De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
26-01-2019
Jezuïetencollege in Molenbeek?
Vlaamse Jezuïeten willen in hellegat Molenbeek een heus college bouwen, om iets aan de jeugdwerkloosheid te doen en om jongeren te helpen bij de overgang van onderwijs naar arbeidsmarkt. In het centrum van Molenbeek zal er een Jezuïetencollege komen, met niet alleen het elitaire ASO, maar ook technische en beroepsrichtingen.
Paul Yperman, hoofd van het Jezuïetenonderwijs in Vlaanderen: "We willen iets doen aan de jeugdwerkloosheid. Daarom zullen we ons op de zorgberoepen en op STEM (Science, Technology, Engineering en Mathematics, nvdr) richten. Daar is de vraag op de arbeidsmarkt het grootst."
Het is verwonderlijk dat strenge Jezuïeten die het beste uit elke leerling willen halen, hen willen voorbereiden op hoger onderwijs, en op een leven als sociale kritische burger, mikken op het verguisde Molenbeek.
Maar zij blijven bidden tot de heilige Rita, de patroonheilige van hopeloze gevallen, en hopen dat alles goed komt tegen 2023, wanneer de school geopend wordt. En dat de slechte reputatie van Molenbeekse jongeren dan verdwenen is, zij die zich steeds maar wentelen in hun vreemde thuistaal, hun eigen cultuur en eigen identiteit.
De Molenbeekse jeugd wacht een gouden toekomst als het plan van de Jezuïten lukt. Dan krijgen we in Molenbeek een heleboel gemotiveerde allochtone leerlingen die een succesvolle schoolcarrière en een geslaagd beroepsleven najagen. Geen jeugdwerkloosheid meer in Molenbeek, geen afgestudeerde jongeren zonder diploma, geen ongemotiveerde allochtonen zonder toekomstdromen. Gespuis en geboefte hoeft er niet meer opgekuist te worden. Jonge Molenbekenaars zijn brave mensen geworden. Zij zullen geen tijd meer hebben om rel te schoppen, om te vandaliseren, om politie en gezag aan te vallen, omdat ze voltijds over hun studieboeken gebogen zullen zitten.
In het Koninklijk Technisch Atheneum van Mariakerke heeft een lerares opruiend uitgehaald naar Dries Vanlangenhove, de oprichter van Schild en Vrienden. Zo blijkt uit een undercoverfilmpje. De lerares noemt hem een randdebiel, een snobistisch rijkeluis-rechtenstudentje en een eikeltje. En Schild en Vrienden noemde ze een bende marginalen.
En dan weten we nog niet alles over allerlei linkse onzin die leerkrachten uitkramen tijdens hun lessen, om kinderen al hersenspoelend te dirigeren in een sociaal en politiek gewenste richting.
Minister Crevits: "Beledigende taal hoort niet thuis in het klaslokaal. De schooldirectie moet de zaak grondig onderzoeken en maatregelen nemen."
Meer nog: het incident met de lerares zou een hapklare brok moeten zijn voor de onderwijsinspectie om in te bijten! De inspectie moet de lerares onder de loep nemen en de leerlingen interpelleren over de details van de beledigingen en over mogelijke andere onderwerpen die de slinkse juf behandelde.
Oproep aan alle leerlingen! Dries Vanlangenhove: "We roepen leerlingen op om hun leerkrachten te filmen als ze hun linkse overtuiging opdringen."
Chris Janssens van het Vlaams Belang: "Ontoelaatbaar. En bovendien het topje van de ijsberg." Hij kaartte de kwestie woensdag in het Vlaams Parlement aan bij minister Crevits, en kondigde aan dat Vanlangenhove klacht zal indienen bij de Commissie Zorgvuldig Bestuur, waar mensen terechtkunnen voor vragen of klachten over schoolbesturen.
Het incident met de lerares doet me denken aan een islamleraar die vroeger zijn moslimleerlingen indoctrineerde met het fictieve verhaal dat "het Vlaams Blok moet bestreden worden door het CGKR omdat het een racistische partij is"... Een regelrechte belediging van het Vlaams Blok. Ik heb verbijsterd zitten luisteren naar wat allochtone leerlingen vertelden over het Vlaams Blok en het CGKR. Gedicteerd en hen ingefluisterd door de islamleraar, wiens invloed indoctrinerend en Vlaamsvijandig was. Van de onderwijsinspectie viel niets te verwachten, islamleraren vertelden in de klas gewoon waar ze zin in hadden, er was geen enkele controle!
"Kom, nu is 't genoeg geweest, zet die blonde pruik maar af en trek je vrouwenkleren uit, en veeg meteen ook die make-up van je gezicht"... zo denk ik soms bij het aanschouwen van transgenders die hun mannelijke gelaatstrekken, hun zware stem en gespierde armen niet kunnen verbergen.
In 2018 veranderden 727 mensen van geslacht in ons land. Een forse stijging vergeleken met enkele jaren geleden. De gewijzigde wetgeving en 'overgemediatiseerde' geslachtswijzigingen liggen aan de grondslag van deze toename. Dat zegt genoeg over de labiliteit van genderdysforisch gestoorden die met zichzelf in een kronkel liggen en het niet eens zijn met het lichaam waarin ze zich gevangen voelen. Ze zijn niet eens in staat om met zichzelf en dat onbehaaglijke gevoel in het reine te komen.
Een vruchtbare samenwerking tussen Koen Geens (CD&V) en Elke Sleurs (N-VA) leidde tot een nieuwe wet die in een handomdraai van normale mensen transgenders kan maken. Geen poespas meer met een dokter die aan je geslachtsdelen zit te friemelen om ze aan te passen aan het geslacht van je keuze, geen verpleegstertjes meer die overbodige aanhangseltjes in de vuilnisbak kieperen, neen, de weg terug naar het oorspronkelijke geslacht blijft open. Een lichtzinnige beslissing, genomen in een onbezonnen bui, kan dus nietig verklaard worden. En zo kunnen mensen volop experimenteren met hun geslacht: zal ik vandaag eens een man zijn, en morgen een vrouw, en later misschien weer een man?...
In het voorjaar van 2017 werd de nieuwe transgenderwet goedgekeurd die geslachtsverandering mogelijk maakt zonder medische voorwaarden. De overstap naar het andere geslacht kan nu zonder geslachtsoperatie en zonder medisch attest. Een verwennerij voor alle twijfelaars en besluitelozen die in de knoop liggen met hun geslachtsidentiteit.
Een samenleving vervrouwelijkt als gelijkheid van man en vrouw overdreven centraal staat. De mannelijkheid van mannen verslapt, mannen verwijven, en vrouwen worden manser. Logisch dat in een gefeminiseerde samenleving mannen beginnen te twijfelen aan hun geslacht en gaan overhellen naar vrouwelijkheid...
Het katholiek onderwijs pleit voor assistenten in de klas om de werkdruk van leerkrachten te verlichten. Leerkrachten kreunen onder groeiende werkdruk.
Er wordt gedacht aan taken voor assistenten zoals: lijsten opstellen van middageters, toezicht op de speelplaats, schooluitstappen begeleiden, lesmateriaal verzorgen, huiswerken controleren... Terwijl leer-en gedragsproblemen voorbehouden zouden moeten blijven voor de leerkracht zelf.
Lieven Boeve: "Onderwijsassistenten zouden de werkdruk voor leerkrachten fors kunnen verlichten... Het idee van één leraar voor één klas is voorbijgestreefd... We moeten nadenken over lerarenteams... Zo kunnen we ook veel beter onderwijs op maat geven"... Lerarenteams? Oei, oei, als daar maar geen ruzie van komt.
Assisten zijn geen antwoord op het lerarentekort, benadrukt Boeve: "We willen geen leerkrachten vervangen door assistenten, maar in noodsituaties is het beter om iemand te hebben die tenminste een beetje pedagogisch gevormd is... De onderwijsassistent zal altijd onder de verantwoordelijkheid van een leerkracht vallen... Het is niet de bedoeling dat die autonoom lesgeeft."
Er wordt volgens Boeve dus geen deur geopend voor laagopgeleide leerkrachten die uiteindelijk zelfstandig voor de klas gaan staan, zegt Boeve. In mijn glazen bol zie ik echter assisten die autonoom de rol van leerkrachten overnemen, omdat ze zich niet kunnen vinden in de ondergeschikte rol van assistent. Het plan van leerkrachtassistentie kan daarom pas slagen bij een optimale verstandhouding tussen leerkracht en assistent, zoals oorspronkelijk bedoeld door het concept van 'assistentie'.
De tweejarige opleiding tot onderwijsassistent zou bedoeld zijn voor jongeren uit het beroepsonderwijs. En hier, beste lezer, schuilen de gevaarlijke addertjes! Het beroepsonderwijs (BSO) zit overbevolkt met migrantenleerlingen die in hun schoolverleden niet veel gebakken hebben van hun studies. Taalachterstanden, gebrek aan studie-ijver en ambities, dreven hen naar het beroepsonderwijs waar ze onvoldoende theoretische basis opbouwden om in het hoger onderwijs te kunnen slagen.
Zo ging het in de praktijk. Welnu, om het imago van beroepsleerlingen wat op te krikken, zouden ze zich als assistent verdienstelijk kunnen maken met de begeleiding van anderstalige leerlingen, om enige verbale communcatie op gang te brengen. Beroepsleerlingen als goedkope tolken... in dienst van een leerkracht die wanhopig naar de hemel zit te staren, wachtend op een mirakel, met de handen in de haren hulpeloos turend naar de nieuwe wildgroei in de klassamenstelling, naar een hele waaier van diverse individuen die elk een aparte benadering nodig hebben.
Onderwijsassistenten die geen conflicten veroorzaken en berusten in hun ondergeschikte positie zijn van harte welkom!
De Amerikaanse wetenschapper James Watson (foto), ontving de Nobelprijs voor zijn baanbrekend werk als DNA-onderzoeker. Na uitspraken over ras en intelligentie verliest hij zijn eretitels, omdat hij beweerde dat zwarten minder verstandelijk begaafd zijn dan blanken, verliest hij zijn eretitels omdat hij de waarheid sprak.
Van iemand voor wie DNA geen geheimen heeft, verwacht je toch dat hij weet waarover hij spreekt, maar omdat hij kwetsende waarheid verkondigde en gevoelige snaren betokkelde, werden hem zijn eretitels ontzegd: "De uitspraken van dr. Watson zijn verwerpelijk en ongefundeerd", klinkt het bij politiek correcten die blanken en zwarten als gelijke mensen voorstaan. Blanken en zwarten zijn niét gelijk!
Wetenschappers die tegenwoordig het verband onderzoeken tussen ras en intelligentie, en intelligentieverschillen tussen volkeren napluizen, worden politiek correct aan de kant geschoven als 'wetenschappelijke racisten'... Terwijl het onderscheid tussen superieure en inferieure rassen helemaal geen probleem was in de vorige eeuw, toen aangeboren intellectuele verschillen tussen verschillende rassen algemeen aangenomen werden, toen intellectuele achterstand van zwarten op blanken een bewezen gegeven was.
De rassentheorie dat zwarten van nature minder intelligent zijn dan blanken blijft de kop op steken. De theorie blijft haar platvorm vinden in vakbladen; niet in de media en uit het oog van de politiek correcte meute.
Voor Europa ziet het er niet fraai uit als meer en meer zwarten deel gaan uitmaken van de Europese bevolking. Het intelligentieniveau van de gemiddelde Europeaan zal zakken. Hoe meer zwarten, hoe dommer de gemiddelde Europeaan. De stormloop van zwarte migranten op Europa ondermijnt het Europees welzijn. De invoer van minderwaardig intellect, van halfwassen verstand en onderontwikkeld denkvermogen is een aanval op onze blanke intellectuele welstand. Massa's ongeletterden maken een domme puinhoop van het nieuwe continent dat ze willen veroveren.
In Nederland is een onderzoek gestart naar de mogelijke strafbaarheid van de Nashvilleverklaring, een vertaling van een statement dat in 2017 opgesteld werd door de Southern Baptism Convention, het grootste protestantse kerkgenootschap van de Verenigde Staten.
De samenstellers van het manifest kaarten de losse moraal in de moderne maatschappij aan. Zij veroordelen transgenderisme en homoseksualiteit over de hele lijn: "Transgenderisme is een zonde en homoseksualiteit valt te genezen". Zij vullen thema's als seks, homoseksualiteit, genderneutraliteit en transgenderisme in volgens de christelijke leer. In de 14 artikels omschrijven de makers hoe christenen moeten omgaan met het huwelijk, seks en gender binnen het geloof.
De tekst heeft al heel wat stof doen opwaaien bij onze noorderburen, en op sociale media uiten tegenstanders hun ongenoegen over de inhoud en over de ondertekenaars, waaronder medewerkers van de Vrije Universiteit Amsterdam en enkele politici. De tegenstanders noemen de Nashvilleverklaring een 'homohaatmanifest' en willen het manifest en de ondertekenaars aanklagen.
Maar ondertussen vergeten die mopperaars dat homoseksualiteit traditioneel behoorde tot de lijst van seksuele perversies oftewel parafilieën. Pas in 1980 werd homoseksualiteit 'gedecriminaliseerd' en uit de schemerzone van mentale ziektes verwijderd, evenals transgenderisme dat altijd al als een geestesziekte gezien werd. Beide seksvarianten zijn geen morele overtredingen meer en ook geen psychische stoornissen meer.
Als tegenstanders van het homohaatmanifest zich dit realiseren, waar maken ze zich dan nog druk over? Wat is er mis met verloederde zeden en verloren moraal te veroordelen? Waarom dit strafbaar maken?... Is de islamitische homohaat niet veel zorgwekkender en angstaanjagender?
Een jaar geleden kwam rapper Boef hier in het nieuws met zijn vrouwonvriendelijke liedjesteksten, hij belandde regelrecht in het vizier van algehele publieke verontwaardiging. Vlaamse radiozenders boycotten de 'zanger' en het zag ernaar uit dat zijn naam voorgoed van de affiches zou verdwijnen. Waardeloze knulletjes als Boef pasten niet in onze beschaafde samenleving.
Dat hij in zijn teksten de vloer veegt met vrouwen en meisjes schijnt de Nederlanders niet te deren, want daar is hij nog altijd actief, en wordt er naar zijn 'liedjes' 'geluisterd'. Hij is een nakomeling van Algerijnse ouders en zijn Algerijnse afkomst verklaart zijn visie op vrouwen en meisjes. In die stijl werd hij opgevoed en die denkbeelden zijn onuitwisbaar.
Jonge meisjes zwijmelen bij de 'gedichtjes' die Boef aframmelt op een afstompend ritme met negroïde stuiptrekkingen en spastische bewegingen die een zware motorische handicap en serieuze spraakstoornis doen vermoeden. Ik denk dat de meisjes geen benul hebben van de boodschappen van de rapper, maar enkel geboeid zijn door zijn fysiek en vlotte babbel.
Een woelig leven laat z'n sporen na. Geboren in Frankrijk als Soufian Boussaadi, uit Algerijnse ouders, en opgegroeid in Nederland met de Franse nationaliteit, specialiseerde deze jongen zich op speelpleintjes in het 'rappen'. Hij laat punchlines razendsnel elkaar opvolgen, zodat zelfs een goede luisteraar een slechte verstaander is.
Lees bij E.J. Bron over rapper Boef als "Vies, vuil pleurisjong".
Vies, vuil pleurisjong. Leer je het dan nooit? Wat we tot gisteren al van je wisten? Dat je op je zestiende in jeugddetentie zat. Dat je op je achttiende twee jaar in de grote mensen gevangenis zat. Dat je een wietplantage aanlegde in de flat van een vrouw in Beverwijk. Dat je haar bedreigde. Dat je haar kater Gijs meenam en op de snelweg uit je rijdende auto flikkerde. Dat je liever in Algerije zou wonen, maar dat je dat niet doet omdat je dan het leger in moet, dus dat je een deserteur bent. Dat je veroordeeld bent voor het beledigen van een politieagent. Hoogtepunt: “Flikker, ik neuk de dochter van de recherche. Fuck you.”
Over de herwaardering van het vak godsdienst is er al eerder nagedacht door Vlaamse bisschoppen. Ruim twee jaar geleden spraken zij de wens uit om godsdienstlessen inhoudelijk te versterken, om leerlingen meer vertrouwd te maken met de fundamenten van het christendom.
Vlaamse bisschoppen vreesden een onderdrukking van de traditionele godsdienstlessen nadat Lieven Boeve, topman katholiek onderwijs, zijn concept Dialoogonderwijs lanceerde, een concept waarbij katholieke godsdienst en islam elkaar verzoenend in de armen zouden vallen, in elkaar opgaan, samen versmelten, en nog meer van die innige verstrengelingen. Kortom, het dialoogonderwijs, dat katholieken en moslims broederlijk bijeen brengt om van elkaar te leren en wijzer te worden, maakte de tijd rijp voor een herrijzenis van het vastgeroeste godsdienstonderwijs.
De noodzaak van een grondige herziening kwam op mij over als een wanhoopspoging van de Vlaamse bisschoppen om christelijke tradities niet te laten verdrinken in het islamitische moeras, om christelijke waarden niet te laten opslokken door de overweldigende islam. Zonder herziening van de traditionele godsdienstlessen zou het katholiek onderwijs platgewalst en vermorzeld worden door het islamonderwijs.
Het nieuwe leerplan godsdienst voor het secundair onderwijs zal ingaan op 1 september van het volgende schooljaar. Godsdienst wordt een echt leervak, met aandacht voor religieuze geletterdheid, leerlingen moeten meer theoretische kennis hebben over het christendom. De invoering van een 'canon' wil meer kennis bijbrengen van christelijke tradities, katholieke feestdagen, bijbelinhoud, gebeden, geboden, sacramenten, deugden... Leerlingen moeten tegen het einde ven het middelbaar onderwijs een lijst met 349 begrippen en symbolen kennen. 'De 10 geboden' bv, als "basis en baken om wereldwijd na te denken over ethisch handelen".
Johan Bonny, bisschop Antwerpen, over de update van het leerplan godsdienst: "Er is een basisgeletterdheid die je moet hebben om te weten waarover het gaat, om erover te kunnen nadenken en er met anderen in gesprek over te gaan. Het gaat over basisconcepten die op de harde schijf staan van onze beschaving..."
Terwijl iedereen aangespoord wordt om met de fiets of het openbaar vervoer naar zijn werk te pendelen, kampen PXL-studenten in Hasselt met parkeerproblemen. Luxeproblemen. De studenten raken hun wagens nergens meer kwijt, riskeren een boete voor fout parkeren of vinden hun auto niet meer terug omdat ie weggesleept is.
's Ochtends is het een gevecht om als eerste zo dicht mogelijk bij de ingang van de hogeschool te kunnen parkeren. Sommigen staan er twee uren vroeger voor op. Het ontbijt slaan ze over om dan holderdebolder tegen de klok naar school te racen.
De hele wijde omgeving rondom de Hogeschool PXL Hasselt lijkt wel één groot wagenpark. Langs de singel staan ze allemaal in dichte drommen bijeen, de wagens van verwende kinderen die nooit hebben leren fietsen, die nooit de bus hoefden te nemen, en ook nooit te voet naar school gingen, want hun ouders leverden hen keurig af bij de schoolpoort, hun hele schoolleven lang. En nu hebben ze een spiksplinternieuwe auto gekregen om mee naar de Hogeschool te rijden.
Rekening houdend met de gewichtigheid en hoogdringendheid van het parkeerprobleem, annuleerde burgemeester Vandeput zijn lopende zaken en afspraken om de studenten tegemoet te komen in hun drang om met de wagen zo dicht mogelijk tot bij het klaslokaal te geraken. Vandeput beseft de ernst van het probleem en zal er alles aan doen om voor iedere student een parkeerplaatsje te organiseren. Desnoods overweegt hij om een ondergrondse parking te laten bouwen onder het schoolgebouw, inclusief een gratis carwash. Heel ver onder de kelders, met een enorm prijskaartje, maar 't is voor 't goede doel: het welzijn van de student.
In overleg met de school streeft burgemeester Vandeput naar het opperste welbevinden van alle studenten die met een wagen naar school komen. Hij zal bij alle invalswegen naar de school de voorrangsregels wijzigen opdat studenten met hun wagen vloeiend en vlot tot aan het klaslokaal kunnen rijden. En de moeilijkste gevallen krijgen politie-escorte tot aan de schoolingang.
Burgemeester Vandeput dringt bij de bevolking aan op medelijden en begrip voor studenten die wanhopig op zoek zijn naar een parkeerplekje, die nooit leerden te voet of fietsend naar school te gaan, die niet weten waar bushaltes staan of hoe ze een bus moeten opstappen. Het is de achterbankgeneratie waaraan geen eisen gesteld werden, een generatie verwende snotneuzen die bij kleine tegenvallers overstuur raken, met zenuwen die op springen staan en veel te lage stressdrempels.
Spijbelende scholieren hebben afgelopen donderdag met veel kabaal de Brusselse straten bezet om aandacht te vragen voor de klimaatverandering en een steviger klimaatbeleid te eisen van de regering.
De spijbelactie moet streng veroordeeld worden omdat scholieren onwettig afwezig waren op school, en daar moeten sancties op volgen. Hun actie verliest alle geloofwaardigheid omdat ze tijdens de lesuren plaatsvond. Voor de meesten betekent de actiedag een extra vrije dag, zonder veel engagement.
De scholierenactie zou respect verdienen wanneer ze in de weekends of tijdens vakantiedagen gepland wordt.
Twee snotneuzen van 17 en 19 jaar spelen een voortrekkersrol in de Vlaamse spijbelactie. Zij hebben nauwelijks van het leven geproefd, nog niets gepresteerd, snappen niets van de complexiteit van het klimaat en zijn toch in staat om 3000 medeleerlingen mee te sleuren in een massale optocht achter dezelfde vlag, om luidruchtig te marcheren onder de noemer 'Youth for Climate'.
Als scholieren tijdens de lesuren op straat komen voor een of ander nobel doel, moeten we ons toch vragen stellen bij de oprechtheid van hun actie, een actie die niets meer met jeugdig idealisme te maken heeft, maar met een zucht naar verbondenheid met lotgenoten die allen samen spijbelen, in groep opgaan in een massa die zich schaart achter een actueel aandachtspunt. Samen met leeftijdgenoten spijbelend manifesteren is als schapen meelopen in een kudde. Scholieren gaan op in de anonimiteit van de massa, hitsen elkaar op, gevoelens van enthousiasme en uitbundigheid raken buiten proporties, versterkt door het groepsgevoel. Er ontstaat een soort collectief enthousiasme, zelfs collectieve euforie, waarbij de enkeling ontvankelijker wordt voor het gedachtegoed van de massa, remmingen vallen weg en de gevoeligheid voor leuzen, kreten en ideeën wordt sterker.
Beste Vlaamse Ouders, als er op een dag nieuwe vreemde klasgenootjes bijkomen in de klas van uw kind, sla aalrm, panikeer en protesteer, zet de hele schoolbuurt op stelten, zet alles in rep en roer, schreeuw de hele buurt bij elkaar en eis extra ouderavonden om alle ouders in te lichten over Het Kwade dat in Syriëkinderen binnengeslopen is.
Hoe jong ze ook zijn, IS-sympathieën, vijandelijkheden en wreedheden laten onherroepelijk sporen na in gevoels- en denkwereld van kleine jihadistjes. Mogelijk is er IS-gedachtegoed opgebouwd, of flardjes ervan, of splintertjes, en die zullen altijd blijven sudderen en nawerken, met gevoelsarmoede en immuniteit voor geweld.
Het kan niet dat IS-kinderen met verderfelijke invloeden in contact komen met uw kind! Betoog op de speelplaats tegen de aanwezigheid van IS-kinderen! Protesteer tegen hun aanwezigheid in onze Vlaamse scholen!...
... Kinderen van Syriëstrijders komen terug naar ons land. Potentieel gevaarlijke kinderen. De eerste twee zijn meisjes van 2 en 4 jaar. Hun moeder is de 'Limburgse' Syriëstrijdster Amina Ghezzal die in een Turkse cel een gevangenisstraf van 10 jaar uitzit. Later zullen er nog meer jonge kinderen terugkeren. Ook de 6 kinderen van het ongure duo Tatiana en Bouchra, de twee terroristenvrouwen die hun kinderen meesleurden naar de Syrische hel en die hier strafrechterlijk vervolgd worden voor hun lidmaatschap bij de IS-terreurgroep.
Minister Geens: "We zijn volop bezig om IS-kinderen terug te brengen... De moeders blijven voorlopig in Syrië"... Voorlopig? Maken die criminele vrouwen dan alsnog kans om ongestraft herenigd te worden met hun kinderen?!
Ongeschonden komen deze kinderen zeker niet terug. Ze zijn gebrandmerkt voor hun hele leven, verknoeid voor onze samenleving. Een teruggekeerd IS-kind is bodemloos en onpeilbaar. Jonge IS-kinderen kunnen met nauwgezette begeleiding en opvolging normaal opgroeien, maar extremistisch gedachtegoed zal tot volle bloei komen naarmate de volwassenheid nadert, en vreselijke ervaringen met afgehakte hoofden en zo, zullen onverwerkt ooit tot uitbarsting komen. Alle gruwelervaringen in hun jonge leventje zwellen aan, en een vonkje volstaat om tot een explosie te komen. Zij zijn de toekomstige terroristen! Potentiële terroristjes zijn getraumatiseerd voor hun hele leven. Een gewoon schoolleven is kansloos, en traumabegeleiding kan misschien maar tijdelijk werken, hoe strak die ook is.
Mieke Van Herreweghe, vicerector UGent, is ook al bezweken voor de islamitische verzuchtingen van de moslimgemeenschap aan de universiteit. Zij laat weten dat in alle UGent-gebouwen, op elke locatie, aparte ruimtes gecreëerd zullen worden om te bidden of te bezinnen. Van Herreweghe: "We willen laagdrempelig zijn"... Zijn lage drempels niet de eerste tekenen van teloorgang?
De maatregel van de 'prikkelarme' ruimtes is een actiepunt uit het nieuwe diversiteitsplan van UGent. 'Diversiteit' als speerpunt, afspiegelingen nastreven, migrantenstudenten aantrekken en het naar hun zin maken... het lijken krampachtige stunten uit een politiek-correcte film, of thriller.
Een universiteit dient haar waardigheid te behouden en van alle deelnemers te eisen dat ze zich aanpassen aan de heersende gebruiken. Toen de moslimgemeenschap hier nog piepklein was, koesterden we de pijnlijke illusie dat hun integratie wel zou lukken. In het onderwijs zijn er alleszins al smakken geld tegenaan gegooid. Vergeefs. Moslims blijven zichzelf en geven geen enkel sprankje van hun identiteit prijs. En daarom druist het diversiteitsplan in tegen elke integratiegedachte.
Gebedsruimtes in universiteitsgebouwen? Vreemd... Het begint met een gebedsruimte en kan eindigen met een minaretje bovenop elk universiteitsgebouw.De islamisering van onze Vlaamse universiteiten is verontrustend. Als een sluipend gif maakt de islam alsmaar meer deel uit van alle aspecten van onze samenleving. Het veroveringsproces trekt nog niet echt op gang, maar als moslims talrijk genoeg zijn, zal er wel meer vaart in komen.
Misschien loop ik met dit bericht wat te hard van stapel en zijn de gebedsruimtes alleen maar ontmoetingsplaatsen waar moslims hun aanslagen beramen?...
Foto's en tv-beelden van kamperende ouders laten ons steevast blanke Vlaamse ouders zien. Geen negerouders, geen Turken, geen Marokkanen, en zeker geen hoofddoekmadammen... De oogappels van onze samenleving hoeven geen tentje te kopen en ook geen kampvuurtje aan te stoken, dat hebben ze niet nodig want hun allochtoontjes hebben voorrang op Vlaamse schoolgenootjes en genieten een voorkeursbehandeling.
De zielige taferelen van kamperende blanke Vlaamse ouders die hun kind willen inschrijven in de school van hun voorkeur, zullen weer gaan opduiken. Het is mij onbekend of die mensen weten waaróm ze met hun tentje de wacht moeten optrekken aan de schoolpoort. Iemand zou hen eens moeten vertellen dat ze gediscrimineerd worden en dat de voorrangsregels bij een inschrijving in het voordeel van allochtonen uitvallen. Vlaamse ouders blijven rustig kamperen, gedwee berustend in hun lot komen zij niet in opstand tegen het discriminerende inschrijvingsbeleid dat de regering aan de scholen oplegt.
Beste Vlaamse ouders, contesteer tegen deze oneerlijke gang van zaken. Uw kinderen worden gediscrimineerd! Voorrangsregels bij de inschrijving maken van uw kinderen tweederangsleerlingen.
Uw kinderen zouden voorrang moeten verlenen aan allochtonen ??? die reeds een broertje of zusje op school hebben zitten, of die een moeder zonder diploma hebben, of die een schooltoelage krijgen. Deze criteria, oftewel indicatoren, om voorrang te krijgen bij inschrijvingen, zijn op maat gemaakt van de migrant. Indicatorleerlingen zijn vermomde allochtonen. De indicatoren zijn een verzinsel van de overheid om sociale mix te bevorderen, om gemengde scholen in stand te houden, om alzo de allochtone schoolbevolking te verspreiden over alle scholen. Een totale allochtone invasie die uiteindelijk zal leiden tot een totaal verval van ons onderwijs. De teloorgang van ons Vlaamse onderwijs als prijs voor het streven naar sociale mix!
Burgemeester Catherine Moureaux (PS) van Molenbeek heeft geen goede beurt gemaakt op tv. Ze deed me denken aan vroeger, toen in het atheneum van directeur Blauwbaard jonge Turken op de parking van den Aldi met een slangetje benzine aftapten uit auto's, of autobanden kapot staken, of de carrosserie beschadigden. Dus ook buiten de schoolmuren gedroegen Turkse leerlingen zich niet als heilige boontjes. Tijdens een klassenraad werd het afwijkend gedrag van migrantenleerlingen besproken. De leerkrachten lachten hartelijk met het 'kattenkwaad' van hun leerlingen. En directeur Blauwbaard greep niet in, hij vond het zelf ook grappig. En zo waanden leerlingen zich straffeloos.
Auto's in brand steken en winkels plunderen, politie provoceren en relschoppen, vandalenstreken uithalen en met kasseien gooien... Burgemeester Moureaux herleidde de criminele daden van Molenbeekse jongeren tot een nachtje 'feestvieren'.
Waarom Magnitz en niet Merkel? Waarom blijft een gestoord mens als Merkel nog levend rondlopen? Zij stortte Duitsland in de zelfvernietiging, is niet trots op het Duitse volk, bazelt maar wat over "diegenen die hier al langer leven" in plaats van met fiere trots het Duitse volk bij naam te noemen. Merkel, het gestoorde mens dat door niemand tegengehouden werd in haar streven naar totale vernietiging van Europa en van de Duitse welvaart. Als een psychoticus isoleerde ze zich van de wereld om zich heen en richtte haar eigen wereld naar eigen goeddunken in, een wereld waarin zij almachtig is en de originele Duitse bevolking geminacht wordt. Zij haat haar eigen bevolking en wil hen vernietigen en laten overmeesteren door moslims, door vluchtelingen, door allerhande gespuis dat hier niet thuishoort. Een pathetische oproep deed ze aan alle vluchtelingen om naar Duitsland te komen. Alle EU-landen riep ze op om mee te doen aan haar "Gutmensch"-actie en iedereen binnen te laten die binnen wilde. Gestoorde Merkel wilde niemand buitensluiten en stelde alle grenzen ongebreideld open... Waarom leeft zij nog en Magnits bijna niet meer?
Onze deelstaatvoorzitter en parlementsafgevaardigde Frank Magnitz is gisteren door drie mannen aangevallen. Ze loerden hem op voor het theater aan de Goetheplatz, toen hij de nieuwjaarsreceptie van de Weser-Kurier in de kunsthal verliet. Ze sloegen hem bewusteloos met een plank en schopten verder tegen zijn hoofd toen hij op de grond lag. Het is te danken aan het dappere ingrijpen van een bouwvakker dat de aanvallers hun plan niet konden voltooien en Frank Magnitz er levens vanaf is gekomen. Hij ligt nu zwaargewond in het ziekenhuis.
Sinds Herman Van Goethem (foto) rector is aan de UA, is de universiteit onopvallend aan het evolueren naar een migrantenuniversiteit, waar moslims, vluchtelingen, asielzoekers en andere ontheemden welkom geheten worden en er alles aan gedaan wordt om hen een goed gevoel te geven. Op termijn zullen eigen Vlaamse studenten een andere universiteit kiezen: een omvolkingsfenomeen dat we vroeger zagen in lagere en middelbare scholen waar Vlaamse leerlingen verhuisden naar een witte school toen er teveel migranten bijkwamen.
"Meer Slaagkansen voor Migrantenstudenten"
De UA wil met een nieuw diversiteitsbeleid de slaagkansen van migrantenstudenten drastisch verhogen. Ze wil meer migranten laten slagen, omdat hun slaagcijfers beduidend lager liggen dan die van Vlaamse studenten. Om de prestatiekloof te dichten zwaait het diversiteitsbeleid met een aantal actiepunten die het studierendement van migranten moeten verbeteren.
Een greep uit het diversiteitsactieplan: 1. Er komen keuzevakken met een exotisch tintje, zoals interculturaliteit, maatschappelijk engagement, migratie, religie en integratie. 2. Kwetsbare eerstejaars krijgen een persoonlijke mentor toegewezen. 3. Groepswerken worden uitgevoerd door een diverse samenstelling van studenten. 4. De niet-westerse cultuur moet meer aan bod komen tijdens de lessen. "De bril waarmee de UA naar de wereld kijkt moet minder westers en minder wit"...
Zucht...
In de praktijk zullen studenten met buitenlandse roots wellicht gemakkelijker leerstof aangeboden krijgen, en deze foefjes worden dan verdoezeld het 'diversiteitsactieplan'.
"Meer Vluchtelingen in de Aula"
Van Goethem vindt zijn aula's te wit. Hij wil er meer kleur in brengen door meer migrantenstudenten aan te trekken. Meer kleur in de aula? Wat is er mis met een witte aula? De drang van Van Goethem naar meer kleur vertaalt hij in een verlangen naar meer vluchtelingen in de aula, omdat vluchtelingen de kans moeten krijgen om aan een hoger diploma te geraken. En daarom wil hij "investeren in asielzoekers om hen in de aula's te krijgen", en "barrieres wegnemen".
In het begin van zijn rectorschap was Van Goethem bereid om halalmaaltijden aan te bieden aan zijn migrantenstudenten opdat ze zich beter thuis zouden voelen aan de universiteit. En ook nog extra begeleiding zouden ze krijgen. En in een later stadium ook nog aparte gebedsruimtes.
Zijn halalmaaltijden waren nog niet koud of hij had het al over middelbare scholieren die meer bijles moesten krijgen om zich voor te bereiden op de universiteit.
"Meer Islam en meer Moslimstudenten"
UA is een moslimvriendelijke universiteit. In de opleiding geschiedenis is er een nieuw vak bijgekomen: "History of the Islamic World". De 'islamwereld' is een verplicht vak voor alle geschiedenisstudenten. Zo wil de UA toegankelijker worden voor moslimstudenten. De bedoeling van de cursus 'islamcultuur' is: de blik afwenden van Europa en globaal verruimen buiten Europa. Think Globely... Vind ik onheilspellend en gevaarlijk klinken. Dus moeten wij leren om minder eurocentrisch te gaan denken? Wat is er mis met westers denken? Met eurocentrisch denken?
De UA trok twee docenten aan voor de islamitische vakken: Malika Dekkiche en Isa Blumi. Beiden prijzen de islamcultuur de hemel in, tot in alle hemelse uithoeken.
Er zit geen chronologische volgorde in mijn tekst, maar ik kan alles als volgt samenvatten: eerst wil Van Goethem meer migranten aan de universiteit, en daarna wil hij dat ze meer slagen. Alsof migranten ondergewaardeerde slimmeriken zijn die de top willen bereiken maar geen kansen krijgen...
Het lerarentekort is alwéér actueel. Het is een afgezaagd refreintje dat tot op den draad versleten is. Het aantal lege vacatures blijft hardnekkig stijgen en campagnes om het lerarenberoep te promoten leveren niets op. En in de toekomst wil niémand nog lesgeven aan een stel halvegaren en bruine taalgehandicapten. Echt niet aantrekkelijk om aan zo'n rommelig zootje les te geven.
Verbazend knap hoe Lieven Boeve en Hilde Crevits de werkelijke oorzaken van het lerarentekort omzeilen. Op meesterlijke wijze blijven ze rond de pot draaien zonder door te dringen tot de kern van het probleem.
Ik heb er genoeg over verteld en daarom verwijs ik naar mijn blogberichten van 8.1.18 - 21.1.18 - 29.4.18 - 12.9.18 - 11.11.18... Een Lieviaanse oplossing voor het lerarentekort staat er op 15.3.16. En op 16.4.16 geef ik een antwoord op 'Waarom leerkrachten afhaken'. Over De Wildgroei in de Schoolbevolking gaat het op 4.8.17 .
Charity Lee is de moeder van Paris (13) en Ella (4). Op een avond toen ze ging werken, liet ze haar kinderen alleen bij de babysit. Maar toen ze thuiskwam was er geen enkel spoor van de babysit, en hoorde ze van de politie dat haar dochtertje dood was en dat haar zoon de moordenaar was. De hele wereld van Charity Lee stortte in bij dit bloedstollende nieuws.
Op die bewuste avond kon Paris de babysit overtuigen dat ze naar huis kon gaan. Hij zou wel op zijn zusje passen. Toen de babysit vertrokken was, ging Paris naar de slaapkamer van zijn zusje en begon haar te slaan en te wurgen, en bracht 17 messteken toe.
Tegen de politie vertelde de jongen dat hij zijn zusje vermoordde om zich te wreken op de heroïneverslaving van zijn moeder. En dat hij 'demonische hallucinaties' had, maar de waarheid kwam toch aan het licht.
Een psychiatrisch onderzoek stelde vast dat hij geen morele of emotionele verantwoordelijkheid kon voelen voor zijn afschuwelijke daad... Later, in de supermarkt gilde een vrouw naar Charity: "Je zoon is een monster, hij moet geëxecuteerd worden."
Tienermeisjes plannen gruwelijke massamoord op kleine kinderen
In het Amerikaanse Florida werden twee tienermeisjes van de Bartow Middle School gearresteerd. In een toilethokje werden ze betrapt met messen in hun bezit. Via hun smartphones ontdekte de politie dat de geflipte tieners een sadistisch plan hadden om jonge schoolkinderen te vermoorden. Tijdens hun arrestatie vertelden de meisjes dat ze kleine kinderen wilden vermoorden en verminken. Ze zouden hun slachtoffers met messen bewerken, en hun bloed opdrinken. En ook van hun vlees eten. "Bloed Drinken en Vlees Eten"... En daarna enkele ledematen aan de schoolpoort leggen, om tenslotte zelfmoord te plegen. Hun arrestatie voorkwam een gruwelijk bloedbad. Als volwassenen zullen ze berecht worden en zullen zich moeten verantwoorden voor poging tot moord, wapenbezit en diefstal.
**********
Satanskinderen zijn geboren voor en door Het Kwade. De geest van Satan kruipt door hun bloed en genen, in hun ingewanden en luchtwegen, vereelt hun ziel en schakelt het gevoelsleven uit. Het Kwade nestelt zich in het kleine lichaampje en blijft er levenslang in woekeren. Duivelskinderen zijn de pestkoppen van de klas, de schrik van de school, zij treiteren hun omgeving, lachen iedereen uit en vernederen hen. Boze kinderen die als zuigeling in de moederborst beten, en 's nachts eindeloos huilen... Bezeten door de duivel! Toen hun leven begon, verbleekten alle sterren en zon en maan verloren de koers van de aarde uit het oog.
Ik ga nu vertellen over een light-versie van een duivelskind.
Geboren om Boef te worden - Lyceumschooljaar 1993-1994- het geval MichaelA.
Op een sombere dag verscheen Michael als nieuwe leerling in het eerste middelbaar. Bliksemschichten en donderslagen voorspelden onheil en tragedie voor leerkrachten en medeleerlingen. Michaels blik en houding straalden een immense slechtheid uit, zoals je van volwassenen soms ook verdorvenheid kunt aflezen. Zijn hele wezen was boosaardig, het kwade zat diep geworteld in zijn aders. Hij was geboren om in de goot en op de richel te eindigen, om als kwaadaardige tumor het leven van zijn naasten te traumatiseren.
Michaels moeder liep alle mogelijke deuren plat van hulpverleners, hulpeloos en hopeloos op zoek naar beterschap voor haar zoon. In haar uitzichtloze tocht kwam ze op een dag terecht bij het Medisch Opvoedkundig Bureau. Deze mensen weigerden ronduit enige behandeling, omdat ze de onopvoedbaarheid van Michaelonmiddellijk herkenden, met dit 'evil' wilden ze niets te maken hebben.
Ondertussen verzamelde Michael in school een hele hoop buizen en zijn agenda stond bol van vernietigende kritieken die geterroriseerde leerkrachten er met bevende hand in schreven. In de klas en op de speelplaats was Michael een onmogelijke leerling. Zijn verrot en verziekt karakter maakte alle contacten met anderen onmogelijk.
Als psychopaat kon Michael zich nog een tijdje handhaven in het lyceum omdat directrice Prutsmans hem krediet gaf. Het mens trapte altijd wel eens door, maar de beslissing om Michael steeds nieuwe kansen te geven was echt wel de grootste stommiteit uit haar loopbaan. Zij had de ijdele pretentie om van Michael nog iets goeds te maken. Zij tolereerde zijn drugsgebruik, het bezit van een speelgoedpistool, het plagen van andere leerlingen, leugens en uitvluchten, vechten op de speelplaats, roken op het toilet, altijd te laat komen, diefstal van gerief van medeleerlingen, nooit maken van taken... Prutsmans zag al deze akelige dingen door de vingers, in afwachting dat ze in de heropvoeding van Michael slaagde. Ze maakte er een prestigeproject van, dat natuurlijk gedoemd was om te mislukken.
Michaels lugubere tijdverdrijf op verscheidene scholen was een doorreis naar een of andere instelling... of de gevangenis... of als gehaaide oplichter door het leven gaan met liegen, bedriegen en misleiden...