• Terugreis

WeTravel2Griekenland
    Groepsreis 17-24 mei 2024
    24-05-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terugreis

Vandaag liep onze reis ten einde. We maakten er een rustige dag van in ons hotel en werden om 18u opgehaald richting luchthaven. Onze chauffeur liet ons, vanuit de auto, nog genieten van Thessaloniki.

Dankjewel voor de fijne vakantie, het leuke gezelschap, de mooie verhalen, ... het was genieten!

24-05-2024 om 00:00 geschreven door Els

23-05-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zon, zee, rust, ...

We trokken vandaag terug naar het privé strand. En het was genieten! Hilde en P'trick gingen zwemmen in het zeetje. Volgens P'trick was het water warmer dan in het zwembad....

De laatste liedjes/verhalen werden vanavond beluisterd. Nadien gaven we elkaar nog een attentie!

Niet onbelangrijk ... we vertelden elkaar hoe we genieten van ons groepsverlof in Griekenland. Geert stelde voor om volgend jaar met dezelfde groep weer op reis te gaan!

23-05-2024 om 22:43 geschreven door Els

22-05-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Katerini

Vandaag trokken we naar de lokale  markt in Katerini. We ontdekten er veel groenten- en fruitkramen en genoten er van de watermeloen, kersen, aardbeien, ... Er waren ook een drietal viskraampjes. Op het einde zagen we ook kraampjes met merkkledij: onderbroeken van Calvin Klein, Amazon, ..... We sloten onze uitstap af met een etentje waarbij het afrekenen van de maaltijd zo'n uurtje duurde...

22-05-2024 om 22:28 geschreven door Els

21-05-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noten proeven

Vandaag trokken we naar Paralia. We gingen er eerst noten proeven en nadien shoppen. Je mag er de winkeltjes aan de kust vergelijken met de winkeltjes aan onze kust. We kochten dus niet enkel noten en thee, ....maar nadien ook onze eerste souvenirs: magneetjes, olijfzeep, ...

We genoten bij aankomst in ons logement voor de eerste keer van het dakterras met een aperitiefje en mooi uitzicht. Voor herhaling vatbaar ...

21-05-2024 om 22:20 geschreven door Els

20-05-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwenklooster

Na een 'frisse' duik en weerom een heerlijk ontbijtbuffet hadden we een excursie naar het vrouwenklooster Sint Efraïm. 's Namiddags bezochten we ook nog het archeologisch museum. Tijdens het avondmaal werden we verrast door een saxophonist.

20-05-2024 om 00:00 geschreven door Els

19-05-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Olympus

Vandaag maakten we een excursie naar de berg Olympus. We bezochten eerst het bezoekerscentrum en nadien een mannenklooster. Dankjewel chauffeur/gids Matthias en tolk Jos voor de nodige info!

19-05-2024 om 22:55 geschreven door Els

18-05-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagje naar privé strand

Op slechts 20 minuten rijden ligt het eigen zandstrand van het hotel. Hier vonden we vandaag onze welverdiende rust om te bekomen van de lange heenreis. In dit kleine paradijs genoten we van de  geluiden van de natuur, de wind in de bomen, de golven en natuurlijk het zonnetje!

18-05-2024 om 20:48 geschreven door Els

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aangekomen

Om 9u 45 ben ik gisteren in Deurne vertrokken. Aan het Crown Plaza hotel te Antwerpen had de mama van P'trick voor mij een parkeerplaatsje voorzien,  waarvoor dikke merci! Vandaaruit reden we om 11u10 met de bus naar Zaventem. Daar ontmoetten we iedereen aan de Strar Bucks, checkten we in en na anderhalf uur wachten in het vliegtuig vertrokken we tegen 17u. richting Mytilene. Ook onze tussenstop duurde langer dan 20 minuten. Uiteindelijk werden we heel vriendelijk ontvangen op de luchthaven van Thessaloniki door de chauffeur van ons logement die ons naar Villa Sevasti bracht waar we heerlijk ontvangen werden met een drankje en een hapje. Zo lagen we rond  3u vanmorgen in ons bed. We maken er vandaag er rustig dagje van!

18-05-2024 om 06:47 geschreven door Els

15-05-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit vertelt hotel Villa Sevasti**** ons ...

De centrale salon met bar en loungeruimte is het middelpunt van ons viersterrenhotel in Griekenland. Hier speelt het leven zich af - gezamenlijke maaltijden, gezellige uurtjes en leuke gesprekken zijn aan de orde van de dag. Misschien met een kopje koffie, een glas wijn of de lokale tsipouro. Je moet het proberen!

Geniet van het adembenemend uitzicht op de Egeïsche Zee en de berg Olympus op ons dakterras van 280 vierkante meter en het terras van het restaurant. Ga zonnebaden of ervaar 's nachts de zee van lichtjes van Thessaloniki. Luister naar de aangename rust, want er zijn geen drukke wegen in de buurt.

15-05-2024 om 08:24 geschreven door Els

14-05-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit vertelt Hotel Villa Sevasti**** ons ....

U geniet van een verblijf in ons hotel op basis van halfpension. Hotel Sevasti, gelegen in Centraal Macedonië, is met liefde ingericht en ligt verwijderd van de grote steden en drukke toeristische plekken. Het is een plek voor rust en samenzijn, waar u optimaal kunt genieten van het schitterende, rustieke landleven. het hotel is volledig rolstoeltoegankelijk. Met de lift zijn alle verdiepingen gemakkelijk bereikbaar.

De stijlvol ingerichte kamers bieden u een huiselijke sfeer. Ze zijn individueel ingericht met antiek meubilair en foto's die Foti, de hotelier, in de loop der jaren heeft verzameld. De lichte kamers hebben een groot terras met uitzicht op zee. Sateliet-tv, telefoon en Wi-Fi zijn ook aanwezig.