USA_2014west

26-08-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3 : 25 augustus 2014

Goed uitgerust gingen we rond 8u15 naar het ontbijt. Deze keer was er minder volk en de pancakes waren weer overheerlijk, deze keer met kaneelsmaak … mmmm !

Vandaag gingen we nog met de kabeltram rijden, dus een wandeling tot aan het vertrek met de draaischijf, waar de tram manueel wordt gedraaid om terug aan te koppelen aan de kabel en dan de volledige rit tot in het hardje van San Francisco, het shoppingcenter. Spectaculair hoe die tram de zware hellingen neemt en steeds terug moet afremmen aan de dwarsstraten een ware kunst van deze twee mannen. Geen seniortarief maar wel 6,00$ pp om de stadskas te spijzen.

Aan het einde of begin van de lijn stonden de mensen, voornamelijk toeristen in een lange rij te wachten voor een plaatsje, liefst vooraan of hangend aan de tram. Wij gingen nog even in de T-Mobile store om een SIM-kaart te kopen om dan gratis te kunnen bellen en daarna de prachtige Apple Store gaan overvallen !

Een wandeling terug was wat teveel en we besloten de taxi te nemen naar ons hotel waar de auto nog steeds in de garage stond. Na de sanitaire stop vertrokken we met de auto naar het stadspark, één van de grootste van Amerika, en kwamen we zo tot aan de zee. Ondertussen was het al over drie en moesten we toch ook nog naar de Napa Valley vertrekken via de Golden Gate Bridge.

De GPS werd ingesteld richting San José ten noorden van San Francisco. Plots zaten we op de autostrade via de Oakland Bridge die we zeker niet moesten hebben, dan maar de eerste afrit om eens op de kaart te kijken, want de autostrade zat hier blok vast !

We moesten helemaal terug tot aan het park waar we een uur geleden ook al waren geweest om dan uiteindelijk toch op de Golden Gate Bridge aan te komen.

Op het einde van de brug even de parking op om enkel mooie foto’s te nemen van de skyline van deze mooie stad,. die we hier gingen verlaten. San Francisco laat toch altijd een goede indruk na, zelfs na de derde keer !

We hadden vooraf in ons hotel gevraagd of ons volgend hotel bereikbaar was, door de aardbeving, maar er waren geen problemen, enkel TV-ontvangst was er niet in de kamer.

De rit naar de Napa Vallye was niet zo ver en in Napa zelf bleek er toch hier en daar schade aan de huizen, scheuren of afgevallen schoorstenen. Ons hotel had geen enkele schade maar ze waren wel bang geweest.

Op zoek naar een restaurant langs alle wegversperringen bleek niet zo eenvoudig, maar we hebben toch zeer goed gegeten in het bijna enige restaurant/café van de stad.

Morgen de lokale wijnproeverijen gaan bezoeken … en dan zien we wel !