NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • HAMILTON BLIJFT SNELST IN SAAIE FP2 VOOR GP VAN FRANKRIJK
  • HAMILTON - MERCEDES - IN ZETEL NAAR SNELSTE TIJD IN FP1 IN LE CASTELLET
  • RENAULT SHOWT IN MARSEILLE EN OP PAUL RICARD LIEFST 17 HISTORISCHE RENWAGENS
  • MORGEN BEGINT DE GP VAN FRANKRIJK F1, OPNIEUW IN LE CASTELLET
  • FORD FIESTA SPRINT CUP IN DE KIJKER IN SUPERPRIX IN ZOLDER
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    22-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG EN MERCEDES ZETTEN IEDEREEN EEN NEUS IN SPIELBERG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Twee Williams-Mercedessen op de eerste rij van de GP van Oostenrijk. Felipe Massa en Vallteri Bottas. Ter aankomst waren het twee Mercedessen W05's op het podium. Nico Rosberg en Lewis Hamilton. Na een zeer goede start van Felipe Massa werd eerst Bottas voorbijgestoken door Nico Rosberg en kwam Lewis Hamilton zich vanuit negende positie startpositie snel op de vierde plaats nestelen. In de tweede ronde moest Sebastian Vettel met zijn Red Bull RB10-Renault zich al naar de stand sukkelen. Hij hernam de race, maar rijdend op een 21ste plaats gaf hij er de brui aan en gaf op. Bij Red Bull zit men er zéér mee verveeld. Tegen 2015 loopt het contract met de Renaultmotoren af. Tussen Red Bull-baas, Christian Horner, teambaas in het veld en Adrien Newey, het geniale brein achter de aerodynamika van Red Bull, zijn er al meerdere gesprekken geweest om tegen 2016 een eigen motor te ontwikkelen. De Renault-power-unit levert niet genoeg vermogen. En bij Mercedes wil men niet direct te biechten gaan.

    De bandenwissels gooiden de boel door elkaar. De overwinning wordt nog altijd op de piste zelf en niet tijdens de pitstops gemaakt. Hoewel die niet anders dan een invloed kunnen hebben. Finaal blijft het bandenwisselen mensenwerk en is dus per defintie onvolmaakt. Voorbeeld: wielenwissel Massa 3"3; zelfde oefening bij Bottas 2"1. Méér dan één seconde verschil dus. Zelfde scenario bij Mercedes: Hamilton 4"00...en Rosberg 3"00. Weer één seconde verschil. Zeker in de F1 is één seconde een eeuwigheid. Zelfs in het gewone verkeer kan een seconde veel uitmaken. Wie één seconde tegen 100 à 120 km/h in zijn achteruitkijkspiegel kijkt rijdt eigenlijk 14 à 15 meter zonder te zien wat voor hem gebeurt. Felipe Massa eindigde vierde, de Fin Vallteri Bottas derde en behaalde met zijn eerste podium de beste prestatie uit zijn F1-debuut.

    In de voorlopige stand om de wereldtitel verbetert Nico Rosberg zijn positie tot 165 eenheden tegenover ploegmaat Lewis Hamilton met 136. Hamilton's uitzicht op een tweede wereldtitel verkleint maar is nog bijlange na niet uitzichtloos. Overigens gaven beiden Mercedescoureurs elkaar in het gesloten wagenpark een knuffel die enige waarachtigheid in zich hield. Dat zou ongezien zijn geweest tussen Prost en Senna. Bovenop het niet winnen in Oostenrijk gaf de Brit Lewis Hamilton toe - wat beleven we nog  ! - gisteren in zijn snelle ronde een rijdersfout te hebben gemaakt. "Ik remde te hard", zei hij "en de auto ontglipte me". Mooi van je Lewis.

    Nico Rosberg's vader Kéké, won vijf keer de GP van Oostenrijk. Dat voor we vertellen dat de Australiër Daniël Ricciardo met 83 punten derde staat in het WK en de Spanjaard Fernando Alonso vierde met 79 op de teller. Viervoudig wereldkampioen, de Duitser Sebastien Vettel met 60...,zijn landgenoot Nico Hulkenberg met 59 en nu sluit die Fin Vallteri Bottas aan in de WK-stand met 55 eenheden. Een andere Fin, Kimi Räikkönen met een Ferrari, kwam in het stuk niet voor. Hij stond in de paddock een ijsje te likken en dacht er het zijne van. Net diezelfde houding als toen hij in 2007 wereldkampioen werd.

    Wat Ferrari met hem gaat doen is niet te gissen. Omgedraaid ook niet. Bovendien is "Iceman" binnen het team erg geliefd door zo ongeveer iedereen. Luca di Montezemolo, bigboss die Domenicali wipte voor ene Mattiaci die van Ferrari Noord-Amerika komt, wordt met de dag zenuwachtiger. Niemand kan blijkbaar het paard (-Ferrari) opnieuw doen steigeren. Volgende afspraak 4 t/m 6 juli voor de GP van Engeland in Silverstone.(Walter Rombauts)

    22-06-2014 om 22:41 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FELIPE MASSA HERRIJST IN POLE VOOR GP VAN OOSTENRIJK !

    De Braziliaan Felipe Massa (33) is de door het lot meest gekrenkte, gekwetste autocoureur van dit F1-tijdperk. Miskend bij Ferrari, zwaar verwond aan het hoofd door een afvliegende schokdemper van Rubens Barrichello's auto op de Hongaroring. Gerevalideerd en verder miskend bij Ferrari. Het leek er zelfs een moment op dat er voor hem geen zitje meer voorhanden was in de F1. Tot Sir Frank Williams hem tot zich riep, samen met de Fin Vallteri Bottas. Om voor Williams met de Mercedesmotor te rijden en de Italiaanse drankreus Martini als sponsor op de maagdelijk witte auto's te zien waarop aleen de Martini-slierten kleur brengen.

    Die Felipe Massa was in 2008 in strijd met Lewis Hamilton voor de wereldtitel. In de laatste race van dat WK reed hij voor eigen publiek de "pole". Brazilië werd even knettergek, zoals nu met de voetbal. Alleen moest het leger niet worden ingezet. Brazilianen weten dat hun "ridders van het vierwielige ros" geen dikke nekken zijn. Nelson Piquet, Ayrton Senna, Rubens Barrichello, ook Felipe Massa, ze verdienen veel geld, maar de massa weet dat ze de minder bedeelden, de straatkinderen, helpen in de mate waarin het in hun macht ligt. Zogoed als anoniem. Voedsel, scholing, kleren, onderdak. Ayrton Senna is niet meer sinds 1 mei 1994, maar zijn zus zet zijn stichting voor de armen voort.

    In chaotische weersomstandigheden waarin alleen een ark van Noach drijvende blijft, reed hij - Felipe Massa - over de eindmeet als...wereldkampioen F1. De luidsprekers logen er niet om. Enkele seconden daarna bleek een door Timo Glock "geblokkeerde" Lewis Hamilto aan de andere kant nog van het circuit rijdend, toch voorbij de Duitser te zijn gegaan waardoor die plaatswinst hem de wereldtitel in handen speelde. Massa en zijn familie huilden bij het nieuws en Lewis Hamilton (Mc Laren-Mercedes) overschreed wat later, glijdend op de waterzee van Interlagos, de eindmeet en behaalde zijn eerste wereldtitel. Nooit zal iemand de waarheid tot op het bot kennen, of Lewis Hamilton "als man" de Duitser Timo Glock is voorbijgereden ofwel de Duitser dermate vertraagde dat inhalen een klein kunstje was...

    Spreken over de zondvloed van de GP van Brazilië F1 in 2008 wordt angstvallig vermeden, een beetje zoals over de tweede wereldtitel van Fernando Alonso in 2006..."Verzwegenheid" is op zich een intrigerend vak in de F1. Voor zover bekend wordt het nergens als dusdanig gegeven. Zeker niet in de Renault of BMW Academy-racescholen. Het vak is alleen aan te leren in het echte leven via "intuïtie" en "logica". Maar daarmee geraak je niet in "pole-position".

    Van 2008 tot vandaag 21 juni 2014 is Felipe Massa geduldig en gelaten een lange kruisweg gegaan. Vandaag is dat kruis van zijn schouders genomen: Hij reed de "pole-position" voor de GP van Oostenrijk Formule 1 die morgen op de Red Bull Ring in Spielberg doorgaat. Tijd: 1'08"759 over 4,326 km. Sneller dan zijn landgenoot Rubens Barrichello die het absolute ronderecord tot vandaag op zijn naam had staan. De ironie wil dat het "de tuin van Red Bull's enegergiedrank is". Uitgerekend dààr en in het bijzijn van oprichter en bigboss Dieter Mateschitz, reed viervoudig én regerend wereldkampioen Sebastien Vetel de dertiende tijd en viel dus buiten de Q3.

    Teamgenoot, Daniël Ricciardo redde de meubelen voor de grote baas en nam met 1'09"466 de vijfde plaats voor het Red Bull-team. Lewis Hamilton maakte in een ultieme poging die "simpele geest" Felipe Massa nog van de pole te drummen door een superronde te rijden. Die resulteerde in een potsierlijke rondtollen van de Mercedes wegens zijn bekende zelfoverschatting. Gelukkig klokte de Duitser Nico Rosberg - leider in de WK-stand - de derde tijd. Zo staat er na de twee Williams-Mercedessen op de eerste rij toch een zilverpijl. Rosberg zal die met zekerheid afschieten. Zo eist de sport.

    Naast deze sterboogschutter staat...Fernando Alonso met de Ferrari. Als op een corrida zittend in de "barrera" (-eerste rij). Maar niet aan de duurdere "sombre"-kant. Wel in die van "Sol". De Spanjaard zal zijn huid morgen duur verkopen. Of hij nu met het "steigerend paard" van Ferrari vecht of met de ezelsdracht die de Ferrari T14 in de nieuwe Formule 1 2014 blijkt te zijn. Morgen om 14 uur spuit er een fontein aan adrenaline in het mooie Oostenrijkse Spielberg.(Walter Rombauts)

    21-06-2014 om 21:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS GEEFT MET ZIJN WILLIAMS IEDEREEN UPPERCUT IN FP3

    De Fin Vallteri Bottas heeft met zijn Williams-Mercedes in een tijd van 1'09" 848 iedereen in de derde vrije trainingen voor de GP van Oostenrijk een "uppercut" uitgedeeld. Teamgenoot Felipe Maas was even aan de spits, dan Rosberg, vervolgens tot ieders plezante verbazing Fernando Alonso die zijn "ezel-Ferrari" even hardleers de spren gaf. Natuurlijk piepte ook Lewis Hamilton (Mercedes) even naar een snelste chrono. Er moesten nog 6' gereden worden in de FP3, dus was Lewis Hamilton voor velen weerom een voldongen feit. Behalve voor Bottas die op 2' voordat de zwartwit-geblokte vlag een einde maakte aan de "spielerei" de chronowijzers vastpinde op de voorlopige pole.

    Want straks om 14 uur zijn er de kwalificaties voor de echte, onveranderbare "pole-position" voor de GP die zondag om 14 uur over 71 ronden wordt gereden. Daarin zullen zowel Nico Rosberg en Lewis Hamilton met hun Mercedes W05 moeten aantonen of zij voeling verliezen met wat in het begin van het seizoen een soort monopolie op eerste en tweede plaatsen scheen. Nu lijkt het of de "klanten" die hun motoren krijgen via deals of "gewoon" kopen een beter "huwelijk" met hun chassis en betere balansen en truukjes vinden die het enige echte fabrieksteam Mercedes minstens evenaart, zoniet straks overstijgt.

    Vooral Lewis Hamilton is daar zeer gevoelig voor. Op zijn hoofd is door het Mercedes-management in de positieve zin een hoge prijs gezet. Lerwis is al wereldkampioen geweest. Een beetje vandaar. En ook dat hij gedeeltelijke eigenschappen zou bezitten van Ayrton Senna sinds 1 mei 1994 zaliger...Wie die bewering - ze is links en rechts te horen - ventileert, vergelijkt appelen met peren. Ayrton Mens Senna oversteeg iedereen, Juan Manuel Fangio is mogelijk zijn evenbeeld geweest (dat moeten we eens aan Sir Stirling Moss vragen). Maar nog maar een rakingspunt vanwege Hamilton aan het goddelijke dat de bescheidenheid van de betreurde Braziliaan ongewild uitstraalde aanhalen is een verbale verkrachting van de betekenis van het woord. Lewis Hamilton is een door een strenge Mc Larenbaas Ron Dennis opgeleide coureur, van kindsaf omzeggens.

    Ron Dennis heeft ook met Ayrton Senna te maken gehad natuurlijk. Ze hebben het samen goed gehad, gelachen, geruzied om centen, de ene plaagde de andere, maar alles viel altijd weer in de plooi. Want harde Ron wist dat als Ayrton in een oog-in-oog gesprek met hem de doelstelling in één of andere race bepaalde, er alleen de duivel zelve iets kon aan veranderen. De vaak voor te "softe" aanziene Senna wist precies hoe hij met zijn voeten op de pedalen van de racewagen zowel moest balletdansen als "rappen" om dat doel te concretiseren. We laten Ayrton verder rusten in Sao Paulo, waar zijn graf als een bedevaartsoord is. Enige verdere vergelijking, nog maar een suggestie er rond, van Hamilton met het stuurgenie zou onwelvoeglijk zijn.

    Los van dat alles is het zodat als de bankencrisis die in 2008 uitbrak niet had plaatsgevonden, Mc Laren Lewis Hamilton niet had laten gaan. Ze zouden de prijs voor hem hebben betaald. Maar de economische crisis die witteboordcriminelen over de wereld hebben uitgestort, is van die aard geweest dat zelfs de rijkste teams, de rijkste autofabrieken (Peugeot moest in 2011 afhaken met hun schitterende Hybrid om zich verder te meten met Audi in Le Mans) en de grootste sponsors moesten afhaken.

    Nadat in 2009 Ross Brawn met zijn ontworpen "Brawn GP" - in wezen al een Mercedes F1 (met atmosferische V8-motor nog wel) de Brit Jenson Button tot wereldkampioen maakte, besloot Mercedes een "come-back" te maken. Michaël Schumacher was de logica zelf in het team. Niet zozeer om zijn zeven wereldtitels, maar omdat hij nog een kleine financiële en grote symbolische schuld aan "de Ster" had af te lossen. Die stamde uit de tijd van het juniorteam met Heinz-Harald Frentzen en Karl Wendlinger als ploegmaten in de toerwagenklasse en ging tot Michaël in 1991 in een Jordan in de GP van België zijn F1-debuut maakte. Betaald door Mercedes. Een andere intrigerend verhaal. Delikaat zelfs.

    Binnen minder dan een uur zal Lewis Hamilton op de Red Bull Ring van Spielberg trachten Bottas van de pole te houden voor morgen. En in alle geval de Williams-Mercedessen in het algemeen en misschien ook die Ferrari van Fernando Alonso...(Walter Rombauts)

     

    21-06-2014 om 13:11 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON RIJDT ZICH IN FP2 IN POLE VOOR GP VAN OOSTENRIJK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het psychologische en stuurkundige gevecht tussen de Duitser Nico Rosberg en de Brit Lewis Hamilton gaat onverdroten voort. In de eerste vrije oefeningen was Rosberg de snelste, in de tweede Hamilton. De enige "constante" was Fernando Alonso. Die bleef op de derde plaats met de Ferrari T14. De Spanjaard is evenwichtiger dan talentrijke Kimi Räikkönen omdat buiten de auto voor hem niets bestaat. Het lijkt wel of hij onthecht is van de objecten, van de materie. "Il Commendatore" Enzo Ferrari had dat ook nogal.

    Eens zei hij woordelijk - zeker na de dood van zijn zoon Dino - "I have in fact, no interest in life outside racing cars". (Ik heb in feite geen belangstelling voor de dingen des levens, behalve voor koersauto's). Mogelijk heeft Alonso daar ook iets over gehoord en focust hij zich op winnen met die Italiaanse "kist". In weerwil van alle middelen die ter beschikking staan, de nieuwe onderdelen die wonderen gingen doen, gedraagt "het steigerende paard" zich als een bokkige ezel. Fernando tracht die onder de knoet te krijgen. Morgenochtend gaan de derde vrije traingen door. Het ochtendgloren laat de zilverpijlen schitteren.

    Mercedes mag de GP van Oostenrijk op de Red Bull Ring met vertrouwen tegemoet zien. Tenzij morgennamiddag bijvoorbeeld een Daniël Ricciardo of een Sebastie Vettel inderdaad vleugels uit hun Red Bull RB10-Renault  krijgen zoals de reclamespot over de energiedrank zegt en in de kwalificaties de sterren voorbij vliegen...Maar als we met de voeten op de grond blijven is het een Mercedes die zondag vanop de eerste plaats vertrekt. Dieter Mateschitz, big boss van energiedrank- en team Red Bull, zou het tegen zondag in de namiddag willen veranderd zien in het scenario van Canada voor veertien dagen. De visionair heeft veel van zijn dromen daadwerkelijk vleugels gegeven. Maar voor eigen deur keren is altijd moeilijker.(wr)

    20-06-2014 om 21:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG EN MERCEDES SNELST OP RED BULL RING

    Oostenrijk en de Formule 1. Vraag aan de doorsnee sterveling wat ze erover weten en het zal duidelijk zijn dat het bitter weinig is. Tot 1964 was het overigens ter plekke een wazig gegeven. Bergkoersen waren er - logischerwijze - in overvloed. Juist voor WO II werd er op een oud militair vliegveld el eens "een koers" gehouden met de toenmalige F1's. Zoals vader Johan Stuck er een Auto Union Type C met dubbele achterbanden over het ongelijke betonnen wegdek moet hebben gestuurd. Maar echt veel is er niet over bekend.

    Toen na wereldbrand II de Formule in - in 1947 à 1948 - gestalte aannam om in 1950 als een volwaardig Wereldkampioenschap "Autoën" (zoals de Winkler Prins Encyclopedie het fenomeen zo opnam) het begin te worden van wat nu al 64 jaar de hoogste confrontatie in autorijden is. Met dit jaar - 2014 - een totaal nieuwe, technisch zeer streng gebonden en betwiste nieuwe "formule". Mensen die een zweem van autosport volgen herinneren zich natuurlijk de namen van o.a. Jochen Rindt - posthuum wereldkampioen in 1971 en uiteraard de nog levende legende Niki Lauda, wereldkampioen 1975, 1977 en 1984. Eén van de grootste autorenners ooit. Senna waardig.

    De nu 4,326 km lange omloop die van eerst Österreichring en dan A1-ring tot "Red Bull Ring" werd omgedoopt moet 71 keer worden afgemaald. Het is een snel en gevaarlijk circuit. Jacky Ickx won er op 16 augustus 1970 (een jaar na het aanleggen ervan) de eerste race met een Ferrari 312B voor ploegmaat Clay Regazzonin en derde werd de betreurde Rolf Stommelen in een Brabham BT33. De 180° Bosch-kurve was de gevaarlijkste plek, door iedere coureur gevreesd, want hij duldde niet de minste fout. In 1975 werd het enige dodelijke ongeval tijdens de trainingen genoteerd. Dat was de Amerikaan Mark Donohue. In 1987 werd het circuit niet meer gebruikt, tenzij in 1995 door de kompleet mislukte "Formule A1". De nu "wakker geworden" Michaël Shumacher won er de laatste reguliere GP. In het totaal werden sinds 1970 slechts 25 GP's op Spielberg gereden.

    Vandaag fungeert de GP van Oostenrijk opnieuw op de F1-kalnder en worden de eerste en tweede vrije trainingen gereden (vanaf 10 uur). De voor de hand liggende gegevens zijn bekend. De Duitser Nico Rosberg verdedigt zijn voorlopige leidersplaats in de stand om de WK-titel met de Mercedes W05. Hij wordt op de hielen gezeten door ploegmaat de Brit Lewis Hamilton. En dan volgt...de Australiër Daniël Ricciardo in een Red Bull RB10-Renault die in Canada de Mercedes-hegemonie brak en zijn eerste GP-zege op zijn naam schreef. Viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel (Red Bull RB10-Renault) zit het een beetje dwars dat Riiciardo hem soms te snel af is, maar heeft ingezien dat het "a part of the game" is en hij alleen door zelfdiscpline en niet op de lauweren te rusten, die situatie kan veranderen.

    Uitslag van de eerste vrije trainingen. Nico Rosberg met Mercedes de snelste voor teamgenoot Lewis Hamilton. Op de derde chrono staat Fernando Alonso, voor een andermaal verdienstelijkr Felipe Massa (Williams Mercedes) en een herboren (?) Jenson Button in de Mc Laren-Mercedes. Kimi Räikkönen, die reed even vooraan, Sebastien Vettel en ploegmaat Daniël Ricciardo (Red Bull RB10-Renault) zittenn voorlopig in het middenveld. Maar dat betekent allemaal nog niets. Deze eerste vrije trainingen waren immers een gezondheidswandelingetje om et de natte vinger eens te voelen van waar de wind kwam. Deze namiddag wordt het al iets ernstiger. Na de kaarten van vanochtend opnieuw geschud te hebben, is het gissen wie de troeven in handen krijgt.(Walter Rombauts)

    20-06-2014 om 11:41 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!