Weg met wegwerp en plastic! Zo luidt het credo van ECOlunchbox dat roestvrij stalen lunchtrommels en snackdoosjes op de markt brengt. Het Amerikaanse merk ijvert voor een wereld zonder plastic. En, waarom niet beginnen bij de lunch, bedacht oprichtster Sandra Ann Harris. Met ECOlunchbox biedt ze een perfect alternatief op alle plastic lunchverpakkingen en broodtrommels. De herbruikbare roestvrij stalen brooddozen zijn overigens niet alleen gezond voor mens en planeet, maar ook erg praktisch en leuk om mee te nemen! Is het al lunchtijd?
Een gemiddeld gezin produceert jaarlijks – enkel en alleen tijdens de lunch – 4320 stukken afval. Onze afvalberg wordt alsmaar groter, en stilletjes aan ook de bewustwording. Moeten we iedere dag zoveel plastic gebruiken? Er zijn toch natuurlijke alternatieven genoeg? Deze vragen stelde Sandra zich als journaliste ook. Na research bleek bovendien dat ze nergens bewijs vond dat plastic veilig is. Het is én blijft een gevaarlijke en ongezonde mix van chemicaliën, niet alleen schadelijk voor het milieu, maar ook voor je eigen gezondheid.
Lunch voortaan plastic-, vinyl-, PVC-, BPA- én loodvrij, maar ook gevarieerd! ECOlunchbox biedt verschillende roestvrijs talen lunchtrommels en snackdoosjes, in alle vormen en groottes. Ze zijn zowel plastic-, vinyl-, PVC-, BPA- als loodvrij en bevatten bijgevolg geen giftige stoffen. Daarnaast speelt ECOlunchbox in op de trend van gezond en veelzijdig eten. De tijd dat je steeds een broodje kocht op weg naar het werk of school, lijkt voorbij. Zelfbereid en bovenal gevarieerd zijn de lunchmaaltijden van nu. En daar krijg je ook nog extra energie van!
Voor een healthy lunch:
ECOlunchbox oval: ovalen RVS lunchtrommels ideaal voor salades, bevat ook lekvrij uitneembaar snackdoosje (voor dressing of dipsaus), kan ook apart gebruikt worden voor tussendoortje zoals yoghurt, lekdichte sluiting van 100% bpa-vrij en gifvrij kunststof. Advies verkoopprijs € 27,95
ECOlunchbox tri bento: Ronde driedelige RVS lunchtrommel, Ideaal wanneer je pas op allerlaatste moment stukjes kip, ananas of dressing wil toevoegen aan salade, 3 afzonderlijke lagen passen naadloos op elkaar, gebruiksvriendelijk kliksysteem (ook voor kinderen) Advies verkoopprijs € 29,95
ECOlunchbox three-in one (giant): 3-in-1 RVS lunchtrommel Ideaal om 3 verschillende gerechten mee te nemen, bevat 2 grotere, stapelbare lunchtrommels én 1 kleiner snackdoosje. Niet lekdicht: dikke vloeistoffen (zoals curry, mayonaise of dressing) kunnen wél. Giant versie voor grote eters. Advies verkoopprijs € 27,95 en € 49,95
ECOlunchbox solo cube & ECOlunchbox solo rectangle: Vierkante (& rechthoekige) RVS broodtrommel, ideaal voor boterhammen, Advies verkoopprijs € 23,95
PACK IT AND SNACK IT
ECOlunchpod & ECOdipper : Klein rechthoekig (& rond) RVS snackdoosje, ideaal voor kleine snacks als druiven, nootjes of bessen Advies verkoopprijs € 9,50
NAAR BUITEN!
ECO lunchtray Kid’s Tray & Camping Tray. Onbreekbaar RVS bord met 3 aparte vakken, ideaal tijdens picknick, op camping, voor barbecue, … Kleinere versie voor kids ook voor alledaags gebruik Advies verkoopprijs € 13,95 en € 17,95
MET EEN HART VOOR DE OCEAAN
De gebruikte kleuren en tekeningen voor de Blue Water Bento collectie refereren naar onze mooie blauwe oceanen waarin helaas al te veel plastic soepen zijn aangetroffen. Slechts 1% van alle plastic wordt immers gerecycleerd; de rest belandt op stortplaatsen en… in zee.
ECO splash box™ & ECO splash pod™ : Rechthoekige RVS lunchtrommel, lekvrije blauwe siliconen sluiting, assen twee kleinere ECO Splash Pods in, kan je ook apart gebruiken als handige snackdoosjes Advies verkoopprijs € 26,95 en € 14,95
ECO seal cup solo™ & ECO seal cup trio™ : Rond RVS snackdoosje, lekvrije groene siliconen sluiting. Trio-versie bevat 3 kleurrijke snackdoosjes, passen precies in elkaar Inhoud: 600ml, 360 ml en 240ml. Advies verkoopprijs € 11,95 en € 35,95
Alle producten zijn onbreekbaar en kunnen in de vaatwasser, maar niet in de microgolf (wel in de oven). Verkrijgbaar vanaf heden bij Robuust, The Zero Waste Shop en vanaf midden juni ook bij AS Adventure.
ECOlunchbox werd in 2008 opgericht door de Amerikaanse Sandra Ann Harris. Ze streeft ernaar om, samen met haar gezin, zo gezond en duurzaam mogelijk te leven. Daarom dronken ze al uit roestvrij stalen waterflessen, maar daarnaast wilde Sandra graag haar lunch ook veilig en duurzaam houden. Nadat ze een tijd heeft gezocht naar een veilige broodtrommel en die nergens kon vinden, heeft ze besloten er zelf één te ontwerpen. En zo ontstond het familiaal geleide ECOlunchbox dat verantwoord geproduceerd wordt in Thailand, China en India.
1 op 3 vrouwen wil meer kleur dragen, maar durft niet ...
Innovatief My Color Passport is betrouwbaar kompas voor persoonlijke kleurenkeuze. Passende kleuren kiezen is voor velen een dilemma. 2 op 3 vrouwen laten zich daarom adviseren door familie, vrienden of winkelbediende bij hun aankopen van kleding of make-up. Toch is meer dan de helft van de vrouwen niet zeker van haar kleurenkeuze. Het innovatieve My Color Passport biedt hen voortaan een laagdrempelig alternatief. Met een professionele kleurenanalyse, een gepersonaliseerd kleurenpaspoort, een app en een online trendmagazine is My Color Passport een feilloze gps bij het kiezen van de juiste kleur. Bovendien verbreedt My Color Passport de waaier aan mogelijke kleuren en kleurencombinaties aanzienlijk en brengt het letterlijk meer kleur in het leven.
Kleur bepaalt voor 85% de manier waarop wij naar elkaar kijken, onze emoties beleven en beslissen over aankopen. Toch zegt 61% van de consumenten meestal dezelfde kleuren te dragen. 1 op 3 wil wel andere kleuren uitproberen, maar durft dat niet. De vrees om verkeerd te kiezen is terecht want zij is de oorzaak van 1 op 10 miskopen.
Door meer dan 8000 kleurenreferenties te registeren en te analyseren welk effect zij hebben op onze hersenen, ontwikkelde My Color Passport een universele kleurentaal. Deze laat toe om voor elk individu het juiste kleurenprofiel op maat samen te stellen. Hierdoor kies je gemakkelijker en 100% zeker de juiste kleur en passende combinaties met andere kleuren. Zo laat My Color Passport je nieuwe kleuren ontdekken, die je anders nooit zou kiezen. My Color Passport maakt als kleurencoach je ook meer bewust en zelfzeker bij je keuzes. Meer kleur in make-up of garderobe brengen, levert ook meer positieve feedback en complimenten van anderen op. Hierdoor voel je je beter bij jouw aankoop én in je vel.
“My Color Passport betekent een belangrijke innovatie op het vlak van kleurenadvies. Onze wetenschappelijk onderbouwde methode breekt met alle gekende conventies en brengt het kiezen van de kleuren die het best passen bij ieder individu naar een nieuwe dimensie. My Color Passport zorgt 24/7 voor eenvormig en betrouwbaar kleurenadvies omdat het werkt met een gemeenschappelijke kleurentaal. Het breekt het kleurenpalet van de consument letterlijk open, waarbij zich een hele nieuwe wereld aan kleuren aanbiedt,” aldus woordvoerder My Color Passport.
Feilloos kleur kiezen
Je start met een bezoek aan een professionele My Color Passport expert voor een persoonlijke kleurenanalyse op basis van de kleur van de huid, ogen, haar en persoonlijke smaak. Deze test duurt een tiental minuten, waarna je het paspoort ontvangt met persoonlijke kleurenwaaier en -combinaties. Je krijgt ook toegang tot de My Color Passport-app voor mobiel of website, die je voortaan feilloos gidst door een onuitputtelijke (persoonlijke) kleurenwereld. Voor elk seizoen krijg je eveneens op mobiel of website toegang tot een digitaal trendmagazine met kleurenadvies. Verder biedt My Color Passport dagelijks kleurennieuws op zijn online platform. My Color Passport is verkrijgbaar bij een selectie van ICI PARIS XL-winkels en voor iedereen toegankelijk aan de prijs van €29,90.
Belgen zijn genieters en willen dit moment langer vasthouden - Zomer brengt een nieuwe trend voor een veranderende consument
Met de start van de lente en de zomer in aantocht verschijnen de terrassen opnieuw in het straatbeeld. Belgen zijn volgens een studie in opdracht van het AB InBev merk Hoegaarden fervente terrasbezoekers. Zij willen er ook steeds langer genieten, met minder alcoholconsumptie. Daarom vergroot AB InBev het Hoegaarden aanbod uit met een alcoholvrije Radler in twee smaken: Lemon & Lime en Agrum.
Nationaal Terras Onderzoek: Meer dan 90% van de Belgen genoot vorige zomer van een terrasje, waarbij vooral 55-plussers het er goed van nemen. Voor ruim de helft van de Belgen is een terrasbezoek een welverdiende ontspanning, waarbij 2 op 3 vooral van het mooie weer wil genieten. Vrouwen (50%) doen eerder een terrasje na het shoppen, mannen (20%) het meest na het sporten. De ondervraagden vinden een caféterras (44%) de beste keuze om te genieten. Na hun thuisterras bezoeken zij het liefst een terras op een marktplein (25%). Belgen drinken op een terras iets liever een alcoholhoudende drank (57%), waarvan 44% bier, dan een drankje zonder alcohol (41%), waarvan 27% frisdrank.
Langer genieten, met minder alcohol: “We merken dat er een maatschappelijke verandering aan de gang is”, zegt Jean-Jacques Velkeniers, Business Unit President West Europe, “mensen willen meer en langer genieten. Ze hechten daarbij steeds meer belang aan een verantwoorde consumptie van alcohol. Vooral als ze op een veilige manier terug naar huis willen rijden”.
Voor mensen die op zoek gaan naar laag-alcoholhoudende of niet-alcoholhoudende bieren was het aanbod in België tot voor kort beperkt. “Nochtans is dit geen wijdverspreid fenomeen”, aldus Jean-Jacques Velkeniers, “in Spanje maakt het aandeel laag-alcoholhoudende of niet-alcoholhoudende bieren 18% uit van het totale biervolume. In Duitsland, toch ook een land met een sterke biertraditie, al 10%. In België is dat amper 2,2%, dit is slechts de helft van het Europees gemiddelde”.
Om consumenten meer keuze te kunnen bieden, engageert AB InBev zich er toe om haar gamma laag-alcoholhoudende of niet-alcoholhoudende bieren verder uit te breiden. AB InBev stelt als mondiale brouwer de doelstelling voorop om tegen 2025 maar liefst één vijfde van haar totale biervolume wereldwijd in laag-alcoholhoudende of niet-alcoholhoudende bieren te brouwen.
Hoegaarden Radler 0.0: wel de bierervaring niet de alcohol
Uit de studie blijkt duidelijk dat mensen het fijn vinden om bier te drinken op een terras. Ze willen er samenkomen met vrienden voor een verfrissend biertje. Dat glas bier moet vooral lekker smaken en niet noodzakelijk alcohol bevatten. “Om die reden lanceren we binnen het Hoegaarden gamma onze nieuwste innovatie: een Radler bier zonder alcohol. Radler bier is een combinatie van bier met toegevoegde vruchtensappen”, licht Alexandra Van Impe, Marketing Manager Hoegaarden bij AB InBev, toe. “We stellen immers vast dat terrasfans vooral op zoek zijn naar verfrissing en een fruitige smaak. Hoegaarden leent zich dan ook perfect voor deze innovatie, gezien het witbier van nature al toetsen van koriander en sinaasappel in haar smaakpallet heeft”, aldus nog Alexandra Van Impe.
Bovendien weet de consument deze innovatie wel te smaken. Tijdens een consumententest in het Nederlandse consumentenprogramma Kassa kwam Hoegaarden Radler Lemon & Lime (2.0) als best scorende Radler op de Nederlandse markt naar voor. “Dit is inderdaad een mooie opsteker. We zijn ervan overtuigd dat ook de Belg deze zomer de weg naar onze Hoegaarden Radlers weet te vinden en te appreciëren”, besluit Alexandra Van Impe. “Het aanbod binnen het Hoegaarden gamma is er alvast want meer dan de helft van ons totale Hoegaarden volume is al laag- of niet-alcoholhoudend”.
Tijdens de zomermaanden brengt Hoegaarden ook het terras tot bij de consument door middel van de pop-up Hoegaarden terras bus: een uitklapbare dubbeldekker waar mensen het Hoegaarden gamma verder kunnen ontdekken en kennis kunnen maken met de Hoegaarden Radlers. Hoegaarden Radler 0.0 bestaat in twee smaken: Lemon & Lime en Agrum en is vanaf nu beschikbaar in de winkel en in de horeca.
* Het onafhankelijke onderzoeksbureau IPSOS voerde in opdracht van ABInBev een onderzoek uit bij een representatieve steekproef van 1.000 meerderjarigen in België. Dit onderzoek peilde naar het terrasgedrag van de Belgen.
Hoegaarden heeft een bijzonder uniek erfgoed. Van het originele Hoegaarden witbier dat voor het eerst werd gebrouwen in de middeleeuwen in het gelijknamige Belgische dorpje in Vlaams-Brabant, is het uitgegroeid tot een wereldwijd bekend authentiek Belgisch witbier. Hoegaarden is niet alleen in België een geliefd bier, het is een internationaal biermerk dat verdeeld wordt in meer dan 70 landen en bovendien ook één van de snelst groeiende focusmerken van de groep AB InBev. Dit troebel witbier, op smaak gebracht met sinaasappelschil en koriander, is een verfrissende dorstlesser met een zachte smaak en een aangenaam fruitig karakter. Het wordt gekenmerkt door zijn natuurlijkheid en authenticiteit. Hoegaarden witbier is een ideaal zomerbier, dat wordt geserveerd in het bekende zeshoekige glas. Voor nog meer verfrissing plaatst men het Hoegaarden glas vooraf even in de diepvriezer. Andere bieren die deel uitmaken van de Hoegaarden-familie zijn; Hoegaarden Rosée, Hoegaarden 0,0, Hoegaarden 0,0 Rosée, Hoegaarden Grand Cru, Hoegaarden Verboden Vrucht en ook Hoegaarden Spéciale. De nieuwste innovatie in de Hoegaarden-familie is Hoegaarden Radler. Deze is verkrijgbaar in 2 varianten: Hoegaarden Radler Lemon & Lime en Hoegaarden Radler Agrum. Sinds de lente 2016 is er ook een 0.0 versie van elke Hoegaarden Radler smaak op de markt. Bezoek ook onze websites: www.hoegaarden.com en www.ab-inbev.be
Bezoek de iconische van Game of Thrones filmlocaties in Kroatië
Heb je ooit de schandelijke voetsporen van Cersei willen volgen, in de troonzaal van Daenerys willen zitten of een coup willen plannen in de tuinen van de Red Keep? Nu het nieuwe seizoen van Game of Thrones eraan komt, is het misschien tijd voor een trip naar Kroatië om de iconische locaties in het echt te zien.
De HBO-serie Game of Thrones loopt nu vijf seizoenen. Telkens was Kroatië de filmlocatie bij uitstek. De iconische kuststad Dubrovnik, dat dienst doet als King’s Landing, de hoofdstad van de Zeven Koninkrijken, en Split, zijn twee van de belangrijkste locaties uit de serie. Dat heeft het toerisme in Kroatië de laatste jaren een boost gegeven.
De oude stadsmuren : De oude stadsmuren van Dubrovnik zien eruit alsof ze speciaal voor de serie werden gebouwd, maar in feite dateren ze uit de dertiende eeuw. Later werden ze nog verbouwd en versterkt. Ze staan bekend als een van de grootste vestingwerken uit de middeleeuwen, aangezien ze toen nooit werden doorbroken. Elk seizoen opnieuw brengen ze King’s Landing tot werkelijkheid.
De schuilplaats van Daenerys : De beroemdste bezienswaardigheid in Split is het Paleis van Diocletianus, een 1.700 jaar oud monument dat op de UNESCO-werelderfgoedlijst staat. Binnen de muren en in de kelders ervan traint Daenerys haar drie draken. Daar sluit ze hen uiteindelijk ook op, na hun moorddadige aanvallen. Het paleis diende oorspronkelijk als verblijf voor Diocletianus, een van de grootste Romeinse keizers, na zijn aftreden in de vierde eeuw na Christus. De bovenste verdiepingen zijn niet bewaard gebleven, maar omdat de ondergrondse tunnels dienst deden als opslagplaats voor afval bleven die wel intact. In 1952 werden de tunnels uiteindelijk opgegraven, zodat bezoekers er nu door kunnen wandelen.
De stad Meereen : Op amper 20 minuten ten noorden van de stad Split ligt het fort Klis. Dit middeleeuwse kasteel wordt gebruikt als buitenlocatie voor Meereen, de grootste van de drie Slavensteden, waar Daenerys de slavenhandelaars ten val brengt. Het fort was ooit een koninklijk kasteel. Er verbleven tal van Kroatische koningen die konden uitkijken over de vallei, de stad aan de voet ervan en de Adriatische Zee. Tegenwoordig kunnen bezoekers het hele historische fort bezichtigen, ongehinderd door touwen of vergrendelde deuren.
De paleistuinen : In Trsteno, op amper 20 minuten van Dubrovnik, ligt het Arboretum van Trsteno. Deze weelderige tuinen vormen het decor voor personages zoals Tyrion, Lord Varys en Margaery Tyrell, die hun coups en plannen smeden in de Red Keep. De kusttuinen die aan het eind van de vijftiende eeuw werden aangelegd op het landgoed Gucetic-Gozze, beslaan 25 hectaren en omvatten een aquaduct, een molen, een fontein met een Neptunus-beeld en een paviljoen dat uitkijkt over de zee.
De zeeslag bij Blackwater : Fort Lovrijenac, dat ook bekend staat als het Gibraltar van Dubrovnik, is de locatie van de iconische zeeslag bij Blackwater. Daarbij probeerde Stannis Baratheon King’s Landing aan te vallen en Joffrey van de troon te stoten. Dit fort, op een klif 37 meter boven zeeniveau, ligt buiten de stadsmuren en is een historisch symbool van het verzet van Dubrovnik tegen de Republiek Venetië.
De weg der schande van Cersei : Het pittoreske St. Dominika, met zijn smalle straatjes en paden, ligt in het oude stadsgedeelte van Dubrovnik, dat ook op de UNESCO-werelderfgoedlijst staat. Het komt voor in diverse scenes van de serie, onder andere als de beroemde weg der schande die koningin Cersei naakt moest afleggen, als symbool van boete. De straat ligt vlakbij het klooster en de Dominicanenkerk, en loopt tot aan Fort Revelin, in Ploce, de oostelijke ingang van de Oude Stad.
De stad Qarth : Het eiland Lokrum, bij Dubrovnik, doet in de serie dienst als de stad Qarth, waar Daenerys de Spice King bezoekt. Het eiland ligt op amper 15 minuten varen van de oude haven van Dubrovnik. Lokrum is een natuurreservaat en speciaal bosreservaat waar hele families pauwen leven. Een van de hoofdattracties is het kleine meer Mrtvo More, ofwel de Dode Zee, een kristalhelder meer waarin men kan zwemmen.
Praktisch: vanuit Brussel vlieg je 6 keer per week naar Dubrovnik. Vanuit Brussel en Antwerpen is er 1 vlucht per week naar Split.
Het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme is een toeristische organisatie met hoofdzetel in Zagreb, opgericht om de identiteit en de reputatie van de bestemming Kroatië in het buitenland te verbeteren en te promoten. In 2015 werden er in totaal 80 miljoen overnachtingen in Kroatië geboekt, 6,9% meer dan het jaar ervoor. De organisatie heeft lokale kantoren in 16 kernmarkten en is sinds 2001 ook aanwezig in België. Sinds 2010 is het aantal Belgische aankomsten in Kroatië gestegen met 58,83%.
Kroatië heeft een uitgestrekte kustlijn langs de Adriatische Zee, op slechts een steenworp afstand van Centraal-Europa. De stranden van Istrië en Kvarner liggen op slechts 1 300 kilometer van België en zijn gemakkelijk bereikbaar met de auto. Vanuit Brussel of Charleroi duurt een vliegreis naar de belangrijkste Kroatische steden slechts 2 uur. Toeristische trekpleisters in Kroatië zijn de oude vestingstad Dubrovnik, die op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat, de verschillende eilanden van de Split-archipel, Istrië, de Plitvicemeren, Zagreb, het natuurpark Kopacki rit en de stranden van Zrce in Novalja en Zlatni Rat.
Voor meer informatie over Kroatië en het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme kan u terecht op www.croatia.hr
Jupiler zet elektronische muziekgenres in de kijker op Tomorrowland
’s Werelds populairste festival Tomorrowland en het favoriete bier van de Belgen brengen je alvast in de festivalsfeer met de lancering van zes limited-edition aluminium Jupiler flesjes. Elk flesje, dat ook handig hersluitbaar is, staat voor een ander genre op het festival. Deze actie is de eerste visualisering van de samenwerking tussen het festival en Jupiler in België.
Eén flesje voor elk muziekgenre : Met de festivalzomer in zicht brengt Jupiler haar fans alvast in de party mood. Om de nieuwe samenwerking met Tomorrowland in stijl in te zetten, lanceert het biermerk een exclusieve set van aluminium Tomorrowland-flesjes. Rond elk exemplaar hangt een Tomorrowland-vibe: zes verschillende genres resulteerden in zes verschillende innovatieve designs. Elk flesje belichaamt een muziekstijl binnen de elektronische scene met als doel festivalgangers andere invloeden te laten ontdekken, alsook de podia waaraan ze gelinkt zijn. Liefhebbers van deephouse, hardstyle, house, minimal, techno en trance kunnen alvast hun moves bovenhalen.
Melody of the bottle : Bij elk genre hoort ook een website (Jupiler.be/Tomorrowland). Daar kan de die hard muziekliefhebber via een wiki pagina van alles te weten komen over de muziekstijl, vindt hij interviews terug met zijn heroïsche DJ helden die speciaal voor de gelegenheid een set van 15 minuten hebben gemaakt die via diezelfde site te downloaden of te streamen is. Ook kunnen bezoekers op de site checken waar en wanneer hun DJ op Tomorrowland speelt. Het zorgt ervoor dat de People of Tomorrow hun festival kunnen voorbereiden van thuis uit en hun belevingen kunnen delen met hun vrienden via sociale media.
Wereldwijd partnerschap: De samenwerking tussen Jupiler en Tomorrowland België maakt onderdeel uit van een wereldwijd partnerschap dat opgebouwd is rond de gedeelde ambitie van AB InBev en Tomorrowland om mensen wereldwijd samen te brengen. Door een exclusief partnerschap akkoord voor 3 jaar, zullen 7 AB InBev merken, waaronder Skol Beats voor Tomorrowland Brazilië en Budweiser en Beck’s in Europa, het leidende festival voor elektronische muziek activeren in meer dan 15 landen.
“Muziek is één van de grootste passies van de Jupiler fans en daarom is het merk al jaren aanwezig in de Belgische festivalscène. Bier is dan ook het eerste sociale netwerk en dankzij ons Tomorrowland partnerschap kunnen we elkaar zelfs ontmoeten in een fantastische droomwereld vol zomerse beats. We zijn ervan overtuigd dat dit een succes wordt. Dat de zomer maar snel begint, we kunnen niet wachten”, zegt Jean-Jacques Velkeniers, Business Unit President West Europe.
De exclusieve flesjes zijn verkrijgbaar in de meeste supermarkten en zullen ook beschikbaar zijn op de Global Journey vluchten vanuit het buitenland naar België.
InBev Belgium: De oorsprong van de activiteiten gaat terug tot 1366 naar de brouwerij Den Hoorn, gevestigd in Leuven. In 1987 ontstaat de brouwersgroep Interbrew uit de fusie van twee grote Belgische brouwerijen, Artois (Leuven) en Piedboeuf (Luik, Jupille). Interbrew lag aan de basis van InBev, dat in 2004 ontstond uit de combinatie van Interbrew met het Braziliaanse AmBev. In 2008 combineerde InBev met Anheuser-Busch tot Anheuser-Busch InBev, ’s werelds leidinggevende brouwer. Het bedrijf staat voor een lange geschiedenis waarin vakmanschap, kwaliteit, innovatie en service naar consumenten en partners altijd centraal hebben gestaan. Het is een gezamenlijke droom om het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen Samenbrengt voor een Betere Wereld.
In eigen land is InBev Belgium marktleider. De voornaamste Belgische merken zijn: Stella Artois®, Jupiler®, Leffe®, Hoegaarden® en Belle-Vue®. InBev Belgium streeft er ook naar om de Belgische biermarkt als geheel een nieuwe dynamiek te bezorgen door een evenwichtige aanpak waarin traditie en innovatie op basis van consumentenvoorkeuren elkaar aanvullen, en waarbij vakmanschap en kwaliteit steeds de rode draad vormen. Recente innovaties omvatten de laatste nieuwe telgen in de Leffe Royale-familie, Leffe Royale Cascade IPA (7,5%) (2015), Leffe Royale Mapuche (7,5%) (2015) en Leffe Royale Whitbread Golding (7,5%) (2015). Bij Hoegaarden: Hoegaarden Radler Agrum (2%) (2015) en Hoegaarden Radler Lemon & Lime (2%) (2015). De nieuwste merkinnovatie: Cubanisto (5,9%) (2014). Voor meer informatie kan u terecht op www.abinbev.be.
Jupiler zag het levenslicht in 1966 en is ondertussen uitgegroeid tot het favoriet biermerk van de Belgen: maar liefst 1 op 3 verkiest Jupiler, geen enkel ander merk doet beter. Ook online is Jupiler het favoriete biermerk van de Belgen: met meer dan 330 000 fans heeft het merk de allergrootste Facebook fansite onder de Belgische bieren. Naast de bekende rode Jupiler (5,2%), omvat het Jupiler-gamma nog andere Jupiler-producten: Jupiler NA (0,5%) en Jupiler Blue (3,3%). Het merk Jupiler, met de alombekende slogan "Mannen weten waarom", staat synoniem voor mannelijkheid en plezier. Waarden die ook terug te vinden zijn in de belangrijkste communicatieplatforms van het merk: voetbal en muziek. Zo is Jupiler al meer dan 20 jaar lang partner van het Belgische voetbal, onder meer als sponsor van de Rode Duivels en de Jupiler Pro League. Daarnaast is Jupiler ook prominent aanwezig op de Belgische muziekscène, onder andere via de muziekfestivals. Raadpleeg ook de website: www.jupiler.be
Brussels hotels Pyjama's nights: reservaties kunnen starten!
Om een antwoord te bieden op de crisis die momenteel de hotelsector van de hoofdstad teistert, heeft de BHA een initiatief gelanceerd dat het dynamische karakter van haar leden benadrukt. Een actie die niet in het minst origineel te noemen is, en die de mensen wil aanzetten tot veel, behalve tot rechtop slapen. De Brussels Pyjamas’ Nights proberen een zo groot mogelijk publiek aan te trekken om (weer) in de hotels te komen overnachten, om zo op hun eigen manier de Irisfeesten te vieren.
Deze Brussels Pyjamas’ Nights, die een initiatief zijn van de Brussels Hotels Association, zullen georganiseerd worden van 5 tot 8 mei aanstaande. Concreet bestaat de actie erin dat de overnachtingen in de deelnemende hotels worden aangeboden aan een minimum korting van 50% en dit tijdens de periode van 5 tot en met 8 mei. Om deze actie een nog meer Belgische en humoristische toets te geven werd er een voorwaarde verbonden aan het bekomen van deze korting. Gasten worden gevraagd in te checken … in pyjama. Deze aanbieding is in principe niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen.
Sophie Blondel en Rodolphe Van Weyenbergh, respectievelijk de Voorzitster en Secretaris-Generaal van de BHA, benadrukken dat deze actie moet gezien worden als een origineel initiatief dat de Belgische eigenheid en humor benadrukt. Want humor en levensvreugde blijven een sterk en efficiënt wapen in België.
Let er wel op dat deze actie enkel geldig is voor reservaties die rechtstreeks bij het hotel worden gemaakt, via de website, per telefoon of aan het onthaal, en dit enkel voor reservaties gemaakt na 27 april voor één of meerdere nachten tussen 5 en 8 mei 2016 inbegrepen. De absolute voorwaarde is dat de gast zijn pyjama draagt bij het inchecken aan het onthaal. Wie extra gemotiveerd is mag uiteraard zijn foto in pyjama delen via de sociale media, meebepaald via de hashtag #pyjamasnights.
Een initiatief dat de lobby van de deelnemende hotels ongetwijfeld vrolijk zal kleuren, en waaraan al een vijftigtal hotels van 2 tot 5 sterren, uit alle windrichtingen van Brussel, zijn deelname heeft bevestigd. Zelfs enkele hotels uit de rand (Waals- en Vlaams-Brabant) doen mee. De volledige lijst van deelnemende hotels en de details van de actie zijn terug te vinden op de website www.pyjamasnights.com.
De Brussels Hotels Association (BHA) is de professionele organisatie van de hotelsector, wiens leden staan voor 12.500 banen en 15.000 kamers in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en het economisch hinterland.
Meer weten: http://www.brusselshotelsassociation.be
Bij Campingaz is het altijd feest met de Party Grill
Outdoor cooking specialist Campingaz houdt wel van een feestje. En bij een party op de camping hoort uiteraard ook lekkers om te eten. De reeds bestaande Party Grill stove kreeg daarom een make-over en is voortaan beschikbaar in 3 verschillende modellen. Dit toestel maakt van elk eetmoment een festijn, en dit op korte en zelfs langere kampeeruitjes, gezien de vele kookmogelijkheden!
De Party Grill 400 wordt geleverd met maar liefst 5 verschillende kookopties : een kookplaat, rooster, grillplaat en bakplaat à la plancha. Je kan het deksel van de Party Grill bovendien als wok gebruiken. Veelzijdig outdoor koken wordt een koud kunstje met dit handige kooktoestel. Alle kookaccessoires plaats je na gebruik gewoon terug in het toestel. Dankzij de afneembare pootjes en het deksel dat je kan vastmaken, neem je dit toestel makkelijk overal mee naartoe.
De Party Grill 600 is ideaal wanneer je er met een grotere groep op uit trekt. Deze grill heeft de eigenschappen van de Party Grill 400 maar werkt op een grotere en krachtigere brander en heeft poten waarmee je het toestel tot op kookhoogte brengt. Het deksel van dit toestel laat ook toe de Party Grill 600 als oven te gebruiken.
Zowel de Party Grill 400 als 600 werken op de hervulbare gascilinders van Campingaz (R904, R907, butaan of propaan). Dankzij de piëzo-aansteking hoef je geen lucifers bij de hand te hebben; met een simpele draai aan de knop ontsteek je de brander. Het geïntegreerde watercompartiment vangt vet tijdens het koken op, wat het na gebruik makkelijker maakt om het toestel schoon te maken.
De herziene versie van de originele Party Grill, namelijk de Party Grill 200, heeft een vernieuwde look en werkt op Campingaz ventielcartouches. Dit toestel is voorzien van een pandrager en een grillplaat waardoor je erop kunt koken én bakken.
In 1949 kwam kampeerfanaat René Sillon op het idee om een revolutionaire hervulbare, compacte butaancilinder op de markt te brengen die het leven van heel wat kampeerders een stuk eenvoudiger zou maken. Deze R901 was het startschot voor een reeks producten voor comfortabel kamperen, waarbij innovatie en design door de jaren heen steeds belangrijker werden. Het merk Campingaz is sinds 1996 eigendom van Coleman Company Inc. Sinds de invoering van de kleine, blauwe, navulbare gasfles is Campingaz uitgegroeid tot dé specialist in buiten koken en één van de Europese leiders in gasoplossingen en outdoor kampeer- en kooktoestellen. www.campingaz.com
De temperatuur begint al te stijgen, iedereen heeft de lentekriebels en het is tijd om te genieten van het lentezonnetje. Vanaf nu kan het alleen maar beter worden, in rechte lijn naar de zomer.
Steigenberger Wiltcher’s heeft het terras van Café Wiltcher’s al klaar staan zodat u weer kunt afspreken op het misschien wel fijnste en mooiste zomerse plekje van de stad Brussel. Heerlijk in de luwte, met een klein briesje wind, is het puur genieten onder de grote parasols van het Wiltcher’s terras. Hier spreekt u af van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat. Want u kunt hier heerlijk uitgebreid ontbijten, lunchen en dineren. Maar ook voor een drankje tussendoor bent u van harte welkom.
Tijd voor aperitief? Het team van de Loui Bar heeft een mooie kaart voor het Wiltcher’s terras samengesteld; een ruime keuze en breed assortiment champagnes en originele cocktail creaties.
Overigens, Simona Tsachewa, vrouwelijke bartender van Loui Bar is op 18 april de beste bartender van België geworden tijdens de wedstrijd georganiseerd door de Unie van Belgische bartenders. Haar fruitige cocktail kreeg de naam ‘Etta’, vernoemd naar de zangeres Etta James. Simona liet zich inspireren door de melodiën en creëerde een iets vrouwelijke cocktail, zeer mooi uitgebalanceerd en met een zomerse rood oranje kleur. Zij zal in oktober België vertegenwoordigen tijdens de internationale bartenders wedstrijd in Tokyo, Japan.
Het Wiltcher’s terras heeft 60 zitplaatsen en kijkt uit op de binnenplaats van het Hotel Steigenberger Wiltcher’s. Het Wiltcher’s terras is open 7/7 tot middernacht.
Deze zomer introduceert GUESS een advertentiecampagne rond de GUESS-modellen Emma Stern, Mia Kang, Tina Lozovskaia, Olga Caro, Paul Roemer en Christian Hogue. In hun felbegeerde prêt-à-porterstukken en bijpassende seizoensaccessoires doen zij de temperatuur enkele graden stijgen in het zonnige Malibu.
Bij de vrouwen bepalen vederlichte silhouetten het uitzicht van de zomercollectie met onder meer jurken, jumpsuits, bloezen met knoopjes, tanktops en afgesneden jeansshorts. De herencollectie is een mix van klassieke basisstukken met een selectie trendy items zoals in het oog springend denim en blousons met opvallend borduurwerk.
Replay
Het Italiaanse denimlabel Replay lanceert Hyperfree, een nieuwe dimensie binnen de active denim. Deze jeans geeft je de grootste bewegingsvrijheid die je ooit ervaren hebt.
Hyperfree past bij een nieuwe levenswijze gebaseerd op wellness en fitness waarbij een coole look hand in hand gaat met comfort. Met deze innoverende jeans wil het label niet alleen mensen kleden maar ook beweging stimuleren.
De toenemende link tussen sport- en vrijetijdskledij vraagt naar meer comfortabele kledij. Hyperfree is dan ook uiterst licht en gemaakt van natuurlijke vezels die super zacht aanvoelen. Bovendien is deze nieuwe jeans 100% elastisch met een verbetering van 35% extra bewegingsvrijheid vergeleken met voorgaande exemplaren in de productklasse.
Hyperfree is beschikbaar in 4 modellen voor dames (skinny, slim met laag kruis, boyfit en boyfit jogging) en 3 voor heren (slim, jogging met laag kruis en slim met laag kruis), elk in een waaier aan wassingen.
De gezichten van de campagne zijn de Braziliaanse toppers Alessandra Ambrosio en Neymar Jr. die proberen te weerstaan aan de verleiding om te bewegen met de Hyperfree jeans.
Hunkemöller, Europa’s grootste lingeriespecialist opende zopas haar tweede Belgische flagshipstore in de Veldstraat 19 in Gent. De nieuwe 440m2 grote boetiek oogt warm, vrouwelijk en fashionable om klanten het authentieke Hunkemöller gevoel te laten ervaren. Wat dat precies betekent? Je in een luxueus interieur laten inspireren door het ruime aanbod betaalbare lingerie en genieten van World Class service.
It’s a women’s world : De Hunkemöller flagshipstore in Gent is een aantrekkelijke omgeving waarin elke vrouw zich thuisvoelt. Overzichtelijk opgedeeld in diverse zones zoals de brabar, parfumbar, corners voor de diverse lijnen, een rariteitencabinet met interactief aanraakscherm, inspirerende pascabines biedt Hunkemöller klanten inspiratie à volonté. Zelfs in de kassazone doen lingeriefans ideeën op dankzij de videowanden waarop actuele beelden en campagnebeelden spelen. De sfeer is luxueus en vrouwelijk, en nodigt uit om binnen te lopen om nieuwigheden te ontdekken.
World Class Service: Hunkemöller stelt alles in het werk om klanten de ultieme lingerie-ervaring te bezorgen. Je mag dan ook een World Class Service verwachten. Reken op de vakkennis van de Hunkemöller medewerkers om het perfecte lingeriesetje te scoren. Ze helpen klanten vakkundig in hun zoekttocht naar de perfecte behamaat en –pasvorm. Ze verlaten de shop met hun lievelingssetje en een “maatkaartje” zodat ze ook online de perfecte stuks kunnen bestellen.
De Hunkemöller Experience: Lingerie passen is een echte beleving in de tien paskamers zijn elk zijn ingericht in een sfeer van de Hunkemöllers Favorite Fits (de divere behapasvormen) en sublijnen HKMX (sportkleding), Noir (luxueuze lingerie- en badmode), Private (luxelijn) en Always Sexy (verschillende pasvormen). Zo oogt de HKMX paskamer sportief, en de Flirty paskamer verleidelijk. Het neusje van de zalm is de Experience paskamer waar klanten zelf de muziek en verlichting kiezen in functie van hun stemming.
Een webserie onthult “the making of” van PULSAR, de nieuwe splashcoaster in Walibi. De constructie van de wereldprimeur PULSAR in Walibi bereikt stilaan haar eindpunt. Vanaf nu is het volledige project te volgen via een 5-delige webserie die het volledige proces, van oorspronkelijke bedenking tot uiteindelijke opening voor het publiek, belicht.
Niet zomaar een nieuwe attractie
Het bedenken en creëren van een wereldprimeur vereist het uitvinden en heruitvinden van nieuwe concepten, technologieën en thema’s. Alle Belgische en internationale bedrijven en medewerkers die hiervoor samenwerken werden voor belangrijke uitdagingen geplaatst om zowel de attractie zelf als de inplanting ervan in Walibi tot een goed einde te brengen. Voor de eerste keer geeft een blik achter de schermen een inzicht in dit uitdagende en boeiende proces.
De combinatie van een hoogte van 45m, een snelheid van 100km per uur en een enorme splash in het water maakt reeds dat PULSAR een volledig nieuw concept is dat zijn gelijke niet kent. De volledig originele constructie ervan op een bestaand meer in het midden van het park en de totaal nieuwe technologiën die daarmee gepaard gaan, zijn slechts enkele elementen die het uiterste vergen van alle betrokken partijen.
5 afleveringen: De webserie behandelt in 5 afleveringen het volledige proces van A tot Z, van oorspronkelijke bedenking tot uiteindelijk realisatie en opening voor het publiek met de eerste reacties. Er werd zowel in Walibi als in het buitenland gefilmd om een zo compleet mogelijk document te kunnen afleveren met talloze interviews van alle kernspelers in de totstandkoming van PULSAR.
Afl 1: De geboorte van een wereldprimeur – hoe wordt een attractie gekozen, wat zijn de criteria, wie beslist, …Afl 2: Het concept – wat is het thema, welk verhaal zit er achter de attractie, hoe worden de verschillende elementen gekozen, …Afl 3: De werf – een blik op de werf in Walibi, een bezoek aan de grootste attractiebouwer ter wereld Mack Rides, hoe wordt alles opgebouwd, wat zijn de cijfers, …Afl 4: De tests – de tests van de attractie, laatste hand wordt gelegd aan de thematiek, “putting the pieces together”, …Afl 5: De opening – de officiële inauguratie op 4 juni 2016
Vanaf vandaag is de eerste aflevering te bekijken op het YouTube kanaal van Walibi Belgium en met een interval van een week tot 10 dagen worden de volgende afleveringen op het publiek losgelaten.
Het verhaal van PULSAR
In het midden van een meer, ergens in het centrum van België bevindt zich een mysterieuze installatie die de verloren energie van over de hele wereld opvangt. Omgevormd tot een groots hart, werd dit vat niet geprogrammeerd om al deze energie voor eeuwig op te slaan. Om een uitbarsting te voorkomen dient het hart de energie om te vormen en op regelmatige tijdstippen vrij te laten. Pulsar stuurt in 2016 moedige kinderen en hun ouders, in boten van 10 ton, tot 45m hoog aan 100 km per uur in maar liefst drie lanceringen waarvan twee achterwaarts. Afbouwen naar een normale hartslag zal pas kunnen na 70 seconden en een reusachtige splash in het meer.
Bekroond tot «Best Concept » wereldwijd
Deze wereldprimeur, bedacht door de Duitse attractiebouwer Mack Rides, mocht al een eerste prestigieuze prijs in ontvangst nemen tijdens de jaarlijkse IAAPA Brass Ring Awards in Orlando. De International Attraction & Amusement Parcs Associations (IAAPA) is het internationaal orgaan dat alle spelers in de pretparksector van over de hele wereld overkoepelt. Tijdens de jaarlijkse prijsuitreiking in Orlando ontving PULSAR de prijs voor “Best Concept”. De pretparkspecialisten van de LA Times haalden de PULSAR ook al aan als één van de attracties ter wereld waar het meest naar wordt uitgekeken in 2016.
Nieuwe viersterrencamping in Zuid-Bretagne: Sandaya Les 2 Fontaines
Sandaya, de specialist in vier- en vijfsterrencampings, opent op 30 april 2016 de deuren van haar nieuwste camping in Bretagne, in Finistère Sud, vlak bij Pont-Aven. Een droombestemming voor al wie dol is op de oceaan.
Deze viersterrencamping in Nevez ligt op een boogscheut van het strand dat de exotische naam “Tahiti” draagt. Dit zandstrand strekt zich uit over een lengte van 300 m en is toegankelijk via een wandelpad. Vakantiegangers kunnen op het fijne zand genieten van de gezonde zeelucht, de open ruimte en het beste wat de zee te bieden heeft.
Op slechts enkele kilometers afstand liggen de pittoreske havenstadjes Port-Manec’h, Kerdruc en Trévignon, en voor wie graag wat cultuur opsnuift, is een bezoekje aan de kunstgalerijen van Pont-Aven of de omwalde stad Concarneau een aanrader. Een boottochtje van 40 minuten naar het natuurreservaat van Saint-Nicolas des Glénan loont ook zeker de moeite.
Vier sterren: comfort gegarandeerd : Viersterrencamping Les 2 Fontaines telt 93 staanplaatsen en 200 huuraccommodaties, waaronder luxecottages met privéterras en plaats voor maar liefst 7 personen. Het verwarmde aquapark (29 °C) beschikt over een buitenbad met massagestralen en ‘swim stream’, naast een overdekt zwembad met speelbad, glijbanen en plonsbad.
Kinderanimatie : Geen betere plaats voor sport en ontspanning dan in de gezonde zeelucht van camping Les 2 Fontaines. Hét moment bij uitstek dus om deel te nemen aan één van de vele sporttoernooien of zich aan aquagym, pingpong, beachvolleybal, basketbal of een partijtje petanque te wagen. Daarnaast staan er nog karaokeavonden, shows en concerten op het programma en kunnen de kinderen zich uitleven in de speelhal, op het skatepark of de kinderboerderij, of ontmoeten ze leeftijdsgenoten in één van de clubs.
Open op 30 april 2016 : Deze camping is één van de elf Sandaya-bestemmingen verspreid over Frankrijk en Spanje. Ontdek nu alle Sandaya-campings op www.sandaya.be en boek uw verblijf voor het seizoen 2016.
SANDAYA werd in 2010 opgericht als campingketen en telt elf vier- en vijfsterrencampings in Frankrijk en Spanje, telkens goed voor minstens 300 verblijfplaatsen op buitengewone locaties, met een ruime keuze aan verblijfstypes (cottages, chalets, lodges en staanplaatsen) en een brede waaier aan voorzieningen, ontspanningsmogelijkheden en diensten. De keten wil een onbetwistbare speler in de luxecampingsector (4 en 5 sterren) worden en blijft daarom haar merk en aanbod verder uitbouwen door te investeren in kwaliteitsvolle sites aan de Europese kust.
Je gerechten summerproof met de 4-in-1 keukenset van Brabantia
Lekker eten begint bij lekker koken. En dat laatste wordt dit voorjaar nog gemakkelijker met de juiste tools bij de hand. Brabantia schudt elke innerlijke chef-kok wakker met een nieuwe, stapelbare keukenset. De vier-in-een set bevat mengkommen, een vergiet en een citruspers in praktische designs. Compleet, modern, ruimtebesparend én onmisbaar tijdens warme zomerdagen.
Smakelijke mix: De nieuwe mengkommen van Brabantia komen in twee stapelbare maten en kleuren. De frisgroene van 1,5 liter past zo perfect in de rode van 3,2 liter. Elke kom is uitgerust met een slim randje dat schenken zonder knoeien mogelijk maakt, terwijl de siliconen onderkant uitschuivers voorkomt. Die frisse dressing of heerlijke, zomerse maaltijdsalade is klaar in no-time.
Flower power: Als het van Brabantia afhangt, is het voorgoed gedaan met natte keukenvloeren of –kasten. Het nieuwste vergiet staat stevig op drie pootjes, terwijl je het gemakkelijk vasthoudt aan de speciaal ontworpen rand. Leuke extra’s? De fleurige, blauwe kleur en de bloemvormige gaatjes waardoor het water wegloopt brengen de zon nog meer in huis.
Vlugge vitamines: Geen tijd te verliezen en toch zin in een vers sapje bij warm weer? Gebruik de gele citruspers voor het perfect persen van je sinaasappels, limoenen of citroenen. De grote verticale sleuven sturen het sap rechtstreeks naar de maatbeker. Die vangt tot een halve liter jus op en heeft maatstreepjes zodat je alles meteen kan afmeten. Nog een vleugje limoen toevoegen en je frisse cocktail is klaar! Door de vierkante vorm is de kom makkelijk vast te houden terwijl je perst of schenkt.
Praktische info: Brabantia set mengkommen: 34,95 euro - Brabantia citruspers met maatbeker inhoud 500ml: 9,95 euro - Brabantia mengkom groen- 1,5l: 8,50 euro - Brabantia mengkom rood - 3,2 l: 12,50 euro - Brabantia vergiet mint: 9,95 euro
Alle accessoires uit de set zijn makkelijk schoon te maken, mogen in de vaatwasser en hebben 5 jaar garantie. Zowel los als in set verkrijgbaar.
Brabantia – www.brabantia.com
Brabantia, gestart in 1919, is uitgegroeid tot een internationaal designmerk van praktische en stijlvolle keukenaccessoires en huishoudelijke artikelen. Met hun verrassend ontwerp maken deze producten voor elke dag het leven mooier: ‘Designed For Living’, van ‘laundry care’ en ‘food enjoyment’ tot ‘waste management’ en ‘bathroom’. Het familiebedrijf houdt daarbij rekening met de volgende generatie, door innovatieve producten te ontwerpen die duurzaam worden gemaakt.
Acht redenen waarom je op vakantie wil naar Corsica
Corsica doet het tegenwoordig goed als vakantiebestemming bij de Belgen. Ontdek hieronder acht redenen waarom Corsica zo populair is.
1. Omdat het altijd mooi weer is: Met een gemiddelde temperatuur van 19° aan de kust, geniet Corsica van een mediterraan klimaat met maar liefst 300 dagen zon per jaar. De winters zijn uitzonderlijk zacht, de lentes vol met licht, de zomers stralend en de herfst is kleurrijk. Cijfers zeggen voldoende: gemiddelde luchttemperatuur winter 15,5 °, zomer 28°, lente en herfst 23,5°. De gemiddelde temperatuur van het zeewater: winter 14°, zomer, 24,5°, lente en herfst 20° ! www.visit-corsica.com/Organiser/Infos-pratiques/Climat
2. Omdat Corsica het meest dichtbije van de verre eilanden is: Corsica is slechts 180 km verwijderd van de Zuid-Franse kust en 80 km van de Italiaanse kust. En toch voelt men zich er ver weg. Het eiland is gemakkelijk bereikbaar over zee en er zijn directe vluchten vanuit Brussel, Charleroi, Luik en Rijsel. www.visit-corsica.com/Organiser/Comment-venir
3. Omdat Corsica niet alleen uniek is maar ook veelzijdig: Het is een mini-continent dat zo divers en gevarieerd is, dat men achter iedere bocht een nieuwe ontdekking doet. Van waar men ook komt, men ontdekt er zeker vertrouwde landschappen. www.visit-corsica.com/Decrouvrir-et-visiter/Les-regions-de-Corse
4. Omdat de natuur zich leent voor alle mogelijke activiteiten: Niet alleen door het klimaat maar ook door de geografie van Corsica – een berg in zee – kunnen alle sportieve en recreatieve activiteiten worden beoefend. Uiteraard kan er gezwommen worden maar ook sporten als duiken, alpinisme en mountainbike zijn populair. www.visit-corsica.com/Bouger
5. Omdat het natuurlijk erfgoed uniek is in de wereld: De Grieken noemden Corsica Kalystée (de mooiste van allen). Dat is niet verwonderlijk want het eiland heeft witte stranden, kristalhelder water, beuken, eiken- en kastanjeboombossen, meren, rivieren en watervallen, krijtrotsen, roodgranieten rotswanden, roze en grijze leisteen, groene valleien,… www.visit-corsica.com/Decouvrir-et-visiter/Le-patrimoine/Cote-nature
6. Omdat men er een uitzonderlijke en authentieke keuken kan proeven: Culinaire fijnproevers zullen de producten van Corsicaanse bodem zeker appreciëren; gerechten op basis van kastanjes en citrusvruchten, zacht gezouten charcuterie, romige en kruidige kazen, verse vis en schelpdieren. www.visit-corsica.com/Decouvrir-et-visiter/Les-tradiotions/Cote-terroir
7. Omdat Corsica swingt, rockt en “jazzt”: Muziekliefhebbers komen overal op het eiland aan hun trekken. Tijdens het exotische Festival Porto Latino, in de jazz clubs van Ajaccio en Calvi of tijdens het rock- en popfestival “Calvi on the Rock”. Of genieten van lyrische muziek in de opera in Bastia en klassieke muziek in Pigna en Corbara. Techno, Elektro House en R&B-fans kunnen uit hun dak gaan op de grootste openluchtdansvloer van Europa in Porto Vecchio. www.visit-corsica.com/Decourvrir-et-visiter/Les-tradiotions/Cote-emotion/Les-manifestations-culturelles
8. Omdat men er goed kan shoppen: Naast de Europese en Franse kledingmerken, vindt men er ook veel lokale boetieks. Het zijn vaak jonge artiesten die originele producten maken zoals rieten strandtassen, lederen handtassen van Zia Antonia (goedgekeurd door het modehuis Hermès), fleurige bikini’s en zwierige cocktailjurken, juwelen van koraal of sweaters van pure Corsicaanse wol. Kortom, men kan er een volledige garderobe samenstellen die zowel chique als uniek is. www.visit-corsica.com/Organiser/Infos-pratiques/Shopping-souvenirs
Wegwezen!
Een vakantie op Corsica is gemakkelijk geregeld. Er is een groot aanbod goede verblijfsmogelijkheden (hotels, vakantiewoningen, verblijf op de boerderij, campings, bed & breakfast, gîtes d’étape). Het eiland is het hele jaar gemakkelijk bereikbaar met vier internationale luchthavens (vertrek vanuit Brussel, Brussels South Charleroi, Luik en Rijsel) en ferrydienstenn vanuit Zuid-Frankrijk en Italië naar zeven verschillende havens. Alle informatie op www.visit-corsica.com.
Naar het Lake district voor 150 jaar Beatrix Potter
Profiteer van de korting met P&O Ferries !
De dagelijkse nachtelijke overtocht van P&O Ferries vanuit Zeebrugge naar Hull is een comfortabele reisweg richting Noord-Engeland, zeker nu de ferrymaatschappij uitpakt met een extra korting (-10 %). Zo ligt de weg meer dan open richting Lake District waar dit jaar alles in het teken staat van Beatrix Potter.
Het is de honderdvijftigste verjaardag van Beatrix Potter, de schepper van Pieter Konijn. Zij werd geboren op 28 juli 1866 en ze is onlosmakelijk verbonden met het Lake District. Daar bereidt men zich voor op een heuse ‘Pottermania’. Naar aanleiding van 150 jaar Beatrix Potter werd onlangs in de UK zelfs een 50 pence geldstuk met Peter Rabbit in omloop gebracht.
De reis naar het Lake District wordt uiteraard een vakantie met het ganse gezin want met de figuurtjes van Potter zijn alle kinderen vanaf zeer jonge leeftijd vertrouwd. Niet alleen in België want de boeken van Beatrix Potter verschenen in dertig talen en haar leven werd verfilmd door Chris Noonan in ‘Miss Potter’. Elke zomer ging de familie van Beatrix naar het Lake District waar ze een huis hadden. De hond ging mee en Beatrix ontdekte er de dierenwereld, die van de konijnen, muizen, slakken, kikkers en hagedissen die in haar verhalen de hoofdrollen vertolken.
Het Lake District is een nationaal park in het graafschap Cumbria in het noordwesten van Engeland. De regio is makkelijk bereikbaar vanuit Hull waar P&0 Ferries ‘s morgens aanmeert. Er is een vlotte verbinding langs de autosnelweg via Leeds en Manchester zodat je reeds in de vroege namiddag op je vakantiebestemming in het Lake District bent. Daar wachten je betoverende landschappen, idyllische dorpen én naar aanleiding van de 150ste verjaardag van de geboorte van Potter ook een pak evenementen. Er zijn tentoonstellingen, muziekoptredens, een bergfestival, theatervoorstellingen met uiteraard de Potter-iconen, literaire rondritten en nog veel meer voor klein en groot.
Het volledige programma vind je op www.lakesculture.co.uk/celebrating-beatrix-potter-150th-anniversary-of-a-lake-district-icon/
Het Lake District is een top vakantiebestemming in Engeland die je once-in-a-lifetime moet bezoeken. Ga er dit jaar naartoe en ontdek alle mooie plaatsen waar Beatrix Potter de inspiratie vond voor haar prachtige verhalen. Reis met P&0 Ferries vanuit Zeebrugge naar Hull en profiteer van de voordelige aanbieding.
Praktisch Zeebrugge-Hull: algemene (vanaf) prijs: € 169 voor 2 personen in binnenhut + auto, enkele reis ; 10 % korting op overtochten mét maaltijden voor reizen op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag, boeken tot uiterlijk 31 mei voor reizen van 15 april tot 30 september 2016. Info: www.poferries.com
Idyllische zwemmeertjes met ligweides en lounge terrassen in Graubünden en met zonnepanelen verwarmde kinderbadjes. Het is altijd leuk om tijdens je vakantie een dagje aan zee door te brengen. Dat ligt niet voor de hand als je in de Alpen verblijft, tenzij je kiest voor Graubünden, het Nr. 1 vakantiegebied van Zwitserland. Ligweides en zwemmeertjes zijn er in overvloed.
Wat is er heerlijker dan na een wandeling een duik te nemen in een bergmeer met kristalhelder water ! En hoe aangenaam is het niet voor ouders en kinderen om te luieren bij een strandbad met ligweide, met panorama op de bergwereld ? Graubünden heeft zoveel plaatsen waar een bergvakantie ook af en toe een ‘vakantie aan zee in de bergen’ wordt.
Brigelser See – Surselva: Dit zwemmeertje meet 15 bij 35 meter en is anderhalve meter diep. Zonnepanelen verwarmen een kleuterbad. Na een zwempartijtje kun je zonnen op een mooie ligweide. Er zijn barbecueplaatsen en in de kiosk koop je drankjes en snacks.
Caumasee – Flims: Het bergdorp Flims is een bekende zomer- en wintervakantiebestemming. Na een bergwandeling of een excursie ga je lekker ontspannen aan de Caumasee, een sprookjesachtig meer midden de bossen. Vanop een drie meter hoge duikplank plons je in het turquoise water. Er zijn ligweiden, schilderachtige inhammetjes en een bad voor de kleinsten.
Strandbad Untersee Arosa: Het idyllische meer Untersee ligt op een hoogte van 1691 meter. Het strandbad is een favoriete trekpleister voor groot en klein, met een zandstrand, duikplanken, een kinderspeelplaats, een ruimte voor beach-volleybal, een verwarmd kinderbadje, bootjes om de huren, ligstoelen en zonneschermen. Voor culinaire specialiteiten kun je terecht in Restaurant Strandbad met zijn groot zonneterras. Kortom, dit is een plek voor een onvergetelijke dag met de ganse familie.
Lai Barnagn – Savognin: Dit meertje ligt op 1200 meter hoogte en toch is het een van de warmste van de Alpen. Hier is alles aanwezig om een ganse dag te genieten en je als het ware aan zee te voelen: ligweides, een grote speelplaats, een restaurant en dat allemaal in een subliem mooie omgeving.
Lej Marsch – St. Moritz: Hier komen zonnekloppers en waterliefhebbers. Ondanks de hoogte, 1813 meter, wordt het water tijdens de zomer tot 21 graden warm. Het meer ligt uit de wind, goed beschut tussen de bossen. Het is een droomplek in Oberengadin, één van de mooiste valleien van Graubünden.
http://nl.graubuenden.ch/waterwereld/zwemmeertjes of www.graubuenden.ch
Van abdijhoeve tot kunstencentrum, in de schaduw van de O.L.V. Ten Duinenabdij
De grote schuur : In het uithof van de Koksijdse Duinenabdij werkten lekenbroeders voor de abdijgemeenschap. Ten Bogaerde is niet het grootste uithof, maar het krijgt – in ca. 1240 – wel de meest imposante schuur.
Het monumentale gebouw heeft twee indrukwekkende kopgevels met steunberen. Het is stevig gebouwd met grote bakstenen, zogenaamde ‘moefen’ – de bouwmaterialen in baksteen waarvoor de abij bekend staat.
Het bouwwerk is functioneel, met drie beuken met pijlers op natuurstenen of bakstenen sokkels, maar het is ook mooi, in een romaans-vroeggotische stijl met rondboogjes en met nissen in de kopgevels.
Jarenlang blijft Ten Bogaerde het belangrijkste uithof tot het tijdens de religieuze troebelen verwoest wordt door beeldenstormers. De schuur wordt in brand gestoken door vrijbuiters van het opstandige Oostende, in 1593. De Duinheren bouwen de schuur niet meer opnieuw op.
Beschermd monument
In 1952 wordt Ten Bogaerde beschermd als monument. Voor de schuur is dit beperkt tot de kopgevels om het landbouwgebruik niet te hinderen. Daarna verwerft de gemeente Koksijde het complex en na vele jaren van duurzaam behoud en beheer, mondt dit nu uit in de opening van het Kunstencentrum Ten Bogaerde.
Britisirways viert 80e verjaardag route naar Hong Kong met vipgala
Supermodellen David Gandy, Imogen Waterhouse en Lizzy Jagger toveren de straten van Hongkong om tot catwalk waar ze poseren in outfits van vliegtuigpersoneel uit lang vervlogen tijden.
British Airways vierde het 80e jaar dat de luchtvaartmaatschappij naar Hongkong vliegt in stijl, met een vipgala en originele fotoshoot met historische kledij. Supermodel David Gandy droeg bijvoorbeeld een vintage pilotenjas in schaapsleder uit de jaren 20. Als eerbetoon aan het erfgoed van British Airways ging de Britse ster op de foto met cabinepersoneel en toverden ze samen de drukke straten van Hongkong om tot een catwalk.
“Ik ben blij dat ik deze mijlpaal voor British Airways mee mag vieren hier in Hongkong. Het was fascinerend om te zien hoe de outfits van het cabinepersoneel evolueerden in de jaren waarin de luchtvaartmaatschappij op deze route vloog," aldus model David Gandy tijdens het evenement. Ook supermodellen Imogen Waterhouse en Lizzy Jagger waren van de partij voor het verjaardagsfeest in historische outfits van het cabinepersoneel en lieten zich fotograferen met de iconische skyline van Hongkong als achtergrond.
Daarnaast woonden ook andere sterren het gala bij, zoals acteur David Hasselhoff, singer-songwriter Jessie Ware en tweesterrenchef Tom Aikens. ’s Avonds gaf zangeres Jessie Ware een exclusief live optreden voor de meer dan 250 hoogstaande gasten, onder wie de wereldberoemde ondernemer Sir David Tang. Op het gala serveerde chef-kok Tom Aikens een mix van Britse en Hongkongse gerechten, vergezeld van cocktails die de exclusieve nachtclub Boujis Hong Kong speciaal voor British Airways had bedacht.
George Grard (1901-1984) wordt beschouwd als één van de grootste Belgische beeldhouwers. Hij leefde en werkte lange tijd in Sint-Idesbald. Daarom kiest het gemeentebestuur van Koksijde er bewust voor om een selectie van zijn werken te delen met het grote publiek – in en rond het nieuwe Kunstencentrum Ten Bogaerde. Maar ook en vooral omdat Grard (mee) aan de basis ligt van wat nu wordt omschreven als ‘de school van Sint-Idesbald’. Op 14-jarige leeftijd schrijft George Grard zich in aan de Doornikse Academie voor Schone Kunsten. Hij zou er les volgen tot in 1923. Na de eerste wereldoorlog legt hij zich definitief toe op het beeldhouwen, onder invloed van zijn leermeester Maurice De Korte.
De school van Sint-Idesbald: Tijdens het interbellum beslist kunstenaar George Grard om zich permanent te vestigen in Sint-Idesbald. In zijn vissershuisje ontplooit hij zich tot een gulle gastheer. Vaak komen gerenommeerde artiesten als Constant Permeke, Taf Wallet, Edgard Tytgat, Robert Giron, Paul en Luc Haesaerts over de vloer. Hier ontstond de school van Sint-Idesbald: een gemeenschappelijke manier van denken. Een levenswijze, een bepaalde houding in de kunst.
Ondanks het voorbehoud dat Grard zelf maakt, gaat de term ‘de school van Sint-Idesbald’ een eigen leven leiden. Maar van schoolvorming is er geen sprake, al heerst er wel een soort permanente vakantiesfeer waarin arbeid en spel op haast organische wijze door elkaar vervlochten zijn. Hoewel elk van hen dus in eerste instantie vooral met eigen werk bezig was, hoorde een stevige discussie tijdens een gezellig diner, een partijtje vogelpik of petanque tot een vast ritueel en gonst het ten huize Grard van artistieke activiteit.
Tijdens die periode komt ook George Grard zelf tot volle sculpturale ontplooiing en hij produceert er enkele van zijn meest bekende beeldhouwwerken waaronder ‘De Lente’ (1935) en ‘De Baadster’ (1938). Na WO II sluiten Eddy Van Vliet, Paul Delvaux en Pierre Caille zich als het ware aan. Ook Francine Van Mieghem komt in zijn leven. ‘De Waternimf’ (1947), ‘De Zee’ (1952), ‘De Afrikaanse’ (1957), ‘De Kwartel’ (1958) ontstonden in de naoorlogse periode. De jaren 70 brachten dan o.a. ‘De Gewrongen houding’ (1975) en ‘Vrouw die naar de zon kijkt’ (1978) voort.
Zijn beelden getuigen van een menselijke natuurlijkheid en worden gekenmerkt door een krachtige maar vloeiende lijn. De woning van George Grard zal gedurende al die jaren, tot aan zijn dood op 26 september 1983, de plaats zijn waar bekende kunstenaars elkaar ontmoeten.
De werken van George Grard horen tot de permanente tentoonstelling maar zijn enkel te bekijken tijdens de openingsuren van andere tentoonstellingen.
Geniet in het zonnetje van een frisse salade met producten van de Conserverie la belle-iloise. Eindelijk, de lente is aangebroken! Tijd voor de eerste zonnestralen, een blauwe hemel en de mogelijkheid om volop te genieten van de buitenlucht. Gezellig samen buiten eten met vrienden en familie hoort daar natuurlijk ook bij! Waarom niet met de nieuwste creaties van de Conserverie la belle-Iloise? Zoals altijd zijn ze gezond, evenwichtig en vol van smaak. Door de zomerse verpakking zijn ze niet alleen een streling voor de tong, maar ook voor het oog!
1 pakket om samen te genieten! Het nieuwe ‘Salades Parties’ pakket, gehuld in leuke zomerkleuren, bevat een heerlijke selectie van de Britse conservenfabrikant: sardientjes (zowel in arachideolie als in olijfolie met citroen), kleine stukjes tonijn (uit Zanzibar en uit Marie-Galante), makreelfilet (zowel in olijfolie, citroen en 5 kruiden als gemarineerd in witte wijn met kruiden) en kleine stukjes makreel (zowel in gerstebier als in Menton citroen, met kruiden).
Het pakket bevat ook een receptenboekje vol met originele receptjes geïnspireerd op de conserven van Conserverie la belle-iloise: een Thaïse salade met sardientjes in archideolie, een Caribische salade met kleine stukjes tonijn uit Marie-Galante, of de traditionele aardappelsalade met makreel, gemarineerd in olijfolie, citroen en een mix van 5 kruiden. Er is voor ieder wat wils! Er kan natuurlijk ook geëxperimenteerd worden met nieuwe receptjes, die je met ons kan delen op Facebook. Prijs: 25.90€
Witte tonijn in olijfolie met verschillende kruiden: een klassieker! Wat een lekkere geur! Bij het openen van het blikje wekt het aroma meteen je eetlust op. Onmogelijk om te weerstaan! Chili en witte peper zorgen voor een pittige smaak, het citroensap voor een frisse toets, laurier, tijm en kruidnagel voor een aanlokkelijk aroma… Het geheel wordt afgewerkt met de fruitige smaak van extra vierge olijfolie. Lekker voor bij een aperitief, als voor- of hoofdgerecht, in quiche, pizza of in een salade! Ontdek een nieuwe manier om van tonijn te genieten! Prijs : 15,70€ voor 1 pakket met 3 verpakkingen 1/5
Respect voor traditie en oog voor kwaliteit : Alle nieuwe producten die Conserverie la belle-Iloise op de markt brengt, voldoen aan de hoge kwaliteitseisen eigen aan het familiebedrijf: een grondige selectie van de grondstoffen, een optimale versheid, manuele verwerking en respect voor traditie. De producten van la Conserverie la belle-Iloise zijn beschikbaar in volgende winkels: Nieuwpoort – Albert 1 I laan 192 – 8620 Nieuwpoort - Knokke – Lippenslaan 256 – 8300 Knokke-Heist