het lief, maar het hoeft niet. Komt Dick aangelopen, gelijk commentaar geven dat Beppe dat staat te doen, gaf ze heb direct lik op stuk.
    Het zijn echt lieve mensen, we kregen zelfs van Pake het aanbod van de week om de elektrische kachel te lenen als we het koud hebben. Waar vind je dit soort mensen nog?

30-07-2010 om 20:27 geschreven door Verhuizer

29-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag, regendag
    Het begon vandaag leuk, met een klein zonnetje, daarna kregen de wolken de overhand. vervolgens heeft het aardig wat keren geregend. En wat ga je dan doen? Fietsen is geen optie, geen zin om nat te regenen, dan maar naar Meppel. Daar zijn nu de Meppeldagen, eens kijken of ze het daar droog hebben.
    Bij de parkeerplaats een mazzeltje, we stonden in de rij om een kaartje te kopen bij de parkeerautomaat. komt er een auto langs en daar krijg ik van de passagier een parkeerkaartje in mijn hand gestopt. Blijkt een dag kaart te zijn, gauw achter het raam en naar de binnenstad. Het werd een doorgeefkaart, want ten wij weggingen hebben wij hem ook weer aan iemand gegeven.
    De kraampjes waren een beetje verdeeld over de straten, een beetje zoeken waar we heen konden. Later ging het regenen, dus heel lang bij de Blokker binnen geweest. Daarna op zoek naar een plekje om een hapje te eten. De enige plek waar we konden zitten, bleek het zo druk te zijn in de keuken, dat ze geen orders meer opnamen. :sad:
    Uiteindelijk in Havelte bij de plaatselijke snackbar een lekkere eggburger gegeten.
    Op de camping gekomen is het weer droog, lekker even buiten gezeten en het wasrek met de handdoeken in de zon. Dat heeft tot na het eten geduurd, toen ging het weer regenen...

29-07-2010 om 20:34 geschreven door Verhuizer

28-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag
    na een zeer natte nacht, waarin we het in de tent overigens droog gehouden hebben, lijkt het wel aardig te beginnen. Het zonnetje piept tussen de wolken door en hoog in de lucht waait het hard genoeg om de wolken een beetje weg te blazen.
    We gaan met de auto ( ik ben nog een beetje stijf van gisteren) naar Diever, voor koffie met een zomerkoningbol. Dat hebben we al zien staan bij het cafe vanaf dat onze vakantie hier startte, nu willen we het ook proeven. Het blijkt een ovenverse soes te zijn met slagroom, daarnaast stukje aardbei en aarbeiensaus, dat tesamen met een kopje koffie/thee, is een aangenaam tijdverdrijf.
    Boodschappen voor de lunch gedaan en met dat we besluiten de luifel even over de tent te gooien gaat het regenen. Gauw de luifel opgezet en de binnenmaatregelen getroffen, je kent het wel, staat er niets tegen de tent.Wat er op de grond staat kan dat tegen een beetje water enz...
    Uiteindelijk werd het weer droog en zijn we naar Steenwijk gereden, daar waren midzomerfeesten. We hebben daar heerlijk droog rondgewandeld. Ze hadden er zelfs oliebollen, daar kon T. geen nee tegen zeggen ;-)
    Bij aankomst op de camping blijken ze bij de buren een accordeon meegenomen te hebben en zitten ze met de Friese opa en oma gezellig te zingen en spelen in de tent. Later kwam de buurvrouw nog even vragen of we het niet vervelend hadden gevonden. Nou mijn muziek is het niet, maar je kon horen dat zij het naar hun zin hadden, dus nee hoor buurvrouw, wij hadden er geen last van!
    Tja wat gaan we nu eten, bbq kan niet, het weer is te onvoorspelbaar, dan maar kijken of er in de buurt een pizza gekocht kan worden. En jawel in Dwingelo zit een pizzeria, uiteindelijk ziet het er wel gezellig uit en blijven we de pizza daar opeten.
    Omdat we hiet toch zijn kijken we ook nog bij de Siepeldagen, markt met oude ambachten op het plein. En een ijsje toe bij de patatzaak.
    Op de camping hebben we dus maar een kleine afwas en die is met het heerlijke hete water hier zo gedaan.

28-07-2010 om 20:58 geschreven door Verhuizer

27-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag
    Ik hou wel van een gokje. De kans op regen zou vandaag klein zijn, dus ben ik lekker gaan wassen. En aan het eind van de dag is het meeste wasgoed inderdaad droog
    Vandaag zijn we gaan fietsen in het Drents-Friese wold, de bosroute, een fietstocht van 40 kilometer. We hebben de lunch meegenomen en zijn gaan fietsen. De lucht zit vol met wolken en af en toe staat er ook wat wind. Maar in vergelijking met gisteren is het schitterend weer.
    De route doorsnijdt de bosrijke landschappen  van Zuidwest Drenthe. Oude dennenbossen in het Ooster en Westerzand, natte beekdalbosjes in het dal van de Wapserveense Aa en de landgoed bossen bij Vledder. Aan het eind van de route gaat het pad langs het mooie landgoed Berkenheuvel, een oud bosgebied binnen de grenzen van het nationaal park.
    Halverwege zijn we gestopt voor een broodje, terwijl we zaten te eten hebben we gezellig met een ouder echtpaar zitten kletsen. Zij vertelden dat de jaarmarkt in Wateren er leuk is om naar toe te gaan. Toevallig valt dat nog in onze vakantie, dus gaan we daar waarschijnlijk nog wel heen.
    We krijgen ook meer contact met de buren, Dick en Maja met hun kinderen Enola en Elena, Pake en Mem, ook de dochter uit Assen kwam even kletsen. Het eerste stel heeft een franse bul? Sophie, wij hebben het een varkentje gedoopt. Zij loopt los tussen de tent van Dick en de caravan van Pake, eigenlijk hebben we er geen last van. De dochter uit Assen heeft een E...... Senner, een beest vol energie en luistert goed.
    Vanavond kwam er een luchtballon over, gevoelsmatig heel erg laag over de bomen. Wel heel leuk om te zien, ook de reacties verder op de camping.

@ maandag: Toen we uit Hoogeveen terug reden zagen we ineens een hert de weg oversteken. Gelukkig reden we daar niet zo hard, dus geen gevaar, maar schitterend om zo'n dier over de weg te zien gaan.

27-07-2010 om 21:24 geschreven door Verhuizer

26-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natte maandag
    Tja het zat er al aan te komen na vannacht, het heeft de hele dag al geregend. Iedere keer als je denkt nu is het over, komt de volgende bui er al aan. Nou ja niets aan te doen.
    Vanmorgen heeft T. de slaaptent geveegd, met al de bosgrond hier ook echt nodig. Lekker gelezen en een spelletje gedaan op de Nintendo, inmiddels weer een hoofdstuk verder in Professor Layton en de doos van Pandora.
    Na de lunch rijden we naar Hoogeveen om daar bij de Lidl en Jumbo boodschappen te doen. De weg erheen is schitterend, door bos, langs koeien en schapen en paarden, alleen nog steeds nat.
    Terug op de camping genieten we van warme chocolademelk en van een heerlijke Engelse koek: luxury caramel shortcake, mmmm erg lekker.

26-07-2010 om 16:48 geschreven door Verhuizer

25-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meppel en Emmen
    Al sinds de eerste keer dat we in Drenthe op vakantie zijn haal ik de steden Meppel en Emmen door elkaar. Zo ook vandaag, er was een speciale feestdag in Emmen. Nu zat er in mijn hoofd dat het in Meppel was. Dus ik zeg tegen T. gaan we lekker op de fiets? Ja hoor, als je zo'n 100 kilometer wilt fietsen vandaag! Oeps foutje mijnerzijds.
    We zijn dus maar met de auto gegaan. Eenmaal in Emmen hadden we snel een parkeerplek gevonden, vlak bij het centrum. Eenmaal op de markt bleek het heel erg druk te zijn, dus de acts die tussen de kramen uitgevoerd werden, waren bijna niet te zien. Verderop speelde een hoempabandje rocknummers. Het was soms even zoeken, maar uiteindelijk haalde je de nummers er wel uit. Ze zagen er ook schitterend uit met panterleggings, rockjasjes en vreselijke pruiken op. Ook hebben we 2 boomfiguren gezien, waar hand en gezicht een grote rol speelde. De rechter figuur gaf mensen een hand, waren ze goed gekeurd dan mochten ze naar links. Daar werd de hand bekeken en afhankelijk wat de uitkomst was kreeg de eigenaar van de hand een papiertje uit een van de 3 mandjes. Soms vielen ze in slaap en was heel leuk om te zien hoe ze wakker werden.
    Het was leuk, maar het had leuker geweest als er voor de theater onderdelen een grotere plek was gemaakt.
    Vanavond zijn we chinees gaan halen. Daar waren we niet eens de enige! het was binnen druk met eters en bij de afhaal. Ach we zagen dat ze keihard aan het werk waren, dus was het geen probleem. De dames voor ons waren erg te spreken over het eten, wij vonden het wat flauw allemaal. Ach smaken verschillen.

25-07-2010 om 20:34 geschreven door Verhuizer

24-07-2010
    Vandaag is het een stuk koeler, dat voelt lekker aan. Vanmiddag zijn we een stuk gaan wandelen, de Hunebed route, volgens het bord bij de VVV 6  kilometer. Het is afwisselend lopen, verharde weg, bospas, zandpad. langs loofbomen, naaldbomen en uiteindelijk aan het einde van de wandeling bijna in Diever zien we het hunebed. We hebben even zitten wachten zodat we een foto konden maken van alleen het hunebed. Jammer genoeg ligt het kabeltje thuis, kunnen we geen foto's bij het blog plaatsen.

24-07-2010 om 20:25 geschreven door Verhuizer

23-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de gevangenis
    Vandaag gaan we naar de gevangenis, nee niet gelijk het slechtste van ons denken, we hebben niets misdaan. We zijn naar het gevangenis museum geweest in Veenhuizen. Dit is wat hun site erover zegt.

over het museum > Op 18 mei 1975 werd het eerste Gevangenismuseum in Veenhuizen geopend in een oude betonschuur aan de Hoofdweg in Veenhuizen. Het kwam tot stand dankzij de verzamelwoede en inspanningen van de oprichter, de heer Standhart. Dertig jaar later opende het nieuwe Nationaal Gevangenismuseum zijn deuren in een geheel gerestaureerd dwanggesticht uit 1823. Het museum is inmiddels uitgegroeid tot een professionele organisatie met 24 medewerkers, circa 90 vrijwilligers en een actieve Vriendenvereniging. In 2007 is het uitgeroepen tot beste historisch museum van Nederland en in 2009 haalde het een recordaantal van ruim 100.000 bezoekers.

We zijn ook met de boevenbus meegereden:

Met de Boevenbus rijdt u langs enkele nog in gebruik zijnde gevangenissen, zoals Esserheem en Norgerhaven. Ook komt u langs een aantal monumentale gebouwen, zoals het vroegere hospitaalcomplex en de kerken. Natuurlijk ziet u ook de woningen met de befaamde gevelteksten, zoals Leering door Voorbeeld, Helpt elkander en Werk en Bid. Onderweg vertelt de gids op geanimeerde wijze over wat u allemaal ziet.De Boevenbus is zelf een rijdend monument: hij is ruim 30 jaar oud. Toen het vervoer te duur en te gevaarlijk werd, is besloten de werkplaatsen op het terrein van de gevangenissen te plaatsen. De boevenbussen werden aan het museum geschonken om ritten door Veenhuizen te maken.

Kortom een leuke en leerzame dag. het weer deed weer goed mee, af en toe een zonnetje en niet te warm.

23-07-2010 om 20:37 geschreven door Verhuizer

22-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag Pullendag
    Vandaag is het Pullendag in Hoogeveen. Volgens ons waren we daar nog niet geweest. Alleen toen we het centrum in stapten, wisten we het weer. Dit is het centrum waar de winkelstraat in tweeen gedeeld wordt door een lange waterbak. ;-)
    De Pullendag vertaald zich in een braderie en een paar acts. Er liepen een aantal mensen op stelten rond, met muzikanten. Er waren een stel clowns bij een pipo de clown woonwagen aan het spelen en een stel die acrobatische toeren uithaalden.
    Op het terras hebben we lang van de stoeltjes hebben kunnen genieten, het was zo druk, dat de keuken het niet zo goed aankon... Toen het kwam was het prima te eten. na het bekijken van de kraampjes was het weer tijd om richting de camping te gaan. Maar niet voordat we bij de ijsboer in Diever zijn gestopt om een ijsje te eten.

22-07-2010 om 21:13 geschreven door Verhuizer

21-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag
    Vanmorgen zijn we een wandeling gaan maken aan de overkant bij de camping. Een rondwandeling van 4 kilometer. We waren al heel snel bij het beginpunt, dus ergens hebben we een foutje gemaakt. En inderdaad bij het vennetje moesten we rechtsaf, dat zagen we in de herkansing.
    We hebben over een stuk gelopen waar Schotse Hooglanders lopen te grazen, maar of ze zich hebben verstopt of dat wij niet goed hebben gekeken, maar wij hebben ze niet ontdekt. Jammer want ik zie ze graag.
    's Middags zijn we met de fiets naar Diever gereden om een boerenijsje te kopen, het is nog warm en we hadden geen zijn om veel te doen. Later in de middag ging het ineens regenen, dus alles binnen gezet en lekker lang uit op bed.
    Vanavond een ommetje gemaakt over een deel van de camping waar we nog niet geweest waren, om vervolgens buiten de camping om, weer langs het openluchttheater te lopen waar ze jaarlijks Sheakspeare voorstellingen houden. Jammer genoeg is dat later in augustus, ik had dat wel eens mee willen maken.

21-07-2010 om 21:41 geschreven door Verhuizer

20-07-2010
    Vandaag gaan we wandelen vanuit Dwingelo. Omdat het weer zo lekker is gaan we er op de fiets naartoe. Eenmaal bij Dwingelo aangekomen, zijn er niet echt wandelingen die ons aanspreken, dus blijven we maar fietsen. Inmiddels is het al lunchtijd geworden, dus zoeken we een lunchplekje. Om daar te komen zijn we minimaal 3x langs de ijsboer gereden, die iedere keer vriendelijk gedag zei.
    Bij de RCN op het terras een schotel gegeten met omelet en kip-champignonragout met 2 boterhammen. Smaakte prima.
    Over grote heideveld gefietst, even vergeten wat een lang stuk dat ook al weer was, zeker in de warmte... Uiteindelijk kwamen we weer bij de ijsboer uit. Tja en dan kan je niet anders dan een vanille-aardbei-ijsje kopen. Hij wist nog wie we waren en we hebben gezellig een praatje gemaakt.
    Onderweg bij de C1000 boodschappen gedaan en op naar de laatste 6 kilometer fietsen.
    Eenmaal op de camping hadden we 31,1 kilometer gereden, dat hebben we weer goed gedaan

20-07-2010 om 21:33 geschreven door Verhuizer

19-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag
    Op de camping lopen konijnen rond, wilde boskonijnen. Hoewel wild, als je rustig blijft staan komen ze bij je snuffelen. Ik wilde er een foto van Theo maken bij de konijnen, komen ze ook bij mij staan. En ik vind alles best, zolang de beesten maar minimaal op  1 meter afstand blijven
    Vanmorgen heb ik heerlijk zitten lezen, we hebben een met aan 2 kanten bomen, waardoor we veel schaduw hebben.
    Vanmiddag zijn we op de fiets naar Diever gegaan. Daar was een markt waar we heerlijk hebben lopen slenteren. Bij de plaatselijke ijsboer verkochten ze boerenijs, er stonden mensen buiten in de rij.Dan zal het wel lekker ijs zijn, tijd om in de rij te gaan staan en het uit te proberen. Allebei gekozen voor bananen en bloedsinaasappelijs, om je vingers bij af te likken!
    Vanavond de partygrill gebruikt en we hebben heerlijk vlees gegeten, niet zo lekker als van de kolen barbecue, maar altijd beter dan niet barbecuen!

19-07-2010 om 22:03 geschreven door Verhuizer

Categorie:Vakantie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdagavond
    Zaterdag avond is er iets gebeurd wat me toch nog bezig houdt. We waren aan het wandelen rond de camping en kwamen bijna bij de doorgaande weg. We hoorden een auto hard rijden, een klap en toen was het stil... Vanuit het huis wat op de hoek staat kwamen al mensen aangelopen en het weinige verkeer wat er rijdt, stopte ook. Wij zijn dus op het fietspad blijven lopen, er was al voldoende volk bij het ongeluk. Er lag op de weg een deel auto en in de berm lag de rest van de auto op zijn kop in de greppel. Er waren 2 bomen beschadigd. In de krant lazen we vandaag dat het een 31-jarige inwoner van Diever was. Bekend met de weg dus. Wat er mis gegaan is zullen we nooit weten, maar dat hij te hard gereden heeft en na de bocht de macht over zijn stuur verloren is, dat is wel duidelijk.
    Er zat ook nog een hond in de auto, die was ook gewond. Gatver, het beeld van de auto laat me niet los. Gelukkig was er vrij snel brandweer en ambulance ter plaatse. Later hoorden we nog een sirene, waarschijnlijk de politie.
    Vanmorgen reed Theo langs de plek des onheils, alles was weggeruimd, de beschadigde bomen blijven als stille getuigen achter.

19-07-2010 om 21:50 geschreven door Verhuizer

18-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag
    Jawel, we hebben een Camping gaz party grill gekocht. Deze kunnen we zo op de gastank schroeven en toch een soort van barbecuen!
    Het weer is mooi vandaag, in de loop van de dag wat bewolking, maar daar ging verder geen dreiging van regen vanuit.
    Vandaag zijn we op de fiets, naar Appelscha gereden. Dankzij de knooppuntenroute onduidelijkheden een rondje van 33,3 kilometer. In Appelscha aangekomen was niets te zien van een boerenmarkt en Highlandgames. Dan maar verder door zoeken, gelukkig we hebben het feestterrein gevonden. Veelal kraampjes met rommelkoopwaar. We lekkere broodjes kebab met kaas!
    Met de Highlandgames waren ze bezig met gooien met een gewicht aan een ring. Wout Zeilstra was wederom de speaker. Nu blijkt dat deze mannen en tegenwoordig ook vrouwen een tour door Nederland maken. Ook was er een roofvogelshow, ze blijven mooi de roofvogels en natuurlijk eigenwijs!.

18-07-2010 om 18:50 geschreven door Verhuizer

17-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kamperen
    We zijn nu eens lekker niet aan het klussen, maar aan het vakantie vieren. We zitten op de camping Diever in Diever. Gisteren zijn we op ons gemak hier heen gereden.
    's Avonds kregen we een heerlijke regenbui over ons heen. En hebben een ongeluk gehad met het luifeltje.... Als onze voorluifel uit staat, komt daar heel veel water op als het regent. Normaal gesproken geen probleem. Nu staan we op bos grond, en daar staan de haringen niet zo stevig in. Tel daarbij een aantal deciliters water bij op. Ploep haring uit de grond en het water zo de voortent in. Geen van tweeen werd er nat van en we konden er wel om lachen.

Vandaag naar Dwingelo, op de rommelmarkt rondgekeken. Boodschappen gedaan in Diever en lekker zitten lunchen. 's Middags naar Roden. We hebben een klein probleempje, we mogen niet barbecuen... Dan maar voor een andere oplossing kijken.
    Of we die gevonden hebben?
    Wordt vervolgd

17-07-2010 om 20:30 geschreven door Verhuizer

Categorie:Vakantie

• Dank voor je compliment Alfy (Mieke)
        op Aanpassingen aan de Lotus
  • Hi (Alfy)
  • mooi......... (adriaan)
        op Electriciteit
  • goede verhuizer gevonden (Sam Cornelis)