Demonstratie “Herdenk de Nakba”, 16 mei 2021.
(Door: Ines van Bokhoven)
Jodenhaat en afkeer van het Westen als resultaat
Eindeloos is onze samenleving islamitische nieuwkomers ter wille geweest en hebben we hun wensen en eisen ingewilligd. Het resultaat? Een zee van Palestijnse vlaggen, Jodenhaat en afkeer van het Westen. Wij zijn te laf om op te komen voor onze waarden, voor zover we nog weten wat die waarden zijn. We denken humaan en verlicht te zijn door politics of appeasement te bedrijven. Maar daar verlies je altijd mee.
Lees verder>>>
***
Kijk eens hoe goed wij geïntegreerd zijn!
Waarom moslims niet integreren. Het probleem is dat moslims niet kúnnen integreren, want dan moeten ze hun moslim-identiteit aan de kapstok hangen, de koran bij het klein gevaarlijk afval buiten zetten en de islam verwerpen. Moslims zijn moslims en zullen altijd moslim blijven. Aan hun eigenheid kan niet geprutst worden.
Hun onvermogen om te integreren zag ik vroeger toen het onderwijs zich uit de naad werkte om de moslimgemeenschap te behagen en de opperste tolerantie aan de dag legde jegens moslimleerlingen en hun ouders. Het resultaat was dat ze zich nog feller vastklampten aan hun rare ideologie, en ons een minachtende blik gunden.
In het onderwijs werden vroeger geldverslindende integratieprojecten gelanceerd om migrantenleerlingen - meestal moslims - te helpen bij hun aanpassing aan onze westerse tradities en gewoontes. Waar het geld naartoe ging was onduidelijk want oorspronkelijk was het bedoeld om 'kansarmoede' te bestrijden. Alleen migranten zijn kansarm, dacht men vroeger.
Moslimmeisjes mochten hoofddoekjes blijven dragen, ook tijdens turnlessen. Integratie? En in de les werd er aandacht besteed aan de ramadan, suikerfeest, offerfeest, en meer van die islamitische aanstellerijen. Integratie? Moslimleerlingen werden gescheiden van hun Vlaamse klasgenootjes om islamlessen te volgen in de klas van de islamleraar. Integratie?
Waarom kunnen moslimleerlingen niet integreren? Omdat ze moslim zijn. Daarom. Omdat ze als moslim bejegend worden, en omdat de scholen de cultus rond de islam instandhouden met het islamonderwijs. Islamleraars en islamlessen verhinderen alle integratie en aanpassing aan de niet-moslimwereld.
Niet alleen het islamonderwijs, er zijn nog andere integratieremmers, zoals het toelaten van hoofddoeken, aandacht voor het vrijdaggebed, het negeren van onwettige afwezigheden van moslimleerlingen, het organiseren van een overvloed aan taallessen en projecten, islamitische feesten in het zonnetje zetten, spijbelen en te laat komen minimaliseren, de thuistaal tolereren in de klas en op de speelplaats, de drempelvrees van moslimouders voor ouderavonden instandhouden, laks optreden tegen koranlessen op woensdagnamiddag...
Kortom, het onderwijs heeft er alles aan gedaan om De Moslimleerling te koesteren en te behoeden voor integratie. Wij plukken de vruchten.
|