NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • HOE ALONSO EEN PENALTY VERMEED TIJDENS EEN PITSOP
  • SLECHTS VIER WERELDKAMPIOENEN F1 WONNEN DE 24 UREN VAN LE MANS
  • TOYOTA VOLBRACHT MET ALONSO, BUEMI, NAKAJIMA DE KRACHTTOER IN LE MANS
  • WAAROM TOYOTA KWETSBAAR BLIJFT IN DE RESTERENDE TIJD IN LE MANS
  • GEVAARLIJK DUEL TUSSEN LEIDENDE TOYOTA'S BEHEERST LE MANS
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    26-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VALTTERI BOTTAS KRIJGT DERDE SEIZOENZEGE CADEAU VAN HAMILTON

    De Fin Valtteri Bottas heeft met Mercedes de GP van Abu Dhabi gewonnen voor viervoudig wereldkampioen Lewis Hamilton. Het is een saaie race geweest, op de bandenwissel na, trainingsnelste Bottas van start tot finish aan de leiding. Met naar het einde toe zijn ploegmaat Lewis die tot op iets minder dan 2" seconden van de Fin kwam.

    Bij wijze van groet zou men kunnen zeggen, want de Brit liet zich terug top op 4" afzakken om tweede te worden. Mogelijk gaf hij zijn ploegmaat de zege "cadeau" voor de bewezen diensten gedurende een héél lang en moeilijk seizoen. Mercedes is door het tweetal weerom en voor de vierde maal wereldkampioen bij de constructeurs geworden.

    De rest van de race samenvatten is simpel. Onze Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda) werd twaalfde en neemt afscheid van de Hondamotor om volgend jaar met een Renaultkrachtbron een beter F1-seizoen bij Mc Laren te rijden. Vettel en Räikkönen, derde en vierde zagen hun Steigerende Ferrari's op ruim 20" van de Mercedessen gereden. Max Verstappen (Red Bull) reed braaf naar de vijfde plaats, terwijl zijn ploegmaat Daniël Ricciardo in de 21ste van 55 ronden met een hydraulica-probleem moest opgeven.

    Bij Renault is iedereen gelukkig dat Nico Hülkenberg zesde werd  - in weerwil van een 5"-straf - en daarmee ook de zesde plaats in de constructeursstand voor de Franse autobouwer verzekerde. Het verschil in prijzengeld tussen zesde en zevende plaats bedraagt...9 miljoen dollar...  Felipe Massa (Williams) reed zich in zijn laatste race nog in de punten. De kaarten liggen duidelijk op tafel. Nu begint het Wereldkampioenschap Formule 1 2018.(Walter Rombauts)

    01. Valtteri Bottas (Mercedes)

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    05. Max Verstappen (Red Bull)

    06. Nico Hülkenberg (Renault)

    07. Sergio Perez (Force India)

    08. Esteban Ocon (Force India)

    09. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)

    10. Felipe Massa (Williams)

    12. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)

    26-11-2017 om 16:10 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS SCOORT VIERDE POLE IN GP VAN ABU DHABI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Fin Valtteri Bottas heeft met Mercedes in 1'36"231 zijn vierde pole-position gereden. Hamilton werd nochtans in zijn plaats verwacht want de nieuwe viervoudige wereldkampioen - met goud op de nieuwe helm - domineerde de FP2 en FP3. De eerste vrije oefeningen (Free Practice 1) FP1 moest hij aan eveneens viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel (Ferrari) laten. In de race van morgen over 55 ronden van 5,554 km op het Circuit Yas Marinas zal Valtteri Bottas nog pogen vice-wereldkampioen te worden ten nadele van Sebastien Vettel die nu nog tweede staat in de WK-stand. Natuurlijk zal de Duitser dat niet zomaar laten gebeuren. Maar met explosieve startrijen is iedere GP kompleet onvoorspelbaar geworden. Er is nog een ander spanningsveld in Abu Dhabi: tussen Mercedes en Hamilton over een contract voor 2019. De big-boss van Mercedes, Dieter Zetsche krijgt bijna een hartinfarct bij de gedachte dat de Brit in 2019 naar Ferrari zou trekken.

    Naar verluidt zou de ceo van Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, daar niet vies van zijn. Dus wordt Lewis Hamilton 45 miljoen euro voor een jaar geboden. Dit weekend zou dat in Abu Dhabi worden getekend, tenzij Lewis nog iets meer kan verzilveren door langer poker te spelen. Hij is de beste coureur van het ogenblik, lacht om de "Paradise Papers" waarin zijn naam op de lijst staat, net als die van Guy Verhofstadt. Die is er niet op geraakt door stuurkunst, eerder door volksverlakkerij, een héél andere kunst. Lewis Hamilton denkt aan een vijfde wereldtitel zoals Juan Manuel Fangio die in 1954 na enkele races bij Mercedes een eerste keer €1500 kreeg....Hij was dan al wereldkampioen geworden in 1951 met...Alfa Romeo.

    Of hoe de F1 van gedaante is veranderd op 67 jaar. In 1978 stichtte Bernie Ecclestone (87) de Formule One Constructor Association (FOCA) die even in de clinch ging met de FIA in Parijs. Maar Ecclestone won het pleit en kreeg gedaan dat televisierechten ontstonden, dat de eerder van mecenassen afhankelijke autocoureurs, betaald werden en de teams naar prestaties uit de bijeen gebrachte pot werden betaald. Nu is iedereen in de Formule 1, mits enige functie, gewoon steenrijk. Morgen is er de GP van Abu Dhabi, de laatste race van het seizoen en die van Felipe Massa. In een decor als een fata morgana, zoals de wereld er voor ieder mens zou moeten uitzien.

    Eén waarin welstellend zijn de norm is en niet de armoe de abnorm zoals hier in ons Oude Continent. In 2018 krijgen de bolide's het door de FIA doorgeduwde Halo-systeem, een driehoekige kooi boven het hoofd van de coureur. Draconisch gezicht. In 2020 lopen de Concord Accoorden af. Daarna doet het Amerikaanse Liberty Media, sinds maart 2017 nieuwe eigenaar van "de grot van Ali Baba" met de F1 wat ze willen. Mogelijk houdt Ross Brawn nog een laatste restje historiek overeind, want de kans groeit dat tegen die tijd na de aankomst een coureur met een simpele dozen-opener uit zijn bolide wordt bevrijd. (Walter Rombauts/Foto: Mercedes en wr)

    01. Valtteri Bottas (Mercedes)                             1'36"231

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'36"403

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                              1'36"777

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)                            1'36"959

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                               1'36"985

    06. Max Verstappen (Red Bull)                            1'37"328

    07. Nico Hülkenberg (Renault)                            1'38"282

    08. Sergio Perez (Force India)                            1'38"374

    09. Esteban Ocon (Force India)                           1'38"397

    10. Felipe Massa (Williams)                                1'38"550

    13. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)          1'38"808

    Bijlagen:
    Juan Manuel Fangio, grootser bestond en bestaat niet.jpg (2.7 MB)   
    Op zijn 80ste verjaardag reed JM Fangio de W196 nog eens over de Ring zoals hij alleen dat kon i30914.jpg (698.5 KB)   

    25-11-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WE LEVEN NAAR DE LAATSTE RACE F1 TOE VAN 2017: ABU DHABI.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vrijdag beginnen de eerste vrije trainingen voor de GP van Abu Dhabi, de laatste GP van een bewogen 2017 in de Formule 1. Er is veel gebeurd in dit jaar. CVC (Bernie Ecclestone) heeft de F1 voor 31 miljard dollar aan het Amerikaanse Liberty Media verkocht. De Brit die in 1979 met de Formule One Constructor Association (FOCA) de moderne fysionomie van de sinds 1950 historische F1 bepaalde, mocht aanvankelijk nog één jaar CEO blijven.

    Maar big-boss van Liberty Media, Chase Casey, had ook jong bloed nodig. Dat vond hij in het motorengenie Ross Brawn. In de 67 jaar historische F1 die teneinde lopen in 2020 met het einde van de Concorde Agreements met de FIA, bleken Ross en Bernie nogal wat wrijvingen te hebben gekend. Op de vraag van de Amerikanen of Ross Brawn het nieuwe "Bernie-gezicht" wou worden, gaf Brawn een ja, gekoppeld aan de voorwaarde dat Bernie Ecclestone (86) per direct aan de deur zou worden gezet. Zo geschiedde.

    Als in 2020 de Concorde-Accoorden een einde nemen ontstaat er een nieuw tijdperk in de post-historische Formule 1. Liberty Media wil eenvoudiger motoren en meer autoconstructeurs betrekken in de F1. Ross Brawn kan voor de motoren-inbreng zorgen. Liberty Media poogt nieuwe constructeurs te vinden. Momenteel zijn de betrokken automerken Mercedes, Renault, Honda, en Ferrari (Fiat). De aantrekkingskracht van de F1 op autoconstructeurs is niet meer zo groot. Wegens kostprijs, het verhoogde Barnumgehalte van de Amerikanen en het naderend einde van de doorontwikkeling van de verbrandingsmotoren, benzine én diesel.

    De Formula E - puur elektrische éénzitters - kent een stijgende populariteit. Jaguar, Renault, Audi en andere Mercedessen zijn méér dan geïnteresseerd. Renault domineerde met het e-dams-team de eerste drie seizoenen. Ze wonnen zowel de coureurs- als de constructeurtitel. Nu het vierde seizoen zich aandient en de Formule E ook volledig van gedaante zal veranderen trekt Renault zich als sponsor van het e-damsteam terug. Maar blijft actief in de Formula E waarin grote namen rijden zoals Sebastien Buemi (drievoudig kampioen), Nelson Piquet jr, Nicolas Prost, en het lijstje zal weldra nog kunnen aangevuld worden met mogelijk Felipe Massa, Jenson Button en andere Rubens Barrichello's die de F1 hebben verlaten. Er is een boeiende story hierin op komst.

    Renault dat straks 117 jaar in de hoogste regionen van de autosport tuft, blijft een vaste waarde in de Formule 1. Volgend jaar maakt Mc Laren van een Renault 1,6 liter V6 Turbo gebruik om de Honda te vergeten die het merk heeft belachelijk gemaakt. Renault's eigen team dingt opnieuw naar overwinningen in 2018. Renault verzamelde 11 wereldkampioens-titels, 12 Constructeurtitels en won 172 GP' met 24 verschillende autocoureurs.

    Los daarvan heeft Renault - dat auto's maakt sinds...1898 - zich een prominente plaats verworven in de productie van Elektrische Voertuigen (EV's= Electrical Vehicles) en er wereldwijd al 120.000 van verkocht. Renault is Europees leider in de elektrische auto met de ZOE en de Twizy terwijl ze in de bestelwagens aanwezig zijn met de Kangoo Z.E. Deze EV's steken schril af tegen de glitter van Tesla maar bieden wel veel concretere gebruiksvoorwaarden dan de Californische gigant. Al was het alleen al maar de prijs. Als vrijdag de GP van Abu Dhabi begint, speelt dit alles onderhuids industrieel mee. Omdat de de door de FIA gereglementeerde autosport een industrieel schaakspel is met de naam geld.(Walter Rombauts/Foto's: Renault, Mazda en Tesla)

    21-11-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!