GUESS creëerde een speciale editie voor de feestdagen: een zonnebril voor vrouwen. Het geraffineerde montuur heeft sterke, gesofisticeerde lijnen en komt in één kleurencombinatie.
Het roségoud en het zwart komen elegant samen en benadrukken het silhouet van het oversized geometrisch montuur afgewerkt met stralende details en de onmiskenbare GUESS driehoek die de tempels eren. Charme en karakter zorgen ervoor dat dit het perfecte en onweerstaanbare cadeau is voor de feestdagen.
Het model Holiday 2021, geproduceerd en gedistribueerd door Marcolin Group voor GUESS Eyewear, zal verkocht worden in een speciale glitterverpakking en zal begin november beschikbaar zijn in de GUESS winkels en in andere geselecteerde opticiens.
IKKS x Palladium of de ontmoeting tussen twee stoere werelden,verlangend naar vrijheid en vernieuwing.
DE SAMENWERKING
Deze unieke samenwerking, bestaande uit boots voor Women en Men, combineert de rock en military codes van IKKS met de onbetwiste knowhow van Palladium. De iconische boots worden gerestyled met een futuristisch design.
WOMEN - RAW | ROCK | FEMINISM SINCE 1987
Esprit Libre met een rock en avontuurlijke ziel? IKKS & Palladium onthult een ideaal duo. Eerder Military: we gaan voor een model in kaki linnen met armystrepen; signatuur van IKKS. Voor een rock mood kiezen we voor de black & white versie met feministische boodschap.
MEN - URBAN ADVENTURERS
Military Mood & technologische codes voor mannen met een onverschrokken karakter die niet kunnen wachten om onbekende werelden te verkennen. Even fashion als sterk, vergezellen ze hen op al hun avonturen.
De samenwerking IKKS x PALLADIUM is beschikbaar in de IKKS-winkels en op ikks.com.
Sinds zijn eerste collectie in 1987 eist het premium confectiemerk IKKS zijn vrijheid van expressie op rond drie stilistische pijlers. De Urban Rock ademt een eigenzinnig karakter uit door stukken in leer, radicaal zwart en wilde prints. De Military-stijl keert op creatieve wijze terug naar de kaki-tinten en tekent voor echte musthaves, en we zien ook veel denim in de collecties. Sinds 2012 is er een gamma lederwaren en accessoires dat de uitdaging aangaat om een lijn te bieden die zowel betaalbaar is als aantrekkelijk. In 2018 versterkt IKKS zijn vrijheids-DNA met een nieuw Mantra: Les Esprits Libres
Camber geeft 7 tips voor de perfecte dressing op maat!
Fris, frisser, frissssss! De temperaturen zitten in dalende lijn, wat wil zeggen dat we onze zomergarderobe netjes opbergen en de dikke truien weer een prominente plek krijgen in de kleerkast. Terwijl jij je lekker warm aankleedt, keert Camber je dressing helemaal binnenstebuiten. De maatkastenspecialist kijkt met een frisse blik naar jouw woning, van optimaal ruimtegebruik tot je kleinste opbergbehoeftes en voorziet enkele slimme oplossingen voor een dressing op maat van jouw gezinssituatie en je woning. Zitten jouw garderobe én je kasten binnenkort in het nieuw? Met deze 7 tips zie je niets over het hoofd!
Tip 1: Op maat van je woning...
Hoe klein of hoe groot, hoog of laag, smal of breed, schuin of recht... Camber zorgt ervoor dat je altijd maximaal én optimaal gebruik kan maken van de beschikbare ruimte. Zo benut de specialist van kasten op maat telkens de kleinste centimeter, denk maar aan schuinten of krappe hoeken. Camber weet ook als geen ander dat je zelfs op de kleinste oppervlaktes een dressing kan inrichten door slim te denken.
Tip 2: ... en op maat van je garderobe
Binnen het gezin heeft iedereen zijn eigen opbergbehoeftes, en daar houdt Camber steeds rekening mee. Jouw gebruiksgemak komt op de eerste plaats! Voor haar voorzie je plek voor langere jurken of rokken, schoenen met een hoge hak of laarzen, zelfs een make-uptafel kan deel uitmaken van de dressing. Ook de man in huis wil zijn kledingstukken fatsoenlijk opbergen. Voor hem kies je een opbergruimte voor dassen of horloges, legplanken die breder en langer zijn, zoals voor broeken en hemden... Camber weet hoe je een dressing moet opdelen en verdelen tussen hem en haar!
Tip 3: Maak plaats voor je kinderen
Ook je kinderen en hun uitzet nemen heel wat plaats in, zeker omdat net zij het snelst uit hun kledij groeien. Om alles netjes op te bergen, voorziet Camber in de dressing een makkelijk bereikbaar plekje voor de allerkleinsten, dat ook nog eens met hen meegroeit. Denk maar aan een lagere hangroede zodat ze zelf hun kleren kunnen uitkiezen of hun jas weghangen. Jong geleerd is oud gedaan!
Tip 4: Je eigen eiland
Vergeet het kookeiland in de keuken, ook in je dressing komt een eiland aandrijven. Een centraal kastenblok met lades geeft je enerzijds nog meer opbergruimte, bijvoorbeeld voor ondergoed, maar fungeert daarbij als middelpunt om de wasmand op te zetten, kledij op te plooien of je outfit klaar te leggen voor de dag erna. Het is een haast onmisbare schakel in je dressing om alles zo vlotjes mogelijk te doen verlopen.
Tip 5: Open of gesloten deuren
Open of gesloten deuren zijn een weloverwogen keuze die de uitstraling van je dressing grotendeels bepalen. Gesloten deuren geven een egaal effect, wat rust uitstraalt, terwijl open kasten een sneller overzicht geven van wat je allemaal hebt hangen. Een mix van beide kan ook, zo steek je ondergoed liever weg achter een gesloten deur of in een lade, maar mag je schoenencollectie wel gezien worden. Wil je deuren, maar denk je dat jouw ruimte daarvoor te klein is? Dan raadt Camber schuifdeuren aan. Zo verlies je in een smallere kamer geen plaats.
Tip 6: Slimme oplossingen waar je niet meteen aan dacht
Je outfit wil je altijd tot in detail kunnen bekijken, liefst van alle mogelijke kanten. Een goede verlichting is daarom optimaal en 360°-spiegeldeuren zijn een absolute must. Zo zie je zelfs in een donkere ruimte en vanuit alle invalshoeken hoe je kledij er van kop tot teen uitziet.
Tip 7: Have a seat!
Camber weet hoe je een dressing maximaal moet benutten en indelen en creëert met deze laatste insider tip nog wat extra ruimte. Een zitbank met lades in plaats van een gewone bank of fauteuil geeft je nog meer plek voor nog meer schoenen. Ideaal, toch? Zo kan je makkelijk mix-and-matchen met je outfit.
Creaties met parels, een eigenzinnige toets aan minimalistische juwelen
Een eigenzinnig jaar als 2021 verdient eigenzinnige feestdagen als afsluiter. De Belgische ontwerpster Kim Jacob creëert juwelen die zij als minimalistisch bestempelt maar die wel steeds een bijzondere twist vertonen. De ontwerpster laat zich daarbij leiden door de ingevingen van het moment alsook door bestaande trends die ze naar haar hand zet met eigen unieke karaktertrekken. Zo verwerkt Kim, vanuit haar boetiek-atelier in Meise, ook parels in haar juwelen, soms op plaatsen waar je dat niet verwacht.
Kim selecteert eigenhandig de zoetwaterparels op basis van de unieke vorm. Geen enkele parel is hetzelfde en de kleur varieert van wit, zalmkleurig, roze (verschillende tinten) tot paarsroze. Afhankelijk van de grootte, de vorm en de kleur verwerkt ze de parels in haar reeds bestaande creaties of in nieuwe modellen.
De vijf collecties van Kim Jacob Jewelry Design richten zich tot een brede doelgroep, zowel qua stijl als qua prijsgamma. Je kan haar creaties ontdekken op www.kimjacobjewelry.com, in haar eigen boetiek-atelier in Meise of in de verkooppunten Edo Collective (Antwerpen) en Lokal Concept (Brussel).
Kim Jacob (°1990) groeide op in de Brusselse gemeente Molenbeek en heeft een gevarieerde achtergrond maar steeds met creativiteit als rode draad doorheen haar leven. Een eerste ondernemerservaring in de horeca alsook de opleidingen Fotografie (Sint-Lukas), Juwelenontwerp (Syntra) en Arts & Métiers (Jean Toussaint) wakkerden haar creatieve en ondernemende ambities verder aan. Dat leidde tot de oprichting van Kim Jacob Jewelry Design in maart 2020, een lancering die versneld werd door de coronacrisis. Met de opening van een eigen boetiek in haar thuisbasis Meise wil Kim Jacob een stevig fundament leggen voor de verdere ontwikkeling van haar label.
De prijzen van de meeste creaties variëren van 50 euro tot 500 euro per juweel, met uitzonderlijke uitschieters tot 1.100 euro voor enkele gouden creaties.
Arte brengt oosterse traditie naar onze interieurs
» Tibetaanse tijgers, het Ottomaanse rijk en Indiase danseressen nemen je mee naar verre oorden - » Gitane en Décor & Panoramiques collectie
Arte zou Arte niet zijn, mocht het niet alle excentrieke en frappante facetten van de wereld omzetten in een verfijnde interpretatie als muurbekleding. Er is dan ook oneindig veel te ontdekken. Dit najaar laat het de oosterse wereld – vaak feeëriek en intrigerend – tot de verbeelding spreken met waarheidsgetrouwe tekeningen, maar ook met materiaal dat telkens weer verrast. Arte brengt drie dessins die een authentieke vertolking zijn van Tibetaanse tijgers die klauwen en brullen, Indiase danseressen die uitbundig hun traditionele dans opvoeren en het Ottomaanse rijk dat een tweede leven krijgt. Arte reist naar de verre, bijna onbekende oosterse roots en brengt het in de klassieke kleuren en via gesofistikeerde linneneffecten of fijne zijde onder onze aandacht. Arte slaagt erin om sublieme taferelen en tradities als deze volledig tot haar recht te brengen op jouw muren.
Emperador: de heropleving van het Ottomaanse Rijk
Arte’s Emperador werd een kleurrijk dessin, gebaseerd op een handschilderij, en illustreert een vrolijk tafereel uit het Ottomaanse rijk. Het is een schouwspel van machtige Ottomanen die onderling keuvelen, planten en bloemen die wemelen langs imposante zuilen en een Sultan die met hoogmoed zijn volk aanschouwt. Deze muurbekleding imiteert zeer fijne zijde, wat het een beslist statement piece maakt.
Emperador is verkrijgbaar in twee kleurvariaties: Spring Bouquet – een bonte verzameling kleuren – en Folklore – een zachtere, zandkleurige, maar levendige interpretatie.
Tigris: Tibetaanse tijgers sluipen door je interieur
In het Tibetaanse hoogland ligt geen enkele plek lager dan 4000 meter en ook de stemming die Arte met het Tigris-dessin insinueert, bevindt zich in hogere sferen. Dit gedurfde ontwerp illustreert Tibetaanse tijgers op een eclectische wijze. De ijle hoogte brengt haast waanbeelden teweeg, want het kleurrijke lijnenspel wemelt op de achtergrond. Tijgertapijten werden gebruikt als inspiratiebron, omdat die in Tibet belangrijk zijn tijdens meditaties en bescherming bieden tegen pessimisme. Mede door de metaaltoets – opnieuw een knipoog naar de Tibetaanse cultuur – schittert het religieuze dier nu als muurbekleding.
Tigris is verkrijgbaar in twee kleurvariaties: Burnt Sienna – een vurige variant – en White Tiger – opnieuw een meer gedeisde, doch indrukwekkend ontwerp.
Odisha Dance: al dansend vanuit de Hindoetempel
In een hindoeïstische tempel komen goden en mensen samen voor spiritualiteit en ook dit dessin van Arte lijkt iets bovennatuurlijks te impliceren. Odisha Dance toont de eeuwenoude Indiase dans, oorspronkelijk enkel gedanst door vrouwen. Ze ademt ritme en uitbundigheid. Het tafereel is handgeschilderd en de traditionele klederdracht, overladen met patronen en vormen, wordt tastbaar door de linnen look and feel. Hoe langer je ernaar kijkt, hoe meer je lijkt te ontdekken en hoe levendiger de Indische danseressen worden. Mogen zij deze dans van u?
Odisha Dance is verkrijgbaar in drie kleurenvariaties: Pure Cashmere – met goud- en koperkleurige tinten –, Red Rhapsody – een uitbundige, op de oorspronkelijke kleuren gebaseerde variant – en Indigo Myth – die met blauw-paarse tinten en goud-groene nuances opnieuw een statement brengt.
Clay And Glow is een Nederlands beautymerk, opgericht door Julia Veer (23) en haar partner Randy Feliz (30). Piepjong was het powerkoppel toen ze samen dit skin care label uit de grond stampten, want alles begon op de enkele vierkante meters van hun studentenwoning. Inmiddels is Clay And Glow uitgegroeid tot een echte beautyhit en zijn ze klaar om ook de Belgische markt te veroveren, want sinds kort zijn hun producten verkrijgbaar in alle Belgische ICI Paris XL winkels.
Van probleemhuid naar perfect glowy skin
De totstandkoming van Clay And Glow is een ware American Dream, maar dan van Nederlandse bodem. Oprichtster Julia worstelde zelf met acné en een zeer gevoelige huid, met heel wat allergische reacties en ontstekingen tot gevolg. Daarom ging ze op 21-jarige leeftijd samen met haar partner Randy op zoek naar het allerbeste kleimasker out there en ze had niet de minste eisen. Het masker moest onder andere clean en vegan zijn maar bovenal écht werken. Met als vierde vereiste dat het product er ook nog eens cute moest uitzien, bleek dit een onmogelijke zoektocht.
Dus: waarom dan niet een eigen skincare label beginnen? Op deze manier kon Julia niet alleen haar eigen huidprobleem aanpakken, maar ook anderen helpen die hier ook mee worstelen. Over een echte girlboss gesproken!
Hét product waarmee het allemaal begon: het Pink Clay Mask.
Met behulp van de nodige experts en na veel trial and error ontstond het eerste Clay And Glow product: een kleimasker gemaakt van de puurste roze klei. Het in Nederland geproduceerde Pink Clay Mask is 100% vegan (en uiteraard ook dierproefvrij), bevat 98,5% natuurlijke ingrediënten en is vrij van parabenen, siliconen, parfum en alcohol.
Roze klei (een combinatie van rode en beige klei), Aloë Vera, Açai en zwarte quinoa vormen de basis van dit heerlijke masker. Een perfecte combo, want rode klei schiet te hulp bij de gestreste huid, beige klei heeft een detoxifiërend effect, Aloë Vera zorgt voor de nodige hydratatie en Açai zorgt voor de genezing en het voorkomen van ontstekingen. Alles dus wat je huid nodig heeft voor de ultieme (Clay And) Glow.
Dit eerste product werd meteen een groot succes, en leidde tot een heuse Clay And Glow Family. De verschillende producten vormen samen het ultieme skin-care routine en zijn bovendien geschikt voor álle huidtypen. Zo zijn er ondertussen al meer dan 6 producten verkrijgbaar, allemaal samengesteld door experts en bestaande uit minimaal 97% natuurlijke ingrediënten. De hele productie vindt plaats in Nederland en gebeurt met de puurste ingrediënten van over de hele wereld.
De Clay And Glow Family is beschikbaar in alle Ici Paris XL-winkels
Antwerpse luxe parfumerie 'Parfuma' viert 50-jatig bestaan
Officiële opening van het derde Parfuma filiaal annex ‘Skin Expertise Parfuma’ beauty center op dinsdag 9 november!
De gekende Antwerpse luxe parfumerie “Parfuma”, met vestigingen in Antwerpen centrum en in het Wijnegem Shopping Center, opent binnenkort de deuren van een derde, gloednieuw filiaal op de Mechelsesteenweg 1-3 in Hove: een immense, magnifieke ruimte van 225 m², die volledig getransformeerd wordt tot hét beauty & shopping walhalla van de regio. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de aankleding van deze luxe parfumerie 2.0 alsook van het Parfuma beauty center ‘Skin Expertise Parfuma’. Daarnaast zal de vestiging tevens als het gloednieuwe Parfuma hoofdkwartier fungeren. Op de bovenverdieping worden de Parfuma kantoren ondergebracht, en achteraan komt het magazijn voor stockage en distributie van alle beauty producten. Héél bijzonder om zo het gouden jubileum van Parfuma te vieren! Dit Belgische familiebedrijf bestaat namelijk al 50 jaar anno 2021. Met de opening van hun derde filiaal is Parfuma vanaf nu zowel present in het centrum van Antwerpen – waar het allemaal ooit begon – alsook in het oosten en in het zuiden van Antwerpen. De officiële opening is voorzien op dinsdag 9 november.
Nieuwe standaard in het beauty segment
Het gloednieuwe Parfuma filiaal is niet alleen een bekroning voor het team maar zet meteen ook een nieuwe, hoge standaard voor de toekomst. Met de tweede generatie aan het roer van het bedrijf blijft vernieuwing de ultieme ‘drive’. Zo staat Parfuma al jarenlang gekend als trendsetter en met de jonge zaakvoerders Benoît en Caroline Breckpot is dit niet anders. Voor het innovatieve interieurconcept van de gloednieuwe beauty hotspot hebben ze dan ook samengewerkt met het gekende, Antwerpse design agency PUUR om een Parfuma Luxe Parfumerie 2.0 te realiseren. Zo vertelt Benoît: “In onze nieuwe vestiging willen we niet alleen een adembenemend mooie, luxueuze en tijdloze setting neerzetten maar tevens een plek creëren waar iedereen zich (thuis) voelt en na afloop buitenwandelt met ‘een luxury of feeling fabulous’ sensatie. Zowel qua concept, aanbod, beleving als service moet deze luxe parfumerie dé referentie worden binnen de beauty retail sector. Klanten komen niet alleen naar ons voor onze mooie producten en de huidverbeterende beauty treatments maar ook voor de betoverende sfeer en onze persoonlijke, authentieke aanpak die in alles voelbaar is. Dit trekken we ook door in het online luik waar we ons willen onderscheiden van andere beauty webshops qua aanbod, beleving, advies, enzovoort. Kortom, we willen ons sterk verhaal blijven vormgeven en Parfuma nog meer op de kaart zetten zowel offline als online.”
Het innovatieve interieurconcept is dusdanig geconcipieerd dat het modulair is en inpasbaar is in alle vestigingen. De bedoeling is om dit concept op termijn in alle filialen door te trekken. Op die manier is de identiteit en de merkbeleving van Parfuma overal hetzelfde. Parfuma is niet alleen een groep van luxe parfumerieën (incl. beauty centers) maar is ook een merk an sich met een sterke identiteit. Zo is een persoonlijke, hoogwaardige service een absoluut handelsmerk van Parfuma. Enkel het allerbeste is goed genoeg voor de klanten. Met het ruime en originele aanbod van de allerbeste beauty merken (zowel commerciële als internationale, exclusieve niche merken), de unieke store beleving, de uitstekende productkennis en top expertise van het hoogopgeleide beautyconsulententeam, en het verlenen van advies ‘op maat’, wordt dit dagelijks nagestreefd.
Geschiedenis Parfuma
In 1971 nam Philippe Breckpot op 23-jarige leeftijd de kleine drogisterij ‘Parfumerie Bonte’ op de Eiermarkt in Antwerpen over. Na een jaar heeft hij vervolgens de winkel in een week tijd verbouwd om zo een groter aanbod in luxeproducten te kunnen aanbieden. Zo werden de fundamenten gelegd van een succesvol bedrijf. Na vijftien jaar begon de winkel van 50 m2 krap te worden en werd er beslist om te verhuizen naar Eiermarkt 31, tot op heden nog steeds één van de filialen van Parfuma. Met de opening van de Eiermarkt locatie (in 1986) profileerde Parfuma zich van meet af als een absolute trendsetter en introduceerde het een revolutionair nieuw concept voor zijn klanten met name een ‘open service’ waarbij klanten voor de eerste keer zelf producten mochten vastnemen en uitproberen, een volledig nieuwe shopping ervaring! In 1991 volgde vervolgens de opening van het allereerste Parfuma Beauty Center met cosmeceutische[1] huidverzorging als extra service naar de klanten toe. In 1993 verlegde Parfuma zijn grenzen naar het oosten van Antwerpen en opende een tweede filiaal in het Wijnegem Shopping Center. Enkele jaren later, in 2001, betrad Parfuma de markt van de niche beauty producten en profileerde het zich officieel als luxe parfumerie met de meest exclusieve beauty producten én een beauty center voor huidverbeterende behandelingen. Parfuma houdt vanaf dan een innovatieve koers aan en lanceert in 2009 een eigen beauty webshop met een uitzonderlijk ruim aanbod van tal van niche merken van over de hele wereld en de service voor verzendingen van pakjes in héél Europa.
Tweede generatie aan het roer
In 2011 – na reeds tien jaar intensief samengewerkt te hebben met zijn kinderen Caroline en Benoît – was de tweede generatie van de familie klaar om de zaak over te nemen en gaf oprichter Philippe Breckpot het roer uit handen. Het succesverhaal van Parfuma wordt sindsdien verder gezet door zijn kinderen: “Wij zijn heel trots op wat pap allemaal gerealiseerd heeft, en wat een fantastisch bedrijf wij intussen al twintig jaar verder mogen zetten. Het gouden jubileum van ons 50-jarig bestaan mag dan ook met veel fierheid in de verf gezet worden. Vanaf het begin was Parfuma een zaak met een toekomstvisie en strategie. Wij kijken er enorm naar uit om begin november onze derde vestiging in het zuiden van Antwerpen officieel te openen en Parfuma naar een hoger, ‘fabulous’ niveau te tillen,” aldus Caroline Breckpot.
Contact & info
De Parfuma parfumerieën bevinden zich op drie verschillende locaties in regio Antwerpen: op de Eiermarkt 31 (Antwerpen centrum), in het Wijnegem Shopping Center (Shop 7) & op de Mechelsesteenweg 1-3 te Hove. In de filialen van Antwerpen centrum en Hove kan je tevens terecht bij het beauty center ‘Skin Expertise Parfuma’ voor huidverbeterende behandelingen:
De winkels zijn elke weekdag open, behalve op zondag, tussen 10.00u en 18.00u. Daarnaast zijn de winkels ook elke eerste zondag van de maand open van 13.00u tot 17.00u. In december zullen de winkels ook uitzonderlijk open zijn op 12 en 19 december van 12.00u tot 18.00u. www.parfuma.com
Hamiltons nieuwe Khaki Aviation Pilot Pioneer brengt met de hand opgewonden horloges weer terug in de cockpit.
Bij Hamilton zijn we zowel trots op de ontelbare pilotenhorloges die we sinds 1918 hebben geproduceerd als op onze rijke geschiedenis van het maken van militaire uurwerken. Beide soorten hebben gediend als inspiratiebron voor de collecties van vandaag. Met de Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer komen deze twee werelden samen in een kenmerkend ontwerp. Door de mix van vintage uiterlijke kenmerken, uitstekende techniek en zowel sportieve als technische functies, is dit uurwerk een dynamische toevoeging aan Hamiltons collectie van pilotenhorloge.
Technische specificaties - Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer 43mm – Prijs naargelang uitvoering 1095 tot 1345€
Kast - 43 mm roestvrijstalen kast met bidirectioneel draaiende bezel - - 43 mm bronzen kast met titanium achterkant en bidirectioneel draaiende bezel - Dikte - 13 mm - Aanzetbreedte - 20 mm
Wijzerplaat - Zwarte wijzerplaat, Arabische cijfers met vintage radium Super-LumiNova® - Wijzers - Vernikkelde ‘kathedraal’-wijzers met vintage radium Super-LumiNova® Rosé goudgekleurde ‘kathedraal’-wijzers met vintage radium Super-LumiNova®
Uurwerk - ETA kaliber 6498-1 mechanisch uurwerk met 50 uur gangreserve en een kleine secondeweergave op 6 uur - Bandje - Donkerbruin leren bandje met een roestvrijstalen gesp met pinnetje - Donkerbruin leren bandje met titanium gesp met pinnetje - Glas - Dubbel gewelfd saffierglas met dubbele antireflectiecoating - Waterbestendigheid - 10 bar (100 m)
Technische specificaties - Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer 38mm - Prijs - 895 €
Kast - 38 mm roestvrijstalen kast met bidirectioneel draaiende bezel - Dikte - 11,4 mm - Aanzetbreedte - 18 mm
Wijzerplaat - Zwarte wijzerplaat, Arabische cijfers met vintage radium Super-LumiNova® - Wijzers - Vernikkelde ‘kathedraal’-wijzers met vintage radium Super-LumiNova®
Uurwerk - H-10 automatisch uurwerk met 80 uur gangreserve, Nivachron™-balansveer - Bandje - Donkerbruin leren bandje met een roestvrijstalen gesp met pinnetje - Glas - Dubbel gewelfd saffierglas met dubbele antireflectiecoating - Waterbestendigheid - 10 bar (100 m)
Of je het nu een camper(van) noemt of een mobilhome of een zwerfauto het maakt niet uit. De bubbel op vier wielen is populairder dan ooit. Via het deelplatform Goboony vind je er één te huur bij je buur. Snel beslissen, snel wegwezen en hop de herfst in. Met Goboony ben je altijd vertrekkensklaar.
Voor als er nog eentje roept : watgaanwedoeeeeeeen?
De herfst is het ideale moment voor een niet-zover-wegvakantie met mildere temparturen en minder drukte op de weg. Wandelingen in het herfstbos leveren je een kleurenpracht op. Aan zee is het heerlijk rustig vertoeven. Steeds meer campings zijn het heel jaar open. En het is er minder druk in het najaar. En je blijft ver weg van grenscontroles, papierwerk en drukke luchthavens. Je kan ook citytrippen. Tal van steden en gemeenten hebben camperparkings. We zien ook steeds vaker privé-initiatieven opduiken waar je je camper kan plaatsen.
Het komende herfstseizoen is dus ideaal voor wie een camper wil uitproberen. Via Goboony zoek je een verhuurder in je buurt en het avontuur begint al door met de kinderen of samen met je partner je droom camper te kiezen. Om een mobilhome te huren moet je momenteel rekenen op 500 à 1.500 euro per week of zowat 90 euro per dag, uiteraard sterk afhankelijk van het type. De herfst biedt interessante prijzen.
Uit ondervraging bij de Goboony- leden blijkt dat de Belgen een tussenseizoen verkiezen omdat het dan rustiger reizen is. Heel wat mensen moeten ook nog hun ongebruikt verlof opnemen. Leuk voor de kinderen is dat ouders de camper huren voor een verlengd weekend. Met zijn allen in het huis op wielen, op verkenning in eigen land, is erg populair. Op die manier kan je zien of een langere zomervakantie met de camper je ligt. Een voorproefje zeg maar.
Jeroen Ducorney CCO Goboony: “We merken heel wat boekingen met de herfstvakantie en de weekends die er op volgen voor een kortere periode dus. Als we iets geleerd hebben uit Corona-tijden is dat de traagheid en de rust die de natuur biedt deugddoend is. En zo kan je ook ervaren of een langere trip haalbaar is. Een camper huren via ons heeft vooral het voordeel dat je grote keuze hebt. Je rijdt meestal met het nieuwste materiaal rond en je kiest echt op je eigen maat. Volgend jaar heb je misschien een groter exemplaar nodig door gezinsuitbreiding. Wie kinderen heeft kiest graag een semi-integraal. Zijn de kinderen uit het huis dan kiest men een camper die kleiner is maar meer luxe heeft. Jonge reislustigen zijn blij met een buscamper of zelfs met een omgebouwde bestelwagen.”
Goboony, grootste deelplatform voor campers
Goboony is in 2015 opgestart door de fervente camperaars Foppe Mijnlieff en Mark de Vos. Het deelplatform brengt campereigenaren samen met reizigers die de vrijheid van het reizen met een camper willen ervaren. Campereigenaren kunnen via Goboony hun eigen camper verhuren, zodat deze niet het grootste deel van het jaar stil hoeft te staan en de kosten van camperbezit kunnen worden terugverdiend. Veiligheid en het ontzorgen van de gebruikers staan bij Goboony centraal: zo zijn alle campers gekeurd, voldoen ze aan de wettelijke eisen en zijn ze verzekerd. Er staan momenteel ruim 5.300 campers in de database. Goboony is actief in Nederland, België, Groot-Brittannië en Italië.
» Franke assisteert jou in de keuken - » 5 must-have keukentools voor de feesten
Een goede professional herken je aan het materiaal. En hoewel er bij koken ook wel behoorlijk wat passie en talent bij komt kijken, maakt een degelijk uitgeruste keuken alle verschil. Met de eindejaarsfeesten in het vooruitzicht en de torenhoge culinaire ambities en verwachtingen die daarmee gepaard gaan, selecteerde Franke de 5 must-have items voor een keuken – en een menu – die een topchef waardig zijn.
1/ Een Andy
Een wat? Andy Chef is een toebehorenset die perfect in de Box®-unit past en zo zorgt dat je alle essentiële keukentools meteen bij de hand hebt. De Andy Chef-set bestaat uit een rvs-afdruiprekje, een chefmes en een knappe walnotenhouten snijplank. Alles netjes geordend in een handgemaakte box. Een subtiele souschef die je met z’n praktische aanpak zal bijstaan tijdens de chaos van het kerstdiner. Zo’n Andy Chef toebehorenset laat zich trouwens ook heel makkelijk inpakken. Papiertje, strikje en pluim voor het meest originele cadeau onder de kerstboom!
2/ Een frisse neus
Een voortreffelijk menu bestaat uit een samenspel van goed uitgebalanceerde smaken en gerechten die elkaar aanvullen. Daarvoor is het belangrijk de neus vrij te hebben zodat je ten volle de belangrijkste kookzintuigen – smaak, zicht én geur – kan gebruiken om elke gerecht met een fris oordeel in te schatten en indien nodig bij te sturen. De Maris 2gether inductiekookplaat heeft in het midden van de vier kookzones een ingebouwde afzuiging die vlak meeloopt met het glazen oppervlak en zo naast bijzonder efficiënt ook heel makkelijk in onderhoud is.
3/ Een toemaatje
Toepasselijk voor een keuken toch, zo’n to(e)maatje? Een pak beter gevonden dan deze grap zijn de vele doeleinden die één eenvoudig afdruipmatje aankan. Je plaats hem dus niet alleen op de spoelbak om netjes de afwas te laten drogen, je kan hem zo ook gebruiken als onderlegger voor hete schotels en als extra werkplek. De gedroomde handige buddy die je door de feestdagen heen helpt en er ook nog eens goed uitziet met zijn roestvrij stalen staafjes.
4/ Een poetshulp
Of toch twee handige ingebouwde extraatjes voor in de keuken die je helpen om tijdens een drukke kooksessie het overzicht te bewaren en alles hygiënisch te bereiden. De ingebouwde zeepverdeler Novita kan je in tweevoud installeren zodat je steeds handzeep en afwasmiddel bij de hand hebt. Met een simpele druk op de knop krijg je meteen zeep, geen gefriemel meer met kleine pompjes die je met handen glibberig van de rauwe kip of vis vast moet nemen.
Ook het vuilnisemmertje Kea helpt bij het proper houden van de keuken tijdens het koken: door z’n vlakke inbouw gaan de rand van de vuilnisemmer en het werkblad naadloos in elkaar over. Geen ribbels en boorden dus waar vuil in kan blijven steken en een nettere werkwijze doorheen de volledige service à la maison.
5/ Een open bar
Voor de eindeloze rij flessen die tijdens de feestdagen worden ontkurkt, kan je maar beter een gezond alternatief voorzien zodat het gezelschap – en de familiediscussies – mooi in balans blijven. Met de Vital-filterkraan zorg je voor een eindeloze stroom fris en gezuiverd water. De kleine filter elimineert niet alleen roest uit het water, maar ook bezinksel, vieze geuren en/of smaken en zelfs microplastics. Smakelijk drinken en koken met gezond en helder water.
AluMAXium: de grote voordelen van aluminium tuinmeubelen
Met de winter voor de deur primeert weer alles wat praktisch is: dikke jassen, warme sjaals om je diep in weg te duffelen, fluo veiligheidsbandjes voor op de fiets en makkelijk te onderhouden tuinmeubelen. Dankzij de vele voordelen van aluminium meubilair kan je ook in het winterzonnetje met een goed boek, een dampende kop thee of fijn gezelschap van je tuin of terras genieten. Trek je jas aan en wandel met ons mee langs de pro’s van gebruiksvriendelijk aluMAXium tuinmeubilair.
Door de wind, door de regen
Aluminium gaat door alles heen. Dit duurzame ‘staaltje’ kwaliteit doorstaat perfect de grootste buien en kilste nachten. Zeker in gepoederlakte versie is aluminium goed bestand tegen het gevolg van vocht, namelijk roest. De sterkte van aluminium zit in de natuurlijke oxidelaag van het materiaal met daarover, in veel gevallen, een coating poederlak.
Een grote lounge verplaats je bijvoorbeeld niet zo makkelijk en dan is het wel zo handig dat die bestand is tegen het gure weer. De Atessa lounge komt in de kleuren zwart en wit, met of zonder teak element en verslaat moeiteloos het gure weer. De All Weather Sunbrella® Luxe-kussens, beschikbaar in 57 verschillende kleuren, kunnen ook tegen een stootje, maar om zeker te zijn van een droge zitting, leg je ze toch beter in het tuinhuis of een opbergkoffer.
Om de levensduur van je lounge te verlengen, kan het natuurlijk geen kwaad er een beschermhoes over te gooien wanneer je ’m niet gebruikt
Geen Assepoesters
Tuinmeubilair koop je aan om van te genieten. En met terrasmeubelen in aluminium doe je dat maximaal. Geen eindeloze onderhoudssessies en lenteschoonmaken. Aluminium laat zich makkelijk onderhouden met een mild sopje en een zachte schoonmaakdoek. Zijn er toch hardnekkige vlekken op je meubilair gekomen, dan kan je een speciale aluminiumreiniger gebruiken. Dit geldt zowel voor niet-gecoat aluminium als de trendy (en veel voorkomende) gepoederlakte versie.
Zeker stoelen kunnen het spic en span houden van je terras tot een uitdaging maken. De poten vangen opspattende regen op en de rugleuning, vaak met een ontwerp met meerdere spijlen, vraagt in sommige materialen best wel wat tijd en onderhoud. Zo niet met de full aluminium stoelen Fano, Donato en Cassini. Drie speelse ontwerpen die 365 dagen zullen stralen op je terras.
Stoelendans!
Hout is een klassieker in de tuin. Hoewel dit vaak statig oogt, zijn het robuuste stukken en daardoor soms wat moeilijker te verzetten. Een uitvoering in aluminium is minstens even stevig, maar toch licht genoeg om vlot te verplaatsen.
De stijlvolle rechthoekige Cassini en ronde Rondino picknicktafel moeten met hun trendy zwarte, gepoederlakte uiterlijk niet onderdoen voor de klasse van hout. Bovendien verzet je zo’n grote tafel – met plaats tot wel 12 personen! – makkelijk met z’n twee, of soms zelfs gewoon alleen.
Nu al een wereldwijd succes en de Gen Z ontgroeid!
In slechts enkele maanden tijd is de nieuwe collectie van GUESS Originals een must-have geworden over alle continenten heen. De GUESS Originals collectie is een uitdaging van een zelfzekere stijl met unieke designers die om het even welk ook een vintage toets verlenen. Deze collectie, die zich richt op de Gen Z, omvat gedurfde maar tijdloze brillen met een modieuze, avant-garde benadering.
Nu al iconisch, het GUESS Original GU8234-model
Deze unisex zonnebril, die zeer trendy is, is voorzien van retro glazen in geometrische stijl en metalen armen. De afwerking in metaal is versierd met het GUESS Originals logo en uiteinden in plastiek. Beschikbaar in zilver- goud- of rooskleurige metalen die modeliefhebbers tot ver buiten Gen Z hebben verleid. Prijs: 90 €
Outdoor genieten, het is niet langer een puur zomerse activiteit, zeker niet wanneer je buitenmeubilair in je woonkamer kan gaan integreren en zo de grenzen tussen binnen en buiten doet vervagen. Ook de seizoenen lijken geen vat te hebben op eigentijds buitenmeubilair. Zo boek je niet alleen je zomervakantie in januari, ook je nieuwste tuinstel kies je best op tijd als je maximaal van je terras wil genieten. De hybride Mozaix-lounge van Royal Botania zweeft met z’n comfortabele look tussen in- en outdoor. De speelse roosters die je naar eigen wens kan vullen of vrijlaten, vormen de ideale adventskalender om af te tellen naar de zomer.
Tropisch overwinteren
De Mozaix-lounge laat je wegdromen van overwinteren op tropische oorden met de grote roosters in teakhout, geolied mahoniehout of aluminium die lijken te zweven boven de grond. Dankzij de beschikbaarheid in 4 lengtes kan je spelen met de opstelling en zo een breed scala aan combinaties maken. De kussens zijn voorzien van een QuickDry-vulling zodat een al dan niet tropische regenbui je er niet van weerhoudt te genieten van je luxueuze buiteninrichting.
Het betere Tetris-werk
Met de Mozaix-lounge haal je ook een stukje kunst in huis. De roosters die na het installeren van de kussens openblijven kan je namelijk naar hartenlust gaan vullen met fijn geëmailleerde lavastenen in 6 verschillende kleurtinten of zelfs houten tegels. Daarnaast kan je ook accessoires gaan toevoegen: van een kleine tafellamp op zonne-energie, een overhangende lamp tot kleine aluminium plantenbakken en een draaibaar bijzettafeltje. Mix & match tot een uiterst persoonlijk geheel.
Chinese actress, musician and cellist Ouyang Nana is the new Global Ambassador for Salvatore Ferragamo Eyewear
Salvatore Ferragamo appoints 21-year-old Ouyang Nana, a Chinese cellist, singer, songwriter and an actress as the new Eyewear Global Ambassador. A precocious virtuoso and incredibly gifted cellist, Ouyang was awarded a scholarship at the age of 13 to attend the prestigious Curtis Institute of Music in Philadelphia.
In 2014 she made her big screen debut in the film Beijing Love Story. With a growing fan-base in the millions– thanks to her innate talent, charismatic personality and her unique style – she soon became an icon for her generation.
Her love for art in all its forms, pursuit of excellence and passion are perfectly in line with the spirit of the Fashion House. The collaboration between Ouyang Nana and Ferragamo began in 2017, with the artist's attendance of the Autumn/Winter 2018 fashion show in Milan. A relationship that has been further cemented with the Fall/Winter 2021 eyewear campaign.
A devotion to innovative craftsmanship inspires the new Salvatore Ferragamo eyewear collection, which interprets the Maison's vision of beauty and dreams through intriguing shapes and pioneering materials: unexpected combinations characterize frames enriched with sophisticated details and finishes.
Ouyang Nana says: "I am thrilled to collaborate with Salvatore Ferragamo and to be their Eyewear Ambassador. It is a great honour today to inaugurate this further chapter with the brand and I hope to embrace new horizons by representing the eyewear line".
An emblem of freshness with the ability of addressing younger generations with passion and consciousness, Salvatore Ferragamo is proud to welcome Ouyang Nana among its ambassadors Jelly Lin and SEULGI. Three women and professionals who, with their personalities and style, represent the enthusiasm for innovation and passion for creativity inherent in Ferragamo's DNA, an ideal combination of contemporary pop culture’s luxury and vitality.
Hoge energieprijzen? Zet je chauffage uit en warm op in Malta
Jezelf opwarmen zonder je blauw te betalen aan de stijgende energiefactuur? Dat doe je dit najaar in Malta. Je geniet er van een warme winterzon, democratische prijzen en een pak geweldige activiteiten. Waar wacht je nog op?
Een zalige herfst- of wintervakantie onder de mediterrane zon, dat is waar Malta je op trakteert. De Europese eilandengroep is dit najaar de perfecte bestemming voor wie graag overwintert in de zon.
Natuur, cultuur en gastronomie
Omdat alles er dicht bij elkaar ligt, hop je makkelijk van de ene bezienswaardigheid naar de andere. Zo kom je alles te weten over de rijke Maltese geschiedenis in de voormalige hoofdstad Mdina en in het feeërieke Valletta. En in charmante vissersdorpjes als Marsaxlokk proef je van het authentieke leven en van de verrukkelijke keuken.
Dankzij de milde, aangename temperaturen verken je ook ’s winters de uitgestrekte natuur. Wat dacht je bijvoorbeeld van een wandel- of fietstocht op het groene eilandje Gozo? Of van een verfrissende duik in het sprookjesachtige Blue Lagoon?
Goedkope winterdeals
Wie nu een vakantie naar Malta boekt, scoort makkelijk een goedkope winterdeal. Touroperator Feriados biedt acht dagen Malta aan vanaf € 189 per persoon – vluchten, verblijf én ontbijt inbegrepen. De Vakantie Discounter stuurt je zes dagen naar Malta vanaf € 138 per persoon. Je vindt er ook rustige natuurvakanties op Gozo vanaf € 248, inclusief vluchten en verblijf. Liever iets korter op reis? Via de website ikwilgoedkoopreizen.be trek je vier nachten naar Malta vanaf € 106 per persoon.
Praktische tips
Vanuit België vlieg je in twee uur en drie kwartier naar de Maltese archipel. Dat doe je vanaf Zaventem of Charleroi met Air Malta of Ryanair. Ter plaatse betaal je met de euro. Ook handig: je kunt er bijna iedereen aanspreken in het Engels, want dat is één van de twee officiële talen op de eilandengroep.
Toeristen die Malta bezoeken, moeten volledig gevaccineerd zijn. Meer dan 90 procent van de bevolking is er gevaccineerd. Daardoor is Malta één van de veiligste vakantiebestemmingen ter wereld. Ideaal dus om deze herfst of winter aan het koude België te ontsnappen.
www.visitmalta.com - meeste recente reisadvies: https://diplomatie.belgium.be/nl
If the insulation of the past months taught us anything, it’s the importance to surround ourselves with nature at home. With the FW2122 collection of La Redoute, we’re getting back to basics. Time to get in touch with our intuition. Simplicity at its best, enforced with round shapes, natural materials and textures, earthy tones and an easy chic character.
Inspired by nature
Close your eyes. Take a deep breath. Imagine. Imagine you’re hiking through the woods. Your road trek evolves in a mountain trail. The higher you go up, the more external sounds gradually disappear. Screeching tyres, car horns and loud voices slowly fade away. The sound of your own heartbeat fills your head. Lucious greenery surrounds you. Your eyes feast on the beauty nature has to offer. What if you could get closer to nature, right here, in the comfort of your home? Why not create your own space to unwind?
One of the main trends in the interior of 2021-2022? Nature. Quarantine times showed us how important it is to surround yourself with natural materials and textures. This applies to everything: decoration, furniture and decor. One of the most popular textures is wood, especially in light colours. Light wood furniture is at its peak. This precious material given by nature mends the whole together, insulates the design and adds coziness.
La Redoute Intérieurs - Closer to the essence
In 2022, it’s time to level up. Terms like ‘plant parenting’ and ‘urban jungle’ are terms that sprung up like mushrooms during the lockdown. Although we can finally go out and see the world again, our house will remain the sacred space where we come home to. So why not treat it like a green kingdom? Home gardening is the latest interior trend in 2022. Indoor plants and greenery will provide us with air and the peace of mind we need. Textiles like ceramics and wicker complete the overall picture.
AMPM - Escape the daily grind
Lockdown has rewritten the very meaning of escapism, forcing us to find new ways to retreat. Although the world is yet again our oyster, we hold on dearly to this contemporary indoor haven we’ve carefully created for ourselves. Why? We seek an escape from the straining realities of everyday life. Our intuition leads the way: eco-friendly textures, earthy colours, light wood, relaxed atmosphere and feminine round shapes.
We’re constantly looking to embrace optimum levels of wellbeing. There’s a proactive attitude to enhance the quality of life in our mental, physical, and emotional state. We're turning towards more comfortable pieces made of tactile materials like shearling and soft leather.
Soft design
Modern softness, romantic shelter and feminine forms gain popularity. Organic curves determine today’s furniture: wooden furniture with soft shapes and the idea of comfort carried by soft materials, particularly bouclette. Today, strict lines and layouts are softened by furniture without corners or right angles. Chairs and stools have a softened body, rather than a rigid, straight structure. The two main materials: the unbleached curly and the blond wood with rounded shapes. We crave cosy comfort with soft design in soft colours like beige and ecru. La Redoute’s styling team adds their iconic French touch.
Romantische wandeltochten onder een betoverende sterrenhemel, zalig ontspannen op het platteland bij een glas rode wijn of onder een zuiderse olijfboom, tot rust komen in een beeldschoon hotel in een sprookjesachtige stad,… zo ziet jouw wintervakantie in de Portugese Alentejo eruit.
1. Hiken door de Alentejo
Van de ruige kustlijn tot het glooiende binnenland: de Alentejo ziet er elke kilometer helemaal anders uit. Je verkent dit bruisende landschap langs de TransAlentejo, een verzameling wandelroutes waarlangs je kennismaakt met het binnenland. Tijdens het najaar is de temperatuur op z’n best voor een urenlang avontuur.
2. Sterren kijken
Nergens anders is de hemel zo puur als in de Alentejo. Dankzij de lage bevolkingsgraad en de afwezigheid van industrie is er helemaal geen lichtvervuiling. Het grote voordeel daarvan? Dat je ’s nachts een fonkelende sterrenhemel te zien krijgt. Je bewondert dit spektakel het best langs de oevers van het meer van Alqueva. Waar het water dit onvergetelijk schouwspel magistraal weerspiegelt.
3. Olijven plukken
Een aperitieftafel in de Alentejo? Die bevat áltijd een bordje groene en zwarte olijven. Overal in de regio duiken dan ook sierlijke olijfbomen op. Op de boomgaarden zijn de boeren tussen oktober en februari druk in de weer met plukken en persen. Steek je graag een handje toe? Dan leggen ze je vast met trots uit hoe ze hun gerenommeerde Portugese olijfolie maken.
4. Heerlijke wine tasting
Wat is er gezelliger dan ’s winters neerstrijken in de sofa met een verrukkelijk glas rode wijn in de hand? Dankzij het milde klimaat en het gevarieerde landschap is de Alentejo een fantastische wijnregio. Je nipt er van lichte én krachtige wijnen. Zowel wit als rood. In de hele regio vind je tientallen wijndomeinen waar je terecht kunt voor een rondleiding.
5. Proeven van Portugese hartigheid
Geitenkaas, verse vis, gerijpt vlees, smaakvolle kruiden … en zelfgemaakt brood. Daar zijn de inwoners van de Alentejo helemaal dol op. Die ingrediënten zetten ze ook ’s winters op tafel. Maar dan als een hartig stoofpotje. Ideaal om op te warmen na een verkwikkende wandeling of fietstocht.
6. Citytrippen naar Évora
Niet alleen de Alentejaanse natuur blaast je omver. Ook de historische steden zullen je verbluffen. Het knappe Évora staat zelfs te blinken op de UNESCO Werelderfgoedlijst. De geschiedenis van deze plek voert je terug naar de tijd van de Romeinen. Daarvan getuigen de statige kerken, kathedralen, monumenten en musea. Extra leuk: buiten het seizoen ontdek je de stad in alle rust. Zo gaat geen enkel detail je onopgemerkt voorbij.
7. Vallende bladeren tellen
De Alentejo ziet er tijdens het najaar uit als een dromerig postkaartje. De majestueuze kurkeik bedekt de regio dan namelijk met een kleurrijk bladertapijt. Deze reusachtige, fiere bomen vormen gigantische bossen, die zich kilometers uitstrekken. Ze bieden onderdak aan een heleboel plaatselijke diersoorten en planten. En tijdens het najaar bieden ze je een herfstig wandeldecor.
8. Hemels overnachten
Laat jij je graag in de watten leggen? Dan ben je bij Quinta da Comporta aan het juiste adres. De voormalige boerderij doet vandaag dienst als exclusief wellnessresort. Het voert je in stijl naar het Portugese binnenland, net als het prestigieuze adres Herdade da Malhadinha, waar je kennismaakt met het typische Lusitanopaard. Ook Monte da Estrela en Ecork Hotel combineren luxe en stilte in een modern en toch authentiek kader.
NEWD.Tamaris | The new premium line by Tamaris to discover
NEWD.Tamaris is the new premium line by Tamaris and it's all you need this fall. Its clear sense of aesthetics and a passion for linear designs is right up our alley. Minimalist and with the highest aspirations for quality. Tamaris is undoubtedly breaking new ground with this new line. The luxurious-looking designs do not disappoint.
After a short Indian summer, there is no more denying it... Fall has arrived. This means the hunt for the ultimate fall wardrobe has officially started. And nothing finishes an outfit more than a good and solid shoe does, right? Here we are with some serious shoe suggestions.
Ankle boots
A pair of sturdy ankle boots is essential this autumn. Cool, effortless and sophisticated. Whether you wear them with a pair of leather pants or a flower dress, these clean and minimal designs will give your outfit an instant upgrade.
High boots
For the daring fashionistas amongst us. These boots are a statement on their own. With their clean lines, soft leather and neutral colors, you will make heads turn.
Loafers and sneakers
These versatile flats are everything. Pair them with your favorite jeans, or with socks underneath a dress. These comfortable and luxurious shoes will definitely take you places this fall.
Tamaris made a separate webshop as well as an Instagram page for their exclusive NEWD.Tamaris line. Please make sure to always use the brand name NEWD.Tamaris when referring to this collection.
Een stoel nodig die je eetkamer helemaal doet openbloeien?
In 2021 voegde Marie's Corner het model Dixie toe aan het reeds uitgebreide gamma stoelen. De fijne structuur maakt van Dixie een creatie die zo discreet is dat het een opvallend stuk wordt... een stoel die het verschil kan maken in een mooi interieur.
Het model Napa was van bij het begin een schot in de roos dankzij het unieke design: de minimalistische rondingen en de sterke stoffen (te kiezen uit een pallet van bijna 1000 referenties) kunnen de sfeer van een eetkamer in één seconde omtoveren.
Het model Eaton, een klassieker in de Marie's Corner stoelencollectie, is bijzonder populair in de horecasector dankzij de lange ruggensteun. Dit model is tijdloos en blijft seizoen na seizoen meegaan.
de bovennatuurlijke beauty van Silestone® Ethereal
» 4 nieuwe Silestone®-kleuren: Ethereal Dusk, Ethereal Haze, Ethereal Glow and Ethereal Noctis - » Cindy Crawford gezicht van campagne ‘The Metamorphosis’ - » Exclusieve HybriQ+-technologie voor duurzamere productsamenstelling en productieproces
Silestone® by Cosentino, de internationaal toonaangevende specialist in kwartsoppervlakken en mineraalsteen, lanceert met Silestone® Ethereal 4 nieuwe kleuren geïnspireerd op een dromerig wolkendek. Topmodel Cindy Crawford zal als gezicht van de campagne ‘The Methamorphosis’ de collectie en tegelijk ook de nieuwe huisstijl van Silestone® mee op de kaart zetten. Achter de elegante marmerlook van deze collectie schuilt ook de duurzame HybriQ+-technologie die de productsamenstelling en het procedé zo groen mogelijk maakt.
Dromerig design met geaderd karakter
Tussen de wolken piepen, van zonsopgang tot zonsondergang, de 4 nieuwe Silestone® Ethereal-kleuren. Ze bootsen een dromerige en creamy wolkenhemel na. De witte ondergrond met diepe, fijne aders in blauw, grijs of zwart brengen een zachte marmerlook naar je keuken of badkamer. Ethereal Dusk, geïnspireerd op een unieke zonsopgang, is voor de liefhebber van een moderne avant-garde stijl een ware binnenkopper, dankzij de opvallende blauwe dooradering. Ethereal Haze straalt met haar dynamisch spel van grijstinten veel karakter uit en symboliseert de optische illusie van een omarmende rust wanneer de wind de wolken over de bergen blaast. Ethereal Glow, geïnspireerd op de bijzondere kleuren en gloed van de zonsondergang, staat dan weer voor klassieke elegantie en puurheid met de gouden en grijze dooradering op het wit getinte oppervlak. Ethereal Noctis tenslotte staat voor de duisternis na de zonsondergang. De korte zwarte en grijze speelse lijnen zorgen voor contrast, diepgang en eenvoud.
Ethereal Noctis : Bestand tegen de toekomst en het groene geweten
Silestone® Ethereal wordt vervaardigd met de nieuwe HybriQ+-technologie. Die volgt met een gebruik van 98% gerecycleerd water en 100% hernieuwbare (elektrische) energie in het productieproces nog steeds de strenge ecologische basiswaarden van moederbedrijf Cosentino. Al gaat het nog een hele stap verder wat de kwartscomposiet-samenstelling betreft. De doorgedreven innovatie bestaat namelijk uit hogere hoeveelheden mineralen en hernieuwbaar materiaal (minimum 20%), zoals gerecycleerd glas, en slaagt er op die manier in het gehalte kristallijn-silica aanzienlijk te beperken. De nieuwe samenstelling geeft het materiaal een frisse, hedendaagse look terwijl de kwalitatieve waarden (slijt-, kleur- en krasvast, onderhoud en glans) behouden blijven.
Ethereal Glow : The Metamorphosis
Silestone® by Cosentino onderging recent een metamorfose en kreeg een gloednieuwe corporate branding. Na Silestone® Sunlit Days is Silestone® Ethereal de tweede collectie die onder de nieuwe huisstijl gelanceerd wordt. Bij een verwachte toekomstige bestseller hoort uiteraard een grote lanceringscampagne. Die wordt toepasselijk ‘The Metamorphosis’ genoemd. Onderneemster en internationaal fashion icoon Cindy Crawford werd tot ambassadrice gekroond en neemt de campagne mee onder de arm.