NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • SEBASTIEN BUEMI BLIJFT IN DE FORMULA E MET NISSAN, DUS MET RENAULT
  • HAMILTON WINT GP VAN SINGAPORE EN VERSTERKT LEIDING IN WK-STAND
  • HAMILTON PAKT POLE VOOR VERSTAPPEN EN VETTEL IN SINGAPORE
  • SNELHEIDSBOETE VOOR KIMI RÄIKKÖNEN IN FP2
  • VETTEL NEEMT OPTIE OP POLE IN FP3 IN SINGAPORE
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    14-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AUTOSALON (10) - Vliegende start
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vorige donderdag 12 januari 2012 was het Autosalon nog maar pas geopend voor het grote publiek of ’s avonds al werden 40.000 bezoekers geteld. Vandaag, zondagavond verwacht Febiac, dat er meer dan 150.000 mensen een kijkje zijn komen nemen. Met de twee nocturnes (maandag 16 en vrijdag 20) tijdens dewelke het Salon openblijft tot 22 uur, verwachten de organisatoren met meer dan 650.000 bezoekers deze 90ste editie af te sluiten. Tot zondagavond 22 januari kan nog worden gegrasduind tussen even mooie hostessen als auto's. 

    Voor een merk dat zich uit de strop heeft gewerkt is het van Opel verdienstelijk dat niet minder dan vijf Belgische première's worden getoond in Paleis 5. Je kan er best een dag vertoeven want de Astra GTC laat je niet los met een schitterend design en zijn welbekende rijprecisie. Naast de Astra trekt ook de klasse van de Zafira aan, de veelzijdigheid van de Combo-mixed personenauto/bestelwagen voor gezin, vrije tijd en werk. Dan is er nog de RAK, een trendzoekende experimentele vierwieler die wordt geflankeerd door de nieuwe Ecoflexmodellen. De trekpleister bij Opel is en blijft de mysterieuze Ampera met zijn uitmuntende technische oplossingen.

    Als je Ampera zegt moet ook de RAK e worden toegelicht. Het is een experimentele elektrische auto die een nieuw licht werpt op stadsmobiliteit. Denken zoals Renault met de Twizy deed, de Nissan Land Glider en andere Smera's. Plaatsbesparend zijn is één van de hoofmotto's van de stads-EV's. We staan even stil bij Opel's "RAK e". Het gaat om een tweezitstandem die op batterijen rijdt en dus een uitstoot ZERO. De design ervan is inderdaad hippie te noemen, prachtig gestroomlijnd die mee een topsnelheid van 120 km/h waarborgt. De autonomie is 100 km. "Weinig", horen we zeggen...Dat is juist, maar in een stad is er al snel een stekker of een snellader gevonden. Opel beweert dat 100 km rijden met de RAK e slechts €1 kost. Afhankelijk van lokale wetgevingen is de RAK e ook binnen het bereik van jongeren vanaf 16 jaar.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Opel)




     

    Bijlagen:
    Designstudie van de RAK e cockpit i15112.jpg (667.1 KB)   

    14-01-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AUTOSALON (9) - Autoverkopers zijn nu consulenten en fiscalisten

    Ieder merk heeft een legertje autoverkopers die fier als gieters aspirant kopers wegwijs maken in een productwereld die zo ingewikkeld is geworden dat één item aan een auto al een team op zich zou vragen. Eergisteren vertelden we dat de Opel Ampera de evenknie is van de Chevrolet Volt en dat intuïtie ons zegt dat de Ampera gemakkelijker van de hand zal gaan. Dat zit hem zo. Bij Chevrolet staat de klant niet hoog aangeschreven. De verkoopsters en consulenten, nog net geen psychologen of dokters in de wiskunde, grijnzen wel, een lach wordt een kramp, essentiële vragen kunnen niet écht worden beantwoord. Over de Volt zijn al boekenplanken volgeschreven. Over de Ampera ook, maar die is al meer te zien geweest.

     

    Opel is niet ontsnapt aan het vreselijke GM-avontuur waaruit Chevrolet zogoed als onbeschadigd is uitgekomen. Opel heeft harde noten moeten kraken, maar is steevast terug van weggeweest. Daaruit wordt de nuance geboren om twee dezelfde PHEV (PluginHybridElectricVehicles) met uitgebreide autonomie te verkopen. Bij Opel heeft men het gevoel dat de belangstellende – particuliere kopers zijn zeldzaam – op z’n minst “au serieux” wordt genomen in al wat hij aan vragen stelt.

     

    De arrogantiegraad van de herboren Duitse firma ligt laag. Bij Chevrolet hoog. Met “Wir Leben Auto’s” en een dynamische directie, verkoopsstructuur en een vakkundige Dienst Public Relations overtroeft Opel met alle gemak Chevrolet.. Op Opel staan “gezichten”, “faces”. Bij Chevrolet is het schimmig. Op uitzondering na natuurlijk van meesterbreinen zoals Eric Nève die in het “World Touring Car Championship” zijn managementtechnieken samen met Ray Mallock helemaal uitspeelt voor Chevrolet. Maar dat is andere koek dan een Volt aan de man brengen. Daarvoor heb je mensen onder de mensen nodig. Geen laptopsitters.

     

    Niet noodzakelijk virtueel te zien op facebook. Eerder tastbaar en met menselijke stem. Hoe dichter die bij de argwanende klant komt die niks of niemand nog gelooft in deze herhaling van 1930 van vorige eeuw, hoe groter de kans een koop wordt gesloten. In de fleetmarkt komt daar nog een dimensie bovenop. Daar zijn de aanvankelijke autoverkopers nu consulenten én fiscalisten geworden. Eén van hun belangrijkste eigenschappen is door een vorm van indringende analyse in cijfermateriaal en een goeie pint of een goed glas wijn aan klantenbinding te doen. In hun geval zijn PR-managers overbodig geworden, want zij nemen die functie over. In de meeste autobedrijven is de pr-rol een zeepbel geworden die niet meer bijdraagt tot het vergroten van de verstandhouding met die bedrijven en groepen waar ze op hun beurt van afhankelijk zijn. Tijden veranderen. Vandaag bliksemsnel.(Tekst:Walter Rombauts)

     

     

    Bijlagen:
    Chevrolet Concept, gapen naar de toekomst i13112.jpg (115.7 KB)   

    13-01-2012 om 18:20 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE JUKE SHIRO, TWEEDE EUROPESE PREMIERE VAN NISSAN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nissan trekt op de negentigste “Brussels Motor Show” veel publiek. De puur elektrische LEAF – waarmee ook kan worden gereden – is daar niet vreemd aan. Daarnaast boezemt de nieuwe, nog krachtiger en snellere GT-R, ontzag in en de dromers drummen zich een weg naar de fascinerende auto die toch nog altijd bij uitstek Porsche doet grommen. Maar Nissan’s excentriek gevormde “Juke” telt ook als tweede Europese première van het merk door een speciale versie van de crossover die op slechts 400 eenheden is geproduceerd.

     

    De Juke Shiro baseert zich op het Tekna-uitrustingsniveau, dat onder meer de volgende extra’s omvat: lederen interieur, privacy glas, achteruirijcamera, een I-Key en Nissan Connect. De specifieke meeruitrusting voor de Shiro bestaat uit een unieke koetswerkkleur die de naam “Night Shade Blue” meekreeg. De laagprofielbanden liggen op 17-duims sportieve (1 duim = 25,4 mm) lichtmetalen velgen, zilveren spiegelkappen en deurklinken voor het exterieur. Maar ook het interieur krijgt extra cachet mee door een witte middenconsole en het witte stiksel voor het lederen binnenwerk. Nissan zegt dat de klant voor al dit moois €530 meer betaald.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Nissan)

     

    Bijlagen:
    JUKE SHIRO 13112.jpg (155.5 KB)   

    13-01-2012 om 11:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPEL AMPERA GENOMINEERD VOOR AUTO VAN HET JAAR 2012
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het heropstaande Opel krijst zijn vreugde uit dat de Opel Ampera genomineerd is onder de kandidaten op de begeerde commerciële titel “Auto van het Jaar 2012”. Opel won de titel al drie keer. Met de Kadett E (1985), de Omega A (1987) en de Insignia (2009). De titel hangt mee af van de visie van 59 autojournalisten uit 23 Europese landen. De Opel Ampera bevindt zich onder de zeven finalisten die overschieten in een veld van 35 deelnemers. Op 5 maart 2012 zal tijdens het Autosalon van Genève” de winnaar worden bekendgemaakt.

     

    De Ampera maakt veel kans omdat hij als embryonale elektrische auto een uitgebreide autonomie biedt door de combinatie van een Lithium-Ion batterij die als ze leeg is weer wordt opgeladen door een benzinemotortje dat dienst doet als generator. De autonomie gaat tot over 500 km, het Ottomotortje stoot 27 g/km CO2 uit en is daarmee sowieso al de groenste auto. Dit naast de 65 km die de Opel Ampera puur elektrisch, dus met ZERO-uitstoot aankan.

     

    Door de combinatie van verbrandingsmotor en elektromotor is deze ruime auto met allure eigenlijk een plug-in-hybride. Maar juist die combinatie maakt hem momenteel superieur aan de pure elektrische auto omdat die het met een veel beperkter bereik moeten doen. De Chevrolet Volt is identiek aan de Ampera, maar dreigt toch te verliezen tegen zijn evenknie. Waarom vertellen we eerstdaags.(Tekst:Walter Rombauts/Foto’s:Opel)

     

     

     

    11-01-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AUTOSALON (8)- Ieder merk Clean Car of the Year
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voortgaande op de succesverkoop van de zogenaamde door de overheid gesubsidieerde groene wagens in december 2011, heeft zowat ieder merk een “clean car of the year”. Een clubje zogeheten vakbladen hebben nu ook op de persdag van het autosalon de Opel Ampera, de Chevrolet Volt en de Mitsubishi tot die status verheven. Het is net geen gesjoemel om in de gunst te komen van de betrokken constructeurs. De “boekskes” hebben dringend geld nodig en via vleierij kan er allicht een paginaatje “pub” af. Ook in bar slechte tijden hebben autoconstructeurs, net als banken en regeringen, geld genoeg om het gezicht te redden.

     

    De Opel Ampera en de Chevrolet Volt zijn plug-in-hybridwagens met een kleine verbrandingsmotor die dienst doet als generator als de Lithium-Ion-batterij na 65 km puur elektrisch rijden plat is en weer moet worden geladen. Op die manier kan een autonomie van iets meer dan 500 km worden gehaald en de uitstoot aan koolstofdioxyde is slechts 27 gram per kilometer. Héél groen dus. Hoe deze dure auto’ aan de man zullen worden gebracht is een andere vraag. Maar goed, oprecht groen in stijl, comfort én veiligheid. De beide pronkstukken kregen vorige dagen nog een verder doorgedreven veiligheid tegen brand bij of na een botsing met zijdelingse impact. Dit op advies van de "National Highway Traffic Safety Administration" in Amerika.

     

    De Mitsubishi iMiEV is als puur elektrische auto en dus met ZERO-uitstoot ook “Clean Car of the Year 2012”. Mitsubishi was dat al in 2007, geheel op zichzelf staande. De auto stond model voor de Citroën C-Zero en de Peugeot Ion, die dus ook vandaag dan mede gerust “Clean Car of the Year 2012” zijn. Mogelijk is de – hangende - overname van Mitsubishi door de groep Beherman (wegens wegvallen van Saab) een mogelijke stimulans geweest om die pioniers-Mitsubishi nog eens onder de spots te brengen. Het moet gezegd: het trio Citroën, Peugeot en Mitsubishi rijdt voortreffelijk. Laat daar geen twijfel over bestaan. Maar…

     

    Ook de Nissan LEAF “Car of the Year 2011” rijdt minstens het best, de Tesla en de Fiska Karma nog iets beter. Wat mag voor een spaarpotje van €117.000. Ook de Renault Fluence is een kampioen. In de balans prijs/tegenwaarde en een leugentje om bestwil omtrent de autonomie van 175 km. Maar nu bankiers, regeringen en het hele zootje (-zou Toon Hermans zeggen) door de wereldmand van de geloofwaardigheid zijn gevallen, maakt dat geen verschil meer.

     

    Herstel van vertrouwen aan alle kanten ? Diogenes zou er vanuit zijn ton meevoelend om glimlachen. "Ga uit mijn zon Koning Auto, anders kan ze niet dienen om samen met wind en waterkracht de energie te oogsten om die batterijen te voeden waarmee de elektrische auto’s flitsen." Tenzij we ze gewoon uit de waterstof in de lucht laten rijden. Zomaar, alsof het niets is. Draadloos laden door middel van inductie zoals Drayson Racing met hun LMP1 demonstreert.

     

    In een wereld waarin het licht menselijk en materieel dreigt te doven is er nog veel voer tot discussie om de elektrische auto “erdoor” te krijgen. Iedereen autocoureur, iedereen fotograaf, iedereen journalist, iedereen zijn “Clean Car of the Year” ! Facebook en Twitter zijn er te klein voor. Virtueel. Dat is jammer genoeg ook de titel van “Clean Car of the Year 2012”. Verkracht voor de echte onderscheiding goed en wel is geboren. Maar wel leuke dingen voor de mensen, wars van waarheid.(Tekst en foto’s:Walter Rombauts)

     

     

     

     

     

     

    10-01-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LOLA-DRAYSON B12/69EV WIL IN LE MANS OPHEF MAKEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op zondag 3 juni 2012 gaat in Le Mans “La Journée de Test” door waaraan alle teams deelnemen die veertien dagen later de even beruchte als beroemde “24 Uren van Le Mans” rijden. De kans is groot dat daar bij wijze van demonstratie ook de puur elektrische Lola-Drayson B12/69EV zal aanwezig zijn. Lola en Drayson Racing hebben samen een LMP1 prototype klaar om in 2013 deel te nemen aan het FIA-kampioenschap voor racewagens met ZERO-uitstoot. Puur elektrisch dus.

     

    De bolide die Lola en Drayson Racing klaargestoomd hebben heeft 625 kW (850 pk) vermogen en kan een topsnelheid halen van meer dan 325 km/h. De kompleet elektrische aandrijving komt van een Lithium-Nanofosfaat batterij waarvan de cellen in exclusiviteit zijn gemaakt door “A123-Systems”. Ieder wiel van de auto wordt aangedreven door een axiale Oxford YASA motor. Dat geeft bijgevolg een effect zoals een permanent vierwiel aangedreven auto.

     

    De gunstige essentie daarvan is dat de banden grotere laterale krachten kunnen opvangen omdat het motorkoppel op ieder wiel lager is. Zo krijgt ieder wiel 156,25 kW (212,5 pk) toebedeeld. Terwijl de Lola-Drayson in vormgeving in niets verschilt van een huidige LMP1 auto, is er zeer grote zorg besteed aan de gewichtsverdeling van de componenten om een neutraal tot licht overstuurd karakter te bekomen. De bedoeling van Drayson Racing is in Le Mans aan te tonen over één ronde sneller te zijn dan de benzine- en diesel LMP1’s van het ogenblik. Het team weet echter nog niet concreet raad met de lading van de batterij voor een lange-afstandsrace. Momenteel wordt de lading via inductie en dus draadloos gedaan. Het zal nog vonken in Le Mans. Héél concreet: tijdens de MIA Conference op 12 januari 2012 zal de auto worden voorgesteld op stand 6240 in Hall 6. Dit in het kader van "Autosport International 2012" dat daar loopt tot zondag 15 januari 2012. Lord Drayson zal in persoon aanwezig zijn.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Lola-Drayson)

     

    Bijlagen:
    Lola Drayson LMP1 2011 - Le Mans 2012.jpg (71.5 KB)   

    09-01-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!