Een webshop kan niet zonder bezoekers. Maar die bezoekers zullen niet vanzelf naar uw webshop komen. U zult ze eerst moeten laten weten dat uw webshop bestaat, en dat u artikelen verkoopt die zij willen hebben. Daarom hebben we hier wat tips verzameld om bezoekers naar uw webshop te trekken.
De eenvoudigste manier om aan meer bezoekers voor uw webshop te komen, is door te adverteren. Google AdWords-advertenties (SEA) zijn daarvoor de meest geschikte methode. Als mensen op zoek zijn naar een bepaald artikel, zullen ze dat meestal via Google zoeken. Weet u de advertentie voor uw webshop op de hoogste posities te krijgen, dan zullen bezoekers daarop als eerste klikken. Bij AdWords betaalt u per klik, dus u kunt het zo duur maken als u zelf wilt.
U kunt ook proberen uw webshop op een zo hoog mogelijke plek in de onbetaalde zoekresultaten van Google te krijgen. Dit doet u door uw webshop te optimaliseren ( SEO) voor bepaalde zoektermen die met uw producten verband houden en waar uw klanten op zoeken. Bij de meeste webwinkel softwares is het wel het geval dat de on page SEO goed staat. Webwinkel Softwares zoals SEOshop hebben vaak al een goede structuur voor de webshops qua SEO. SEOshop is sinds kort overgekocht door Lightspeed eCommerce software. Om erachter te komen waar uw klanten op zoeken, kunt u gebruik maken van meetprogramma's zoals bijvoorbeeld Google Analytics. Dit gratis hulpprogramma houdt bij met welke zoektermen bezoekers op uw site belanden, zodat u de webshop kunt optimaliseren voor deze zoektermen.
Verder is het belangrijk om aan linkbuilding te doen om meer bezoekers naar uw webshop te krijgen. Niet alleen omdat bezoekers zo beter op de hoogte raken van het bestaan van uw webshop, maar ook omdat linkbuilding uw positie in de zoekmachine kan verbeteren. Plaats dus links naar uw webshop op social media, maar probeer ook links op andere sites te krijgen, het liefst informatieve sites die samenhangen met de producten die u in uw webshop verkoopt.
Met deze drie tips bent u al aardig op weg om meer bezoekers naar uw webshop te krijgen. Maar uiteindelijk draait het natuurlijk om terugkerende bezoekers, die ook nog eens iets kopen in uw webshop. Daarom is de allerbelangrijkste tip: zorg dat uw webshop gebruiksvriendelijk is en de bezoeker precies biedt wat hij zoekt!
|