Inhoud blog
  • Leerkrachten
  • Het vliegveld van Deurne
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Nieuws Standaard
  • Niet naar een woonzorgcentrum, maar samen oud worden met vrienden. Bent u door ook mee bezig?
  • Brussel krijgt nieuwe toren van 127 meter, maar project is omstreden
  • “Had er eerst geen speciaal gevoel bij”: schaal van Picasso uit Antwerpse kringwinkel geveild voor 12.600 euro
  • Russische generaal gedood met autobom nabij Moskou - Witkoff aangekomen in Rusland
  • Vandaag op tv: de spion in Charlize Theron en de ‘finance bro’ in Jon Hamm
  • Brussel krijgt nieuwe toren van 127 meter
  • Russische generaal gedood met autobom - Witkoff aangekomen in Moskou
  • Christophe De Beukelaer over Brusselse formatie: “We zijn in de zandbak beland”
  • China overweegt uitzonderingen op tarieven voor Amerikaanse producten
  • Witkoff aangekomen in Moskou - “Russische generaal omgekomen bij aanslag met autobom”
    WATIKOVERALOVERDENK
    Bedenkingen bij wat ik lees, zie of hoor!
    08-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het vliegveld van Deurne
    Hallo bezoeker,

    Sedert enige tijd maakt met op de Luchthaven van Deurne er de gewoonte van om de verkeerslichten op de Frans Beirenslaan om de haverklap op rood te zetten. Dat veroorzaakt natuurlijk heel wat ongenoegen bij de automobilisten. Het gebeurt dat de verkeerslichten minuten lang op rood blijven staan terwijl kleine sportvliegtuigjes met ruime tussenpauzes komen landen. Die vliegtuigjes vliegen dan zeer laag over de afsluiting van het vliegveld en staan dan 200 meter verder stil op de landingsbaan terwijl ze nog zowat 2 kilometer over hebben op die landingsbaan.

    Deze werkwijze werd vroeger nooit toegepast. De verkeerslichten werkten toen enkel als er grote vliegtuigen landden of opstegen. Men past het nu naar mijn mening toe om te laten uitschijnen hoe belangrijk het vliegveld wel is, zoveel vluchten.

    In feite is dat niet meer dan pesterij van de automobilisten. Kleine vliegtuigjes die gemakkelijk enkele honderden meters verder aan de grond kunnen komen worden nu gebruikt om een sfeer te scheppen, met name de noodzaak aan uitbreiding van het vliegveld: de noodzaak van de ondertunneling van de Frans Beirenslaan.

    Ik vind het een schande dat sportvliegtuigjes op dergelijke manier verkeersfiles veroorzaken, dat ze tijdverlies en supplementair brandstofverlies veroorzaken bij mensen die meestal om beroepsredenen op de baan zijn. Onverantwoord al die geluidshinder en het gevaar zo dicht in de buurt van een grootstad.

    Ik vind dat niet kunnen. Is het niet aan te raden om de sportvliegerij naar een minder dicht bewoonde buurt te verbannen? Met Zaventem zo dichtbij meen ik dat ook de commerciële luchtvaart in Deurne dient te worden afgeschaft.

    Het terrein dient daarna zeker niet aan de vastgoedsector verpast te worden. Een grote groene long bij in Antwerpen zou zeker niet misstaan.


    Dat de uitbreiding van de luchthaven belangrijk is moet blijken uit de statistieken die je op de website van de luchthaven zelf kan bekijken:

               2007             51.589 bewegingen voor 174.858 passagiers
               2008             38.377 bewegingen voor 125.004 passagiers

               gemiddeld nog geen 4 passagiers per beweging.





    Wat denk jij hierover?


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    21-06-2011
    Zucht.
    Beste, Het verkeerd gebruiken van die verkeerslichten is inderdaad nogal belachelijk, maar bemerk wel dat ze zelfs bij sommige kleinere vliegtuigen NODIG zijn. Indien je met je auto achter een vertrekkend vliegtuig rijdt, kan deze beschadigd worden door steentjes en andere rotzooi die wordt weggeblazen door de stuwkracht van de motor(en). Grotere vliegtuigen blazen probleemloos een hele personenwagen weg. Voor de rest vind ik uw analyse van de luchthaven getuigen van weinig kennis van de huidige situatie. Momenteel is Deurne in hoofdzaak namelijk een luchthaven waar vooral trainingsvluchten plaatsvinden, ZONDER passagiers dus. Bannen uit bewoond gebied wegens gevaarlijk? Kom nu! Wanneer was het laatste dodelijk ongeluk op Deurne? De klacht over lawaaihinder is complete nonsens, aangezien de luchthaven alweer sluit om 22u00. Tel daarbij op dat de grotere vliegtuigen (zoals de zakenvluchten en de Fokker-50's van Cityjet) voornamelijk overdag vertrekken, en ik begrijp niet wat het probleem precies is. Jazeker, je hoort sportvliegtuigjes. Een buur die in de weer is met een grasmachine hoor je ook, passerende auto's hoor je, mensen die in de buurt een tuinfeest houden hoor je, enzovoort. Ik hoop dat u, wanneer u zich wat meer verdiept in de geschiedenis en huidige situatie van de luchthaven, u wat er een wat tolerantere houding aan over houdt. Met vriendelijke groet, Tim

    21-06-2011 om 01:32 geschreven door Tim


    10-11-2008
    Ik vrees dat er weer wel duistere politiek achter zit. Groetjes.

    mandysurprise34.gif

    10-11-2008 om 22:11 geschreven door Mandysblog




    Archief per week
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!