Reis USA 2008

23-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 6
Hoe kan het anders, om 7h00 opgestaan en toch de zonsopgang gemist op de rode rotsen !
De zon gaf al goed warmte als we op zoek gingen naar een ontbijtrestaurant in Sedona. Uiteindelijk bleek de bar op de hoek, waar we gisterenavond nog iets hadden gaan drinken, de enige oplossing. Een uitgebreid ontbijt met eggs, bacon, patatos, toost, fruitsap en koffie, zeker genoeg om de dag weer door te komen.De bagage ingepakt en met het lokale busje reden we gratis naar Tlaqueplaque, een Mexicaans dorpje met pleintjes, fonteintjes gallerijen en boetieks, zeer typische en speciaal. Carine kon niet weerstaan aan de kleren en heeft hier enkele zaken gekocht, unieke dingen die in Las Vegas geshowd worden en dan aangekocht voor in deze boetieks te worden verkocht.
We reden met het busje terug, kochten nog wat proviant en dankzij enkele nuttige tips van de verkoper van de boetiek, reden we naar enkele uitzichtpunten om de rode rotsen op zijn best te kunnen aanschouwen.; het kleine vliegveld in de buurt en Soldiers Pass waar knappe villa's in een ongelooflijk kader zijn gebouwd.
Onze route leidt nu verder langs de 89A, een pittoreske weg door de bossen, richting Flagstaff. In Flagstaff gaf de GPS ons weer foutieve info om naar de Grand Canyon te rijden.We wilden langs een kleine baan (180) naar één van de zeven wereldwonderen : de Grand Canyon, maar hij kende blijkbaar deze weg niet.
Na een lange rit op een hoogplateau dicht bij besneeuwde toppen en hier en daar een plek met sneeuw kwamen we om 15h30 aan in het park.
Het eerste uitzichtpunt was al gewoon overdonderend geweldig ! Niet met woorden te beschrijven, dit moet men zien !
De temperatuur daarboven was nog altijd 16°C met een luchtvochtigheid van 17%, dus aangenaam, zeker in het verwarmende zonnetje.
Er was redelijk veel volk maar niet overdreven, zeer veel Indiërs en Mexicanen.
Men geraakt maar niet uitgekeken en om 17h30 waren we nog vergeten om een hotel te gaan zoeken. Bij de lodges in het park gaan informeren, maar helaas alles was al volzet ! Dan maar uit het park gaan zoeken, maar onderweg hadden we al een Best Western hotel gezien in Tusayan, dus daar naartoe en jawel met onze GOLD-kaart van Best Western kregen we nog een prachtige kamer. Echt één van de beste hotels tot hiertoe. Ons wat "opgetut" en dan naar de bar voor de aperitief en dan een heerlijk maaltijd met de nodige wijn natuurlijk !
Het is nu 23h00 dus weer tijd om in ons bedje te kruipen voor een lange nieuwe dag morgen.
Een zeer interessante website over de Grand Canyon is : www.explorethecanyon.com

Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow